karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-04-04 06:53:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-27 21:48:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaa muistaa että teoria ja käytäntö on 2 eri asiaa.Kannattaa kokeilla mikä toimii ja lopettaa iänikuinen tutkimusten mukaan... se kun ei johda mihinkään.Jos minäkin olisin nostanut tutkimusten mukaan pitää treenata niin a niin paljon niin kaikki paikkani olisi hajalla enkä pystyisi nostamaan yhtään mitään.Mutta kun käyttää järkeä niin jo kulkee.4 vuotta olen treenannut vain 2 kertaa viikossa ja kaikki väitti että se on liian vähän.No tiedä siitä mutta parhaat tulokset tein näin sano teoria mitä vaan.

ViestiLähetetty: 2011-02-27 23:45:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Näitä on kiva lukea ja toi olymppiakometian tietoisku on aivan huippu :) Ensiviikolla olis tarkoitus mennä ihan salille koittaan mitä nousee penkistä kun oon kotona nostellut 5 ja 8kg painopja jotka tuntuvat niiin kevyiltä jo 20 nostonkin jälkeen.. Mulle on kehittymässä äijälihakset joka on taas helvetin hyvä asia vaikka hyvin antinaisellinen.. Kaikki sanoo "itelle en haluu,mutta sulla näyttää hyvältä" jeejee!! Kipsi vähän haittaa nyt liikuntaa muuten niin oon keskittynt lihaksiin. Kai mä oon jossainvaiheessa sen näköinen kun haluun. Ihmettely ei lopu koskaan "miks noin pieni tyttö haluu niin valtavat lihakset?" Munanjatkeeksi tietenkin!!

ViestiLähetetty: 2011-02-28 11:03:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

joo syökää pahanmakuista, prosessoitua ja rl. vitamiineista putsattua proteiinia energiakäyttöön?

onko se viisasta? miksei suoraan hiilaria ja rasvaa energiaksi? kusen typpilannoitearvo tosin paranee, joten etujakin on.

ViestiLähetetty: 2011-02-28 12:14:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppikala90 kirjoitti:
Näitä on kiva lukea ja toi olymppiakometian tietoisku on aivan huippu :) Ensiviikolla olis tarkoitus mennä ihan salille koittaan mitä nousee penkistä kun oon kotona nostellut 5 ja 8kg painopja jotka tuntuvat niiin kevyiltä jo 20 nostonkin jälkeen.. Mulle on kehittymässä äijälihakset joka on taas helvetin hyvä asia vaikka hyvin antinaisellinen.. Kaikki sanoo "itelle en haluu,mutta sulla näyttää hyvältä" jeejee!! Kipsi vähän haittaa nyt liikuntaa muuten niin oon keskittynt lihaksiin. Kai mä oon jossainvaiheessa sen näköinen kun haluun. Ihmettely ei lopu koskaan "miks noin pieni tyttö haluu niin valtavat lihakset?" Munanjatkeeksi tietenkin!!

5 ja 8 kilon painot? Äijälihakset? Mitä helvettiä? :D

ViestiLähetetty: 2011-02-28 18:20:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

täällähän on paljon viisaita neuvojia . no ei se mitään kun naurattaa muutenki :lol: :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2011-03-01 11:20:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

jepejee kirjoitti:
Karppikala90 kirjoitti:

5 ja 8 kilon painot? Äijälihakset? Mitä helvettiä? :D

Joo,sitä helvettiä että oon voimakas.. Melkein vois alkaa laulan eppu epänormaalia

En tiedä mitään ihanampaa kuin peiliä katsella,
en tiedä mitään komeampaa kuin lihakseni voimakkaat

Koska diggaan itseäni,
on suuri voima sisässäni
Olen itseeni mielistynyt,
enkä vielä itseeni oo pettynyt

:lol: ..jos nyt ei kuitenkaan :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-07 12:51:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mie teen yleensä 4*20 sarjoja, penkistä 35 kg, kyykkyä 30 kg ja maastavetoja 40 kg. Eikä miulla näy äijälihaksia, vai oisko ne sitten vielä rasvakerroksen alla piilossa :lol: lyhyemmät sarjat menisi reilummallakin rautamäärällä.

ViestiLähetetty: 2012-11-14 18:15:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Etsin Mannisen proteiinivanukasta ja törmäsin vuosisadan hauskimpaan ketjuun - ts. ainakin muutamaan viimeiseen viestiin. Toivottavasti noi 5- ja 8-kiloiset yhdistettynä äijälihaksiin oli heitetty täysin tsoukkina :lol:

ViestiLähetetty: 2012-11-21 12:54:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Eiköhän ne olleet heittoja juu :mrgreen: Minäkään en vielä ole lihaksikasta nähnytkään, vaikka penkin maksimi on kasvanut alle puolen vuoden sisään 10kg (37.5kg :arrow: 47.5kg) ja maasta nousee kohta kolminumeroinen luku. Eipä siinä, lisää voimaa mä haluankin, en siitä lihaksilla koreilemisesta niin pidä vaikka kivalta näyttääkin.

Mulla on tota puddingia banaani-toffeen makuisena. On hyvää!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2013-04-09 13:12:49 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

haili kirjoitti:
Hyvälaatuinen heraproteiini (tai miksei kaseiini yhtä hyvin) ei sisällä yhtään sukraloosia eikä muutenkaan hiillaria. Enkös mä sanonut, että syökää munaa ja jossei se riitä, niin turvautukaa hyvälaatuiseen prodejauhoon, joka ei todellakaan sisällä sukraloosia eikä mitään muutakaan täytettä.

Älkää hölmöilkö sen proden kanssa. Sen imeytyvyys on rajallinen ja ylimäärä on hankala poistaa, mutta liikkuvalle ihmiselle se on oiva lisäenergian lähde. Riippuen syöttekö yli vai alle kulutuksen, niin jotain välillä 20...40% energiasta saa tulla prodesta. Ei koskaan enempää, jos ette oo dukan dietillä, jota tehdään lääkärin valvonnassa ja se on muutenkin vähän hassu. Aion silti ostaa sen dukanin kirjan ihan piruuttaan. Virallinen enkunnos ilnmestyy tietojeni mukaan maaliskuussa. Pääsenpä sanomaan, että minä tiedän mitä siinä luki, niin ei tarvii arvuutella.

ööö.. jäi eilen, ku luin näitä häiritsemään, että jotta mitä häh? -- sulkeeko noi toisensa?
ei mun hera80:ssä oo hiilaria, vaikka se on makeutettu sukraloosilla. - jos sitä nyt 3/kork 4 krt viikossa ottaa sen n.30g ni eikös se nyt oo parempi ku ei mitään? - siis jos ei pääse heti salin jälkeen syömään. - toki olen ne munani ennen treeniä nauttinut. ;)

- seuraavaksi aattelin ostaa jotain stevialla makeutettua, jos nyt en keksi jotain mis ei oo makeutusta lainkaan; mut miten semmosen litkun saa alas jos ei oo mitään makeutusta/MAKUA?! - mulle tosin makeufessa riittäis vaikka ½makeutuksen kanssa ja ½ilman makeutusta eli semmosen luonnollisen heran kanssa... - nyt mulla on 27-30g tota suklaista sukraloosi heraa ja sit BCAA 6-7g sekä vielä MSM-jauhetta seassa ja kyllä se edelleen makea on...

__

ja kiitos uskoni vahvistuksesta siinä asiassa, että sitä prodea ei tosiaan tarvi annostella niin, ettei tulis kerralla liikaa. - väkisinkin tulee parilla aterialla jopa 45g, kun syö 3-4krt/pv. :) -- ja sopii mulle hyvin; ei tartte olla jatkuvasti jotain mussuttamassa. ;)
niin ja oon lukenut että siihen proteiinisynteesiin vaimikäsenyoli - tarvitaan TARPEEKSI sitä proteiinia; liian vähästä kerralla ei oo "mitään" hyötyä. tarkotan just lihasten kasvatuksen kannalta.
-- tai selventäkääs ny mulle mikä se juttu oli? 8)

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

ViestiLähetetty: 2013-04-09 13:28:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun näköjään ei vielä tässä ketjussa ole ollut, niin suosittelenpa tätä erinomaista, edullista ja kotimaista heraproteiinia:
http://www.prot-top.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=15

3 kg:n laatikko postiennakolla (eivät tue minun verkkopankkiani...) 45,90. Siis noin 10 kertaa halvempaa kuin Solgarin Whey to Go. Kylmäsuodatetuissa on se pointti, että metodi ei käytä kovia kemikaaleja ja heraproteiiniin jää ilmeisesti enemmän BCAA:ta sekä muita terveysvaikutteisia osia. Markettien hyllyjen halvat heraprodet ovat kuumalla ja kemikaaleilla valmistettuja, proteiinia niistä saa mutta ei sitten paljon muuta. Hämärästi muistelisin kuulleeni, että kylmäsuodatetuista heraproteiineista saa joitain samoja terveys/lihastenkasvuvaikutuksia kuin ternimaitojauheesta.

En nosta painoja, heittelen vain taistelulajini treeneissä satakiloisia äijiä, mutta:
Tällä jauheella minä huomasin muutamassa päivässä (päiväannos 20-40 g, täydennystä kun en saa proderuokaa tarpeeksi syötyä) sellaisen vaikutuksen, että tuntui kuin olisi tullut uusi nopeampi vaihde kävelyyn. Yli kahdeksankymmenvuotias äitini, jonka kanssa olin viimeiset viitisen vuotta joutunut hidastamaan kävelyvauhtiani, kävelee taas yhtä nopeasti kuin aiemmin lapsuusvuosinani, enää ei tarvitse hidastella hänen kanssaan kävellessä. Ja hän nauttii vain saman pienen määrän tätä heraproteiinia kuin minäkin, vaikutuskin tuli kuulemma muutamassa päivässä kuten minullakin. Uskon itse, että ko. jauheen ihmeenomainen vaikutus on ihan jostain muusta kuin lisääntyneen proteiinin määrästä, nimittäin sen proteiinin laadusta.

Eli miksipäs ei olisi tehokas myös lihasten kasvattamiseen?

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2013-04-09 13:37:53 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

oih! !!! ^tänks vinkistä. taidan tutustua tuohon. :)
kuulostaa aiankin sun kokemusten perusteella hyvältä. (ellet sitten ole joku myyntitykki ;) )

ViestiLähetetty: 2013-04-09 18:34:21 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Patrik Nyman kirjoitti:
Kannattaa muistaa että teoria ja käytäntö on 2 eri asiaa.Kannattaa kokeilla mikä toimii ja lopettaa iänikuinen tutkimusten mukaan... se kun ei johda mihinkään.Jos minäkin olisin nostanut tutkimusten mukaan pitää treenata niin a niin paljon niin kaikki paikkani olisi hajalla enkä pystyisi nostamaan yhtään mitään.Mutta kun käyttää järkeä niin jo kulkee.4 vuotta olen treenannut vain 2 kertaa viikossa ja kaikki väitti että se on liian vähän.No tiedä siitä mutta parhaat tulokset tein näin sano teoria mitä vaan.

hei!
tää vähän kiinnostas mua. täytyykö olla todella kokenut vai riittääkö tämmönen on-off bodaaja 7 vuoden ajalta. 8) ( lol )
voisitko vähän valottaa, että miten saisin kaiken hyödyn irti, jos tulevaisuudessa pääsen käymään vain 2 krt viikossa salilla?
-- en nyt sit tiedä tästäkään hetkestä, että teenkö tarpeeksi "oikein", vaikka 3krt viikossa käyn. 8)

ViestiLähetetty: 2013-04-09 19:59:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

etanainen kirjoitti:
Patrik Nyman kirjoitti:

hei!
tää vähän kiinnostas mua. täytyykö olla todella kokenut vai riittääkö tämmönen on-off bodaaja 7 vuoden ajalta. 8) ( lol )
voisitko vähän valottaa, että miten saisin kaiken hyödyn irti, jos tulevaisuudessa pääsen käymään vain 2 krt viikossa salilla?
-- en nyt sit tiedä tästäkään hetkestä, että teenkö tarpeeksi "oikein", vaikka 3krt viikossa käyn. 8)

Patrik on treenannut parikymmentä vuotta säännöllisen johdonmukaisesti ja on oppinut ottamaan koneestaan aikas paljon irti. Siis paljon enemmän suhteessakin kun vaikkapa minä. Ja siitä hommasta ei niin vaan palaudu.
Minä treenasin jokunen vuosi sitten yksijakoisella kolmesti viikkoon ja nyt kolmijakoisella kolmesti viikkoon alkaa olla siinä ja siinä palautuuko vaikka kevennetyn ottaa kerran kuussa.

Kaksi kertaa kroppa läpi viikossa toimii useimmilla ihan hyvin ja sulla se tietäs yksijakoista. Se säännöllisyys ja pitkäjänteisyys tuo niitä tuloksia, niin kuin varmasti hyvin tiedätkin.
Tsemppiä treeniin ja roheiiniä koneeseen vaan ;)

ViestiLähetetty: 2013-04-09 20:30:28 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Joo, yksjakosella oon suurimmaksi osaksi mennyt jo yli 1,5 vuotta.
Kokeiltu on ihan ekana joku Body for Life -kirjanen apuna muutama kk(2004-05), ja sitten 4-jakonen, sitten välillä 3-jakoista ja sit 2-jakoista ja 1-jakoista.
Miten ihmeessä "aloitinkin" (tai siis jatkoin ton BfL:n jälkeen) silloin aikanaan 4-jakosella... turhaaturhaa.. Mut ehkä johtuu siitä, että aloin käymään mun miehen ja sen bodarikaverin kanssa samaan aikaan ja tehtiin sit samat liikkeet laitteissa. (tietty vaan semmosissa joissa voi nopeesti säätää painoa...) tein kyllä "omissakin" laitteissa, mut tosiaan varmaan yli vuosi 4-jakosella ja kyykkyä just vaan nimeksi 20kg tangolla.
Sit noi kuntosalileilla tehdyt ohjelmat on ollu varmaan 2 tai 3 jakosia.
-- Ehkä vaihtelu virkistää tämmösellä "aloittelijallakin", mut tosiaan tarvis saada kaikki ilo irti ku jotain tekee.

jaha -> Eiku kyykkäämään aamulla. ;)

ViestiLähetetty: 2013-04-09 22:57:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Kun näköjään ei vielä tässä ketjussa ole ollut, niin suosittelenpa tätä erinomaista, edullista ja kotimaista heraproteiinia:
http://www.prot-top.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=15

3 kg:n laatikko postiennakolla (eivät tue minun verkkopankkiani...) 45,90. Siis noin 10 kertaa halvempaa kuin Solgarin Whey to Go. Kylmäsuodatetuissa on se pointti, että metodi ei käytä kovia kemikaaleja ja heraproteiiniin jää ilmeisesti enemmän BCAA:ta sekä muita terveysvaikutteisia osia. Markettien hyllyjen halvat heraprodet ovat kuumalla ja kemikaaleilla valmistettuja, proteiinia niistä saa mutta ei sitten paljon muuta. Hämärästi muistelisin kuulleeni, että kylmäsuodatetuista heraproteiineista saa joitain samoja terveys/lihastenkasvuvaikutuksia kuin ternimaitojauheesta.

En nosta painoja, heittelen vain taistelulajini treeneissä satakiloisia äijiä, mutta:
Tällä jauheella minä huomasin muutamassa päivässä (päiväannos 20-40 g, täydennystä kun en saa proderuokaa tarpeeksi syötyä) sellaisen vaikutuksen, että tuntui kuin olisi tullut uusi nopeampi vaihde kävelyyn. Yli kahdeksankymmenvuotias äitini, jonka kanssa olin viimeiset viitisen vuotta joutunut hidastamaan kävelyvauhtiani, kävelee taas yhtä nopeasti kuin aiemmin lapsuusvuosinani, enää ei tarvitse hidastella hänen kanssaan kävellessä. Ja hän nauttii vain saman pienen määrän tätä heraproteiinia kuin minäkin, vaikutuskin tuli kuulemma muutamassa päivässä kuten minullakin. Uskon itse, että ko. jauheen ihmeenomainen vaikutus on ihan jostain muusta kuin lisääntyneen proteiinin määrästä, nimittäin sen proteiinin laadusta.

Eli miksipäs ei olisi tehokas myös lihasten kasvattamiseen?
Olet ilmeisen tykästynyt tuohon heraan, josta taisin joskus aikoinaan sinulle vinkata. :) Itse olen testaillut "lähes kaikki" mahdolliset herajauheet aikoinaan ja täytyy sanoa, että kyllä tuo Prot-topin hera (mikä on tuossa linkissäkin) on ehdottomasti yksi parhaista, mitä olen Suomesta löytänyt. Se vaan toimii - that's it. En laittaisi (enää) rahojani mihinkään kalliiseen "hifiheraan". Tuommoisella isolla säkillä pärjäilee kyllä todella pitkään.

ViestiLähetetty: 2013-04-10 07:28:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minuakin houkuttaisi testata tuo Pro-Tec 77, mutta sitä ei tunnu saavan 3kg pienemmissä pakkauksissa ja se on kyllä minun käyttötarpeisiini liikaa. Sivuilta löytyisi myös Prot-Tec 90 Maustamaton Hera Isolaattiproteiini - onko kukaan kokeillut sitä? Osaisiko joku vertailla tuotteita keskenään?

ViestiLähetetty: 2013-04-10 07:59:21 
Poissa
Pusukala
Pusukala

vive kirjoitti:
Minuakin houkuttaisi testata tuo Pro-Tec 77, mutta sitä ei tunnu saavan 3kg pienemmissä pakkauksissa ja se on kyllä minun käyttötarpeisiini liikaa. Sivuilta löytyisi myös Prot-Tec 90 Maustamaton Hera Isolaattiproteiini - onko kukaan kokeillut sitä? Osaisiko joku vertailla tuotteita keskenään?

Samoin - kiinnostaisi tietää noiden eroavaisuuksista - osaako joku viisaampi kertoa?

“The game is ON!”

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-10 15:44:37 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

^en oo kokeillu, joten en tiä
MUT
mää tilasin nyt sit just äsken sen 3kg - kyl se varmaan käytettyy tulee, jos kerran niiiiin hyvää on, siis tehokasta.
mikähän sen maku mahtaa olla? :mrgreen:
en sit ehtinyt kysymään, vaikka mielessä kävi. :D

löyty omalta "sivutililtä" SP:sta just ton verran rahaa. JIPPIII!! - mies lähti taas reissuilleen, joten en ehtinyt sen tunniksia vinguttelemaan. ja tietty toi oli nyt HETI tilattava, taas ku muistin.

tulen sitten tänne raportoimaan, mikä voimamimmi musta on tullu... - tarviikohan enää edes salilla käydä? :lol:

ViestiLähetetty: 2013-04-10 19:03:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ Ei ne herajauheet nyt mitään yliluonnollisia herranjestas ole, että lihasten kasvatus käy ilman treeniä (oli merkki mikä tahansa) :mrgreen: (tiedän, että heitit vitsillä). Tuo Prot-topin 77 on maustamaton ja jos on herajauheita aikaisemmin käyttänyt, tietää varmaan mistä puhutaan. Ei se miltään maistu juurikaan eli lähes mautonta. Kannattaa maustaa annokset/juomat itse esim. kaakaojauheella, marjajauheella tms. oman mielensä mukaisesti. Itse teen usein vanukkaita, joihin laitan n. 30 g heraa, kirkko-/partajogurttia, kuohukermaa, nokare luomuhunajaa/ripaus jotain makeutusta ja kaakaojauhetta, ehkä myös ripaus kanelia ja hieman tummaa suklaata rouheena sekaan. Marjat piristävät myös kokonaisuutta kummasti. Helppoa, hyvää ja nopeaa! Pienen osan annoksesta syön yleensä pari tuntia ennen treeniä ja loput treenin jälkeen. Heraa voi käyttää toki ihan palautusjuomassakin perinteiseen tapaan, mutta nuo vanukkaat maistuvat huomattavasti paremmilta IMO.

Noiden isolaatin (Prot-tec 90) ja konsentraatin (Prot-tec 77) erot ovat siinä, että isolaatista on suodatettu rasvaa ja hiilaria pois, jolloin lopputuloksena on korkeampi proteiinipitoisuus. Isolaatissa 90 g proteiinia ja konsentraatissa 81 g. Tuolla nyt ei ole minun kokemuksen mukaan juurikaan eroa, kumpaa käyttää. Konsentraatissa huomattavasti halvempi kilohinta, joten sitä voisin suositella ennemmin. Tuolla oli muuten joskus ennen myynnissä 1.5 kg pakkauksia tuo 77:aa, mutta en tiedä, miksi sitä kokoa ei ole enää saatavilla. Laittakaa sähköpostia ja kyselkää, saisko sitä 77:aa tilattua pienemmässä paketissa, jos tuo 3 kg tuntuu liian suurelta määrältä? Itsellä menee tuota heraa sen verran tasaiseen tahtiin, että tuo 3 kg pakkaus ei ole mikään ongelma. Hera säilyy onneksi todella pitkään hyvänä.

Lisätään vielä sen verran, että tuon konsentraatin etuna myös se, että sitä on prosessoitu vähemmän eli hivenet ja vitamiinit säilyneet varmasti paremmin tuossa herajauheessa kuin isolaatissa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00