karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:27:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2011-11-25 12:08:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-15 12:02:04
Viestit: 23
Elämäni ensimmäinen mittaus takana!

ikä 29
Nainen
BMI 20
Rasvapros. 19.9%
Paino 54.5kg
Lihasmassa 41.4
Viskeraalinen rasva vaan 1%!

Erilaisten vammojen takia paljon sairaslomalla ollut, mutta nyt viim. puoli vuotta liikkunut 3-9tuntia viikossa. Paljon olen tehnyt työtä tämän kropan eteen ja olenkin erityisen tyytyväinen tohon mittaustulokseen.
Ketokarppauksen aloitin viime vuodenvaihteessa, mutta muuten viljattomalla ollut vuoden ja hyvin menee.

Kuva

_________________
-13kgsitten kesän 2010 ja olo sen mukainen :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2011-12-16 22:19:09 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-09-12 09:46:11
Viestit: 10
Kävin joku aika sitten ja tällaisia tuloksia tuli..

1. Ikä: 24
2. Sukupuoli: nainen
3. BMI: 20
4. Rasvaprosentti: 18,5
5. Lihasmassa (jos tämä siis mitattiin myös: ei mitattu
6. Lyhyesti minkälainen on historiasi liikkujana: treenaan kuntonyrkkeilyä, lenkkeilen koiran kans, talvisin hiihdän yms. liikun väh. tunnin päivässä suht kevyesti, mutta pari kertaa vk rankempi treeni :)
7. Kauanko olet karpannut? Oletko mitannut arvojasi ennen karppausta ja jos olet, niin ovatko muuttuuneet? 1,5v, ei ole muuttuneet

_________________
Kahta en vaihda - toinen on corgi ja toinen karppaus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2012-01-07 15:02:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-01-10 19:15:03
Viestit: 373
Kävin tänään yhdessä tapahtumassa, jossa mitattiin pelkkää rasvaprosenttia. Suuntaa antava luku siis tämä.
Ikä: 34
Nainen
Bmi: 22
Rasva%: 23%.

Karpannut olen vuoden ja laihtunut sinä aikana 13 kiloa.

Raja-arvo mun ikäiselle ja kokoiselle on alhainen alle 21% ja normaali alle 32,9.Toisalta olin yllättynyt kuinka hyvä luku oli, kun painan kuitenki 60 kiloa (165cm) eli en ole edes kovin laiha.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2012-01-14 15:03:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-09 19:05:05
Viestit: 185
Paikkakunta: Pirkanmaa
Tässä vähän vanhaa tietoa, mutta muutoksia on tapahtunut puolessa vuodessa :) Mittaukset samalla inbody-laitteella

24.3.2010 3.11.2010
painoindeksi 26.1 25,6
lihasmassa 27.7 30.4
rasvamassa 21 29.8% 15.6 22.6%
viskeraali 90.7 77

painokontrolli - 6.2kg 0kg
kiloissa muutosta vain -1.2 kg !!!
Aina ei vissiin kannata tuijottaa vakaa \:D/

ennen ekaa mittausta on/off karppausta, työmatkaliikuntaa kävellen ja pyöräillen.
Marraskuun mittauksessa ennen satunnaista liikuntaa
ja karppausta. syksystä CLA+

Totesin vain, että olenpa lihaksikas mimmi :whistle:

Keväällä olen menossa uuteen mittaukseen, mutta nyt tavoitteena on olla karppina ja käydä Bodypump, zumba yms. 3krt/vko
ja tietty työmatka liikuntaa; pyöräillen ja kävellen.

_________________
Minä hallitsen hiilareita, eikä hiilarit minua!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2012-04-19 15:04:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Kävin taas Inbody -mittauksessa, ja tulokset ovat kovasti hyvät YHTÄ asiaa lukuunottamatta. Eli viime ja tänä vuonna, kun olen käynyt mittauksessa, viskeraalisen rasvan taso on ollut ihan liian korkea verrattuna kahden vuoden takaiseen tulokseen. Jossakin sen hyvän -ja huonon testituloksen välissä minulla alkoivat nämä kilpirauhasen vajaatoimintaan tms. viittaavat oireet, eli hikoilun väheneminen, paleleminen, ihon ja hiusten kuivuus, väsymys, lihas- ja nivelkivut jne. Vatsani on myös jatkuvasti kovana ja ruoansulatus tuntuu pelittävän huonosti, uloste on pientä papanaa ja jotenkin näyttäisi, että seassa olisi "huonosti sulanutta" tavaraa.

Kaksi vuotta sitten viskeraalinen rasvani oli Inbodylla +5, vuosi sitten +58,8 ja nyt +54,8! Painoa ja rasvaa minulla oli ensimmäisessä mittauksessa silti enemmän kuin kahdessa viimeisessä mittauksessa. 1. mittauksessa rasvaprosentti oli 11,4% ja viime- sekä tämänvuotisessa 8,7%. Lihasmassa on pysynyt hyvin pitkälti samana, eli on hyvä. Olo on kohtalaisen huono jatkuvasti, ja luulen, että tuo viskeraalinen rasvakin kertoo jostain ongelmasta jossain kohtaa elimistöä (ehkä maksa? kilpirauhanen?)

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2012-04-22 14:23:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-09 08:12:34
Viestit: 122
Paikkakunta: Helsinki
1. Ikä -20
2. Sukupuoli -nainen
3. BMI -19,9
4. Rasvaprosentti -17,8
5. Lihasmassa (jos tämä siis mitattiin myös) -20,7 kg
6. Lyhyesti minkälainen on historiasi liikkujana - salilla olen käynyt vuodesta 2008, sairastanut samana vuonna syömishäiriön ja v. 2009 lähtien liikkunut enemmän ja välillä vähemmän. Tämän vuoden alusta sain taas urheilukärpäsen pureman ja nykyään liikun noin 5 tuntia viikossa hikiliikuntaa (kuntosali, bodypump, circuit training ja muut ryhmäliikunnat vaihdellen)
7. Kauanko olet karpannut? Oletko mitannut arvojasi ennen karppausta ja jos olet, niin ovatko muuttuuneet? - vuoden 2011 kesäkuusta alkaen

_________________
We must be swift as the coursing river/
With all the force of a great typhoon/
With all the strength of a raging fire/
Mysterious as the dark side of the moon


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2012-05-07 17:24:16 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-09-15 17:59:48
Viestit: 14
.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2012-05-29 18:31:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-16 19:34:00
Viestit: 590
Paikkakunta: Kirkkonummi
1. Ikä: 26v
2. Sukupuoli: Nainen
3. BMI: 24,7
4. Rasvaprosentti: 28,8
5. Lihasmassa (jos tämä siis mitattiin myös): 25,9
6. Lyhyesti minkälainen on historiasi liikkujana:Olen aina inhonnut urheilua, mutta suurimman osan "historiastani" tehnyt ruumiillista työtä, paitsi viimeiseen 1,5 vuoteen jolloin siirryin toimistotantaksi. Kuntosalilla kävin puolen vuoden ajan lähes kaksi vuotta sitten, sen jälkeen liikunta jäi (parisuhde, muutto, uusi työ yms.). Hankimme koiranpennun marraskuussa, ja koiran kanssa aloin kävellä/lenkkeillä pidempiä lenkkejä helmikuussa. Tällä hetkellä lenkkeilen (kävelyä, reipasta kävelyä, jolkottelua ja reipasta hölkkää) 5-10h viikossa.
7. Kauanko olet karpannut? Oletko mitannut arvojasi ennen karppausta ja jos olet, niin ovatko muuttuuneet? Kyseessä oli ensimmäinen kerta kun mittautin arvojani. Olen karpannut on/off vuodesta 2009, josta suurimman osan aikaa pyrkinyt pudottamaan painoa, ja toisaalta olen myös "löysinä" kausina lihonut ne takaisin. Nyt olen viime kesän lopusta pudotellut 8kg karppaamalla vaihtelevasti tiukistellen ja vaihtelevasti löysin rantein (enemmän tai vähemmän herkutellen).

Itse olin yllättynyt, siis positiivisesti yllättynyt tuloksiini!

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEfNOm5/]

Elämän ja energian ylläpitoa salaisen päiväkirjan muodossa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2012-07-10 14:32:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Kävin tänään kehonkoostumusmittauksessa, mua hävettää mutta kirjotan nää tänne silti.. :oops:

1. Ikä: 20
2. Sukupuoli: Nainen
3. BMI: 25.8
4. Rasvaprosentti: 39.6% (tavoite 20)
5. Lihasmassa (jos tämä siis mitattiin myös): 23.4kg
6. Lyhyesti minkälainen on historiasi liikkujana: Vähintään 45min päivässä lenkkeilyä, 1-3krt viikossa kuntosalilla käyntiä, satunnaisesti pyöräilyä ja uintia
7. Kauanko olet karpannut? Oletko mitannut arvojasi ennen karppausta ja jos olet, niin ovatko muuttuuneet? Tammikuusta asti ja viime elokuussa mittautin mutta en muista tuloksia enää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2012-10-25 21:00:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 13:08:21
Viestit: 4633
Postasin omaan ketjuun, mutta laitan tännekin jos vaikka tämäkin keskustelu aktivoituisi. Olen käynyt InBody-kehonkoostumusmittauksessa kaksi kertaa. Väli noin puoli vuotta. Tässä viimeisimmät:

1. 28-vuotias
2. nainen
3. BMI 36,4 eli 165 cm/99 kg
Vaikea ylipaino. Henkilökohtaisessa konsultoinnissa tulkittiin, että "selvästi lihaksikas nainen".

4. Rasvaprosentti 43,5 % eli 43 kg rasvaa... Huhhuh.
Mutta onhan keho toki muutakin kuin rasvaa, lihasta ja luurangonruippana! Kehossani on myös 41 kg "vettä". Tuntuu hillittömältä määrältä.

5. Lihasmassa 31,6 kg, lihasta siis 32 % kehon (huimasta) kokonaispainosta.
Se on noin 130 % verrattuna mittaisteni naisten normaaliarvoihin.

Vrt. muihin mittaustapoihin:
rasvaton massa - luusto = Tanita-mittauksessa lihasmassa-arvoksi ilmoitettaisiin 52,8 kg. InBody kutsuu sitä pehmytkudosmassaksi.
Luustokin minulla on itseasiassa näinkin pätkäksi aika painava 3,2 kg.
Rasvaton massa siis 56 kg.

6. Satunnainen ja monipuolinen liikuntahistoria, nyttemmin kilpaurheilusta innostunut.

Pidän InBodyä ihan hyvänä mittarina kunhan varmistaa että testitilanteet ovat mahdollisimman samanlaiset. Myös alkoholin käyttö vaikuttaa viskeraalirasvalukemiin (humalassa alhaalla, krapulassa lukemat ylhäällä) kuten myös muu nestetasapaino tai vaikka ihan se, kuinka paljon virtsaa sattuu olemaan rakossa. Olivat kuulemma testipaikallani pikkujouluissa kokeilleet :lol:

Myöskään vyötärö-lantiosuhde ei pitänyt minulla paikkaansa. Mittanauhalla katsottu lukema kehon kapeimmasta kohdasta voi olla hyvin eri kuin sähköimpulssilla jostain lantionseudusta napattu poikkileikkaus, jos on pyöreälanteinen ja kapeauumainen. Kuulemma naisilla tuo koneen antama WHR-lukema usein heittää häränpyllyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2013-10-11 17:45:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-19 14:10:20
Viestit: 513
Paikkakunta: Helsinki
Työpaikan kuntotreffien yhteydessä tehtiin InBody -kehonkoostumusanalyysi. Edellisen kerran sama mittaus on tehty muistaakseni kolmisen vuotta sitten.

Menemättä sen tarkempiin yksityiskohtiin voisin poimia pari tiedonmurusta. (Täti-ihmisen tulokset eivät ole maailman kiinnostavinta antia... :lol: )

Edellisen mittauksen aikaan söin vielä virallisterveellisesti; siis omasta mielestäni (luulostani) erittäin terveellisesti. Ja huom, todella vähärasvaisesti. En ole tulospaperia säästänyt, mutta muutama asia jäi silloin kaihertamaan:

Paino oli normaalialueella silloinkin. Laihdutettavaa oli kuitenkin suosituksissa useita kiloja, etenkin rasvaa. Rasvaprosentti huiteli reilusti normaalialueen yläpuolella.Yllättävin oli kuitenkin viskeraalirasva: se oli aivan riskialueen rajalla, muistaakseni arvo oli ainakin 98,jotakin.

Nyt takana on reilusti yli kaksi ja puoli vuotta karppausta yhä runsaammaksi ja runsaammaksi käyvällä rasvalla (kookosöljy, kuohukerma, voi, oliiviöljy, smetana, majoneesi...) Mikä on muuttunut?

Paino on pudonnut yli kymmenen kiloa. Painoindeksi oli nyt 20,4. Painokontrollissa suositeltiin lisäämään painoa. Rasvaa pitäisi vielä saada hiukan pois ja lihasta pitäisi saada tilalle. Sekä painoindeksi että rasvaprosentti mahtuivat normaaliaueelle. Entä viskeraalirasva? Arvo oli turvallisen alueen puolivälissä; 55,2. \:D/

Ei hassumpi tulos tällä syömisellä. :wink:

_________________
Kasvissyöjästä on kehkeytynyt kalansyöjä - kalansyöjästä on kehkeytymässä...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2013-12-17 22:42:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2013-06-04 17:01:07
Viestit: 112
Paikkakunta: Epsoo
Harmikseni en ole mittauttanut arvojani ennen karppausta, mutta en kyllä käynyt vaa'allakaan ensimmäisiin kolmeen kuukauteen.. :mrgreen: Siispä tässä tämänhetkiset tulokset, joista on tarkoitus parantaa kevääseen mennessä tietenkin rutkasti.

1. 26
2. naisimmeinen
3. 30 molemmin puolin aamusta riippuen :lol:
4. arviolta 39 (!) tämä tarkoitus laskea noin 25 tasolle
5. himppasen vajaa 51 kg, joka taas tarkoitus säilyttää!
6. liikuntahistoria ulottuu 21 vuoden päähän alkaen ratsastusharrastuksesta (jatkuivat tähän vuoteen), lisäksi kuntosaleilua, kaiken maailman satujumppaa ja yleisurheilukerhoja, mitä nyt vanhemmat on lapsilleen keksineet
7. karpannut olen keväästä 2013, eikä siis aiempia mittaustuloksia

Jos vaan muistan, tulen päivittämään omat tietoni taas keväämmällä. Mittauslaitteesta minulla ei ole varmuutta, mutta InBody se ei ole ja mittaus on tehty kuntosalilla.

_________________
Verensokeriongelmainen (gluteeniviljaton ja maidoton) hiivapotilas.
Treenihommeleiden vuoksi tasapainottelua hyväkarppilinjalla.
iHerbin ensitilauksesta jopa 10$ alennus koodilla TWG459. ;)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)