karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-30 01:07:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-10-30 16:04:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Nyt alkais marraskuussa Jykylässä naisten 10kerran starttikurssi ko. lajissa. Kiinnostaisi ja on kiinnostanut jo kauan, mutta arveluttaa tuo oma kunto.. :roll: Siis täähän on aika fyysisesti rankka laji, kai. Tuo alkeiskurssi on käsittääkseni sellaista kuntothaita enemmänkin, ei kai pahemmin oteta vielä kontaktia. Sitten voi jatkaa alkeiskurssin jälkeen ihan kuntoilupohjalta tai vaikka alkaa sparratakin.. 8)

Viime talven ja kevään lenkkeilin säännöllisesti ja painoharjoittelin jonkun verran, mutta kesällä se jäi enkä oo päässy taas "vauhtiin". Ainut liikunta on ollu satunnainen lenkkeily. Että pärjääkö tuolla tämmönen "sohvaperunoitunut" :?: Onko kukaan harrastanut lajia tai vaikka käynyt tuommoista alkeiskurssia?

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-30 16:42:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
itse olen käynyt kuntonyrkkeilyssä, eli vähän eri asia. Mutta ainakin meillä on heikommallakin kunnolla pärjännyt todella hyvin; jokainen tekee sen verran kun pystyy. Ainakin itselle tärkeintä on ollut löytää samantasoinen treenikaveri, jonka kanssa sitten pistareita yms. on helppo tehdä :)

mene ihmeessä kokeilemaan !

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-30 21:40:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-01 22:08:50
Viestit: 356
Ei ole varsinaista kokemusta thainyrkkeilystä, mutta noin pääsääntöisesti nuo aloittelijoiden ryhmät ovat juurikin sitä varten että jokainen pystyy tulemaan lajiin mukaan eli mitään peruskuntoa kummempaa ei vaadita. Asiansa osaava opettaja muistaa tämän eikä vaadi liikoja, armeijamainen simputus ei saa muuta kuin (maksavat) asiakkaat kaikkoamaan ja se on huonoa bisnestä. Siinähän se kunto sitten lähtee nousemaan ihan huomaamatta että rohkeasti mukaan vain. 90% peruskurssilaisista miettii aivan samaa asiaa ja luultavasti huomaat että lähtötaso on kaikilla suunnilleen yhtä matala. Tuollainen monia eri lihaksia käyttävä liikunta kun eroaa esim. lenkkeilystä kuin yö päivästä, niin vaikka kuinka olisi kova juoksija niin hyvin äkkiä huomaa olevansa aivan puhki pienen lyömisen ja potkimisen jälkeen kun ei ole tottunut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-31 01:02:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-06-09 13:01:57
Viestit: 627
Paikkakunta: Kotka
Peruskurssi on ehdottomasti sinulle! Sinne mennessä ei tarvitse osata mitään ja kunto voi olla mitä se on. Ainoa, mitä tarvitset, on halu oppia. Kurssin aikana on tarkoitus opetella perustekniikat ja kohottaa kuntoa, jotta pärjäät peruskurssin jälkeen. Mene mukaan ehdottomasti, jos yhtään kiinnostaa!!

_________________
Miekka on lyömäsoitin


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-31 14:44:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-27 14:29:44
Viestit: 47
Itse potkunyrkkeilyn tänä syksynä alottaneena en voi kuin kehottaa vain menemään :) Oma kuntoni oli myös aika heikoissa kantimissa ja mietin itsekiin, tohtiiko sinne tällä kunnolla mennä, mutta kyllä voi! Koville pistetään varmasti ja omalla kohdallanikin olen hiljaa mielessäni kironnut vetäjän alimpaan helv*** :n kaikesta "ruoskimisesta", mutta kuitenkin olen vain mielissään :D Ei ketään huonosta kunnosta rangaista, siinähän se kasvaa! Ja harvapa alkeiskurssilla on valmiiksi niin hyvä kunto, että ilman tuskaa pois pääsee :D Mutta sekaan vain ja nauttimaan treenien jälkeisestä huumaavasta fiiliksestä, kun on taas kerran ylittänyt itsensä ja todella tuntee tehneensä jotain :)

_________________
[img]http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wcGxVf7/]
Kuva
[/img]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-16 08:32:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-30 13:14:17
Viestit: 1037
Kyllä noihin voi mennä huonommallakin kunnolla ja varsinkin noissa ladythai-jutuissa just vähän rohkaistaankin, että vähän muutkin uskaltaisi tulla kuin ne, jotka vetelee tämän tästä maratoneja :D Siellä kyllä nousee tosi nopeasti kunto eikä sitä huonoa kuntoa mun mielestä kannata mitenkään hävetä. Ihan reippaasti sitten vaan sanoo, että pitää vähän puuskuttaa välissä, jos siltä tuntuu.

Lisäksi mitä ite oon käynyt kamppailulajien naisten treeneissä, niin niissä se ilmapiiri on kyllä aika suvaitseva. Eikä mielestäni ketään ole koskaan arvosteltu mitenkään, varsinkaan jostain huonosta kunnosta. Sehän on nimettäin sellainen asia, jolle voi nopeasti tehdäkin jotain. Noissa on aika hyvä se yhteisöhenki, että mukaan vaan :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 07:13:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
Minä lähdin ladythai-peruskurssille reilut kaksi vuotta sitten ja sillä tiellä olen edelleen. Nykyään käyn treeneissä pari-kolme kertaa viikossa. Kaikenlaista kuntoilua olen harrastanut koko aikuisikäni, mutta thainyrkkeily vei treenauksen ja oman kunnon kyllä ihan toiselle tasolle. Käsivarsista löytyy vihdoinkin mukavasti lihaa ja niska-hartiavaivatkin ovat mennyttä elämää. Ainakin meillä tehdään ladythaissa ihan samoja juttuja kuin sekaryhmissäkin (tekniikka- ja välinetreeniä, lihaskuntoa, joskus kevyttä sparriakin) eikä mimmeistä ainakaan asennetta puutu. Ryhmässä on monenlaista väkeä, eikä ketään taatusti katsota nenänvartta pitkin vaikka ei ihan heti täysillä jaksaisikaan tai vaikka olisi ylipainoakin. Rohkeasti mukaan vaan, mutta kannattaa varautua siihen, että tämä harrastus vie kyllä mennessään :D

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 08:56:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-30 13:14:17
Viestit: 1037
Ja vielä sekin, että on helpompi ottaa tosiaan naiselta vastaan potkut ja muut kuin mieheltä. Näin huomiona. VArsinkin jos pitelee pistareita tai pädejä.

Mulla nyt on sama, voisin hyvin käydä sekaryhmässäkin, mutta ehkä tuo naisten puoli on ilmapiirinä ainakin alkanava mukavamman oloinen. Varsinkin kun siellä harvempi on sitä persettä ja muuta kiikaroimassa ja arvioimassa, toisin kuin sitten heti jos siellä on vielä salilla aiemmasta ryhmästä porukkaa, niin heti huomaa tämän eron kun voi ulkopuolelta kuulla sitten kommentointia "että olipa kivoja perseitä". Ei sillä, kyllähän se varmaan nostattaa treeni-intoa, hah. Mutta silleen naisten ryhmässä mukavampaa, kun on semmonen rento ilmapiiri.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 12:16:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Karppitar kirjoitti:
Mulla nyt on sama, voisin hyvin käydä sekaryhmässäkin, mutta ehkä tuo naisten puoli on ilmapiirinä ainakin alkanava mukavamman oloinen. Varsinkin kun siellä harvempi on sitä persettä ja muuta kiikaroimassa ja arvioimassa, toisin kuin sitten heti jos siellä on vielä salilla aiemmasta ryhmästä porukkaa, niin heti huomaa tämän eron kun voi ulkopuolelta kuulla sitten kommentointia "että olipa kivoja perseitä". Ei sillä, kyllähän se varmaan nostattaa treeni-intoa, hah. Mutta silleen naisten ryhmässä mukavampaa, kun on semmonen rento ilmapiiri.

Tuolla kuntonyrkkeilyn puolella on täällä ollut kesätreenit miehillä ja naisilla yhteiset. Kuulemma naiset tekevät enemmän kuin miehet ;) Miehet tykkää enemmän "otella" ja tehdä siihen liittyviä harjotuksia, kun naiset taas vetävät vatsalihaksia ihan loppuun asti :mrgreen:

Pakko kyllä sanoa, että ainakin meidän aloittavissa naisissa oli sellaisia jotka joka kerta peilin ohi juostessaan tuijottivat että onko tukka hyvin :roll:

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 12:47:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-30 13:14:17
Viestit: 1037
Tuo sparrimäärä voi olla kii muistakin jutuista, esim. jos on raskaana, niin ei kyllä sparria voi vetää. En tiiä yleensäkään miten raskausajat menevät näiden lajien parissa? Kun periaatteessa monia juttuja voi tehdä, mutta ehkä joku pädien pitokin vatsan lähellä alkaa jossain vaiheessa olemaan huono juttu, ettei semmosta voi. Muita juttuja kylläkin sitten.

Ite oon huomannut, että naisten ryhmässä naiset ei sitä peiliä silleen jaksa katella. Mutta jos on sekaryhmä, niin sitten aletaan kyylään sitä peiliä, ettei vaan olis tukka huonosti kun täällä nyt hikisenä maitohapoille asti potkitaan säkkiä :shock:

Ei kait sitä voi sanoa kuin että kukin tyylillä, minä en paljo peilejä kattele ellei siitä ole liikeradallisesti hyötyjä 8) Ehtiihän sitä kotonaki sitten :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 18:33:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
onko pädien pito joku thainyrkkeilyn termi ? ja mitä se tarkoittaa ? :)

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 18:37:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-30 13:14:17
Viestit: 1037
No ei se mikään thaitermi ole kun ihan yleinen :lol: Siis ne isommat tyynyt, jotka laitetaan käsiin kii ja johon voi harjotella lujemmin sitten potkua/nyrkkiä. Ja ihan kaupungista riippumatta sitä on käytetty, mitä oon ite ainakin huomannut. Voihan olla, että muualla on ihan muut termit sitten.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 19:23:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
eiku katsos itse en thainyrkkeilystä tiedä mitään (saatika muustakaan potkunyrkkeilystä yms) niin siksi ei pädien käyttö ole millään tavalla tuttua :) kiitos selvennyksestä :)

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 20:59:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-06-09 13:01:57
Viestit: 627
Paikkakunta: Kotka
koeputkilapsi kirjoitti:
eiku katsos itse en thainyrkkeilystä tiedä mitään (saatika muustakaan potkunyrkkeilystä yms) niin siksi ei pädien käyttö ole millään tavalla tuttua :) kiitos selvennyksestä :)


Kurssille vaan. Siellä oppii, on kivaa ja kunto kasvaa!

_________________
Miekka on lyömäsoitin


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-19 21:05:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
nouuu, taidan pysytellä tuolla kuntonyrkkeilyn puolella :)

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-20 08:23:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 21:43:38
Viestit: 779
Paikkakunta: España
Mä olen ihan katkera teille ketkä asutte paikkakunnilla joissa on mahdollista harrastaa potkunyrkkeilyä naisporukassa. Kävin viime kevään potkunyrkkeilyssä, jossa olin ainut tyttö. Ei siinä oikeastaan mitään vikaa ollut, tykkäsin treenata jätkien kanssa kun sai käyttää voimaa eikä tarvinnut varoa (vaikka ite olinkin täys mustelmilla aina treenien jälkeen, mut eipä se tahtia haitannut :lol: ) mutta valmentajat ei oikeen tehnyt treenaamista antoisaksi. Niitä kiinnosti mun osallistuminen niin vähän, että ne ei pyytänyt mua edes maksamaan kausimaksua! :shock: No, oishan sitä siellä ilmaseksi treenannut, mut mielenkiinto lopahti kun 2-3 kertaa viikossa oli treenit joihin oli vittumaista lähteä.

Syksyllä vaihdoin naisten kuntonyrkkeilyyn, jota olen aikasemminkin harrastanut mutta eri kaupungissa. Siellä on aivan huiput valmentajat ja ajattelinkin rukoilla heitä aloittamaan naispotkunyrkkeilyryhmän täällä... tosin kun kyseessä on pieni kaupunki, en tiedä olisko osanottajia tarpeeksi. Onneksi täällä treenataan kuntonyrkkeilyssä jonkin verran potkujakin, mutta kun itse tahtoisin potkia joka treeneissä... mutta tyydyn mieluummin käymään hyvällä mielellä näissä treeneissä kun veren maku suussa paskalla fiiliksellä potkunyrkkeilytreeneissä. Naapurikaupungissa pääsisi tietty treenaamaan potkunyrkkeilyäkin naisporukassa, mutta tunnin matka yhteen suuntaan ei oikein houkuttele. :?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-20 14:07:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
^^ tuosta tuli mieleen, että itsellä on alkanut pänniä treenata reilun 60 henkilön ryhmässä. 80 ottavat yhteen ryhmään, mutta eiväthän aina kaikki ole paikalla. Tuo reilu 60 on siis ollut aika vakio. Melkein yksityisopetusta joo :roll: Virheiden korjaaminen olisi minusta tärkeää, ainakin itse tykkään tehdä mieluummin teknisesti puhdasta jälkeä.

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-20 17:26:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-30 13:14:17
Viestit: 1037
Ne pädithän on vähän niinku pistarit, mutta vaan isommat ja kestää kunnon potkuja tehdä.

80 ihmistä ryhmässä? No huhhuh..eipä ole kovin fiksua, ei ainakaan seuralla ole tavoitteena saada motivoituneita treenaajia kilparyhmiin jne 8) Sanoisinko, että meillä vois olla ehkä max 20 tai jotakin sellasta, varsinkin noissa alotusryhmissä ja muissa.

Ja just tuo, että kun kukaan ei tule korjaamaan virheitä, niin sitten ei kehity yhtään. Varsinkin jos sattuu ne treenikaverit olemaan yhtä tietämättömiä tai välinpitämättömiä kerrassaan. Lisäksi voi vielä tehdä jotain niin ,että niksauttaa jonku paikan :mrgreen:

Bubble, tässä kaupungissa ei tartte olla naisille omaa kickboxingia kun niitä on niin julmetusti niissä peruspotkuissa. Vähän asenneongelmia kavereilla...nimettäin jos ei ole kausimaksua, niin tulee mieleen, että ei varmaan sitten ole sitä ohjaustakaan itselle suoda. Mutta kylä meillä ainakin treeneissä saa ihan täysillä potkia, pari kirosanaa oon kuullut, mutta se on ollut ihan pädinpitäjän oma moka, jos se on ollut siinä silleen että ryskää vasten. Eli ei ole tullut mulle se kiroilu vaan heitä itseään kohtaan, kun ovat mokanneet :lol:

Thaiboxingissa on sitten naisten ryhmiä myös täällä. Ilmeisesti siellä päin on vähemmän sitten naisia kuin potkussa, joten noilla pyritään houkuttelemaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-25 11:47:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 21:43:38
Viestit: 779
Paikkakunta: España
Karppitar kirjoitti:
Bubble, tässä kaupungissa ei tartte olla naisille omaa kickboxingia kun niitä on niin julmetusti niissä peruspotkuissa. Vähän asenneongelmia kavereilla...nimettäin jos ei ole kausimaksua, niin tulee mieleen, että ei varmaan sitten ole sitä ohjaustakaan itselle suoda. Mutta kylä meillä ainakin treeneissä saa ihan täysillä potkia, pari kirosanaa oon kuullut, mutta se on ollut ihan pädinpitäjän oma moka, jos se on ollut siinä silleen että ryskää vasten. Eli ei ole tullut mulle se kiroilu vaan heitä itseään kohtaan, kun ovat mokanneet :lol:

Siis täällä vaikuttavalla seuralla on kickboxing-ryhmä ja on siis kausimaksutkin, tottakai. Valmentajat eivät vaan koskaan pyytäneet multa maksua... voi olla että ne ajattelikin että "ei toi täällä kauaa ole". Enkä sitten ollutkaan kun valmentajien välinpitämättömyys vei treenaamisesta järjen ja innon.

Niin ja siellä siis potkittiin ihan toisiamme, pädit oli vaan harvoissa treeneissä mukana... Sen takia sanoinkin että jätkien kanssa ei tarvinnu varoa vaan sai monottaa ihan kunnolla kylkeen eikä niitten ilme värähtänytkään! :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-25 15:56:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-01 22:08:50
Viestit: 356
Bubble kirjoitti:
Niin ja siellä siis potkittiin ihan toisiamme, pädit oli vaan harvoissa treeneissä mukana... Sen takia sanoinkin että jätkien kanssa ei tarvinnu varoa vaan sai monottaa ihan kunnolla kylkeen eikä niitten ilme värähtänytkään! :lol:


Tosi terve meininki, yleensä harjoitusten idea on että harjoitellaan eikä ehdoin tahdoin hankita vammoja. Varsinkin aloittelijoilla pitäisi olla järjestään aina suojat mukana kuvioissa. Tietysti jos ei opettajat vaivaudu opettamaan tekniikkaa niin eipä ne potkutkaan sitten juuri mitenkään kolahtele, mustelmia tietysti tulee mutta ei pahempaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)