karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-04-10 00:59:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 635 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-09-25 12:55:32 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
Ari kirjoitti:
kerroit että vedät tupla kalorit viikonloppuna, tämä ei ole karppausta:
että syöt lauantaina 100 g hh , 210 g proteiinia, 280 rasvaa ja vielä sunnuntaina vedät samat uudestaan.
eikä tämä vielä riitä, kun se punkukin vielä siellä on.


No, en siis ansaitse arvonimeä karppi, olen sitten hiilihydraatit tiedostava henkilö :mrgreen: .

Polkemisesta se ohjaaja tiesi, ei ravinnosta. Kahvakuulailua 3 x viikossa (kunhan sen opin ja ostan), mitäs sanot, Ari? Tuletko puolitiehen vastaan 8) ?

Miten jotkut sitten todella urheilee joka päivä ja voivat hyvin? Vaatiiko se hiilihydraattisen elämän ollakseen ok?

Muoks. punkku on laskettu mukan noihin kaloreihin, makrot ei ihan noin.

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 13:02:25 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Joka päivä urheilevat voivat harvoin hyvin -kovin pitkään.

Jos oman kropan kuuntelu on hakusessa, suosittelisin että aina vähänkin rankemman treenin jälkeen vähintään yksi lepopäivä. Mutta ihmettelen käsitystä että palautuminen olisi karppina hitaampaa, meidän perheemme kokemus on päinvastainen. Mutta tämä voi olla aivan yksilöllistäkin.

Vaihda osa punteista/kahvakuulista joogaan tai taijihin. Erilaisuudessaan täydentävät ja tasapinottavat toisiaan, varsinkin hatha joogan puolelta tai qigong taijin puolelta opettavat oman kropan kuuntelemista, rentoutumista ja lepoa, ja kuitenkin vahvistavat mm. lihaskuntoa ihmeen tehokkaasti.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 13:08:25 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
Entäs ne, jotka tekee ruumiillista työtä tai vaikka ovat jaloilaan/kävelevät työn ohessa? :|

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 13:13:24 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Jolea kirjoitti:
Entäs ne, jotka tekee ruumiillista työtä tai vaikka ovat jaloilaan/kävelevät työn ohessa? :|


Eivät ole yleisesti erityisen terveitä tai pitkäikäisiä. esim. ammattiurheilijoiden terveystilastot ovat kurjimpien sohvaperunoiden luokkaa. Kuten niin monessa asiassa, liikunnassakin käyrä on U. Liika ja liian vähän = yhtä huono tulos.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 13:18:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4381
Lainaa:
No, en siis ansaitse arvonimeä karppi, olen sitten hiilihydraatit tiedostava henkilö .

Polkemisesta se ohjaaja tiesi, ei ravinnosta. Kahvakuulailua 3 x viikossa (kunhan sen opin ja ostan), mitäs sanot, Ari? Tuletko puolitiehen vastaan ?

Miten jotkut sitten todella urheilee joka päivä ja voivat hyvin? Vaatiiko se hiilihydraattisen elämän ollakseen ok?

Muoks. punkku on laskettu mukan noihin kaloreihin, makrot ei ihan noin

kuule Jolea :smt058 , ei nyt ole sinun arvonimestä kyse, vaan siitä mikä on karppausta ja mikä ei.

joo no niin (kertomatta jäi ohjaajalle). kun ollaan VHH:lla treenimäärät putoaa monta kertaa vähemmiksi, koska palautumien on todella hidasta.

miten voi...noi voi... etkö tiedä että nykyään vetää harrastajat enempi dopingia kuin kilpaurheilijat.. suomessakin. (aineita jotka auttaa palautumaan nopeampaan ja näin voi treenata enempi) ja ne vetää hh 200-300 g hh päivässä + muut proteiinit ja rasvat

_________________
Painonseurantaa täällä yli 14 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain, mutta hh sopivasti, keltuaista, viljaton, maidoton, öljytön jatkuu, proteiinia tarpeeksi + jonkun tyylistä paastoakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 13:21:04 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
Just. Uskon teitä ja nyt lähti sitten elämä remonttiin. Urheilua vähemmäksi, polkeminen saa siis yksin riittää ja hankikausiksi 3 x viikossa joku muu urheilu :? . Vaikeeta tulee olemaan, kun olen tällainen urheiluhullu ja addikti :wink: .

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 13:24:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4381
Jolea kirjoitti:
Just. Uskon teitä ja nyt lähti sitten elämä remonttiin. Urheilua vähemmäksi, polkeminen saa siis yksin riittää ja hankikausiksi 3 x viikossa joku muu urheilu :? . Vaikeeta tulee olemaan, kun olen tällainen urheiluhullu ja addikti :wink: .

joo ja viikonloppuna oikeesti karppina =D>

_________________
Painonseurantaa täällä yli 14 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain, mutta hh sopivasti, keltuaista, viljaton, maidoton, öljytön jatkuu, proteiinia tarpeeksi + jonkun tyylistä paastoakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 13:26:54 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Yhä Ari ihmettelen, onko sinulla jotakin näyttöä palautumisen hidastumisesta? Meillä on täysin toinen kokemus. Mutta levon ja palautumisen tärkeydestä ja ylikunnon vaaroista toki täysin samaa mieltä.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 13:40:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4381
Mirka
jos kysyn mikä auttaa palautumaan, niin vastaus on siellä.
mitä tekee insuliini veressä? jota sinne tulee hh johdosta
jos vaikka selkokielellä täällä (muuten netistä löytyy todella paljon tästä juttua.)
http://www.netikka.net/vnk/palautuminen.html
ja vaikka palautumisesta täällä
http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Palautumisessa-monta-keinoa-356

_________________
Painonseurantaa täällä yli 14 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain, mutta hh sopivasti, keltuaista, viljaton, maidoton, öljytön jatkuu, proteiinia tarpeeksi + jonkun tyylistä paastoakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 14:05:04 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
Ari kirjoitti:
joo ja viikonloppuna oikeesti karppina =D>


Noh noh... Askel kerrallaan :lol: , mutta yritetään ainakin tota syöpöttelyä vähentää, punkusta en luovu... :mrgreen:

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 14:10:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4381
Jolea
lue palautumis juttua
http://www.netikka.net/vnk/palautuminen.html
ja
http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Palautumisessa-monta-keinoa-356

_________________
Painonseurantaa täällä yli 14 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain, mutta hh sopivasti, keltuaista, viljaton, maidoton, öljytön jatkuu, proteiinia tarpeeksi + jonkun tyylistä paastoakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 14:12:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-19 08:38:22
Viestit: 172
Ari kirjoitti:
ja NYT kun hh on vähissä treeni kertoja on PAKKO vähentää.


Tämä näyttäisi tosiaan olevan koko homman ydin. Tänään jää reeni väliin, koska palautuminen on niin hidasta. Noi mun vähäset juoksemiset onnistuu kyllä sen 1-2krt/vko, mutta salia pitää vähentää.

Kyllä mä ihan hyvin oon aina osannu omaa kehoani kuunnella, tän ruokavalion takia vaan asiat nyt hieman muuttuu ja menee hetki totutteluun.

Jolea kirjoitti:
Vaikeeta tulee olemaan, kun olen tällainen urheiluhullu ja addikti :wink: .


Niin, tottakai siitä saa hankalaakin. Jos tuntuu tosiaan, että on pakko urheilla kovia määriä, niin hiilareita vaan lisää. Sit se onnistuu. Nyt kuitenkin kyse karppauksesta, joten sen ehdoilla mennään. Itse hyödynnän vähentyneestä liikunnasta jäävää aikaa muihin harrastuksiin, kuten musiikkiin 8)

_________________
"Jos mielessäsi haluat murhata jonkun, niin siitä vaan"

-Antti Heikkilä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 14:24:27 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
Vielä ravintokysymys: kun mä nyt kuitenkin sitä pyöräilyä jatkan, niin miten sen ravinnon kanssa? Ennen lähtöä en ehdi syödä -mitä siis treenin jälkeen työpaikalla? Mirka taisi ehdottaa kemakaakaota jossain ketjussa, missä olen tätä miettinyt, mutta kävisiköhän mitenkään vaikka maitokaakao (sokeriton, 2dl) ja sit safka klo 14? Tai jotain yhtä helppoa :wink: ? Ja sit kun tulen kotiin, niin se salaatti? Siinä kyllä hiilareita, joten pitäiskö salaatti siirtää lounaaksi ja joku lihaköntsä illalliseksi? Entäs se partis-kerma -hössäkkä ysin maissa?

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 15:05:03 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 13:33:06
Viestit: 1235
Paikkakunta: Espoo
Sinuna nipistäisin hetkosen aamulla vaikka juodakseni jotakin ennen fillarimatkaa; kermakahvia, -kaakaota, ehkä marjamehua, siihen luulisi parikymmentä sekuntia liikenevän. Nyt, kun jätät jokapäiväisen punttitreenin, niin siinäpä säästyy aikaa vaikka syömiseen =D> Joka tapauksessa kuitenkin poltat mahdolliset vähäiset hiilarit fillaroidessasi viimeiseen hiireen. Tämä ei siis ollut vastaus siihen, mitä treenin jälkeen...

Arin tietämyksen mukaanhan treenin jälkeen pelkkää proteiinia ja rasvaa. Koskee kaiketi myös aerobista treeniä, vai kuinka Ari?

_________________
Omnia mea mecum porto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 17:25:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4381
Epsilon kirjoitti:
Arin tietämyksen mukaanhan treenin jälkeen pelkkää proteiinia ja rasvaa. Koskee kaiketi myös aerobista treeniä, vai kuinka Ari?


Jolea kirjoittaa:
Lainaa:
2. Päätarkoitus on laihtuminen ja kiinteytyminen -tai edes näissä mitoissa pysyminen, heti perässä tulee terveys.

Ja punttiksella käyn siksi, että yläkroppa kiinteytyisi, alakroppa on suht ok fillaroinnin

koska kiinteytyminen on Joleanin päätarkoitus (samalla laihtuu)

aamulla voi ottaa hh ennen töihin lähtöä vaikka 1-2 dl omanamehua
aamun pp matkan jälkeen työpaikalla voi olla ilman hh ja syödä prot+rasvaa.
ennen kotimatkaa noin 30-60 min aikaisemmin voi ottaa sen päivän loput hh.
kotona taas ollaan ilman hh ilta ja syödään prot+rasvaa

tämä voi olla liian tiukka, mutta tulosta ainakin tulee. (huom viikonloput ollaan karpisti)

jos tuntuu että ei jaksa hh voi ottaa sillä pp työmatka on kuitenkin tehtävä.

sinänsä tuo 32 km 5x viikossa jää jo monelta tekemättä vaikka ottaisikin hh. liikuntana se on erittäin riittävä karpille.

tuo "täsmä harjoittelu" on pelkkää toiveunta rasva palaa aina samasta kohtaa ja siinä järjestyksessä kun kehon geenit sen määrää (ja miehillä ja naisilla eri paikoista), teitpä mitä liikettä tahansa. (läskin palamis paikkaa EI VOI treenillä kohdentaa).
on siis ihan sama mitä urheilua tekee siinä suhteessa, kunhan tekee.

_________________
Painonseurantaa täällä yli 14 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain, mutta hh sopivasti, keltuaista, viljaton, maidoton, öljytön jatkuu, proteiinia tarpeeksi + jonkun tyylistä paastoakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 17:47:57 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19667
Paikkakunta: Rauma
Ari kirjoitti:

aamulla voi ottaa hh ennen töihin lähtöä vaikka 1-2 dl omanamehua
aamun pp matkan jälkeen työpaikalla voi olla ilman hh ja syödä prot+rasvaa.
ennen kotimatkaa noin 30-60 min aikaisemmin voi ottaa sen päivän loput hh.
kotona taas ollaan ilman hh ilta ja syödään prot+rasvaa

tämä voi olla liian tiukka, mutta tulosta ainakin tulee. (huom viikonloput ollaan karpisti)


:smt005 Ei Jolea tohon ala....

Tai jos et sä pysty... :mrgreen: (Kuuluisa Matti Nykäsen yllytys-sanonta...)

_________________
Piinula herää henkiin... *kliks*


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 17:56:36 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 13:33:06
Viestit: 1235
Paikkakunta: Espoo
Kiitos Ari selvennyksestä!

Jotenkin olen aina ajatellut, että puhut punttitreenistä, mutta sama homma siis kaiken treenin suhteen.

Naisillahan on aina ensisijainen toive, että laihtuisi ja kiinteytyisi ja nimenomaan sieltä, mihin treeniä tekee, mutta herramunvarjele, etteivät lihakset vaan kasvaisi "miesmäisiksi"! Rasva ei siis pala paikallisesti, vaan lähtee todellakin viimeiseksi sieltä omasta ongelmapaikasta, oli se sitten maha taikka reidet tai vaikka pohkeet. JA, minimaalisen pieni naiskansanosa saa lihaksensa kasvatetuksi erottuviksi ilman mitään vippaskonsteja.

Aikanaan, kun nyrkkeilin tosissani oli meillä tytöillä aina kauhea vastustus niskalihasten treenin suhteen, arveltiin, että tulee hirveä sikaniska alta aikayksikön, mutta yllätys yllätys.... ihan naisniskana säilyi!

_________________
Omnia mea mecum porto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-25 18:00:58 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
merkkailen.

oon tätä syklitystä kyllä karppiaikana koittanut. tartteekin katsahtaa että miten se meni.
kävin lukemassa siitä T-Nationin sivuilta - löysinköhän linkin karpeista. (täytyykin käyttää etsi-toimintoa)

*muoks* juu - olihan ne noi samat tmuscle -sivut joissa olin. ja kyllä LAIHDUIN hyvin, mutta VARMAAN TREENASIN liikaa ja koko homma tyssäsi sitten treenin osalta jossain vaiheessa.
olikohan mun treeni jotenkin semmoinen että viikonloppuna söin reilusti hh ja sitten 3 krt treeniä viikolla.. tai jotain. en muista enää.

*muoks2* en mä kyllä löydä mitään dokumentointia omista viesteistäni tosta mun kokeilusta.. hmph.

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 11:19:41 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Ari, linkeissäsi ei ollut mitään karppeja koskevaa? Lihasglykogeeni ei ole karpeilla merkittävä asia kun mennään pääasiassa rasvoilla lähtökohtaisesti, sen muistaakseni noin kolmen viikon sopeutumisen jälkeen. Palautumisella tarkoitin epätieteellisesti sitä, että tavisruoalla kovemman rasituksen jälkeen lihakset kipeytyvät pariksi päiväksi, mitä karpaten tapahtuu merkittävästi vähemmän. Tämä oma ja mieheni monen vuoden kokemus.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 11:30:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4381
Mirka kirjoitti:
Lihasglykogeeni ei ole karpeilla merkittävä asia kun mennään pääasiassa rasvoilla lähtökohtaisesti, sen muistaakseni noin kolmen viikon sopeutumisen jälkeen.

sitten olet ymmärtänyt asian oikein =D>

_________________
Painonseurantaa täällä yli 14 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain, mutta hh sopivasti, keltuaista, viljaton, maidoton, öljytön jatkuu, proteiinia tarpeeksi + jonkun tyylistä paastoakin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 635 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)