karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 00:55:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-23 22:44:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-07-14 12:10:35
Viestit: 115
Auttakaa nyt minua tässä kaameassa informaatio tulvassa.

Itselläni on ongelma se että karppaus vie nälän tunteen lähes kokonaan. Liikun paljon ja huomaankin etten ole syönyt paljon mitään :roll:

Mietinkin tuossa että onko rasvan käytöllä muuta merkitysta kuin tehdä olo kylläiseksi, viedä ruokahalua ja estää mielitekoja? Ja tuoda ruokavalioon lisää kaloreita?
Mitä jos välttelee rasvoja ja hiilareita?

Tuloksista sen verran että en ole laskenut kuin hiilarit..syönyt kun on nälkä. Painoa putosi 10vk:n aikana 10,5kg, jonka olenkin nyt sitten onnistunut saamaan takaisin :(
Nyt haluisin päästä tuosta 10kg eroon ja mielellään vieläkin enemmästä...mutta hukun tähän informaatio tulvaan... Läskit lihakseksi siis... ei taida olla ihan yksinkertaista???

Toiset suosittelevat kaloreiden laskua niin että syödään 3h välein, toiset ketoilua, toiset syklittämistä...olenkin sitten nyt lukenut aivan liikaa (kaikki mahdollinen nyt luettu GOjuttago:t, pakkotoisto läpikahlattu jne..). Olen nyt 8kk treenannut salilla plussakaloreilla josta seurauksena tuo 10kg ja nyt toivoisinkin saavani läskit pois mutta lihakset säilyttää. Läskiä todellakin on, mutta varmasti myös lihasta tullut.

Itsekuri ei ole ongelma, ongelma on etten tiedä miten sen kaikista järkevimmin tekisin!! Sen nyt tajuan että kitukaloreilla tai ketoosissa treenaaminen ei kovin järkevä ole vai onko jos olo on kuitenkin ihan ok..palautuminen ehkä vähän hitaampaa muta paino putoaa ja tulokset salilla paranee?

Vai olisiko nyt viisain pudottaa vaikka ketoosilla pois tuo 10kg ja sitten treenailla ja tasapainotella ylläpidossa?? Miten tämä on nyt näin vaikeaa :oops: Tiedän teen itse siitä näin vaikeaa, jotenkin toivoisin vaan että nyt jotkut oikein hyvät "aivot narikaan ohjeet" [-o< Ja sitten katsotaan miten käy!!

Tarkennukseski vielä, eli viime kesänä painoin 63kg, nyt painoa 73kg pituus 169cm. Treeniä teen aamuisin sali 3krtv/vk, kolmijakoinen ohjelma(eli lepoa tulee tuo 6vrk/lihasryhmä). Aerobisena on lähinnä hölkkä, sauvakävely, jooga ja ratsastus vaihdellen. Hiittejä olen nyt tehnyt kun yritän saada rasvaa pois (juosten ja kuntopyörällä). Muut liikunnat siis vaihtelee, mutta sali on aina tuo 3krt/vk.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-28 20:31:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Minä vaihtaisin yksijakoiseen ohjelmaan ja tekisin vain suuria liikkeita kolmesti viikossa. Hae pakkikselta se jto:n 3x4 --> 6x6. Siinä on ohjelma joka pistää sukat rullalle, jos siis haastetta haluat.
Minulle on toiminut painonpudotuksessakin, että suurimmat hiilet treenin jälkeen, jotta palautuminen lähtee käyntiin heti (toki prodeakin).

Dietillä mikä karsin rasvasta. Minulla sitä tulee satakunta grammaa päivässä. Prodea liki 200 ja hiilet on 60-70g. Minulla on siis kysymys 6-8 viimeisen kilon pudottamisesta ja tavoite alle 10% rasvat. Runsasrasvaisella en siinä onnistu. Aterioita on enenmän kuin 3, mutta välipalat pääasiassa prodea herasta + muita jauheita.
Kun dietin taas aloitin, niin alkuun lasken aika tarkasti ja viikon kahden päästä lopetan laskemisen ja vain kerran viikossa pistokokeita laskemalla jonkun sapuskan.

Jos tästä innostut, niin kysele ihmeessä lisää. Avitan mielelläni.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-26 20:03:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8830
Kyselen kokemuksia kuntosalilla laitteilla tehtäessä kun pitäisi saada läskit vähenemään ja lihasta vahvistettua. Rapakunnosta aloitin pienillä painoilla ja 3 viikkoa olen nyt treenannut 3krt/vk ja samat laitteet käyn läpi joka kerta. Paino ei vaan ole nyt laskenut vaikka lievässä ketoosissa olen ja kalorirajoitus päällä. Prodea olen lisännyt ja rasvaa vähentänyt syömisissä. Kävelen juoksumatolla tai kuntopyörällä polen lopuksi aina 15-30 min. En pysty nyt ulkona kuntoliikuntaa harrastaa kun on paha siitepölyallergia niin siksi kuntosalilla kuntoilu ainoa paikka liikkua vielä joku viikko ainakin. Koen tylsäksi sisällä kävelyn ja pyöräilyn niin suuren osan ajasta teen painojen kanssa. Ja tosi paljon on ylimääräistä painoa minulla mistä todella luopuisin. Mietin että milloin se pieneneminen näkyis vaakallakin, meneekö monta viikkoa ennenkuin tulosta tulis. En ole enää työelämässä niin kulutus on vähäistä ilman liikuntaa. Tosi kiitollinen olen vastauksista jos joku osais vihjeitä minulle viestittää. :)

Sekavaa tekstiä kun en nyt osannut paremmin ajatuksiani kirjoittaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-19 22:25:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-05 17:26:20
Viestit: 59
On suhteellisen vaikeaa sanoa noillakin tiedoilla että mistä johtuu että paino ei putoa.

Tässä kuitenkin jotain vaihtoehtoja:
-Syöt liian vähän, jolloin kehosi aineenvaihdunta hidastuu
-Proteiinijauheesi tekee sinusta insuliiniresistantin (heraa kannattaa käyttää vain treenin jälkeen)
-Olet yliherkkä jollekin ruoka-aineelle, jota käytät paljon (hera voi aiheuttaa yliherkkyyden helposti)
-Ruoansulatuksesi ei toimi kunnolla
-Ruokavaliostasi puuttuu rasvahappoja
-Syöt liian vähän hiilareita, eikä kehosi pysty tuottamaan riittävän tehokkaasti glukoosia rasvasta, joten se purkaa lihasmassaa
-Syöt liian vähän proteiinia
-Mittausmenetelmäsi ovat väärät (vaikka paino ei muutu, se ei tarkoita etteikö kehitystä tapahtuisi)
-Et treenaa tehokkaasti (liian kevyttä)
-Et syö riittävästi vihanneksia ja antioksidanttirikkaita ruokia
-Et nuku riittävästi

Kuinka pitkiä yhtämittaisia treenejä teet?

Jos voisit vastata noihin ehdotuksiin niin asia selkiäisi ainakin jonkin verran :)

_________________
Primal Health and Strength


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-24 13:36:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8830
Noin 1,5h teen painojen kanssa mutta ei vapailla painoilla vaan laitteissa missä istutaan samalla.Teen niin isoilla vastuksilla että jaksan n. 12 kertaa tehdä ja pari sarjaa ainakin. Ehkä syön liian vähän kaloreissa mutta kun ei ole nälkä ja teen proteiinipuddinkia aina kuntosalipäivänä ja syön sen samana iltana. Ei taida nuo laskurit näyttää mulle oikeaa tulosta vaan vähempi on mulla koomakulutus, niin olen päätellyt. Unihäiriöitä on ja otan iltaisin melatoniinitabuja. Tuorevihanneksista teen nykyään salaatin mitä syön proteiinipit. ruuan kanssa, eli puolet lautasesta salaattia missä on oliiviöljyä ja mausteita. Uskon saavani tarpeeksi rasvaa ainakin (kananmunista, pekonista, oliiviöljystä ja rasvaisesta lihasta). Välipäivinä kuntosalilla käymisistä ois hyvä tehdä pitkäkestoisia kestävyysliikuntoja mutta joka päivä kuntoileminen näköjään nostaa mulla veren hyytymistasoa (marevanit käytössä)ja nytkin ovat arvot pielessä eli olen vähentänyt sauvakävelyitä. Vähän olen saanut painoa laskemaan mutta vaikeaa on kun tällä nyk. painolla pitäis lähteä helpommin putoamaan. Joku sentti on vyötäröstä hävinnyt muttei muualta. :x


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-05 10:10:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Laitteet kantsii vaihtaa ehdottomasti vapaisiin painoihin. Opettelet kunnon tekniikan ensin ja sit lisäät painoja. Tulee paljon kokonaisvaltaisempi treeni ja tasapainoharjoittelua samalla. Säästät myös aikaa, kun useampi lihas toimii yhtä aikaa. Pyydä vaikka saliohjaajaa neuvomaan.

Cardiona suosittelisin sprinttejä, tabataa. Intervallityyppistä harjoittelua kerran, kaksi viikossa. Sit välipäivinä voi kävellä tai käydä rennolla pyörälenkillä.

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-06 07:48:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2012-03-10 13:40:57
Viestit: 143
Sä treenaat niin vähän, että unohda kaikenmaailman lisäbrodet ja palautumisjuomat.
Syö oikeaoppisesti ja säännöllisesti. Äläkä vähennä oikeita rasvoja.
Palautumiseen riittää hyvä prodeateria 1-11/2h harjoituksen jälkeen ja treeni juomana vesi.

_________________
11/11 106kg, nyt 2/13 73 kg. Liikuntaa ja paleokarppausta. Pääkoppaa ei kannata laittaa liian koville.
Jos taustalla ei ole sairautta on merkittävä ylipaino laiskuutta ja läskin on turha itkeä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-06 08:52:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Geri kirjoitti:

kun ei ole nälkä

Unihäiriöitä on


lisää hiilaria kunnes saavutat sopivan tasapainon. vähennä työ- tai muuta ressiä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-07 12:41:36 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-08-07 12:15:38
Viestit: 15
Minä syön päivässä noin 20g hiilareita, proteiinia tarpeeksi suhteessa treenin määrään (eli se 2-3g per rasvaton painokilo) ja loput energia sitten rasvasta. Treenaan viikossa 4-5 kertaa ja aerobista noin saman verran, 20-30min kerrallaan. Tosiaan, jos tuota proteiinia käyttää jauheen muodossa, kannattaa se treenin jälkeen vetästä ja sekaan laittaa nopeita hiilareita, kuten vaikka banaania. Tuo myös enemmän makua juomaan, tosin kaikki on yksilöllistä. Jotkut jaksaa ihan hyvin ilman hiilareitakin.

Tasatempoista aerobista kun harrastaa, omalla kohdalla ei ole ollut tarvetta hiilariboostiin, vaan lenkki taittuu hyvin ellei jopa paremminkin ketoaineilla.

Pidä siis kalorivaje 500-1000 kcal paikkeilla, ihan miltä itestään tuntuu ja kuinka hyvin jaksaa. Syö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa, treenaa usein ja kunnolla, venyttele, nuku hyvin, juo paljon vettä ja teetä, muista kasvikset ja vitamiinit, pidä positiivinen mieli äläkä stressaa.

Ja lepää.

_________________
Success is the only option.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-07 19:35:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
zeb kirjoitti:
Minä syön päivässä noin 20g hiilareita, proteiinia tarpeeksi suhteessa treenin määrään (eli se 2-3g per rasvaton painokilo) ja loput energia sitten rasvasta. Treenaan viikossa 4-5 kertaa ja aerobista noin saman verran, 20-30min kerrallaan. Tosiaan, jos tuota proteiinia käyttää jauheen muodossa, kannattaa se treenin jälkeen vetästä ja sekaan laittaa nopeita hiilareita, kuten vaikka banaania. Tuo myös enemmän makua juomaan, tosin kaikki on yksilöllistä. Jotkut jaksaa ihan hyvin ilman hiilareitakin.

Tasatempoista aerobista kun harrastaa, omalla kohdalla ei ole ollut tarvetta hiilariboostiin, vaan lenkki taittuu hyvin ellei jopa paremminkin ketoaineilla.

Pidä siis kalorivaje 500-1000 kcal paikkeilla, ihan miltä itestään tuntuu ja kuinka hyvin jaksaa. Syö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa, treenaa usein ja kunnolla, venyttele, nuku hyvin, juo paljon vettä ja teetä, muista kasvikset ja vitamiinit, pidä positiivinen mieli äläkä stressaa.

Ja lepää.


Eiköhän noilla hiilillä/treenitahdilla kuukahdus tule ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ei kilppari sano poks.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-08 10:02:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-01-12 02:11:06
Viestit: 111
Paikkakunta: Jyväskylä
Geri kirjoitti:
Noin 1,5h teen painojen kanssa mutta ei vapailla painoilla vaan laitteissa missä istutaan samalla.Teen niin isoilla vastuksilla että jaksan n. 12 kertaa tehdä ja pari sarjaa ainakin. Ehkä syön liian vähän kaloreissa mutta kun ei ole nälkä ja teen proteiinipuddinkia aina kuntosalipäivänä ja syön sen samana iltana. Ei taida nuo laskurit näyttää mulle oikeaa tulosta vaan vähempi on mulla koomakulutus, niin olen päätellyt. Unihäiriöitä on ja otan iltaisin melatoniinitabuja. Tuorevihanneksista teen nykyään salaatin mitä syön proteiinipit. ruuan kanssa, eli puolet lautasesta salaattia missä on oliiviöljyä ja mausteita. Uskon saavani tarpeeksi rasvaa ainakin (kananmunista, pekonista, oliiviöljystä ja rasvaisesta lihasta). Välipäivinä kuntosalilla käymisistä ois hyvä tehdä pitkäkestoisia kestävyysliikuntoja mutta joka päivä kuntoileminen näköjään nostaa mulla veren hyytymistasoa (marevanit käytössä)ja nytkin ovat arvot pielessä eli olen vähentänyt sauvakävelyitä. Vähän olen saanut painoa laskemaan mutta vaikeaa on kun tällä nyk. painolla pitäis lähteä helpommin putoamaan. Joku sentti on vyötäröstä hävinnyt muttei muualta. :x

Fishin kanssa samaa mieltä, hiilareita kannattaa syödä enemmän salipäivinä. Salipäivinä mulla on tavoite 80 g ja välipäivinä 50 g. Salilla käynnissä maksimaalisen hyödyn saa kun tee max n. tunnin treenin alku ja loppulämmittelyineen. Alkulämmittelyt 5-10 min. Itse salilla laitteissa 30-45 min riittää hyvin. Treenin loppuun voi tehdä sitten hieman aerobista (JOS jaksaa). Kannattaa tehdä kaksijakoisella ohjelmalla että jaksaa tehdä sarjat aina maximi painoilla -> tulee tulosta ja rasva palaa! Lisäksi lihakset kerkee palautua paremmin seuraavaan treenikertaan kun on niiden vuoro. Toistoja ei suinkaan tarvi tehdä välttämättä 12:sta -> jos jaksat tehdä yli 10 toistoo jollain painolla lisää seuraavaan sarjaan painoa lisää. Esim. prässissä (istuttava malli) oon tehny aikoinaan n. 50-60 kg:n painolla ja ed. kerran laitoin vain lisää ja 80 kg:lla meni 8 toistoa. Ens kerralla menee varmasti isommallakin painolla!

_________________
Sivin karppiruokia ja -reseptejä: viewtopic.php?f=11&t=62609


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-08 11:09:38 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Fish kirjoitti:
zeb kirjoitti:
Minä syön päivässä noin 20g hiilareita, proteiinia tarpeeksi suhteessa treenin määrään (eli se 2-3g per rasvaton painokilo) ja loput energia sitten rasvasta. Treenaan viikossa 4-5 kertaa ja aerobista noin saman verran, 20-30min kerrallaan. Tosiaan, jos tuota proteiinia käyttää jauheen muodossa, kannattaa se treenin jälkeen vetästä ja sekaan laittaa nopeita hiilareita, kuten vaikka banaania. Tuo myös enemmän makua juomaan, tosin kaikki on yksilöllistä. Jotkut jaksaa ihan hyvin ilman hiilareitakin.

Tasatempoista aerobista kun harrastaa, omalla kohdalla ei ole ollut tarvetta hiilariboostiin, vaan lenkki taittuu hyvin ellei jopa paremminkin ketoaineilla.

Pidä siis kalorivaje 500-1000 kcal paikkeilla, ihan miltä itestään tuntuu ja kuinka hyvin jaksaa. Syö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa, treenaa usein ja kunnolla, venyttele, nuku hyvin, juo paljon vettä ja teetä, muista kasvikset ja vitamiinit, pidä positiivinen mieli äläkä stressaa.

Ja lepää.


Eiköhän noilla hiilillä/treenitahdilla kuukahdus tule ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ei kilppari sano poks.


Komppaan Fisua. Sinänsä en epäile sitä, etteikö treeni tuntuisin kulkevan (ketoosi ja kalorivaje vaikuttavat toisiin sillälailla, stressihormonien erityksen kiihtyessä), mutta usein siitä vain on jossain vaiheessa seurauksena se stoppi ja burn out. En siis suosittele. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tiedän/tunnen ihmisiä, jotka ovat pistäneet kilpirauhasensa pahoin p*skaksi tuollaisella touhulla :?

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-13 08:03:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-05-09 01:36:30
Viestit: 65
VHH yleisesti tuntuu olevan paras keino säilyttää lihakset, kun kerran Suomen yksi tunnetuimmista bodareista Jari "Bull" Mentula:kin käyttää VHH:ta diettaamiseen, mikäli ymmärsin haastattelun oikein.

Haastattelu (ajassa 1.30):
http://www.youtube.com/watch?v=e6WcFSpY ... ontext-chv


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-26 01:57:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-24 16:34:10
Viestit: 5
ketoosi, niin nerokas keksintö. paitsi että elimistö saa helpommin tarvitsemaansa energiaa lihaksista, kuin ketoosista.
eli ketoosi ja lihaksest säilyy ei aikuisten oikeesti vaan toimi.

itse olen nyt pudottanut 30kg, lihakset on kunnossa. rasvaa palanyt yli 30kg (vs. pyöräilijän lihakset)
tosin en koskaan voisi kuvitella karppaavani. joskus pitkällä pyörälenkillä loppuu energia. sillon mennään rasvoilla. ja syke 120 on tuskaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-10-02 08:32:03 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-09-10 00:11:35
Viestit: 28
Starvation Mode – Why You Probably Never Need to Worry About It

http://fitnessblackbook.com/main/starva ... -about-it/

_________________
tripping until the end of the universe...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)