karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-04-07 09:33:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-27 07:21:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-12-27 23:42:30
Viestit: 1532
Inntostuin ja ostin callauskirjoja. Löysin sitten jälkikäteen videot netistäkin :evil: No mut eipä mitään.
Olen tehnyt 4 aamuna peräytysten ( ja päivälläkin välillä) videon mukaan am/pm jumppaa.
Niska väsyy noita vatsoja tehdessä.
Onko muuten näin ettei vatsalihaksia jännitetä silloinkun noita vatsoja tehdään? Mielestäni videossa sanotaan näin. Mut eipä mulla ainakaan vatsalihaksissa tunnu mitään. Eli pitäisikö näissäkin liikkeissä vetää vatsa kiinni napaan ja jännittää samalla kuten normaaleissakin vatsalihasliikkeissä?

Niin.. No jaloissa kyllä on tuntunut että jotain on tullut tehtyä. Edes tunnin juoksulenkit ei kipeytä jalkojani näin. Eli kyllä tää tehokkaalta tuntuu. Ja on mukavaa herätä parikyt minsaa normaalia aikaisemmin että saa rauhassa callata ennen töihin lähtöä :D

_________________
iherb koodi uusille asiakkaille OMU074 saat $5 alennuksen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-27 08:06:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Lainaa:
Eli pitäisikö näissäkin liikkeissä vetää vatsa kiinni napaan ja jännittää samalla kuten normaaleissakin vatsalihasliikkeissä?


Ei vatsalihasliikkeissä noin pitäisi tehdä. Heikentää vaan huomattavasti eikä auta mitään. Et säkään vedä vatsaa sisään kun joku lyö sua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-27 11:07:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Mä vähän käsitin noista ohjaajien ohjeista et nimenomaan vedettäis napaa sisään eli korsettia kokoon. Olen kyllä itse pähkäilly vähän samaa. En tiedä miten ne tarkalleen pitäis tehdä. Mut jotenki ainakin se et koittaa pitää selän maata vasten tuo enemmän tuntumaa?

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-27 11:10:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
" to isolate the abs you will need to curl up your pelvis! So, your spine won't be straight, or vertical, The higher you curl your pelvis the more your back will feel rounded or maybe think of it as a 'C' shaped arc. Allow your abs to sink and hollow down in towards your spine, stay lifted up out of your pelvis and continue to tighten your pelvic floor muscles a little deeper as you train. To intensify just curl your pelvis (roll your pubic bone up and in towards your navel) a little more; this will bring your back lower to the floor. If you feel low back pain, check that you are thoroughly stretched up and you can lift your back up a little higher until the discomfort goes. Avoid releasing the curl of the pelvis though, remember this is drawing the abs inwards to flatten the abs. Also, as you train 'imagine' lengthening out further and further up through the spine and also out through the knees. Just imaging this will intensify the work."

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-27 11:12:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Okay.. Joo oon varmaan tehny vaihteeksi väärin noi. Pitääpä ottaa ja callata taas tänään.

Toi oli siis lainaus facebookista, Callanetics Evolution, sieltä voi kattella ohjeita jos tykkää :) Ja kysyäkin.

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-28 07:09:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-12-27 23:42:30
Viestit: 1532
mulla tuo enkun lukeminen ei oo vahva puoli, eli teksti jäi sitten lukematta :evil: [-X menetän heti hermot jollen ymmärrä..
No mutta ainakin netistä katsottuna tuo 10 in 10 videolla sanottiin että rentouta vatsalihaksetkin, eli älä jännitä niitä! Noh katsotaas..


uzeeh

Ei se vatsan sisän vetäminen autakkaan, vaan tarkoitin juuri tuota että lihaksia jännitetään samalla kuin vatsalihaksia tehdään. Näin ainakin kaikissa ohjatuissa jumpissa neuvotaan.. Jos joku lyö mua vatsaan niin ei toki oo mitään syytä vetää vatsa sisään vaan pusertaa lihakset tiukoiksi..

_________________
iherb koodi uusille asiakkaille OMU074 saat $5 alennuksen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-27 12:33:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-04-20 13:13:09
Viestit: 11
*UP

Päivitettyjä tuloksia/kokemuksia, anybody? :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-08 12:43:53 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-07-08 11:09:04
Viestit: 2
Uusi callaaja ilmoittautuu! 8) Saiskohan tätä ketjua elvytettyä.. Onko porukka jaksanut vielä callata ahkerasti? Itse lainasin ensin sen 30 päivää kirjan, mutta jätin kesken kun muistin koneella olevan 10/10-ohjelman. Kääks, kuinka kipeet olikaan lihakset sen ekan venyttelykerran jälkeen :lol: 4/10 olis tänään luvassa, ja JOS mittoja on uskomista niin kolmen kerran jälkeen vyötäröstä, lantiosta ja pyllyn ympäryksestä mukamas kaikista lähtenyt 2cm. :roll:

Tapana on jättää kaikki kesken, mut nyt yritys on kova vetää ohjelma loppuun. Sen jälkeen olis tarkoitus vetää Evolutionia ja Superia vuorotellen :lol: Eilen just kattelin ne läpi et mitä on luvassa, ja hiki tuli jo katsellessa.. Evolutionissa oli jännää miten käskettiin tiukentaa tosiaan lantionpohjan lihaksia, kun Superissa se siis "pyöristetään". Mutta itselle autto kyllä niitten läpi katsominen kun jotenkin tajus paremmin miten ne 10/10:n liikkeet kuuluu tehdä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-28 10:21:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-06 12:14:44
Viestit: 72
Paikkakunta: Kiina
Heijsan

Nostanpä tämän ketjun esille :) Eilen törmäsin ekaa kertaa koko termiin Callenetics juurikin tällä foorumilla, koko illan lueskelin läpi mitä kaikkea löytyi ja illalla katsoin vielä tuon 10-10 videon läpi ja merkkasin paperille mitä kaikkia tulee.

Tänään oli sitten eka kerta ja aivan mahtava fiilis kertakaikkiaan. Tuo 10-10 setti meni noin 45 minuutissa läpi. Tuossa videossa oli niin paljon muutakin mukana. Hassua muuten, että lähes kaikki liikkeet on jo ennestään tuttuja erilaisilta ryhmäliikuntatunneilta.

Ja kyllä meikäläiselle ainakin hiki tuli. Varsinkin kun tuon koko vatsasatsin vetäsi kerralla läpi ilman kummempia taukoja kun tuntui paukkuja riittävän. Nyt katsotaan miten 10 kerran jälkeen tuntuu ja näyttää ;)

Onko enää mitään Calla-haasteita käynnissä? Tai alkamassa? Etsi-toiminnolla tulee jo turhan paljon vastauksia kun jakautuu jo useammalle kymmenelle sivulle maininnat.

_________________
Kuva

If it doesn't challenge you, it doesn't change you!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)