karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-04-07 09:19:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Painojen nosto ja proteiinit
ViestiLähetetty: 2011-01-26 12:18:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heippa,

olen taas sen saman ongelman edessä missä olen ollut ennenkin eli en saa tarpeeksi proteiinia suhteessa siihen määrään minkä jaksaisin syödä.

Tähän mennessä, kun olen syönyt aamupalan ja lounaan, on prodeja kertynyt vaivaiset 65g. Tarvitsisin käsittääkseni jopa 100g (painan n. 60 kg, harrastan aktiivisesti liikuntaa---punttisali, kuntonyrkkeily, combat, pump....) mutta mistä helkutasta saan tuon määrän????

Entä jos täydentäisi esim. treenin jälkeen proteiinijuomalla? Siis niillä ns. "urheilujuomilla" jotka tehdään jauheista?

Onko ihan huono idea?

Yhdellä aterialla en jaksa syödä ihan hirmumääriä, ja vastaavasti kun rasvaa tulee niin paljon, ei ole edes tarvetta syödä.

Äh.

Neuvokaa, viisaammat!

ViestiLähetetty: 2011-01-26 12:43:35 
Poissa
sintti
sintti

Hei,

Kokeile maitorahkaa tai raejuustoa, jos päivittäiset hiilarit sen sallivat.
Itse olen todennut molemmat aivan loistaviski proteiinilähteiksi. Sopii ainakin hyväkarppaajalle.

-Heikki

ViestiLähetetty: 2011-01-26 13:08:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä otan joka treenin päälle prodepalkkarin. Imeytyy paljon nopeammin kuin ruokaperäinen, toimii ainakin minulla. Hommaa sellaista pulveria, jossa on mahdollisimman vähän hiiliä. Minä en saa mitään alas reippaan treenin jälkeen pariin tuntiin ja siksi nestemäinen prode on minulle passeli homma. Kokeile.

ViestiLähetetty: 2011-01-26 17:13:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

hinku kirjoitti:
Entä jos täydentäisi esim. treenin jälkeen proteiinijuomalla? Siis niillä ns. "urheilujuomilla" jotka tehdään jauheista?

Onko ihan huono idea?

Ei. Sitä varten ne on.

800 gramman säkki marketista 13 - 19 eurolla, riippuen haluuko naminami-esanssilla maustettua vai maustamatonta (joka muuten on kamalan makusta).
Protskua noissa jauheissa on yleesä 75 - 85 %, hiiltä 0 - 10 %. Rasvaa ei juuri lainkaan.

ViestiLähetetty: 2011-01-26 20:31:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jep, juuri näin teinkin.

Eli tuossa kun laskin nuo päivän mussutukset, tuli kalorimääräksi noin 2000, rasvaa 150g (muistaakseni) ja hiilareita vaivaiset 19g.

Mussutettuani siis erittäin rasvapitoista ruokaa (ihan aamiaisen ja lounaan sekä muutaman kermakahvikupillisen voimalla mennään edelleen) ja käytyäni rykäisemässä rankka combat (kävellen salille mennen tullen), EI OLE VIELÄKÄÄN NÄLKÄ!

Kaupan täti myi heraproteiinjauhetta jota tässä äsken nautiskelin sen 30g maidon kera.

Eli siis jos 100g:ssa on proteiinia 75g niin 30g:ssa on proteiinia silloin.....

Matematiikka, kompastuskiveni!!!!! :oops:

ViestiLähetetty: 2011-01-26 22:58:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Arvaan: 0,75 x 30 g = 22,5 g

Matikka ei ole minunkaan vahva alueeni, mutta tykkään prosenttilaskuista. Ja töissä pitää osata sen verran laskea että osaa annostella lääkkeet potilaille oikein. :lol:

ViestiLähetetty: 2011-01-30 10:26:04 
Poissa
Leijona
Leijona

Tää on vissiin viimeisimpiä prodeketjuja tässä osiossa, niin jatkan tähän.

Jatkoin tuota loikkasen tavaamista ja sieltähän löytyi ihan fysiologinen selitys sille, miksi prodea on ihan hyvä olla boostijuomassa. Prode pilkotaan aminohapoiksi ja sen jälkeen poistetaan typpi, josta jää jäljelle hiiliosa, joka hyödynnetään varsin sujuvasti energiaksi varsinkin tilanteessa, jossa lihastärkkelys on kulutettu loppuun eli kyl se kananmuna siihen ennakkosmoothieen ihan oikeasti kuuluu ja on olennainen osa treenin loppupuolen energian saantia. Ja tämä nyt taas kerran erotuksena rypälesokerireitistä. Prodea poltetaan energiaksi hiilen- ja vedynpoltossa ilman sokerin uusmuodostusta ja tuo reitti on kropassa todella merkittävä.

Kun taas mennään siihen, että mitä treeni tekee lihakselle, niin mikrotraumahan sieltä nousee esille. Tällöin taaskin käytetään aikas paljon valkuaista korjaushommiin. Ei siis ole ihan tuulesta temmattuja nuo prodelisät ennen/jälkeen treenin. Mainospuheissa on paljon asioita, joita ei perustella ja osa ihan selkeitä valheita, mutta jos vähääkään tuntuu, että ravinnosta ei saa kaikkea tarvittavaa valkuaista, niin hyvälaatuinen heraproteiini puoltaa paikkansa urheilevan karpin ruokavaliossa.

ViestiLähetetty: 2011-02-02 11:27:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mielenkiintoista, haili! Siis tämä energiahomma. Ainakin tämä puhuu sen puolesta että on hyvä saada jotakin ravintoa jopa ennenkin (rankempaa) harjoittelua, ei pelkästään jälkeen.

Olen kuullut myös sellaisen väitteen että olisi todistettu jonkinlaisella varjoainekuvauksella tms. että ennen voimaharjoittelua nautittu proteiini (oletan että osa siitä) todellakin kulkeutuu lihakseen.

Heraproteiinillahan (sillä hyvälaatuisella) on ilmeisesti muitakin positiivisia terveysvaikutuksia, sinänsä se varmaan paikkaansa puolustaa palautumisjuomassa jos semmoista käyttää, mutta kaupan halvimmat jauheet voi olla eri asia.

ViestiLähetetty: 2011-02-10 11:49:06 
Poissa
sintti
sintti

hinku kirjoitti:

Mä juon yleensä treenin jälkeen Fastin Hera80 heraproteiinijauhetta soijamaitoon sekotettuna (maustamaton soijamaito, hiilareita 0,2g ja prot. 3,3/desi. Noissa soijamaidoissa on tosi isoja eroja hiilareitten suhteen ja ite siis valitsin tuon jossa vähiten. Tossa heraproteiinijauheessa hiilareita on 100g:ssa 6.8 ja prot. 75g. ja se on makeutettu sukraloosilla.

ViestiLähetetty: 2011-02-11 01:08:49 
Poissa
Leijona
Leijona

Hyvälaatuinen heraproteiini (tai miksei kaseiini yhtä hyvin) ei sisällä yhtään sukraloosia eikä muutenkaan hiillaria. Enkös mä sanonut, että syökää munaa ja jossei se riitä, niin turvautukaa hyvälaatuiseen prodejauhoon, joka ei todellakaan sisällä sukraloosia eikä mitään muutakaan täytettä.

Älkää hölmöilkö sen proden kanssa. Sen imeytyvyys on rajallinen ja ylimäärä on hankala poistaa, mutta liikkuvalle ihmiselle se on oiva lisäenergian lähde. Riippuen syöttekö yli vai alle kulutuksen, niin jotain välillä 20...40% energiasta saa tulla prodesta. Ei koskaan enempää, jos ette oo dukan dietillä, jota tehdään lääkärin valvonnassa ja se on muutenkin vähän hassu. Aion silti ostaa sen dukanin kirjan ihan piruuttaan. Virallinen enkunnos ilnmestyy tietojeni mukaan maaliskuussa. Pääsenpä sanomaan, että minä tiedän mitä siinä luki, niin ei tarvii arvuutella.

ViestiLähetetty: 2011-02-24 17:26:19 
Poissa
sintti
sintti

Minä etsin kanssa aiemmin salipäiviä varten jotain hyvää ja helppoa lisäproden lähdettä, ja nyt oon täysin ihastunut Manninen Nutraceuticalsin Protein Pudding -vanukkaisiin! Makuja on vanilja, suklaa ja banaanitoffee. Lisätietoja noista löytyy http://manninen.valmiskauppa.fi/protein ... -1055.html

ViestiLähetetty: 2011-02-24 19:38:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mistä tuota saa??? Aika mainio eväs salille..

ViestiLähetetty: 2011-02-24 20:45:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Helposti saa 40g proteiinia kun vetää 5 kananmunaa raakana ja vielä samassa saa rasvat päälle.Sitten tosiaan se reilu 1dl heraa niin siinä on yleensä n. 40g proteiinia.Siinä siis 80g lisää helppoa eikö vain :lol:
Ja kannattaa unohtaa se että proteiinia voi syödä vaan 20-30g kerralla ja muu menee hukkaan.Noi on bodauslehtien hömpötyksiä.Itse olen syönyt 70-75g kolmesti päivässä joskus jopa 80g kerralla ja hyvin kulkee ja kaikki imeytyy ennen pitkää.

ViestiLähetetty: 2011-02-24 21:10:49 
Poissa
Leijona
Leijona

Samaa mieltä Patrikin kanssa. Jos viittasit mun viestiin imeytyvyydestä, niin tarkennan vähän. Mä olen päätynyt jotenkin sellaiseen, että ylärajaa ei ole, mutta rajaa sen välittömälle hyötykäytölle rakennusaineeksi säätelee kehon aminohappopoolin koko ja se tahtoo tulvia yli äyräidensä. Loppu vaan poltellaan energiaksi ja typpi kustaan pois ihan ilman minkäännäköistä sokeriksi veivaamista tai muitakaan kummajaisia. Ei se sen vaikeampaa ole. Mutta että se olisi jotenkin ongelma. Energiaa se on siinä kuin hiilari tai rasvakin. Aminohappopooli on muuten todella hieno keksintö kun ei olla sekunnilleen ja milligrammalleen säädellyssä letkuruokinnassa. Noista bodylehtien jutuista kirjoitinkin jo muutama vuosi sitten varsin kärkevään sävyyn. Siitäkin samaa mieltä.

ViestiLähetetty: 2011-02-24 23:31:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Thyme kirjoitti:
Minä etsin kanssa aiemmin salipäiviä varten jotain hyvää ja helppoa lisäproden lähdettä, ja nyt oon täysin ihastunut Manninen Nutraceuticalsin Protein Pudding -vanukkaisiin! Makuja on vanilja, suklaa ja banaanitoffee. Lisätietoja noista löytyy http://manninen.valmiskauppa.fi/protein ... -1055.html

Jos tuo olisi puolet halvempaa, niin voisin jopa harkita ostoa. American Pro Whey 800 gramman pussi maksaa Prismassa 13,90... hinta/laatu pikkuisen parempi.

ViestiLähetetty: 2011-02-25 07:51:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

jepejee kirjoitti:
Thyme kirjoitti:

Jos tuo olisi puolet halvempaa, niin voisin jopa harkita ostoa. American Pro Whey 800 gramman pussi maksaa Prismassa 13,90... hinta/laatu pikkuisen parempi.

sanosin et 7oog pussukka :shock:
mut hyvää on . aattelin lorauttaa joukkoon kermaa tänäpänä ku meen salille.

ViestiLähetetty: 2011-02-25 07:56:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

ja tosta proden määrästä , mulle toi 130g kerralla alkaa olla mahalle tapis . mulle sopii prode rinksut n5og 2x päiväs
reenipäivinä muutoin 1 rinksu ok. näin mulla :wink: :wink:

ViestiLähetetty: 2011-02-25 14:08:41 
Poissa
sintti
sintti

jepejee kirjoitti:
Thyme kirjoitti:

Joo, hintavahan tuo purkki varmaan joillekin on, mutta toisaalta syön sitä ehkä 4 annosta viikossa ja purkista tulee 40 annosta... ja tässä pari vuotta karpatessani on ollut vanukkaita vähän ikävä, niin kiva että löytyy sallittu herkku :D

Karppikala90: Tuosta laittamastani linkistä voi tilata ja varmaan sivustolta löytyy tietoa jälleenmyyjistäkin...

ViestiLähetetty: 2011-02-27 19:55:25 
Poissa
sintti
sintti

Muistattehan, että elimistö pystyy käyttämään kerralla vain n. 30g proteiinia. Kaikki muu on (rahan) haaskausta. Liikuntaa harrastava voi ottaa n. 1,5g RASVATON painokilo proteiinia vuorokaudessa, punttia vääntävä pari grammaa. Eli jos vaikka 70 kg painavan ihmisen kropassa on 55kg luita, lihaksia, jänteitä, sisäelimiä, nestettä, ym. ja loput 15kg rasvaa, niin nautitaan 1,5x55=82,5g vuorokaudessa. Tässä tapauksessa ottaisin esim 3:ssa erässä tuon 30g eli 90g/vrk. Tai hieman vähemmän kerralla neljässä erässä.

ViestiLähetetty: 2011-02-27 21:34:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toi 30g sääntö ei todellakaan pidä paikkansa unohtakaa se.Totesin jo aiemmin että olen syönyt jopa 80g kerralla kolmasti päivässä ja ei todellakaan mene haaskuun.Ja tätä siis jo 5kk.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00