karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-04-07 09:10:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-12 22:21:34 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Voi hitto teidän kanssa :lol:
Pitää varmaan munki alkaa perehtymään aiheeseen. kattoo videot ja etsiä kirja luettavaksi. Ihan vaan jankkaajan (tiedätte kyllä kuka) kiusaksi jos ei muuten :lol:

ViestiLähetetty: 2011-05-13 14:35:27 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Pistänpä minäkin oman lusikkani soppaan :)

Tämän ketjun innostamana tilasin 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa - kirjan. Aloittaminen tosin jää ensi viikkoon, kun nyt ei ole aikaa perehtyä ekaa kertaa noihin liikkeisiin. Otan siihen kunnon ajan esmes maanantaina ja siitä se sit lähtee! Ootan kyl tosi innolla, ihanaa olis saaha tota maharöllyä pienemmäksi :o

ViestiLähetetty: 2011-05-13 14:47:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Voi hitto teidän kanssa
Pitää varmaan munki alkaa perehtymään aiheeseen. kattoo videot ja etsiä kirja luettavaksi. Ihan vaan jankkaajan (tiedätte kyllä kuka) kiusaksi jos ei muuten

Sekö on jankkausta että kertoo faktoja, joihin ei kukaan edes yritä vastata vaan lähtee suoraan haukkumaan ad hominemein? Jes :lol:

ViestiLähetetty: 2011-05-13 16:06:09 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Se on nimenomaan jankkausta et pistää mielipiteitään ketjuun jossa ketään ei kiinnosta keskustella sun ja sun ns. faktojen kanssa. Nöyryyttä poikaseni nöyryyttä ja ihmisten huomioonottamista nyt hiukka tarvittas.

ViestiLähetetty: 2011-05-13 17:54:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hellou! Mulle tuolla toisessa ketjussa suositeltiin Callaa, kun vähän tällainen polvivammainen olen ja nyt en hetkeen ole uskaltanut tehdä kunnon salitreeniä alakropalle enkä mitään aerobistakaan..

Onko noista kirjoista joku sellainen, joka olisi ehdottomasti parempi kuin toinen? Lainasinkin jo kirjastosta tuon Ihannevartalo 30 päivässä, mutta mietin vain, että onko siitä hyvä aloittaa vai mahdollisesti jostain toisesta.. Tosta tein ensimmäisen treenin läpi, mutta vaikkei kyseistä lajista ole mitään kokemusta (tällä palstalla vasta ensimmäistä kertaa luin tämän olemassaolostakaan), molemmat alakroppaosiot, toistoja tein sellaisen 3-4 kertaisen määrän siihen ensimmäisen päivän suositukseen nähden vähän liikkeestä riippuen, ja täytyy sanoa, ettei se siinä tehdessä juurikaan silti tuntunut. Kun lopetin, niin vähän jaloissa tuntui, että jotain pientä on tehnyt.. Joka tapauksessa mietin, että olisiko fiksua tehdä tuolla tuon kirjan ohjelmalla, mennä vaiheet 1-4 järjestyksessä läpi, mutta tehdä ainakin alkuun huomattavasti enemmän toistoja / skipata vaikka 1-vaihe kokonaan läpi ja jatkaa 2-vaiheesta - vai ottaa testiin ihan joku toinen kirja?

Videot vois muuten olla myös ihan jees, mutta en todellakaan ala tekemään tuollaista telkkarin edessä, jos mies on himassa :mrgreen: Ja jos tuota meinaa tehdä useammankin kerran viikossa (tän lainaamani kirjan ohjelman ajattelin kyllä voivan tehdä läpi hyvinkin sen 6-7 krt/vko, kun on sen verran lyhyt - varsinkin sitten kun ei tarvii sitä kirjaa lukea niin tarkasti joka välissä), niin parempi, että sen voi tehdä piilossa, eikä vaadi sitä telkkaria avuksi :lol:

ViestiLähetetty: 2011-05-14 00:06:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Betzy kirjoitti:
Onko noista kirjoista joku sellainen, joka olisi ehdottomasti parempi kuin toinen? Lainasinkin jo kirjastosta tuon Ihannevartalo 30 päivässä, mutta mietin vain, että onko siitä hyvä aloittaa vai mahdollisesti jostain toisesta.. Tosta tein ensimmäisen treenin läpi, mutta vaikkei kyseistä lajista ole mitään kokemusta (tällä palstalla vasta ensimmäistä kertaa luin tämän olemassaolostakaan), molemmat alakroppaosiot, toistoja tein sellaisen 3-4 kertaisen määrän siihen ensimmäisen päivän suositukseen nähden vähän liikkeestä riippuen, ja täytyy sanoa, ettei se siinä tehdessä juurikaan silti tuntunut.

Minulla on sekä "30 päivää" että se "10 päivässä 10 vuotta nuoremmaksi", ja oma mielipiteeni on, että jos on aloittelija tai takana on vähän pidempi liikuntatauko, niin 30 päivää on hyvä kirja aloittaa, koska se etenee vähitellen aika kevyestä täyteen ohjelmaan. Ykkösvaiheessa on huomattavasti helpotettuja asentoja ja varsin vähän toistoja, ja siitä sitten vähitellen edetään. Jos taas on jo hyvässä kunnossa, niin tuo "10 päivässä" on varmasti fiksumpi valinta.

Tuosta tuntumisesta vielä. Oma aloittelijan kokemukseni on, että niiden toistojen pitää olla todella pieniä, melkein vain ajatuksen tasolla, ja asennon pitää olla juuri oikea.Tein aluksi turhan suurta liikettä ja ihmettelin, että kumma kun missään ei tunnu. Kun tajusin, että se liike on ihan pienen pieni ja hidas, niin avot, jopa rupesi polttelemaan. :smt029

ViestiLähetetty: 2011-05-14 02:22:37 
Poissa
sintti
sintti

Vitsit, luin koko ketjun siihen törmättyäni.

Ensimmäinen tutustumiseni ja tähän mennessä jäikin sitten siihen, tapahtui toistakymmentä vuotta sitten, kun olin pienten lasten kanssa kotona ja tuskastuin siihen, ettei ole ollenkaan omaa aikaa. Lapset pakolliselle lepotunnille, kumpikin omaan huoneeseen ja minä vedin callaa olohuoneessa. Töihin mentyäni olenkin tehnyt sitten ainoastaan sitä ristiselän venytystä, kun on enemmän kuin pieniä ongelmia selän kanssa.

En tiedä mikä kriisi on menossa, mutta nyt on ajatuksena ollut pistää elämäntavat uusiksi. Tupakoinnin lopetin reilu 10 viikkoa sitten, ja nyt on jo sen verran helppoa, että ajattelin siirtyä ruokavalion uudistamiseen. Aikaisemmin söin suht terveellisesti yleisten normien mukaan. Töissä aina aivan ihania salaatteja. Kaksi vuotta sitten vaihtui työpaikka ja nyt teen etätöitä kotona - joten lounaat ovat mudostuneet leipäaterioiksi ja painoa on tullut lisää n 10 kg. Kiinnostuin karppauksesta ja tarkoitus olisi yrittää sitä- Eli peredyn aiheeseen pikkuhiljaa (näin yön tunteina) ja tähän keskusteluun törmättyäni päätin pitkän tauon jälkeen aloitella taas callaamaan. Tosin en ihan vielä, vasta ensi viikon työmatkan jälkeen.

Ja ne suurimmat syyt, miksi pidin callaamisesta silloin aiemmin oli ne ihanat venytykset. Kun selkäongelmien lisäksi kärsin myös polviongelmista (molemmat leikattu) ja lääkäri vastasi tiedusteluuni sopivista urheilumuodoista hiihto, pyöräily ja uinti, en kuvittelekaan näillä polvilla lähteväni juoksemaan tai laskettelemaan. Ja nyt tuntuu luontevalta ajatus palata aiemman mukavan tuttavuuden pariin ja jatkaa siinä rinnalla kävelulenkkejä.

raportoin tänne jahka saan itseni käynnistettyä :)

ViestiLähetetty: 2011-05-14 10:53:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

miirumaikki kirjoitti:
Se on nimenomaan jankkausta et pistää mielipiteitään ketjuun jossa ketään ei kiinnosta keskustella sun ja sun ns. faktojen kanssa. Nöyryyttä poikaseni nöyryyttä ja ihmisten huomioonottamista nyt hiukka tarvittas.
:smt023

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa

ViestiLähetetty: 2011-05-14 12:54:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos Dardenne, laitoinkin varauksen kirjastoon tuosta 10/10 -kirjasta. Kunto taitaa kuitenkin olla ihan kohdallaan ja vaikka polven takia nyt onkin vähän joutunut taukoa pitämään, niin ei tässä ihan rapakunnossa kuitenkaan olla :) Kuntotestin kävin tekemässä viime kuussa, kun työnantaja kustantaa ja hapenottokyky oli siellä erinomaisen rajan yläpuollella, ja lihaskunnostakin täydet pojot. Ehkä tuo kesto treenata siellä maksimikestävyyden lähimailla on saattanut vähän tippua, mutta sillä taas ei sitten tän treenin kanssa oo mitään tekemistä..

Täytyy sanoa, että aavistuksen tuntui tänään pakaroissa herätessä. Ei mitään sellaista kipua, mitä salilla saa treenitauon jälkeen, mutta kun oikein kuulosteli, niin tunsi, että jotain pientä on tehty :) Jatkan nyt tolla lainaamallani kirjalla suuremmilla toistomäärillä siihen saakka kunnes saan kirjastosta ton toisen ja siirrytään sitten siihen! Ja jos ei muuta, niin noi venytykset tulee kyllä tarpeeseen! Mä oon tönkkö kun mikä. Se on kumma, että siihen treeniin löytyy aikaa 6 kertaa viikossa, mutta venyttelyyn ei ollenkaan.. Niska-hartiaseutukin kaipaisi todella venyttelyä, kaksi viikkoa tossa fyssarikäyntien välissä venyttelin joka päivä ja päänsäryistä ei tietoakaan. Tokan käynnin jälkeen fyssari totesi, etten tarvitse enää uutta käyntiä, paljon paremmalla mallilla kaikki. Kehoitti jatkamaan venytyksiä 3-4 kertaa viikossa.. Mutta jotenkin se on taas vaan unohtunut, venyttelyä hyvä jos kerran viikossa - ja päänsäryt taas riesana.. Joten nyt laitetaan se puoli ainakin kuntoon! :wink:

ViestiLähetetty: 2011-05-15 01:40:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Arguing with anonymous strangers on the Internet is a sucker's game
because they almost always turn out to be -- or to be indistinguishable from
-- self-righteous sixteen-year-olds possessing infinite amounts of free time."
- Neil Stephenson, _Cryptonomicon_

:smt044 :smt044 :smt044

ViestiLähetetty: 2011-05-15 07:38:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mamachi :smt043 :smt043 :smt043 :smt005 :smt005 :smt005

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa

ViestiLähetetty: 2011-05-16 08:55:15 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Mamachi =D> =D> =D>

“The game is ON!”

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-05-16 21:20:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuo kirjassa sanotut asiat ovat myyntipuheita ja niihin pitää suhtautua asiaan kuuluvalla tavalla.

Itse juoksu- ja kuntosalitaustan omaavana sekä polkupyörää kyllästymiseen asti vispanneena olen ollut aina taipuvainen vyötärölihavuuteen, vaikka raajoissa saan helposti halutessani lihasten kasvuakin aikaiseksi. Siis ihan sitä naisten pelkäämää bulkkia, kenties mulla on korkeahko testosteronitaso taikka lantapuntin talikon varressa vietetty lapsuus näkyy?

Jooga on hyvä liikuntamuoto ja monet joogit eritimmejä tapauksia, mutta tämä retro, hömelön näköinen nitkuttelu on ollut ihan omaa luokkaansa mulla, mitä tulee vatsalihasten hoitoon ja pakaroiden nostoon. Mun jalat myös ovat kauniimman muotoiset kuin koskaan. Vaikka massaa on rasvana sekä lihaksena, mun pätkäsääret ovat kovasti linjakkaamman näköisemmät kuin edellisiä lajeja harrastaessa. Vaikka sekään ei olisi tosi, niin kyllä silti mieluummin nytkyn ja hytkyn kun istun vaikkapa roomalaiseen tuoliin tai perinteisiin vatsalihasliikkeisiin, niitä inhoan! (Muun muassa skolioosin takia).

Hävettää myöntää, että olen jäljessä siitä määrästä, minkä lupasin tässä kuussa callata... Olen istunut pitkää iltaa töissä ja matkustanut. Hotlassa kuitenkin tuli harrastettua calla-vatsoja, kun meinasi iskeä lomaturvokki. Välitön vaikutus: tavallisesta suuremmasta ruuan määrästä pökkööntynyt maha alkoi toimia, alkoholista löllööntynyt maha kiristyi. Ryhti parani kun herätteli vatsalihakset pitämään torsoa kasassa. Kun parin sadan vatsalihasliikkeen jälkeen tuntee lihaksensa kaksi päivää, luulen että sitä kävellessä, seisoessa ja istuessakin koettaa pitää sitä luonnollista korsettia kasassa. Juoksu tai pyöräily ei aiheuta mulle samaa tietoutta kehosta... Jos ei penikoita lasketa :P

ViestiLähetetty: 2011-05-18 22:07:05 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Tänään sit kokeilin ekaa kertaa tota 10-10 ohjelmaa. Lihakset on näemmä aika heikossa kunnossa.. :oops: Mut sellaset 3 tuntii men et kävin perusteellisesti ton läpi, taukojakin jouduin pitämään, varsinkin vatsojen kohdalla.. Mut ton ohjelman jälkeen oli hyvä fiilis, pitää vaan löytää se kunnon motivaatio jatkaa. :)

ViestiLähetetty: 2011-05-19 23:23:52 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Onpas pakko kirjoittaa (näin oman viestini perään :D) et tänään on kyl vatsalihaksissa tuntunu koko päivän. Nauraa ei oo voinu vatsan pohjasta asti kun alkaa koskemaan. Mut tietääpähän tehneensä jotain :)

ViestiLähetetty: 2011-06-10 15:16:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joku myy kirjan aiheesta :)

http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit ... 60647.html

Ihminen joka tahtoo,
keksii keinot.
Ihminen joka ei tahdo,
keksii selitykset.

ViestiLähetetty: 2011-07-03 11:38:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huh :shock:

Mä tein 10 years younger in 10 days samalla, kun katsoin videon. Siis auta armias, mä luulin olevani ihan hyvässä kunnossa, mutta oikeesti, melkein itkin vatsoja tehdessä! Mun jalat ja kädet täris, kun lopetin.

Mä aamulla luin tästä ekaa kertaa täältä, viherryin kateudesta nähdessäni tuloksia, etsin videon ja kokeilin. Ja oon koukussa. Tää on just mukavaa vastapainoa lenkkeilylle, juoksemiselle ja pyöräilylle, kun nuo sarjatkin menevät kuitenkin aika joutuisasti. Ja onpahan jotain vaihtelua ainaisille käsipainoille ja voimapyörälle :D

ViestiLähetetty: 2011-07-03 14:39:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hieno juttu winha!

Osallistu ihmeessä kuukausihaasteeseen :D

viewtopic.php?f=3&t=55378

ViestiLähetetty: 2011-07-03 14:45:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Mä just mietin tuota, olen vähän laskeskellutkin paljonko uskaltaisi laittaa :mrgreen:

No, kerrankos sitä härkää sarvista ja sitä rataa...

ViestiLähetetty: 2011-08-24 19:13:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Löysin tän sivun tossa pari päivää sitten ja innostuin ihan totaalisesti. Ostin kaksi kirjaa 10-10 ja unelmavartalo 30päivässä. Tänään päivällä aloitin tuosta 30päivässä kirjasta. Nyt sitten tein netistä am/pm 26min ohjelman ja vielä hieman lisää vatsajuttuja. TUntuu et niska on voimaton nyt. Ihan vain kokeilumielellä tein ja innostuin.
Venytykset on mukavia. Ja kyllä jalat pitää pientä tärinää näin jälkikäteen. Katsotaan milloin otan käyttöön myös 10v nuoremmaksi 10 tunnissa. Kun videon mukana tekee, niin seuraavalla kerralla on helppo tehdä kirjasta ja samalla voi katsella vaikka töllöä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00