karppaus.info :: keskustelufoorumi

uusymmärtämättömät

ruokavallankumous karppikauppa
Tänään on Ke Heinä 23, 2014 6:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 19:06 
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: To Helmi 23, 2006 19:29
Viestit: 2995
Paikkakunta: Oulu
Mitkä harjoitukset olisivat tehokkaimpia, jos haluaa kasvattaa syviä lihaksia, jotka pitävät ihmisen kasassa. Itsellä alkaa selkä painua notkolle, vatsa pullahtaa eteen, hartiat kääntyy eteenpäin ja selkä painuu ja itsensä suorassa pitäminen alkaa olla työlästä. Ajattelin, että alkaisin tehdä joka päivä jonkun pikku jumpan (ihan kotona), viisi eri liikettä voisi olla sopiva määrä. Mitähän nämä harjoitukset voisivat olla?

_________________
Alennuskoodini iHerbissä: IVI867 http://www.iherb.com/

Koodia käyttämällä saat 5$ alennuksen ensitilauksesta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 19:45 
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 18:21
Viestit: 1480
Maastaveto ja kyykky nyt ainakin vaativat käytännössä koko kropan jännittämistä, kyykyssä ehkä käsiä lukuunottamatta. Leukojenveto mennee samaan kastiin. Asiantuntijat voinevat selventää vielä.

_________________
But now the damage's done
And we're back out on the run
Funny how everything was roses
when we held on to the guns
Just because you're winning don't
mean you're lucky ones


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 20:51 
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 12:38
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Jos kotona teet niin ehdoton TOP 5 Välineet on

1. Fittball :smt045
2. Gymstick =D>
3. Pilates-pallo :smt023
4. Hyvä jumppa-alusta (Ehdoton)
5. Käsipainot

Ps :!: Isällä ryhti karkas samalla tavalla kuin sulla ja pistin ostaan gymstickin ja annoin ohjelman. Ryhti parani parissa kuukaudessa huomattavasti! :mrgreen:

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 20:53 
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 18:21
Viestit: 1480
Nuo toisessa viestissä tulleet vaihtoehdot ovat toki hieman naisellisempia, jos siitä tykkää :D. Vaikka itse en kyllä näe mitään estettä, mikseivät naisetkin voisi treenata ihan oikeilla painoilla.

_________________
But now the damage's done
And we're back out on the run
Funny how everything was roses
when we held on to the guns
Just because you're winning don't
mean you're lucky ones


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 21:35 
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 1:23
Viestit: 2864
Paikkakunta: Pirkkala
^ eipä siihen mitään estettä olekaan. Mutta aloittaja halusi kotijumppaohjeita ja harvemmalla on kotonaan mahdollisuus kovaan kyykkäämiseen ja maastanostoon... Pilatesliikkeet taas onnistuvat missä vain.

Jotkut kovat voimailijatkin muuten tekevät Pilatesjuttuja ;)

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Hevitystä, penkkiurheilua ja vähän karppaustakin

Raskasta rautaa raakana

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 21:48 
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: To Maalis 01, 2007 13:56
Viestit: 340
Paikkakunta: Tku-Tre puolimatkassa...
Kahvakuula, kahvakuula ja kahvakuula =D> PAri heilautusta päivässä näkyy muutamassa viikossa vyötäröllä :) http://kahvakuula.fi/

_________________
Possufarmarin vaimo. Meidän perhe syö viljaa vain jalostettuna.... Läskiksi jalostettuna.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 1:51 
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 3:28
Viestit: 738
Tanssitar kirjoitti:
Kahvakuula, kahvakuula ja kahvakuula =D> PAri heilautusta päivässä näkyy muutamassa viikossa vyötäröllä :) http://kahvakuula.fi/

Tuossa oli vasta kolme. Kysyttiin viittä.

_________________
mvh, jag


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 2:20 
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 1:52
Viestit: 81
Jossain täällä mainittiin voimapyörä vatsan litistämiseen hyvänä välineenä. Kävin sellaisen jo ostamassa, mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla. :smt004


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 9:04 
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: To Helmi 23, 2006 19:29
Viestit: 2995
Paikkakunta: Oulu
Ajattelin lähinnä että jos joku suosittelisi jotain valmista liikesarjaa, kun olen laiska itse hakemaan :lol: Ajattelin esim. jotain pilates-liikettä, sitten kenties jotain kyykkyjä, jotain tasapainoliikettä, kahvakuulaa (se mulla on) jne. eli semmoista sekoitussarjaa jossa tulisi kokonaisvaltaisesti harjoitusten parhaimmistoa. Jos olisi vaikka linkkejä youtubeen tai muihin ohjeisiin niin nekin olisi kivoja. Kahvakuulan swing voisi olla yksi, sitä teenkin jonkin verran.

Sanottakoon nyt, että en minä vielä ole missään pahassa tilassa ja kuljeskele ympäriinsä löysänä makaroonina. Näin vaan alkaa pikkuhiljaa selkeästi tapahtua, ja haluaisin estää sen. Liikuntana mulla vaan on lenkkeilyä, juoksua, hiihtoa, pyöräilyä yms. jossa ei nuo syvät lihakset kuitenkaan kovin paljon vahvistu. Ja toisaalta joissa hyvät syvät lihakset auttaisi suoritusta, niin kuin nyt juoksemisessa.

_________________
Alennuskoodini iHerbissä: IVI867 http://www.iherb.com/

Koodia käyttämällä saat 5$ alennuksen ensitilauksesta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 9:30 
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 05, 2008 15:44
Viestit: 426
Narf kirjoitti:
Ajattelin lähinnä että jos joku suosittelisi jotain valmista liikesarjaa, kun olen laiska itse hakemaan :lol: Ajattelin esim. jotain pilates-liikettä, sitten kenties jotain kyykkyjä, jotain tasapainoliikettä, kahvakuulaa (se mulla on) jne. eli semmoista sekoitussarjaa jossa tulisi kokonaisvaltaisesti harjoitusten parhaimmistoa. Jos olisi vaikka linkkejä youtubeen tai muihin ohjeisiin niin nekin olisi kivoja. Kahvakuulan swing voisi olla yksi, sitä teenkin jonkin verran.

Sanottakoon nyt, että en minä vielä ole missään pahassa tilassa ja kuljeskele ympäriinsä löysänä makaroonina. Näin vaan alkaa pikkuhiljaa selkeästi tapahtua, ja haluaisin estää sen. Liikuntana mulla vaan on lenkkeilyä, juoksua, hiihtoa, pyöräilyä yms. jossa ei nuo syvät lihakset kuitenkaan kovin paljon vahvistu. Ja toisaalta joissa hyvät syvät lihakset auttaisi suoritusta, niin kuin nyt juoksemisessa.


Pilates-tyyppiset harjotukset on hyviä,esim.lankku. Ainoa ongelma on,että ne pitää tehdä oikein mutta esim.youtubesta löytyy kyllä ohjeita muun muassa siihen,miten vaikka juuri lankku tehdään. Onko sulla käsipainoja kotona? Meillä treenitunneilla tehdään usein liikettä jossa periaatteessa "suoristetaan" koko kroppa. Eli makaat selälläsi lattialla,jalat koukkuun (n.90 asteen kulma hyvä) ja paino käsissä rinnan päällä. Siitä painat alaselän lattiaan ja pointtina on,että pidät sen siellä lattiassa kiinni koko ajan.Ojenna paino suunnilleen pään päälle (painon tulee olla näkyvissä) ja samalla toinen jalka suoraksi. Laske vaikka hitaasti neljään,palauta alkuasentoon ja toista. Jos vatsalihaksissa riittää niin molemmat jalat voi ojentaa etuviistoon tai alemmas (ja kädet + paino ojennetaan myös) mutta tätä ei kannata kokeilla ennen kun syvät lihakset on kunnossa koska alaselkä irtoaa helposti lattiasta ja nimenomaan sitä ei saisi tapahtua. Tämä nyt ainakin yks mikä tuli mieleen,toivottavasti tää mun ohje nyt oli edes jotenkin ymmärrettävissä :mrgreen:

_________________
Tänään taas huimailua ja nimenomaan jalkeilla ollessa kaatuilua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 9:35 
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: To Touko 11, 2006 17:13
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Paras liike jolla Mies sai oman syvän lihaksistonsa kuntoon ja pitää sitä kunnossa:
makaa selälläsi lattialla, nosta toinen polvi koukkuun ja paina jalkapohja lattiaan.
1) Vedä napa kiinni selkärankaan,
säilytä rangan luonnollinen notko ja
nosta suora jalka muutaman sentin (max 10 cm) irti lattiasta.
Ojenna varpaat ja kurkota niillä kohti vastakkaista seinää.
Hengitä rauhallisesti sisään ja ulos ja laske hitaasti kymmeneen (30-60 sek ajan)
Toista toiselle puolelle.

Jos liike sattuu koukkujalan takareiteen, kuten allekirjoittaneella, tuo jalkapohja hyvin lähelle pakaraa.

2-3) Tässä videossa on pari mun omaa suosikkia, alkaa noin minuutin kohdalta:
http://www.youtube.com/watch?v=lI6ucRl_BPw

4) Ja epätasaisessa maastossa kulkeminenhan on varsin hyvää corejumppaa.

5) Uudessa sport-lehdessä oli hyviä vatsaliikkeitä myös

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 23:40 
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 3:28
Viestit: 738
Pilateksessahan on liikesarja 'nasty five', jonka nimi jo kuvaa jotain vaativuudesta. En löytänyt videota, mutta jotain kuvia on: http://www.1to1pt.ch/pilates/nastyfive.pdf. Noita ei kyllä ilman ohjausta osaa tehdä oikein - tai en minä ainakaan olisi koskaan osannut. Sen verran vaatii kontrollia keskivartalolta.

_________________
mvh, jag


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 16, 2010 10:26 
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 13:39
Viestit: 508
Lainaa:
Eli makaat selälläsi lattialla,jalat koukkuun (n.90 asteen kulma hyvä) ja paino käsissä rinnan päällä. Siitä painat alaselän lattiaan ja pointtina on,että pidät sen siellä lattiassa kiinni koko ajan.Ojenna paino suunnilleen pään päälle (painon tulee olla näkyvissä) ja samalla toinen jalka suoraksi. Laske vaikka hitaasti neljään,palauta alkuasentoon ja toista. Jos vatsalihaksissa riittää niin molemmat jalat voi ojentaa etuviistoon tai alemmas (ja kädet + paino ojennetaan myös) mutta tätä ei kannata kokeilla ennen kun syvät lihakset on kunnossa koska alaselkä irtoaa helposti lattiasta ja nimenomaan sitä ei saisi tapahtua. Tämä nyt ainakin yks mikä tuli mieleen,toivottavasti tää mun ohje nyt oli edes jotenkin ymmärrettävissä


Hyvä ohje! Näitä tämmöisiä liikkeitä olen kaivannut itsekin. Kiitos :D

_________________
Sokerialkkiksen päiväkirja
No poo experiment


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 16, 2010 11:25 
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 21:57
Viestit: 5593
Yksi syy huonoon ryhtiin voi olla vetävien ja punnertavien lihasten epätasapaino. Se pitäis ensin selvittää, että onko tasapainossa ja jos ei ole, niin sitten korjata puutteet painottamalla treeniä heikommalle alueelle. Testinä voi käyttää vaikka alataljavetoja ja penkkipunnerrusta tai ylätaljaa ja pystypunnerrusta. Samalla painolla pitäis mennä yhtä monta toistoa niin punnerruksissa kuin vedoissa. Suurimmalla osalla ihmisistä vetävät lihakset ovat heikompia ja silloin olkapäät mielellään kaartuu eteenpäin ja seurauksena on huono ryhti.

Jos vaan viis liikettä sallittu niin mä tekisin näin.

1. Leuanveto (voi avittaa vastuskumilla, jollei muuten saa tarpeeksi toistoja -> http://www.youtube.com/watch?v=JFtE27GzTTk)
2. Etunojapunnerrus
3. Kahvakuulalla heilautuksia
4a. Korjaava liike joko punnertaville tai vetäville lihaksille (esim. punnerrus kahvakuulalla tai renegade row -> http://www.youtube.com/watch?v=Ggaj8hB0BUY)
4b. Jos on hyvin tasapainossa, niin sitten vuorottelee treenistä toiseen tai tekee vaikka askelkyykkyjä
5. Lankku tai voimapyörä tai joku pilatesliike syville vatsoille

Liikkeitä kannattaa vaihdella treenistä toiseen, niin ei kyllästy ja tulee kaikki lihakset läpikäytyä. Myös liikkuvuuteen kannattaa kiinnittää huomiota. Pehmytkudoshierontaa vaahtorullalla (tennispallokin käy), staattisia ja dynaamisia venytyksiä. Uintikin on hyvä ryhdinkorjaaja, kun pitää koko kropan lähellä pintaa ja käyttää jalkoja tehokkaasti. Haravointi ja muut pihatyöt ovat näin keväällä loistava vaihtoehto, jossa tulee kiertoa ja rasitusta sinne keskivartaloon.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 16, 2010 13:33 
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 20, 2007 20:57
Viestit: 346
Viisi tiibetiläistä riittiä

_________________
höpöttää


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Läsnäolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com