karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-02-28 13:42:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2010-10-17 19:55:49 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Jos olet käynyt kehonkoostumusmittauksessa tai mittauttanut rasvaprosenttisi pihdeillä, niin jaa tulokset täällä kanssamme!
Mua henk. koht. kiinnostas tietää ainakin seuraava...

1. Ikä
2. Sukupuoli
3. BMI
4. Rasvaprosentti
5. Lihasmassa (jos tämä siis mitattiin myös)
6. Lyhyesti minkälainen on historiasi liikkujana
7. Kauanko olet karpannut? Oletko mitannut arvojasi ennen karppausta ja jos olet, niin ovatko muuttuuneet?

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

Viestin otsikko: Re: Kehonkoostumus
ViestiLähetetty: 2010-10-17 22:14:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

1. 27 vee
2. Mies
3. 23,6 (171,0 cm / 69 kg)
4. 11,4%
5. 34,7 kg
6. Pallopelejä olen pelannut aina n. 1-2 kertaa viikossa n. 1-1,5 tuntia kerrallaan. Toki taukojakin on joskus tullut, mutta ei varmaan mitään kovin pitkiä (ehkä max. kuukausi). Kuntoliikuntaa epäsäännöllisesti jaksoissa, eli yleensä keväisin ja syksyisin innostun lenkkeilemään kerran viikossa tahtia ehkä kuukauden-pari. Kuntosalilla olen käynyt kohta kolme vuotta tahdilla pari kertaa viikossa. En omista autoa, joten hyötyliikuntaa tulee pyöräilystä n. 20-30 kilometriä viikossa.
7. Vuoden 2007 lopusta. On nuo arvot mitattu ennen karppaustakin (v. 2002), taisi rasvaprosentti olla tuolloin vielä pienempi tai suunnilleen sama, mutta painoakin oli melkein kymmenen kiloa vähemmän ja lihasmassaa tietysti myös paljon vähemmän.

ViestiLähetetty: 2010-10-19 22:03:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ikä: 14
Sukupuoli: Mies
BMI: 17
rasvaprosentti: 6%
Historia liikkujana: Koripalloa harrastin kahdeksan vuotta, joukkueongelman takia lopetin. Lähinnä kotona vetelen leukoja, punnerruksia, dippejä, vatsoja, voimapyörää yms.
Karppauksesta: Aloitin heinäkuussa, siitä paino jopa vähän pudonnut mutta suorituskyky parantunut.

EN siis missään nimessä haluais yhtään painonpudotusta, terkkari jo muutenkin on vähän varpaillaan tuon painon takia (58 kg). Jännää on se, että vaikka karppaus on pudottanut pari kiloa painoa, lihakset tuntuvat silti kehittyneen, joskaan tämä ei näy painossa taas lainkaan. Punnerruksia menee lähemmäs sataa, leukoja tusina, voimapyörää polvilta parikymmentä... Ja silti se paino on vain tuo surkea 58. Pituutta siis pitkälti yli 180. Ehkä pitää sitten laittaa vaan todella nopean pituuskasvun piikkiin...

ViestiLähetetty: 2010-10-22 08:55:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

marika_ kirjoitti:
Jos olet käynyt kehonkoostumusmittauksessa tai mittauttanut rasvaprosenttisi pihdeillä, niin jaa tulokset täällä kanssamme!

1. Ikä
2. Sukupuoli
3. BMI
4. Rasvaprosentti
7. Kauanko olet karpannut? Oletko mitannut arvojasi ennen karppausta ja jos olet, niin ovatko muuttuuneet?

Nämä kehonkoostumustiedot on jo "vanhaa tietoa" jotka sain kun liityin kuntosalille viime helmikuussa. Olin siis ennen mittausta käynyt pari kertaa ko. salilla. Tanita inbody puntarilla mitattu.

1. 27v
2. Nainen
3. 31,4
4. 41,9% :oops: viskeraali oli 7(?)
5. 46kg (onneks tätä oli kiloissa enemmän kuin laardia...)

6. Liikuntaa oikein harrastusmielessä harrastin joskus vuosina 2000-2001, lähinnä uintia + koiran kanssa metsäpatikointia, jne. No "hurjat" opiskeluvuodet tosin lisäsivät hyötyliikuntaa, kun paikallisbusseja ei ollu, niin oli pakko kävellä/pyöräillä joka paikkaan, muunmuassa baariin 3xvko ja siellä sitten tanssia villisti valomerkkiin asti. :D

Nyt ennen tuonne salille liittymistä liikunnat on olleet lähinnä hyötyliikuntaa (liikuin tuolloin vielä bussilla pidemmät matkat, lyhemmät (alle 1km :oops: ) kävellen) ja silloin tällöin crosstrainerilla poljentaa n. ½ tuntia kerrallaan. Kävely yksin on tylsää ja samoin tympäännyin tuohonkin crossailuunkin, vaikka siinä voikin samalla möllöttää telkkua. Kuivaan crossin päällä nykyään lakanoita... :wink:

Nyt salilla/jumpissa käynnit oli helmikuusta alkaen aika rivakkaa touhua jonnekin kesäkuun loppuun asti (3-5krt/vko), sitten tuli ne kauheat helteet ja en jaksanut käydä salilla (uimassa kävin, kun olin lomalla ja maalla hiosti, järvessä ei), sitten elokuussa sain taas käytyä ehkä pari kertaa viikkoon ja syyskuu taas meni ihan kokonaan käymättä ja nyt sitten lokakuussa taas on tullut käytyä muutaman kerran viikkoon keskimäärin, paitsi tällä viikolla en oo vielä kerenny. :roll:

7. Karppausta syyskuusta 2008 asti. Paino putosi 8 kiloa kesään 2009 mennessä, sitten aloin lipsua liiaksi ja nousi viisi kiloa. Paino nousi vielä pari kiloa lisää, sen jälkeen kun aloitin salilla käynnin, eikä ole laskenut sen jälkeen yhtään, eli alkupisteessä ollaan. :^o

En ole ennen käynyt kehonkoostumusmittauksissa ja tarkoitus oli, että käyn, kun liikunnan lisäämisellä mukamas laihdun, mutta kun suunta on ylöspäin, niin taidan jättää toistaiseksi mittaamatta uudelleen... :evil:

ViestiLähetetty: 2010-10-22 15:30:17 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Itellä tulokset on kans ei niin mairittelevia

1. 21v.
2. Nainen
3. 23,5 tällä hetkellä
4. 35,9% :oops:
5. 26,6kg
6. Harrastin nuorempana aika paljon liikuntaa, monipuolisesti erilaisia lajeja. Esim. ratsastusta (tää oli se pitkäaikasin harrastus) ja koripalloa. Sit 15-vuotiaana noi harrastukset jäi kaikki, mut jatkoin silti lenkkeilyä ja aloin käydä salilla. Lopullinen liikuntaromahdus tapahtu 18-vuotiaana kun jäin auton alle ja olin puolvuotta lähes nollaliikunnalla. Paino on aina pysyny normaaliina, mut lihasmassaltani oon tosi heikko ja muutenkin tällänen "laiha läski". Välillä oon kyl yrittäny alottaa aktiivista liikuntaa uusiks, viime keväänä aloin etenkin päästä ihan hyvään rytmiin, mut sit läskikshän se lopulta meni. Nyt on kuitenkin syksyllä alotettu urheilu yhdessä miehen kanssa (mikä on mulle tosi iso motivaattori ja ollaan aika hyviä potkimaan toisiamme) ja oon myös alottanu jälleen ratsastusta, eli toivottavasti tästä nyt parempaan suuntaan.
7. Vuos sitten alotin.

ViestiLähetetty: 2010-10-28 14:35:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oli muuten huvittavaa, kun juttelin erään perheenjäsenen kanssa noista tuloksistani, ja mainitsin rasvaprosenttini olevan 11%. "Hyi, niin paljon rasvaa!", oli kommentti. Olin vähän, että mielestäni tuo on aika vähän, että sulla on varmaan vähintään 20% (ns. laiha läski pömppömahoineen kaikkineen). Kertoo taas siitä, että kuinka vähän "tavikset" yleensäkin tietävät mistään tällaisista asioista. Miesten suositeltu rasvaprosenttihan on siis 10-20%, ja mulla 11%, eli ei kovin paljon. Toinen osapuoli oli kylläkin nainen, mutta silti...

ViestiLähetetty: 2010-10-28 14:42:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

jepejee kirjoitti:
Oli muuten huvittavaa, kun juttelin erään perheenjäsenen kanssa noista tuloksistani, ja mainitsin rasvaprosenttini olevan 11%. "Hyi, niin paljon rasvaa!", oli kommentti. Olin vähän, että mielestäni tuo on aika vähän, että sulla on varmaan vähintään 20% (ns. laiha läski pömppömahoineen kaikkineen). Kertoo taas siitä, että kuinka vähän "tavikset" yleensäkin tietävät mistään tällaisista asioista. Miesten suositeltu rasvaprosenttihan on siis 10-20%, ja mulla 11%, eli ei kovin paljon. Toinen osapuoli oli kylläkin nainen, mutta silti...

Heh, ehkä se ajatteli sinua syötävänä :lol:

ViestiLähetetty: 2010-11-12 10:23:31 
Poissa
sintti
sintti

Olen käynyt kahdessa mittauksessa puolen vuoden sisään. Eroa oli -3,1kg josta 0,9kg rasvaa, 0,2kg luita, 1,7kg nestettä ja 0,3kg lihasta. rasva% laski 14 -> 13,3%. Mitä mieltä olette tuosta tuloksesta? En tehnyt parastani vaan löysäilin vähän liikaa. Tuli ryypiskeltyä ja syötyä parit kebabit liikaa sekä oltua flunssassa parikin kertaa. En käynyt salilla koko aikana kuin pari kertaa tekemässä kuntopiirin kahvakuulalla. Pääurheiluna oli painiminen 3-4 kertaa viikossa.

Nyt olen terästäytynyt ja meinasin maaliskuuhun asti vetää kovaa treeniä ja aloin taas käymään salilla. Tein myös pieniä parannuksia ruokavaliooni ja ajattelin olla ryypiskelemättä ehkä joulua ja uutta vuotta lukuunottamatta maaliskuuhun asti. Tavoitteena on hankkia 1kg lisää lihasta ja laskea rasvaprosentti alle 10%. Mitä mieltä olette? onko nuo tavoitteet realistisiä vai minkälaiset tulokset olisivat realistisemmat?

ViestiLähetetty: 2010-11-15 10:39:30 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Miksi tavoitteena rasvaprosentti alle 10? En todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta eikös miehille (jos ei ole ammattiurheilija tai kehonrakentaja) normaali oli 10-20, eli eikai väkisin kannata tuon alle pyrkiä? Tärkeempää ja olennaisempaa varmaan olis se lihasmassan lisääminen ja hyvä olo. Jos se rasvaprosentti siinä nyt sattuu putoamaan, niin sit putoaa, mut tuskin siitä kantsii mitää itseisarvoa tehdä?

ViestiLähetetty: 2010-11-15 13:14:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_ kirjoitti:
^Miksi tavoitteena rasvaprosentti alle 10? En todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta eikös miehille (jos ei ole ammattiurheilija tai kehonrakentaja) normaali oli 10-20, eli eikai väkisin kannata tuon alle pyrkiä? Tärkeempää ja olennaisempaa varmaan olis se lihasmassan lisääminen ja hyvä olo. Jos se rasvaprosentti siinä nyt sattuu putoamaan, niin sit putoaa, mut tuskin siitä kantsii mitää itseisarvoa tehdä?

Samalla voisi kysyä, että miksi lihasmassaa pitää pyrkiä lisäämään? Eiväthän lihakset mitenkään tarpeellisia ole, eikä rehkiminen salilla välttämättä kovin terveellistäkään, siellä voi sattua esim. erinäisiä vammoja.

ViestiLähetetty: 2010-11-18 18:19:04 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^No ei tietysti pidä pyrkiä lisäämään jos lihasmassaa on jo sopivasti/riittävästi, mutta jos nyt jotain haluu kehonkoostumuksessaan muuttaa, ni ennemmin pyrkii siihen lihasmassan lisäämiseen.

Ja oli miten terveellistä tai epäterveellistä, ni en ala valehteleen, etteikö sopivasti lihaksikkaat miehet vaan ois hyvännäkösiä... :)

ViestiLähetetty: 2010-11-19 15:39:54 
Poissa
sintti
sintti

marika_ kirjoitti:

Olen amatööriurheilija ja kun rasva% kerta on laskusuunnassa niin olisihan se kiva saada alle sen maagisen 10%. Kirjoitinkin tuonne, että tavoitteena on myös kasvattaa vähän lihasmassaa.

ViestiLähetetty: 2010-11-19 23:08:10 
Poissa
pallopollari
pallopollari

ikä: 38v
sukupuoli: nainen
BMI: 34,3
Rasvaprosentti: 36,9%
Lihasmassa: 55,1kg Mitä häh porukan suurilihaksisin vai? :smt104
Historia liikkujana on sitä et suht sohvaperunana ekat 30v. Autoton oon ollu toisaalta aika kauan ja työni on viimeisen 6 vuotta ollut suht fyysistä.
4v sitten jonkinmoinen herätys ja liikunnan pariin vähitellen. Nykyisellään liikun työmatkojen lisäksi 1-4krt viikossa jos viittin ja ehdin :D
Karppina kohtapuoleen 2vuotta.

ViestiLähetetty: 2010-11-21 19:56:30 
Poissa
sintti
sintti

marika_ kirjoitti:

1. Ikä
2. Sukupuoli
3. BMI
4. Rasvaprosentti

Itselläni juuri mitatut arvot ovat seuraavat (Tanita-kehoanalyysi):

1. 33
2. Nainen
3. 23.9
4. 35 (normaali 21-33 %)
5. 42.7 (keskiverto
6. Säännöllisen epäsäännöllistä. Nykyään aktiivisemmin.
7. Vasta-alkaja

Lisäksi tuloksena tuli seuraavia lukemia:

8. Nesteprosentti suhteessa painoon: 42,7 % (normaali 45-60 %)
9. MBR eli Kehon lepoaineenvaihduntataso = kalorikulutus lepotilassa: 1381 kcal/vrk
10. Metabolinen ikä (MBR-arvo verrattuna ikäsi keskarvoon): 45 v.
11. Luuston paino: 2.3 kg
12. Sisäinen rasva: 4 (suositus 1-12)
13. Keskivartalon rasva%: 41,3
14. Kehotyyppi: 2= korkea rasva%, normaali lihasmassa

Itse olin aivan kauhuissani noista lukemista, eikä asiaa helpottanut ainakaan se, kun mittauksen tekijä oli todella töykeä. Hän alkoi saarnata minulle, että saan kuulemma liian vähän proteiinia ruuastani (vaikka en ollut syömisistäni hänelle maininnut mitään) ja näytti valokuvia kuinka siitä rasvan määrä lisääntyy ja lihas pienenee, jos ei proteiinia syö tarpeeksi. Tiedä sitten oliko hän kaupittelemassa jotain proteiinijauheita...

Nuo rasvaprosentit, varsinkin keskivartalon, tuntuvat aivan käsittämättömiltä. Vaaka ei ylipainoa näytä, vaikka tosin onhan noita kiloja muutamassa vuodessa tullut n. 7. Tämän lisäksi muistan pari vuotta sitten tehneeni samanlaisen testin, jossa lukemat olivat paljon parempia ja tämän jälkeen olen liikkunut huomattavasti enemmän ja katsonut enempi mitä suuhuni laitan. Aivan kauhe epätoivo iski heti mittauksen jälkeen!!

Sitten tuo kehon ikä (ja sitä kautta tietty tuo lepoaineenvaihduntataso) on toinen joka mietityttää. Yritin mittauksen tekijältä kysellä miten tuo lasketaan, mutta hän vain ilmoitti, että kone laskee sen hänen puolestaan. Onko teillä tietoa, mistä kyseinen lukema tulee.

En tiedä, ilmeisesti siis läskiä riittää nyt karppaamalla pudotettavaksi reilustikin. Toivottavasti tulosta syntyy. Liikuntaakin olen nyt siirtynyt harrastamaan epäsäännöllisen säännöllisestä säännöllisesti. Itse lohduttaudun sillä, että rintavarustus auttamatta nostaa rasvaprosenttia. :mrgreen: (mutta tietty rinnat eivät taida olla ihan keskivartalossa, ainakaan vielä :wink: )

Tällainen keho siis minulla...

ViestiLähetetty: 2011-01-25 20:28:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mullahan on omana sellanen halpis-kehonkoostumusmittari joka mittaa vain yläkropasta, kuten oon mm. tuolla toisaalla kertonutkin. Viimeisin mittaustulos n. 5 minuuttia sitten. :)

1. Ikä: 42 v (synttärit eilen.. kröhöm)
2. Sukupuoli: M
3. BMI: 30.0.
4. Rasvaprosentti: 30.3. %
5. Lihasmassa: 65.8 %.

6. Historia liikkujana: kolme viime vuotta vuotta kuntosalia ja uintia. Nuorena aktiivinen joukkulajien harrastaja, jonka jälkeen pitkä tauko liikunnassa ja epäterveellisiä elämäntapoja.

7. Loppuvuonna ihan äsken alottelin karppausta, joulun ja uudenvuoden tienoilla oli "pieni" retkahdus hiilarien pariin ja nyt sitten taas loppiaisen jälkeen aloteltu lo-carb linjaa. Rasvaprosentin mittautin ekan kerran viime kesänä, jollon se oli 27.5 %.

ViestiLähetetty: 2011-01-25 20:47:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

miirumaikki kirjoitti:
Lihasmassa: 55,1kg Mitä häh porukan suurilihaksisin vai? :smt104

No, miten sen nyt ottaa. On sulla tuota rasvaakin himppasen enemmän kuin minulla ;).

ViestiLähetetty: 2011-02-03 11:39:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenna aamulla kehonkoostumusmittaukseen :shock:
En oo ennen käynyt mittauksissa, joten ihan mielenkiinnolla/kauhulla odottelen tuloksia. Mä olen ns. laiha läski joten tulos voi olla mitä hyänsä :roll:

Millaisia ohjeita ootte saanut mittaukseen menemisestä? Mulle sanottiin että kaks tuntia ennen pitäis olla syömättä ja puoli tuntia ennen pitäis käydä vessassa. Mulla on aika 9:30 ni aloin nyt sit miettimään että pitäiskö mun syödä aamupalaa kuitenkin seitsemän aikoihin, kun muutenhan mun "paasto" on jo yön mittainen?

ViestiLähetetty: 2011-02-03 12:07:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kahdesti on mitattu; ensimmäinen tulos oli ns. normaalitilassa, eli paino siinä missä se on vuosikaudet ollut.
Jälkimmäinen sitten puolen vuoden karppaamisen jälkeen; painoa olin tiputtanut lähinnä kalorinkyttäyksellä (ennen karppaust) sen 10 kg...

33 vuotias nainen
BMI: 24,1
Rasva%: 30,0
Luustolihas%: 31%

Sitten karppaus ja vähän liikuntaa ja painoa kilo lisää

Ikää 35, sukupuoli yhä nainen :lol:
BMI: 22,2
Rasva%: 22,0%
Luustolihas%: 35%

Molemmat testattu samalla koneella, semmoinen vaaka, missä tulee anturipatukka käsiin.
Vuoden kuluttua haluaisin uudestaan :D

ViestiLähetetty: 2011-02-05 10:52:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

1. 23v
2. Nainen
3. BMI 20,8
4. Rasva% 31.9 (mun ikäisellä ja kokoisella normaalin yläraja on 32,9 joten tästä tuloksesta en kyllä ole ylpeä)
5. Luustolihas% 26,3 (ja tässä keskiarvo olis 28, joten pullamössöä ollaan)

6. Historia liikkujana on aika vaihteleva, välillä tulee kausia kun liikun paljon, yleensä jumppaamalla ja kuntosalilla. Viime syksynä lenkkeilin ohjelman mukaan 6vkoa, kunnes polvi sanoutui hommasta irti. Sen jälkeen liikunnat on ollut tyyliin kerran viikossa.

7. Karppausta mulla on takana vasta pari kuukautta, eikä paino tai mitat oo juurikaan muuttuneet.

Tavoitteena onkin nyt läskiä vähemmäksi ja lihasta tilalle. Positiivista kuitenkin oli, että mulla on rasva tossa pinnalla, eikä sisäelimien ympärillä. Kolmen kuukauden päästä uudestaan, joten kai tässä täytyy alkaa jotain kunto-ohjelmaa kehittämään :wink:

ViestiLähetetty: 2011-03-25 19:37:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kävin uudelleen testeissä tuossa männäviikolla, ja johan tuli tulokset! Tiesin kyllä laihtuneeni, koska olen ollut melko tiukalla hiivanhäädöllä viimeiset kolme viikkoa, mutta olihan nämä tulokset jo kyllä jotain uskomatonta verrattuna viimevuotisiin:

Ikä: 28
Pituus/Paino: 171 cm / 64,9 kg
BMI: 22,2
Rasva%: 8,5%

Rasvaa syömällä siis todellakin voi laihtua! Lihaksia minulla oli suunnilleen saman verran kuin viime vuonna.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00