karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-04-07 10:36:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-25 18:31:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En tiedä onko tullut esille kuinka paljon täällä tanssimattoilu, joten tahdonpa ylistää ja tiedottaa tätä hauskaa liikuntamuotoa muille.

Tämä on siis loistava liikuntamuoto nuorekkaille ihmisille jotka eivät pelkää teknologian haasteita.
Tärkeintähän on siis ostaa tanssimatto.
Itselläni on tälläinen Helsingistä hankittu http://www.positivegaming.com/assets/im ... _small.jpg
Parasta on etteivät ne edes maksa paljoa 40-50€ nuo perushyvät ja halvat. Ja niitä tosiaan myydään pelikaupoissa pitkin Suomea.
Kun on matto niin pitäisi ostaa myös semmoinen tanssipeli joka asennetaan tietokoneelle. Itse tosin latasin sellaisen vain internetistä ilmaiseksi :D (Minulla ohjelma nimeltä Stepmania). Biisejä joita sitten tanssahdellaan tanssimatolla saa ladattua aina lisää netistä ilmaiseksi, mutta mikäli ostaa tanssipeliohjelman kaupasta sen mukana tulee tietenkin myös mukava kasa niitä kyllä.
Näitä tanssimattoon ja sen asennukseen liittyviä asioita voin kertoilla lisää jos joku kiinnostuu oikeasti, mutta en nyt tällä kertaa enempää tylsistytä tällä.

Se on tosiaan oikein hauskaa ja tehokasta liikuntaa. Itse valun hikeä jo puolessakin tunnissa ja parasta on, että on niin hauskaa että ei huomaa edes kuinka onkaan jo tanssinut sen puolituntia :wink:
Ideana on siis painaa aina sitä nuolta matolla minkä peli näyttää biisissä menevän.
http://www.stephenson.ac.uk/studentHome ... x300sm.jpg

Alussa on tietenkin hankaluuksia että oppii mihin aikaan pitää painaa ja miten kaikki yhdistelmähypyt tulevat, mutta kun kaikki siirtyy lihasmuistiin hiljalleen, voi alkaa menemään "kovemmalla/rankemmalla" tasolla biisejä.

Itse näin nuorena henkilönä pidän tästä aivan valtavasti ja me teemme tätä ystäväni kanssa ainakin kerran viikossa pari tuntia. Kummallakin on oma matto ja ne ovat kiinni tietokoneessa ja pelaamme kaksistaan vierekkäin hyvän musiikin tahdissa nauraen.

Oma äitinikin on tätä kokeillut ja piti sitä oikein hauskana.

Suosittelen kovasti jos ei lenkkipolku tai pyöräily maita sadesäällä ja pitäisi kotona kunnon hikijumppaa saada aikaan.

Toivottavasti tästä on nyt jollekulle jotain hyötyä ja joku vaikkapa innostuisi enemmänkin :O
Jakelen ihan mielelläni lisää tietoa ja apuja.
Muistakaa että kavereilta ja sukulaisilta voi pyytää myös apua teknologian maailmaan :D

ViestiLähetetty: 2011-07-13 11:51:29 
Poissa
sintti
sintti

Hei, joku muukin sentään tykkää tuosta enkä vaan minä! :mrgreen:

Meillä oli aiemmin (ja on kyllä itseasiassa vieläkin) nintendo wiille matto ja hottest party-niminen peli. Matto vaan ei ollu kovin kestävää plaatua, viimeksi kun sillä pelasin niin huomasin että se ottaa esim. ok-painikkeen siitä jos astuin viereiselle nuolelle... Koska olin jo vuosikausia tuota impactin mattoa himoinnut, niin viime kuussa sitten viimeinkin sen tilasin :) Samassa tuli myös In The Groove-peli jota myöskin olin halunnut kauan. Tanssimattoilu ON kivaa, vaikkakin hikistä hommaa :) Mulla vaan rajoittaa hyppelyä jalka jossa paranemisvaiheessa oleva jännetulehdus, mutta pitää vaan ottaa vähän varovaisemmin. Nyt ei oo tullut muutenkaan kyllä pariin viikkoon pelattua yhtään, kiitos helteiden... Ei oo innostanut alkaa hikoilemaan vielä lisää kun jo pelkkä oleminen oli kuumaa :D

ViestiLähetetty: 2011-07-13 12:58:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ooh! Olin nii pitkään yksin asiani kanssa! :) Ihanaa! Impact on loistava valinta, omani on kestänyt hmm... ainakin viisi vuotta kohta. Ja jos matto kiukuttelee, niin vähän rauhottavaa hierontaa ni alkaapi toimia.

Hikistä se on! Heti kun oppii katsoa nuolia automaattisesti. Joo helteillä nou nou, ite oon jättänyt väliin sen takia. Se olis varmaan lämpöhalvaus muuten :lol:

ViestiLähetetty: 2011-07-13 13:41:51 
Poissa
sintti
sintti

Hei, kiitti hyvästä vinkistä!

Mä olen niitä ihmisiä, jotka ei halua/kerkiä niille jumppatunneille tonne saleille ja kaiken lisäksi asun niin pienellä paikkakunnalla, että täällä on tasan yksi paikka missä voisi jotakin jumppaa harrastaa...

Crossarin hankin kaverilta keväällä, siitä olen myös kovasti tykännyt, mutta tuo matto vois olla aika jees :P

Pitänee siis kirjoittaa ostoslistalle!

-R-

ViestiLähetetty: 2011-07-13 16:43:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Loistavaa! Ja se kun tapahtuu omana kotona, nii ei tule suorituspaineita.
Musat siinä on muutes aika... hmm... noh huomaat kyllä :D Ostaa taikka ladata voi sitten omantyylisiä biisejä. Itselle kelpaavat nuo musat pirteytensä takia :)

ViestiLähetetty: 2011-07-14 08:35:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oon ollut on/off harrastaja jo lähemmäs 10 vuotta.
In the Grooven mukana tullut matto on paras, mikä mun talouteeni tiensä on löytänyt. Aina välillä virittelen maton koneen eteen ja sitten aika yleensä kuluukin, joko vanhoja suosikkeja tai uusia löytöjä tanssiessa - kokoelmassani on lähemmäs 1000 biisiä.

Voin muuten myydä p/s2 (eli se vanha, pyöreä näppäimistöportti) liitettävän maton edullisesti. Se vaatiin toimiakseen myös sen ps2-liitäntäisen näppäimistön ja mulla on usb-näppis. (Siinä on sellainen vipu, jolla sitten aina määritellään onko käytössä matto vai näppäimistö, molemmat kiinnitetään samaan liittimeen sellaisen välikappaleen avulla, joka on matossa mukana) Tuo on kanssa ihan hyvä matto, se on ollut varastossa vuosia, mutta pitäisi toimia, ainakin ulkoisesti se on edelleen hyvässä kunnossa.

ViestiLähetetty: 2012-09-03 18:12:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

vanha ketju, mutta pistetäänpäs nyt tänne, vaikka ei varsinaisesti tanssimattoiluun liitykään:

Halusin vaan mainostaa ja suositella tanssista kiinnostuneille Nintendo Wiitä ja Just Dance- pelejä :D
Ite harrastan aika ajoin ko. pelien pelaamista :D Hyvää ajanvietettä ja hyvää kuntoilua :) Michael Jackson the Experience on myös hyvä, etenki jos tykkää Michaelin musiikista :)

Tässä vain muutama esimerkki pelien tarjonnasta niille joilla ei ole ko. pelejä tai pelikonetta. Pelissä on siis tarkoitus apinoida ruudulla näkyvää "ohjaajaa".

ja jos passaa tähän samaan aiheeseen jatkaa vielä kysymyksellä, että jos täällä on niitä tanssivia karppeja niin minkäs musiikin tahdissa tanssit mieluiten??:)

~music is what makes me alive~

ViestiLähetetty: 2012-09-14 13:45:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hehee, mie yleensä humppailen ihan huvikseni kotona ilman pelejä, mutta olen jo ostanut PS3:lle jonkun Dance Party pelin, ja siitä on kaikki tutut kappaleet jo veivattu. Onkohan noita Just Dance-pelejä myös PS3:lle?

Videokoosteesta varmaan kaikkia ainakin yrittäisin veivata :D

ViestiLähetetty: 2012-10-26 10:54:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mäkin tykkään Wiin tanssipeleistä hirmuna. Just Dance pelit oli aluksi kivoja, mutta ne liikkeet eivät ole ehkä sellaisia mitä kauaa jaksaa kuitenkaan sitten loppujenlopuksi ja harmittaa kun monet hyvät biisit ovat ilmeisesti tekijänoikeuksien takia(?) muunnteltu huonommiksi. Michael Jackson on kivempi. Sen ostin heti kun ilmestyi (about vuosi sitten??) ja vieläkin jaksan innostua, mutta nyt löysin niin upean tanssipelin ettei mitään rajaa!! :D
KAIKKI jotka vähänkään tykkäävät Black Eyed Peasista ja "kunnon" tanssista, ostakaa heidän tanssipeli! Biisit ovat ihan kunnon koreografioilla ja hengästyy ja hikoaa sen verran että jos rutiinit vetää kunnolla niin siinä on kuulkaa kunnon workout :) Tunti menee hujauksessa ja itse löysin vieläpä sellaisia biisejä listalta joita en ole edes kuullut (olen kuunnellut vain niitä hittibiisejä joita jo itsessään on miljoona hyvää) ja nämä tuntemattomat olikin itselle niitä lemppareita. Tässä on kylmille kuukausille kyllä ihana kotikuntoilukeino kun saa vaan pitää hauskaa ja saa pidettyä kuntoa yllä. :) Amazonista tämä löytyy reilulla 10 eurolla.

ViestiLähetetty: 2013-01-03 21:12:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

pahna, kyllä löytyy ps3:lle myös.

Mytty83, juu no oon noissa just dance-peleissä huomannut, että jotenkin on kaikki koreografiat vähän liian samanlaisia..Ainakin siis kun vertailee useampaa JD-peliä keskenään, mutta tulee niitä silti veivattua, koska kappaleet on aika mukaansa tempaavia. Ja on nuo pelit ainakin mulle haastavia siinä mielessä, että kestää kyllä vielä biisejä veivata ennenku oppii koreografian niin, että jalatkin pysyis täysin mukana :D siinä on kans yks huono puoli noissa peleissä, että herkästi saa paremmat pisteet ku mitä olis ansainnut, koska pelkällä käden liikeradalla on suurin merkitys lopputulokseen.
Justiinsa oon pelaillut JD4:sta ja nyt ois vissiin kaikki kappaleet (+yksi extreme versio) vedetty kerran läpi ja keskiarvoksi sain 4.3tähteä.
Tuo black eyed peasin peli täytyy ehdottomasti jossain välissä hankkia :)

törmäsin myös tämmöseen peliin ja ois kiva koittaa :P

ja tääää, xboxin dance central :) tätä kans pitäs saaha joskus koittaa :)

ViestiLähetetty: 2013-01-07 20:25:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

just dance 4:sta veivattu taasen :)

ViestiLähetetty: 2013-04-23 12:01:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tanssimattoilu on erittäin tehokasta, koska siihen jää koukkuun :D Parhaimmillaan olen vääntänyt liki 2 tuntia putkeen.... Aivan mahtava kuntoilumuoto myös niille, jotka eivät pidä ulkoilusta, halvempaa ja vaihtelevampaa kuin esim. kuntopyöräily.

"Kaikki hauska on hyvää vatsalle"
-Muumimamma

ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=65532

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00