karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:11:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2012-08-10 10:44:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Oon käynyt muutaman kuukauden hotjoogassa ja se on tosi hottia hommaa.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2012-08-24 13:16:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-27 08:47:58
Viestit: 311
Missäs Tampereen seudun joogaajat käyvät? Itse kiinnostaisi astanga (?) mutta kovin on kallista lystiä. Onko kukaan käynyt noilla työväenopiston kursseilla? Niistäkin pitäisi tosin kelpuuttaa toi sunnuntaijooga-kurssi (vain 8 krt), koska työajat vaihtelevat viikolla. Olisiko joku yksityinen hyvä mutta kohtuuhintainen?

muok. ilmoittauduin tuonne sunnuntaikurssille, saas nähdä mitä tuleman pitää. saattaa tulla mielenkiintoista, kun lauantaisin sitten on kahvakuulailua. Mahtaa taipua sunnuntaina aika hyvin :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2013-08-17 12:14:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-12 14:05:31
Viestit: 240
Mä aloitan joogan syyskuussa :smt026 .En oikein tiedä,mitä siellä tehdään,mutta kivaa aloittaa pitkästä aikaa harrastuksia!Sellainen käsitys mulla on,että ei ole kauheasti hyppimisiä sun muuta hötkyilyä joogassa :mrgreen: .Mikä sopii mulle.(pilateksenkin aloitan,siitä toisessa ketjussa sitten).joo,tuun tänne sitten kertomaan,millaista joogatunnilla oli :smt039

_________________
33v Nainen ja Äiti 4:lle.Takaisin omissa mitoissa kilpparivajiksen tuomien kilojen jälkeen!Viljaton alakarppaus/Jooga/Pilates/Ohjatut liikunnat/Vaatekoko 36.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2013-09-15 18:16:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-12 14:05:31
Viestit: 240
Hatha-joogassa käyty pari kertaa!Ja oon kyllä tykännyt.Sellaista venyttelyä omien voimien rajoissa,hiki ei vielä ole päässyt tuleen :) Mutta tykkään,kivaa ja rentouttavaa.Tosi kivaa tehdä ryhmässä ja ohjaajan opastamana.Suosittelen!

_________________
33v Nainen ja Äiti 4:lle.Takaisin omissa mitoissa kilpparivajiksen tuomien kilojen jälkeen!Viljaton alakarppaus/Jooga/Pilates/Ohjatut liikunnat/Vaatekoko 36.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2013-09-16 09:32:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7905
palasin 1,5 vuoden tauon jälkeen astangaan.
Miten voi olla kaikki taidot ja voimat kadonneet näin?? :smt102
vaikka vasta ensimmäisiä aurinkotervehdyksiä ja seisoma-asanoita on harjoiteltu, niin tunnin jälkeen on ihan rättipoikki ja väsymys painaa seuraavankin päivän kehossa. Ehkä se tästä vetreytyy pikkuhiljaa..

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2015-09-23 20:27:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-11-17 22:25:43
Viestit: 237
Ajattelin aloittaa joogan. Studio, jota katselin tarjoaa useampaa eri tyyppistä joogaa ja ajattelin aloittaa hotjoogasta. Ongelmana on vain selkäni. Olen pitkä ja selkäni on hyvin pitkä ja jäykkä. En esimerkiksi pysty tekemään alaspäin katsovaa koiraa selkä suorana ollenkaan. Selkä menee köyryyn. Jotta selkä pysyisi suorana on minun pysyttävä asennossa joka ei edes etäisesti muistuta alaspäin katsovaa koiraa, jalat aivan koukussa. Moni muukin asana on hankala, erityisesti alaspäin menevät koska selkä köyristyy heti. Onko jokin liike/venytys tms jota voisin tehdä? En harrasta liikuntaa ollenkaan juuri nyt ja minulla on hyvin huono kunto ja olemattomat lihasvoimat. Ruumiinrakenteeltani olen laiha ja pitkä, pitkäraajainen. En saa myöskään taivutettua itseäni alaspäin sormet lattiaan tyylisesti selkä suorana. Pelkään etten pärjää tunneilla tämän selän kanssa. Siinä ei ole kaiketi mitään rakenteellista vikaa tms. En vain ole oikein koskaan liikkunut säännöllisesti ja olen aina ollut hyvin jäykkä ja venymätön.

Pystyn tekemään kaikki liikkeet ja selkään ei satu. Se vaan pysyy hyvin köyrynä. Teenkö siis liikkeet vaikka selkä ei pysy suorana vai teenkö liikkeet muunneltuina niin, että selkä pysyy suorana? Jos ensimmäinen niin käytännössä en useitakaan liikkeitä voi tehdä ja moni muu paikka jää venyttämättä. Joogaope sanoi, ettei haittaa vaikka selkä ei suorana pysy. Kunhan siihen ei satu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2016-05-19 07:58:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-14 15:01:27
Viestit: 2850
Paikkakunta: Joroinen
Minä aloitin kotijoogan ihan vaan youtuben ja netin varassa, kun täältä periferiasta en minnekään oikein pääse ja kansalaisopistonkin joogatunnit on niin, että ei vaan mee aikataulut yksiin - tai pääsisin käymään ehkä kerran kuussa...

Teen iloisesti sekaisin vähän kaikkea, venytyksiä ja power joogaa, rankemmat ohjelmat 2-3 kertaa viikossa ja muuten haen sitten liikkuvuutta ja elastisuutta tähän rautakankea muistuttavaan kroppaan. Ihan pihalla olen vielä siitä mikä on mitäkin, mutta josko se tästä lähtisi selviämään, kun tekee ja opettelee ja oppii.

Viikossa on jo selkeä ero aikaisempaan, kun olen vaan tehnyt perusvenytyksiä, eilen ratsastaessa huomasin kuinka alaselän ja hermovaurioisen oikean jalan asennot olivat ihan toista kuin aikaisemmin ja oikeasti tuntui olevan jotain kontrollia omaan kroppaan ja lihaksiin!

Enkä olisi myöskään uskonut minkä hien joogalla saa pintaan ellen olisi itse kokeillut :wink: Kyllä väheni omalla kohdalla hinku päästä puntille, kun tuo jooga on niin paljon enemmän tällaisen kotipirttiin erakoituneen ihmisen laji :lol:

_________________
"The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss."


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)