karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2019-07-24 12:08:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 130 31 32 33 34 35 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-01-15 18:02:14 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19667
Paikkakunta: Rauma
Niin monesti huomannut itse sellasia ketjuja, joiden alkuperäinen ajatus ja mennyt hukkaan jo alkumetreillä kun porukka alkaa kirjoitella sivuavista asioista ja sitten sen ajatus lähtikin lentoon... :lol:

Asiat ovat hyviä, mutta eri ketjuun, niin löydetään myös ne oikeat vastaukset. :wink:

Eikö? :mrgreen: Ja emmä mitään piinaa. Mä sanoin vielä kiltisti. :lol:

_________________
Piinula herää henkiin... *kliks*


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 18:05:55 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
olit olit kiltti.
tuskin kukaan (toivottavasti(!)) ymmärsi niin, että olisit ollut ilkeä.

mut tosiaan TÄSSÄ KETJUSSA EI SYÖDÄ HIILARIA TREENIN JÄLKEEN vaan yritetään maksimoida se rasvanpoltto.
ja sitten ne HIMOLIIKKUJAT(4krt->/vko rankkaa liikuntaa) saa mennä toisiin ketjuihin. ;)

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 18:08:50 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19667
Paikkakunta: Rauma
Juurikin näin. :lol:

_________________
Piinula herää henkiin... *kliks*


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 20:40:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-20 10:15:49
Viestit: 211
Noku, sitä mä vaan kun oon tällä tyylillä laihduttanu/polttanu rasvaa pidemmän aikaa, mutta nyt siis ongelma on et kehitystä ei tapahu ja plus se et poden pitkään lihaskipua ja voimattomuutta treenin jälkeen (treenaan 2-3 kertaa viikossa, välillä 1x viikko)

Mietin et oisko hyvä ottaa jotain palauttavaa ja mikä se sit olisi? Ja kyselin vain et onko täällä jollain kokemusta. Ja toin vaan ilmi tuon et oon lukenu et jotkut käyttää protsku+hiilari palkkarina. Mut joo en jauha enää kun tää asia ei tänne kuulunu..

Enkä loukkaantunu, pyysin vain anteeksi..jatkakaa.

_________________
Kampanjasivuni

BLOGI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-17 21:43:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Itse treenaan 2 kertaa viikkoon voimanostoa.Tankkaan 30 min. ennen treeniä 1dl heraa ja treenin jälkeen sama.Treenipäivinä otan illalla 2 omenaa tai 2 appelsiinia(ei treenipäivinä vain 1 hedelmä).Kun teen näin ei seuraavana päivänä ole lainkaan väsyksissä vaan normi olo.Jos tosiaan jätän tuon toisen hedelmän pois treenipäivinä niin olo on seuraavana päivänä kun olisi junan alle jäänyt ja on jotenkin ihmeen väsynyt ja haukottelen koko ajan.Lisäksi tuo 1 ylimääräinen hedelmä tekee myös sen että ko. treenistä palautuu paljon paremmin.Se on pienestä kiinni.Hiilet pidän normipäivinä 70-80 ja treenipäivinä tulee 100-115.Proteiinia 2g/painokilo ja treenipäivinä 2,5.Rasvaa siinä 190g kaikkina päivinä kerran viikossa hiilaria hieman enemmän oman halun mukaan.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-18 07:55:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-20 10:15:49
Viestit: 211
Eilen sit aamusta kävin vetäisemässä H.I.I.T treenin 30min. Noin 45min ennen otin hiilaria antamaan lisäenergiaa (maltoa), ja treenin jälkeen kokeilin tuota proteiinijuomaa jossa ei ollu yhtään hiilaria. Loppupäivä söin vaan protskua. Noh, nukahdin ja vetäsin 2,5h unta päivällä ja olin nuutunu koko päivän ja illan. Nyt aamulla lihakset on TOSI kipeät. Eli selvä ero.

No toisille sopii toinen ja toisille toinen tapa, ite otan kyl hiilaria treenin jälkeen jossakin muodossa niin ei olis niin väsynyt ja kipeä sitten.

Tänään oli punnituspäivä ja oli tuo painokin tippunut.

_________________
Kampanjasivuni

BLOGI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-07 11:53:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-08-07 09:15:47
Viestit: 34
Minulla on kahvakuulatreeni vasta klo 20-21. Tämän jälkeen ei oikein enää ruoka maistu. Jos olen tankannut päivän aikana proteiinit
niin kuinka paljon teen hallaa itselleni syödessäni vasta aamulla proteiiniaamiaisen?
Laihdutettavaa on nainen 157 cm, 76 kg. Syklitys on sopinut todella hyvin, palautuminen ok, senttejä on lähtenyt vaatekoon verran, mutta paino ei ole tippunut.

Tankkaan tiistai ja torstai ennen kahvakuulaa hiilarit ylemmäksi piimälllä ja suklaalla ehkä n. 50g enemmän kuin normipäivnä, tämä on mukavasti antanut puhtia treeniin. Hiilet muina päivinä n. 20g.

Kannattaisiko kuitenkin vetää jokin protein budding yötä vasten?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-09 20:53:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-05 15:03:47
Viestit: 140
Kovasti yritän ymmärtää ja ehkä jopa ymmärrän jotain.
Mutta kertokaa mitä von ostaa tuon Rainbow-mehun tilalta, kun ei ole sellaista kauppaa lähelläkään?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-09 23:25:33 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19667
Paikkakunta: Rauma
Eikö yhtään S-kauppaa ole lähimaillakaan? :shock:

_________________
Piinula herää henkiin... *kliks*


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-10 06:07:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-05 15:03:47
Viestit: 140
Kyllä sinne taitaa olla matkaa lähemmäs 200 km, jos ei matkalla jossain pienessä kylässä ole Salea mutta ei ole silmään pistänyt. Oikein hakemalla saatan sellaisen löytää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-11 08:33:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-25 22:26:00
Viestit: 82
Prisma Studiossa aiheena HIIT. Ensimmäiset 20 minuuttia ohjelmassa intervallitreenauksesta ja sen hyödyistä. Tosin aika pintapuolinen raapaisu. (Katsottavissa Areenassa 3.4.2013 saakka.)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-22 02:33:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-05-09 01:36:30
Viestit: 65
Teea kirjoitti:
Paljon ikävämpää on se, että kaikki näkee jonkun tekevän ihan väärin, eikä kukaan sano mitään. Joku vaikka tekee kylkikonetta hirveellä vauhdilla runnoen puolelta toiselle tai jalkaprässiä kans vauhdilla polvet lukkoon oikaisten.


Tuokin riippuu ihan mitä treenata. Esimerkiksi nopeusvoima treeneissä nopea toisto on juuri treenin idea.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-22 07:31:31 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19667
Paikkakunta: Rauma
Samppa919 kirjoitti:
Teea kirjoitti:
Paljon ikävämpää on se, että kaikki näkee jonkun tekevän ihan väärin, eikä kukaan sano mitään. Joku vaikka tekee kylkikonetta hirveellä vauhdilla runnoen puolelta toiselle tai jalkaprässiä kans vauhdilla polvet lukkoon oikaisten.


Tuokin riippuu ihan mitä treenata. Esimerkiksi nopeusvoima treeneissä nopea toisto on juuri treenin idea.


Joo, mut sen näkee osaako ihminen sen todella, vai onko kevät innostuksen saanut aloittelija ja repii menemään... :roll:

_________________
Piinula herää henkiin... *kliks*


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-01 20:57:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-10-01 09:07:12
Viestit: 30
Paikkakunta: Nastola
Voiks joku suomentaa ton sinnee että mieki ymmärrän? Rupes kirjaimet pomppii nii silmis ja mä vasta tänään kirjauduin tänne joten huomenna alkaa mun hiilariton. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-23 10:07:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4360
Ari kirjoitti:
vaikka tässä topikissa puhutaan VHH treenistä pitää muistaa että...
uusien tietojen ja kokemusten mukaan hh ei kannata vetää liian alas pitkällä aikaviiveellä edes matala hh päivänä, jos treenailee kovaa. :!:

miksikö?

lyhyesti: kehon useiden hormonien kautta, mm. lisämunuaisen, lisämunuaisenkuoren, kilpirauhasen kautta.
liian iso kalorivaje nostaa stressiä ja mm kortisoli arvot nousee..
tässä juttua jos aineenvaihduntasi on jo hidastunut ja miten aineenvaihduntaa saa isommalle.
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#vaihdunta

niin hyvä myös muistaa että se "alkuperäinen" oppi syklityksestä tehtiin isoilla hh määrillä, eikä VHH ollut silloin ollenkaan kuvioissa.
näin ei myöskään ollut näitä VHH hormoniongelmia jota VHH tuo treenailijoille.
syklitystä voi siis tehdä isoillakin hh, niin että matalan hh päivänäkin hh nautitaan aika tavalla VHH nähden.

_________________
Painonseurantaa täällä yli 15 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain.
Linkki -> nyky ruokavalio tyyli on Pegan Diet
Linkki Pegan Diet Mark Hyman


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-23 14:16:10 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19667
Paikkakunta: Rauma
Janci kirjoitti:
Voiks joku suomentaa ton sinnee että mieki ymmärrän? Rupes kirjaimet pomppii nii silmis ja mä vasta tänään kirjauduin tänne joten huomenna alkaa mun hiilariton. :)


Elä sano "hiilariton" koska se ei ole terveellistä, mut sano et hiilihydraattitietoinen tai vähähiilihydraattinen (VHH). :mrgreen:

Minkä halusit suomennettavan?

_________________
Piinula herää henkiin... *kliks*


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-24 09:46:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-10 10:20:15
Viestit: 14
Tuore karppaaja kaipaisi vähän muiden kokemuksia / kommentteja hiilareiden määrään.

Aloitin karppauksen tuossa reilu kuukausi sitten kokeiluna laskea koholla olevia triglyarvoja (5.2). Omat mitat tällä hetkellä 177/80 eli mistään suuresta ylipainosta ei näin miehenä ole kysymys.

Veriarvojen kontrollissa en vielä ole käynyt eli karppauksen vaikutuksista triglyihin en vielä osaa sanoa. Se minkä kumminkin olen huomannut on ollut selvä puutos liikunnan tehoissa.

Tällä hetkellä treenit muodostuvat seuraavista:
1. Työmatka arkisin 15 min per suunta. 30 min päivässä, 2.5h viikossa.Tehot reippaita (työmatkatempo :))
2. Punttisalilla yläkropan treeniä 3x viikossa noin 40 min kerta (jalat jääneet nyt kesällä pois että palautuisi fillaroinnista)
3. Arkisin yksi tai kaksi iltalenkkiä fillarilla, noin tunnin mittaisia. Keskisykkeet tehosta riiippuen 140-160.
4. Viikonloppuisin yksi pitkä pk-lenkki, kesto 2-3 tuntia ja keskisykkeet noin 135 luokkaa

Nämä muodostaa viikkotasolla siis noin 8 tuntia liikuntaa viikossa ja kuten arvata saattaa, tehot salilla ja fillarin päällä ovat olemattomat.

Ruokavalio on aikalailla seuraavanlainen:
Aamupala: 3-4 siivua pekonia, 2 kananmunaa, kahvia kuohukermalla ja kookosöljyllä
Lounas: Työpaikkasalaatti, proteiinilisä (lihaa, kalaa tai juustoa), jälkkäriksi hedelmä
Päivällinen: Karppien ohjesivuilta löytyviä ruokia tai salaattia ja lihaa
Iltapala: Mustikoita, partamiestä ja kourallinen pähkinöitä

Mikäli seuraavassa kontrollissa tämä on vaikuttanut selvästi edullisesti triglyarvoihin tulen ruokavaliota jatkamaan. Jotain tarttis kuitenkin tehdä että saisi noihin treeneihin sitä energiaa. Nyt sitä ei tunnu olevan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-24 09:59:18 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 14948
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Haral, tuo tehottomuus on alun sopeutumisvaihetta. Tilanteen pitäisi helpottua melko pian ekan kuukauden jälkeen. Sopivaan hiilarimäärään saavat viisaammat kommentoida.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-24 10:53:12 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19667
Paikkakunta: Rauma
haral kirjoitti:
koholla olevia triglyarvoja (5.2)


:shock: Hyvänen aika. Mikä sulla on LDL?

_________________
Piinula herää henkiin... *kliks*


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-07-24 13:45:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-10 10:20:15
Viestit: 14
HDL/LDL/kokonaiskole olleet aina oikein hyviä. Lukuja en nyt muista mutta paljoa en valehtele arvoilla 2.4/2.4/4.8. Samoin paastosokerit olleet aina alle 6. Tuo trigly on ollut jo nuoresta saakka koholla ja syytä ei tiedetä (eikä lääkäreitä ole juuri kiinnostanut koska vain ja ainoastaan tuo on epänormaali). Keskimäärin arvo on ollut neljän paikkeilla mutta keväällä tuli tankattua hillareita reippaalla kädellä fillaroinnin alkamisesta johtuen mikä saattoi nostaa nuo tuonne viiteen (jos satun olemaan noille hiilareille jotenkin herkkä).

Siksipä tässä nyt kokeilu, miten vähähiilarisuus vaikuttaa trigly-arvoihin kun kaikki muut arvot on normaaleja.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 130 31 32 33 34 35 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)