karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:32:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2012-03-04 00:20:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Pakko laittaa jälleen tähänkin aloitus...ei tunnu löytyvän juuri keskustelua pilateksesta. Jos jotain löytyykin niin vuosien takaa...
No itse oon pilateksen löytänyt kun selkävaivat äityivät niin pahoiksi etten ole uskaltanut paljon treenailla.
Kävin salilla ahkerasti aloitellessani vuosien jälkeen jumppia ja kuinka ollakaan, sain selkäni sitten kipeäksi.
Sain jonkun treenikammon ja meni kauan, ennen kuin uskalsin jotain tehdä.
Mutta pilatekseen en ensimmäisenä löytänyt, vasta sitten kun mulle sanottiin että nyt sitten rauhallista jumppaa ja pilatesta. En liioittele kun sanon, että tunsin hetkessä itseni lähes 80-vuotiaaksi huonokuntoiseksi vanhukseksi. :shock: Hyvä ettei itku tullut...

Lopulta kun pääsin pilates-tunneille, oon tykännyt vaihtelevasti. Riippuen ohjaajasta tietenkin.
Tavallista pilatesta sekä mp pilatesta on tullut harjoiteltua jokusen kerran. Hienointa on ollut huomata että kappas vain, tässä lajissa voi kehittyäkin.
En voi sanoa että täysin olisin selkäkivuista päässyt, tänäänkin on meinannut särkeä selkää mutta 5 päivää ainakin meni tuossa kivuitta. Se oli täysin selittämätön väli, en oikeesti tajua että miksi ei ollut kipuja ja unohdinkin sellaisen asian kuin selkäkipu.

Olen käynyt jotain 5-6 kertaa pilates-tunnilla ja kerran piloxing-tunnilla. Molemmista tykkäsin.
En osannut kuvitella nyrkkeilyä ja pilatesta yhteen, mutta niin vaan sellaistakin tosiaan voi hyvällä tyylillä yhdistää. :D Tosin se hyppiminen ei kyllä sovi mulle....

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2012-03-05 12:02:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-23 13:19:14
Viestit: 57
Täällä toinen pilateksesta(kin) innostunut :smt039 ja minusta se on oikein mukavaa kehon (ja mielenkin) huoltoa punttisalin, body pumpin ja zumban lisänä (vaikka pitkään sitä vastustin, kun tuntui, että liikunnassa pitäis aina sykkeen nousta ja hien virrata) mutta nyt olen käynyt jo jonkin aikaa yhden kuntokeskuksen Pilates-tunneilla. Tuo on ihan totta että ohjaajalla on suuri merkitys... Sattuisikos muuten kukaan tietämään, onko tuota piloxingia täällä Turussa muualla tarjolla kuin SATSissa? Ja minkälaista se sitten käytännössä on - onko se jonkinsortin yhdistelmä body combatista ja pilateksesta? :lol: Kiinnostus heräsi!

_________________
Olemassaolo: loassa melo (Alivaltiosihteeri)
Kuva
iherb-alekoodi EPA357


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2012-03-06 08:37:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-22 08:23:52
Viestit: 606
Olen käynyt taannoin Helsingissä pilates-tunneilla Putkiston omilla kouluttajilla ja tehnyt paljon kotona itse myös. Läskien myötä jäänyt, mutta josko sitä taas aloittelisi... ihanan kokonaisvaltainen, rentouttava laji, jota on ollut ihana tehdä aamulla ensimmäiseksi, kun muut vielä nukkuu, tai illalla, kun muut jo nukkuvat, esimerkiksi kynttilät palamaan ja tunti matolla - voiko olla mukavampaa tapaa liikkua :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2012-03-08 06:16:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Voi kökkö, ehdin kirjautua automaattisesti näköjään välillä ulos...
Ei kun sama uusiksi!
Jee, kiva kun on muitakin pilatekseen hurahtaneita! :D Itsekään en tullut lähteneeksi tunneille aiemmin kun aattelin ettei se olis mun juttu, mutta selkäkivut ja personal trainerini tähän pakottivat. Meni vuosi että tulin lähteneeksi ees kokeilemaan, mutta selkäkivut oli kestäneet jo niin kauan eikä valoa näkynyt tunnelin päässä. :?
Multa kiellettiin repivät lajit eli sellaiset nopeat ja paljon voimaa vaativat liikkeet. Ohjattiin seniorijumppiin ja pilatekseen. Tein kauan työtä että sain lähdettyä pilatekseen lopulta.
Vaikka selkä olikin välillä kipeä, en vielä luovuttanut ja tyte-fyssari antoi muutaman vinkin, millä välttää selän kipeytymisen: tee liikkeet selälläsikin niin, että tukilihakset on käytössä, selkä tiukasti lattiassa rankaa myöten ja teet ensin kevyimmän mukaan jalkojen noston koska tukilihakset eivät ole tottuneet vielä raskaampiin liikkeisiin.
Selkä kipeytyy jos teet ensiksi raskaat liikkeet joita et ole harjoitellut. Ahaa!!!
Jostain syystä selkäkivut hellitti reiluksi viikoksi ylllättäen, mutta tuikkinut on välillä kyllä tietyissä kulmissa lantion liikkeitä ristiselkään...
Pilateskin alkoi tuntumaan reilu viikko sitten hyvältä ja pystyin entistä paremmin tekemään ohjatut liikkeet!
Käyn välillä method putkisto pilateksessakin, niitä on kuntoklubilla lauantaisin.
Liikkeet on ilmeisesti erilaisia ja joogamaisempia (ja haastavampia) mp pilateksessa.
Hengitystekniikka takeltelee, mutta useimmiten kai pysyn tahdissa mukana.
Jouduin pakosta lajin pariin ja se on kyllä ollut suuri apu!

Piloxingista löytyy youtubella video jolla näytetään ne tavallisimmat liikkeet.
Itse koin sen piristävänä, musiikki oli menevää nopeatempoista technoa (jytkettä juu) ja tahti sen mukaista, välillä kevyttä hyppelyä.
Ei vaikeita koreografioita sisällä. Puolet jollei enemmänkin varjonyrkkeilyä.
Lattialiikkeitäkin tulee ja tasapainottelua yhdellä jalalla.
Hiki on taattu! (ohjaaja ei juuri kehottele juomaan, ainakaan täkäläinen :shock: )
Tykkäsin, vaikka polviin kävikin!

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2012-06-02 12:00:49 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-06-02 10:24:34
Viestit: 5
Minä löysin pilateksen keväällä, ja olen melko rakastunut lajiin. Montako kertaa viikossa teette pilatesta? Ajattelin kesän ajan kokeilla kolmesti viikossa

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2012-09-09 09:35:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-22 08:23:52
Viestit: 606
Kokeilin piloxingia muutama viikko taaksepäin ja rakastuin kertaheitolla! Ihana ryhmäliikuntalaji, jossa tuntee kuluttavansa kaloreita - ainakin, jos hien määrästä voi mitään päätellä :lol: Lisäsin juuri piloxing-tunnit kahteen viikossa, tykkään siitä, miten se ottaa paitsi jalkoihin ja käsiin, myös lopun lihaskuntojen osalta korsettilihaksiin :) Varsinaisesti en kuitenkaan näe paljon yhtäläisyyksiä perinteiseen pilatekseen, vaikka pitoja ja venytyksiä tunnilla onkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2012-11-06 07:45:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-22 08:23:52
Viestit: 606
Mulla on nykyisin piloxingissa käytössä sellaiset painohanskat, jotka tuovat käsiosioihin kivasti lisää potkua - ja treeniin hikeä! Suosittelen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2013-08-17 12:07:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-12 14:05:31
Viestit: 240
Heippa!Pilatekseen olen menossa syyskuussa,"pilatesvenyttelyä välinein".Mitä se sitten tarkoittaakaan,en tiedä :lol: .En ole käynyt vuosiin missään jumppatunneilla.Mutta innolla odotan,kertoilen sitten enemmän,kun on kokemusta aiheesta!

_________________
33v Nainen ja Äiti 4:lle.Takaisin omissa mitoissa kilpparivajiksen tuomien kilojen jälkeen!Viljaton alakarppaus/Jooga/Pilates/Ohjatut liikunnat/Vaatekoko 36.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2013-09-08 09:00:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-07-21 18:22:45
Viestit: 117
Paikkakunta: Kanta-Häme
Minä olen harrastanut lajia reilun vuoden. Pyrin tekemään jonkinlaisen ohjelman päivittäin. Käyn ryhmässä ja sen lisäksi myös yksityistunneilla.

_________________
Vihanneksilla läträäminen on epäeettistä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2013-11-09 16:34:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-12 14:05:31
Viestit: 240
Hurahdettu ollaan pilatekseen :lol: .Tykkään todella paljon!Hengitystekniikka tuntuu olevan samanlaista kuin joogassa.Ja tärkeätä liikkeitä tehdessä.Semmosta ihanaa venyttelyä,kuten kuvittelinkin.Pilatesrengasta ja rullaa käytetään tunnilla paljon.Otinpa vielä toisen pilatestunnin samalle päivälle,eli 2,5h pilatekset kerran viikossa :smt049 .Suosittelen lämpimästi kaikille.

_________________
33v Nainen ja Äiti 4:lle.Takaisin omissa mitoissa kilpparivajiksen tuomien kilojen jälkeen!Viljaton alakarppaus/Jooga/Pilates/Ohjatut liikunnat/Vaatekoko 36.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2013-11-14 13:03:53 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 20:39:22
Viestit: 4772
Kokeilin joogaan tykännyt yhtään, mutta pilates oli mun juttu heti ekasta kerrasta. Ja juuri se että nyt siinä alkaa pikku hiljaa jo kehittyä.
Käyn Elixian pilates tunneilla 1-2krt viikossa. Ja se on aina yhtä rentouttava ja voimauttava kokemus.
Erityisesti pidän tosta ohjelmasta joka tehdään pallon kanssa.

_________________
Mitä turhia äiti naureskeli. Nyt rupeat vain itseäsi kaunistamaan . Syö vuosi sulaa voita ja toinen vuosi sianlihaa, ja niin sinusta tulee muita sirkeämpi
Kalevala


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2013-12-18 13:18:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-07-21 18:22:45
Viestit: 117
Paikkakunta: Kanta-Häme
Parin vuoden pilatesputken jälkeen lähdin kokeilemaan balettia.
Ei saatana. Mä en ole koskaan osannut kuvitella kuinka vaikea ja vaativa laji on kyseessä. Ja sitten pitäisi vielä samaan aikaan näyttää hyvältä :mrgreen:
Tästä onkin hyvä ottaa itselleen mukava keväthaaste.

_________________
Vihanneksilla läträäminen on epäeettistä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pilates ja piloxing
ViestiLähetetty: 2016-01-07 15:25:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Täälläkin yksi pilatekseen ihastunut.
Olen aloittanut pilateksen (mp) nyt n. puoli vuotta sitten. Samalla olen tutustunut pilatesrullaan (huippu kiva/hyvä), pilatespalloon välineenä, pilatesrenkaaseen sekä lokeronauhaan. Löytyy mielenkiintoisia ulottuvuuksia sekä uusia lihaksia (joita ei ole tiennyt olemassa olevankaan) omasta kehostaan.

Kun nyt olen ollut muutaman viikkoa toipilaana käsioperaation jälkeen, olen hyödyntänyt pilateksessa oppimiani kehonhallintajuttuja tämän hetken tilanteeseen.
S-loman jälkeen pilates jatkuu :smt049

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)