karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 18:48:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: palautusjuoma ja ketoosi
ViestiLähetetty: 2005-10-30 23:10:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-11-02 17:57:59
Viestit: 26
Terve

Olen vihdoin ja viimein taas päässyt ketoosiin. nyt olisi ensi viikolla eli maanantaina aloittaa taas punttien nostelu. niin miten käy ketoosin jos treenin jälkeen nautin palautusjuoma 30p/60hh. en ole aloittelija joten sitä lihaakin on kertynyt jonkin verran. nyt on vain huoli ettei ne tässä karpatessa täysin häviä.c käsittääkseni palautusjuoma on oivallinen apu hidastamaan prosessia. onko kokeneemmilla saliharrastajilla kokemuksia?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: palautusjuoma ja ketoosi
ViestiLähetetty: 2005-10-31 03:34:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
jawa kirjoitti:
Terve

Olen vihdoin ja viimein taas päässyt ketoosiin. nyt olisi ensi viikolla eli maanantaina aloittaa taas punttien nostelu. niin miten käy ketoosin jos treenin jälkeen nautin palautusjuoma 30p/60hh. en ole aloittelija joten sitä lihaakin on kertynyt jonkin verran. nyt on vain huoli ettei ne tässä karpatessa täysin häviä.c käsittääkseni palautusjuoma on oivallinen apu hidastamaan prosessia. onko kokeneemmilla saliharrastajilla kokemuksia?

Huomenta jawa
on kokemusta, mutta on täällä muillakin.
tämä asia ei ole yksiselitteinen.
asiasta voidaan keskustella pitkään ja tarkemmin ja jos sanon lyhyesti en voi sanoa kaikkea tarpeellista niin että siitä ei tule väärää käsitystä.

kokemuksesta sanon että sitä on.
lyhyesti jotain.
1. hiilihydraatti sitoo nestettä kehoon erityisesti lihaksiin, kun vähennät hh lihasmassa cm pienenee, mutta ota huomioon lihas ei häviä.
2. proteiinin vaikutus lihaksiin on todettu että se pitää yllä hyvin lihasmassaa, eli on saatava tarvittava määrä proteiinia.
3. palautusjuoma joka sisältää hh palauttaa nopeasti lihasten Glykogeeni varastot täyteen, joka näyttää nopeuttavan punttisalin jälkeen lihasten palautumista. mutta tässä voi mennä ketoosi pois, jos saat niitä liikaa. mikä on sitten sopiva määrä jos haluaa että ketoosi pysyy on sitten jo netistä käsin aika vaikea arvioida , jopa mahdoton. kun se riippuu niin monesta asiasta.
4. jos et ota ollenkaan tai vain vähän palautusjuomaa hh, joudut pidentämään palautumisaikaa = käydä harvemmin salilla ja tehdä myös vähemmän, että palautuisit etkä menisi ylikuntoon.
5. painonpudotus ja lihasmassan kasvattaminen pitemmälle ehtineillä nostajilla joilla on jo lihasmassaa, on vaikea yhdistelmä. aloittelija onnistuu siinä.
6. liikatreenillä tai ylikuntoon mennyt, on lihasmassaa pienentävä vaikutus, niillä joilla sitä lihasta on. tämä ainakin laihdutus kuurin aikaan.

eikä tässä kaikki.. mutta
olen itsekin tässä tilanteessa, ei haluasi ihan että lihakset häviäisi, mutta kun tuota läskiäkin on niin valtavasti... joudut tekemään kompromissin ja siitä kärsiin kaikki, jos teet toisin saat läskit pois ja lihasmassa cm kutistuu , mutta ei häviä.

minä ratkaisin sen niin että ensin pudotan painoa "oikeaoppisesti" ja tehokkaasti ja pidän jonkun verran "ylläpitotreeniä".

nyt on 6kk takana Atkinsia (ja aloitin jo uudella 2 vaiheella) ja painoa on pois yli 10 kg. enkä ole oikeastaan sali treenaillut ollenkaan, eilen kokeilin vähä (vain 2 sarjaa) käsivarsi liikkeitä, käsivarret KASVOI silmissä ja turposi = eli kyllä ne lihakset siellä vielä ovat vaikka Atkinsin aikaan ovat ihan ruikut, johtuen yllä mainituista jutuista.

muuten sivullani on jos kiinnostaa
Voimailijan painonhallinta
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#voima

niin kuin sanoin tämä ei ole yksiselitteinen juttu ja tästä pystyy keskustelemaan hyvinkin pitkään ja tarkemmin.

eikä tähän ole yhtä oikeaa vastausta, vaan sinun on itse päätettävä mitä haluat. myös se että mikä on sinun painonpudotuksen tarkoitus (päästä johonkin sarjaa kisoissa esim) tai miten tärkeä on säilyttää maksimivoima, vai onko se tärkeää, vai mitä lihasvoima tyyppiä haluat pitää yllä? (maksimivoima esim. voimanosto tai voima, nopeus, kestävyys vai yleiskunto) kaikki vaikuttaa myös treenimääriin ja ruokavalioon, niin kuin myös palautumisjuomiin ja palautumisaikaan.

olen Suomen mestari Voimanostossa, myös SM hopea ja SM pronssi, 10 kpl Suomen ennätystä voimanostossa. harrastanut juoksua, hiihtoa, uintia, kuulantyöntöä niin että tullut palkintoja. pudottanut painoa ennenkin, lihottanut myöskin, toiminut SE tason valmentajana voimanostajille.
minun voimanostoon keskittyvät lajina Penkkipunnerrus sivusto.
(ei enää netissä)
tv AP

edit. url

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-31 09:17:06 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Ketodieetti, jolla käytetään hiilareita treenin yhteydessä on nimeltään TKD (T=targeted), ja siinä yleensä hiilarimääränä käytetään 25-50 g, riippuen siitä mikä kullekin riittää mutta ei kuitenkaan katkaise ketoosia. Hiilarit tosin otetaan yleensä ainakin osittain ennen treeniä.

Periaatteessa treenin aikana tai heti treenin jälkeen ketoosi ei tuollaisista määristä katkea, kunhan et käytä fruktoosia, se kiertää aina maksan kautta ja katkaisee ketoosin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Tavi
ViestiLähetetty: 2005-11-06 15:22:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Varpu Tavi kirjoittaa sivullaan mm. seuraavaa:

7. Tarvitaanko liikunnan yhteydessä hiilaritankkausta?

Nauti tarvittaessa ylimääräisiä hiilihydraatteja oikein ajoitettuina (jos et halua katkaista ketoosia, nauti hiilihydraatit heti urheilusuorituksen jälkeen).
Syö selkeästi enemmän hiilihydraatteja, jos harrastat raskasta lajia, joka vaatii nopean ponnistuksen, kuten painoharjoittelua tai pikajuoksemista; aerobinen harjoittelu sujuu vähilläkin hiilihydraateilla.

Se, minkä verran ja miten hiilihydraatteja lisätään, vaatii tietoa ja hiukan suunnittelua, sekä lisää tutkimuksia juuri alakarppaajaurheilijoiden tarpeista. Tutkimustietoa urheilun ja ketogeenisen dieetin yhdistämisestä tarvitaan lisää ennen kuin pitäviä ohjeita voidaan antaa.


lähde:
http://www.varputavi.com/alakarppi/ukk2.php

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tavi
ViestiLähetetty: 2009-11-06 04:45:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Ari kirjoitti:
Varpu Tavi kirjoittaa sivullaan mm. seuraavaa:

7. Tarvitaanko liikunnan yhteydessä hiilaritankkausta?


lähde:
http://www.varputavi.com/alakarppi/ukk2.php

Huomenta
no vastaan itse
EI TARVITA, välttämättä.
tarkemmin.. ei siis jälkeen päin, ns. palautusjuomana.

mutta jos haluaa, ei tarvitse ollenkaan ottaa lisää urheilun takia ja sekin sopii. (ei ennen eikä jälkeen)
ja sekin sopii että ottaa 2-3 h ennen liikuntaa vähä enempi hh.

tavoite määrää millä tavalla toimitaan.

täällä myös keskustelua palautusjuomasta
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=3&t=28382

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: palautusjuoma ja ketoosi
ViestiLähetetty: 2009-11-06 08:28:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-10-29 14:53:45
Viestit: 48
Onko tuo hedelmien sisältämä fruktoosi jotenkin erityisen "haitallista" eli katkaiseeko se ketoosin jos hiilarit pysyvät kuitenkin niin alhaalla että ketoosi kaiken järjen mukaan jatkuu???


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: palautusjuoma ja ketoosi
ViestiLähetetty: 2009-11-06 09:25:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
kimppis kirjoitti:
Onko tuo hedelmien sisältämä fruktoosi jotenkin erityisen "haitallista" eli katkaiseeko se ketoosin jos hiilarit pysyvät kuitenkin niin alhaalla että ketoosi kaiken järjen mukaan jatkuu???

Kyllä, koska insuliinin määrä veressä ei heti nouse---> tästä seuraa että verensokeri arvo nousee pilvii. ja tämä on se huono juttu.
kyllä liika fruktoosi katkaisee ketoosin ( siksi Atkinsin suosittelee että hedelmiä ei oteta ekan 2 vk aikana) onhan se sokeri, fruktoosi lasketaan hh:in ihan niinkuin muutkin sokerit.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: palautusjuoma ja ketoosi
ViestiLähetetty: 2009-11-06 14:35:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-10-29 14:53:45
Viestit: 48
Jos sitten puhutaan esim. tuosta hiilarisyklityksestä eli otettaisiin hiilareita ennen treeniä niin eikö esim. omena ole hyvä vaihtoehto? Mikä sitten olisi hyvä hiilarilähde ennen treeniä (kaurapuuro tai pala tai kaksi ruisleipää)?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: palautusjuoma ja ketoosi
ViestiLähetetty: 2013-07-09 10:18:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
kimppis kirjoitti:
Jos sitten puhutaan esim. tuosta hiilarisyklityksestä eli otettaisiin hiilareita ennen treeniä niin eikö esim. omena ole hyvä vaihtoehto? Mikä sitten olisi hyvä hiilarilähde ennen treeniä (kaurapuuro tai pala tai kaksi ruisleipää)?

vanha topic mutta vastataan.
mikä nyt kenellekin sopii.
esim. 2 palaa fazerin sinistä, 10 min. ennen treeniä sopii oikein hyvin.
Kuva
enempi on vain haitaaksi, jos energiavarastot on täynnä.

syklityspäivän hh otetaan sitten monta tuntia ennen treeniä.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)