karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-20 04:07:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 735 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-09-26 11:36:28 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-20 11:29:30
Viestit: 8221
Paikkakunta: Metsän laidalla ja kallioiden keskellä sekä meren äärellä!
Mirka kirjoitti:
Palautumisella tarkoitin epätieteellisesti sitä, että tavisruoalla kovemman rasituksen jälkeen lihakset kipeytyvät pariksi päiväksi, mitä karpaten tapahtuu merkittävästi vähemmän. Tämä oma ja mieheni monen vuoden kokemus.


Tunnustan, että myös oma kokemukseni on sama. Aiemmin esim. bodypumpin jälkeen oli 3päivää ihan jumissa siten, ettei paljo tehny mieli nousta sängystä aamuisin ylos ilman kivusta johtuvaa itkua (eikä kyse ollu venyttelyn vähäisyydestä tai liikunnan puutteesta tai äkkinäisestä aloituksesta) Nykyisin vaan pumpin jälkeisenä päivänä on lihakset hiukan arkana siten, että tiiän kyllä urheilleeni edellisenä päivänä. Ja venyttelyn määrä ei oo muuttunu miksikään. Tämä muutos oli mulle enemmän ku tervetullut, enkä kaipaa entistä lihaskipujumia takas! :mrgreen:

_________________
Epeli 9/12 :smt049
Mötkäle 3/14 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 11:57:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Mirka kirjoitti:
Palautumisella tarkoitin epätieteellisesti sitä, että tavisruoalla kovemman rasituksen jälkeen lihakset kipeytyvät pariksi päiväksi, mitä karpaten tapahtuu merkittävästi vähemmän. Tämä oma ja mieheni monen vuoden kokemus.

se on täysin ymmärrettävää. koska ilman hh, ei saa lihaksia tarpeeksi kovasti treenattua. siksi hh lisä ennen sali pitää ottaa, mieli treenata LIHAKSIA KUNNOLLA.
mutta minun ei tarvitse eikä ole tarvetta väitellä, päivän selvästä asiasta. piste.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 12:02:05 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Suorituskyky ei ole laskenut meillä hiilarien poissaolosta huolimatta. Eikä laskenut Phinneyn kokeessakaan, kun sopeutumisaikaa annettiin riittävästi. Olen kokeillut mm. banaania ennen suoritusta, enkä huomannut mitään vaikutusta.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 12:11:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Mirka kirjoitti:
suorituskyky ei ole laskenut meillä hiilarien poissaolosta huolimatta. Eikä ...

voi voi #-o ilman hh ei saada kunnolla lihasta kasvamaan, eikä tehdä edes Suomen ennätys tuloksia, jos ei dopingia ole mukana.
Mirka "suutari pysyköön lestissään"
hh on erittäin tärkeä aine urheilussa, sorry vaan.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 12:20:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Greippi kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
.


Tunnustan, että myös oma kokemukseni on sama. Aiemmin esim. bodypumpin jälkeen oli 3päivää ihan jumissa siten, ettei paljo tehny mieli nousta sängystä aamuisin ylos ilman kivusta johtuvaa itkua (eikä kyse ollu venyttelyn vähäisyydestä tai liikunnan puutteesta tai äkkinäisestä aloituksesta) Nykyisin vaan pumpin jälkeisenä päivänä on lihakset hiukan arkana siten, että tiiän kyllä urheilleeni edellisenä päivänä. Ja venyttelyn määrä ei oo muuttunu miksikään.

siinä ihan hyvä esimerkki siitä että ilman hh ei saada lihaksia tarpeeksi treenattua. jos niitä ei saa treenattua kunnolla ei myöskään kehitystä tule.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 12:40:49 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Onko tuo tutkittu jossain? Siis oikeilla, adaptoituneilla karpeilla? Mies kun vaan on harvinaisen lihaksikas. Eikä munkaan hauis ihan pieni ole, vaikea ostaa puseroita.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 12:41:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Laihduttamiseen on VHH + liikunta paras yhdistelmä.
Jos vielä liikunnan jälkeen sinä päivänä ei ota hh, niin laihduttamisen teho vain paranee. .. joten pysytään aiheessa.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-26 15:14:21 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Eikös tässä koko keskustelussa ole kyse siitä, että lihaksia treenatessa saavutetaan muutama varsin sopiva asia laihtumisen kannalta.

1. Treenin aikana tehty anaerobinen työ kuluttaa glykogeenivarstoja, jonka seurauksena ne syödyt hiilarit ei menekään rasvavarastoihin, vaan edelleen se sama pahis insuliini ajaa ensin ne tärkkelysvarastot täyteen.

2. Treenin aikaansaama lihasmassan kasvu nostaa perusaineenvaihduntaa, josta tietysti seuraa montakin hyvää asiaa, kuten huonompi (luit ihan oikein) energiatalous, josta seuraa se että keho tarvitsee enemmän energiaa pysyäkseen samankokoisena. Tästä seuraa, että samoilla syömisillä kehon omia kudoksia (rasvaa) käytetään enemmän ja näin ollen "laihdutaan"

3. Hiilareitten proteiinia (lihaksia) säästävästä vaikutuksesta on kiistelty vuosia. Se voisi perustua siihen, että ihminen edelleenkin tarvitsee noin 40...50g glukoosia päivässä aivojen, sukupuolirauhasten ja veren (yms.) ylläpitämiseksi. Aivot tarvitsis enempikin, mutta täydellisellä ketoadaptaatiolla aivot saavat noin 70% energiastaan ketoneilla. Mikäli hiilareita ei ole ollenkaan, niin ei tarvita kuin ihan maalaisjärkeä siihen päättelyyn, että luurankolihaksia aletaan purkaa glukoneogeneesin lähtöaineeksi, jos glukoosia ei ole saatavilla aivojen tarpeisiin. Toki osa tulee ravinnon proteiineista, mutta kun kehon omat on jo kertaalleen suodatettu keholle sopivaksi, niin maksa tykkää niistä. Syödyssä prodessa kun on usein mukana kavereita, jotka estää imeytymisen tavalla tai toisella. Ja tämä ei sitten ollenkaan ole tahdonasia päättää mistä se maksa ne GNG:n lähtöaineet ottaa. Se ottaa ne joka tapauksessa sieltä mistä helpoiten saa.

Eikös tässä koko jutussa ollut ajatuksena, että kierrätetään hiilareitten annostusta treenien ympäristössä. Ari ilmeisesti on lukenut Lylen kirjat aiheesta, niin ei siitä sen enempää. Oikein hyvä, että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Proteiini on treenaajalle ihan hyvä, niin kuin on hiilaritkin oikea-aikaisesti annosteltuna. Rasva kuitenkin tulisi olla se pääasiallinen energian lähde. Tai miksei hetkellisesti pidemmän anaerobisen treenin aikana voisi käyttää hiilareitakin, mutta, mutta. Miksi treenata niin pitkään että tärkkelysvarastot ovat tyhjät? ja samalla aiheuttaa itselleen katabolisten hormonitasojen nousu?

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-27 11:40:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Mikä tässä nyt sitten on totuus? Ari väittää kivenkovaan, että ilman hiilareita (siis kaikkihan syövät jonkin verran hiilareita, eli tarkoitat ilmeisesti hh-tankkausta) ei voi saada lihaskasvua aikaiseksi. Jotkut täällä ovat taas väittäneet, ettei lihaskasvuun tarvita mitään erillisiä tankkauksia, vaan karppaajalle riittää että syö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Mikä tässä nyt on totuus? Auttaako se hiilihydraattitankkaus karppaajaa kuinka paljon? Omat tulokset ovat junnanneet melko samoissa lukemissa jo pidemmän aikaa, mutta en ole "kunnon" hiilaritankkauksella vielä kokeillutkaan kuin vähän aikaa. Nytkin tankkaan vain treenin jälkeen lähinnä palautumisen edistäminen mielessä. Proteiinia syön kyllä tarpeeksi ja viime aikoina olen muutenkin alkanut syömään yli kulutukseni.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-28 02:58:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
jepejee kirjoitti:
Mikä tässä nyt sitten on totuus? Jotkut täällä ovat taas väittäneet, ettei lihaskasvuun tarvita mitään erillisiä tankkauksia, vaan karppaajalle riittää että syö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Mikä tässä nyt on totuus? Auttaako se hiilihydraattitankkaus karppaajaa kuinka paljon? .


Huomenta jepejee
täällä on aiheesta juttua, kannattaa lukea, joo kyllä, siis lukea linkit alla olevalla sivulla.
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=3&t=42779&p=891540#p891540

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-28 16:05:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 17:54:17
Viestit: 550
Paikkakunta: Belgia
Erittäin mielenkiintoinen ketju, täytyy perehtyä asiaan paremmin ajan kanssa. Aikaisemmin en ole tähän asiaan perehtynyt, mutta olen tainnut tehdä jotain sinne päin lähes koko karppausaikani ihan vaan kroppaa kuuntelemalla. Liikun paljon (ehkä liiankin paljon) ja periaatteessa syön karppiruokaa (hiilarit 30-50/päivä), mutta raskaampina treenipäivinä olen syönyt hedelmää ennen treeniä ja käyttänyt urheilujuomaa treenin aikana. Tosin minulla on kyllä usein mennyt hieman hiilaria treenin jälkeenkin, josta täytyisi ilmeisesti luopua, kun paino jumittaa. :-k

Kuten sanottu, perehdyn kyllä tämän ketjun linkkeihin ajan kanssa, mutta olisin kiitollinen, jos Ari tai joku muu asiasta enemmän ymmärtävä kertoisi, olenko edes suurinpiirtein oikeilla jäljillä:

maanantai: BodyBalance (jooga/pilates/tai chi-yhdistelmätunti) ja pitkät venyttelyt, normaalia karppiruokaa
tiistai: lepo, normaalia karppiruokaa
keskiviikko: 45 minuuttia peruskuntoharjoittelua kuntopyörällä/juoksumatolla/cross trainerilla, sykkeet 130-140 ja BodyBalance, normaalia karppiruokaa
torstai: lepo
perjantai: BodyStep, sykkeet nousee ajoittain erittäin korkealle, karppiruokaa + ennen treeniä hedelmiä ja treenin aikana urheilujuomaa
lauantai: vähintään BodyBalance, mutta jos tuntuu, että jaksaa, niin BodyPump enen Balancea. Jos teen pumpin syön aamiaisella reilummin hiilaria, jos pelkkä BodyBalance, niin pelkkää karppituokaa. Pumpin teen suht pienillä painoilla, eli ei tunnu paljon tehdessä, mutta tuntuu lihaksissa seuraavana päivänä
sunnuntai: BodyStep, runsashiilarinen aamiainen + urheilujuoma, loppupäivä karppiruokaa

Tämä on siis perusohjelma, jolla jaksan yleensä oikein hyvin, mutta tarvittaessa pidän lepopäiviä jos siltä tuntuu. Ensisijaisena tavoitteena on terveys tai pikemminkin kilpirauhasen vajaatoiminnan oireiden kurissapito, jossa liikunta on auttanut minua huomattavasti. Toissijaisena on palkka :wink: , koska ohjaan noita BodyBalance tunteja. Vasta kolmantena tulee laihtuminen/kiinteytyminen, mielellään saisi vielä vähän laihtua, mutta ei mitenkään välttämätöntä, hyvä vointi on paljon tärkeämpää. Tällä hetkellä tuo kilpirauhanen oireilee, joten teen suosiolla vähemmän kuin normaalisti eli ei pumppia ja teen stepit erittäin kevyesti jos ollenkaan. BodyBalancet teen kuitenkin ihan normaaleilla tehoilla, koska ohjaan tunnit enkä halua löysäillä asiakkaiden edessä :) . Aiemmin tein enemmän tunteja ja lisäksi kävelin työmatkat (yht. 10 km/päivä), mutta karppaamisen myötä tämä tuntuu sopivammalta. Tällä menetelmällä myös kroppa on kiinteytynyt hyvin ja paino putosi pitkään hitaasti, mutta varmasti. Tällä hetkellä paino jumittaa ja pyrkii jopa hieman nousemaan, mutta se kyllä selittynee liian matalilla kilpirauhasarvoilla. Voinko jatkaa samaan malliin vai olenko nyt menossa ihan metsään? Onko tuo urheilujuoma stepin aikana ok, vai pitäisikö hiilarit syödä/juoda jo ennen tuntia?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-29 11:55:22 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
piinastiina kirjoitti:
Ari kirjoitti:

aamulla voi ottaa hh ennen töihin lähtöä vaikka 1-2 dl omanamehua
aamun pp matkan jälkeen työpaikalla voi olla ilman hh ja syödä prot+rasvaa.
ennen kotimatkaa noin 30-60 min aikaisemmin voi ottaa sen päivän loput hh.
kotona taas ollaan ilman hh ilta ja syödään prot+rasvaa

tämä voi olla liian tiukka, mutta tulosta ainakin tulee. (huom viikonloput ollaan karpisti)


:smt005 Ei Jolea tohon ala....

Tai jos et sä pysty... :mrgreen: (Kuuluisa Matti Nykäsen yllytys-sanonta...)


Kiitos luottamuksesta, Piinis :lol: !

Itseasiassa ajattelin kokeilla, vaikka vaikeaa tulee olemaan syömisten kanssa. Millä ilveellä mä kestän illan ilman mun vakio salaattia ja sen jälkeen kermapartista tai tummaa suklaata :shock: ?! Mitä mä keksin tilalle? Mitään makeaa ei taida olla, missä ei olis yhtään hiilareita... Ja mitäköhän tarpeeksi rasvapitoista protskua sitä keksis illaksi... Pekoni tökkii, metukka tökkii, munakas tökkii... :| Pitänee miettiä tarkaan. Eikö siis yhtään sais tulla hiilareita illalla?

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-29 12:19:19 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Jolea kirjoitti:
piinastiina kirjoitti:
Ari kirjoitti:

aamulla voi ottaa hh ennen töihin lähtöä vaikka 1-2 dl omanamehua
aamun pp matkan jälkeen työpaikalla voi olla ilman hh ja syödä prot+rasvaa.
ennen kotimatkaa noin 30-60 min aikaisemmin voi ottaa sen päivän loput hh.
kotona taas ollaan ilman hh ilta ja syödään prot+rasvaa

tämä voi olla liian tiukka, mutta tulosta ainakin tulee. (huom viikonloput ollaan karpisti)


:smt005 Ei Jolea tohon ala....

Tai jos et sä pysty... :mrgreen: (Kuuluisa Matti Nykäsen yllytys-sanonta...)


Kiitos luottamuksesta, Piinis :lol: !

Itseasiassa ajattelin kokeilla, vaikka vaikeaa tulee olemaan syömisten kanssa. Millä ilveellä mä kestän illan ilman mun vakio salaattia ja sen jälkeen kermapartista tai tummaa suklaata :shock: ?! Mitä mä keksin tilalle? Mitään makeaa ei taida olla, missä ei olis yhtään hiilareita... Ja mitäköhän tarpeeksi rasvapitoista protskua sitä keksis illaksi... Pekoni tökkii, metukka tökkii, munakas tökkii... :| Pitänee miettiä tarkaan. Eikö siis yhtään sais tulla hiilareita illalla?


Ole hyvä vaan.... :mrgreen:

kyl kait se pikkuriikkisen kestää...

Macadamian pähkinät ovat hyvin vähähiilarisia, muttei niis kyl paljoo ole prodee.....
Rasvaa vaatimattomat 76g sadassa....Purkissa siis 114g. 8)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-29 12:36:50 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
OT, mitä olet mieltä kahvakuulailusta? Pitäiskö äkkiä pinkaista Cittariin ostamaan, kun siin on se DVD:kin apuna... Mikäköhän paino vois olla mulle passeli :?

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-29 12:48:39 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Mulla on kaksi kymppi-palloo, mut kasikiloset olis voinu olla paremmat.
Pitää nyt vaan treenata kovaa, jotta jaksaa niitä sitten heilutella vuoden vaihteen jälkeen... 8)

Ja kyl kait sitä jaksais noitakin heilutella, mut "saleilen" nyt vaan vuodenvaihteeseen asti ja sitten lisää kuulailun. Ihmiskokeita...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-29 14:45:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 21:43:38
Viestit: 779
Paikkakunta: España
Taas Arille suunnattuja kysymyksiä tästä syklitys-asiasta sun muusta mitä tässä on nyt tullut ilmi...

Jos tavoitteena on suurimmaksi osaksi kiinteytyminen (kunnon, kestävyyden ja hyvän olon ohella) niin mitä liikuntaa ja millaista rytmiä suosittelisit vhh-ruokavaliolla? Eihän minullakaan varsinaista ylipainoa tms. ole, mutta mielelläni nuo makkarat sieltä täältä pois haluaisin... Pelkkää ruokavaliota en ole oikeasti koskaan edes kokeillut, kun liikunta on aina ollut iso osa elämääni. Ja jos olen muutaman päivän liikkumatta, tuntuu heti olo sellaselta turvonneelta ja plösähtäneeltä! :roll: Niin ja karpannut olen 2,5 vuotta suurinpiirtein, eli tässä ajassa ei ruokavalion ja liikunnan avulla tuota kiinteytymistä ole tapahtunut.

Niin ja tuosta syklityksestä: Kuinka tarkkaa on syklityspäivien ja tavallisten vhh-päivien väli? Puhetta oli 3 tavallisesta vhh-päivästä hiilaritankkauspäivien välillä, mutta kuinka tarkkaa se on?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-29 15:18:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Bubble kirjoitti:
Taas Arille suunnattuja kysymyksiä tästä syklitys-asiasta sun muusta mitä tässä on nyt tullut ilmi...

Jos tavoitteena on suurimmaksi osaksi kiinteytyminen (kunnon, kestävyyden ja hyvän olon ohella) niin mitä liikuntaa ja millaista rytmiä suosittelisit vhh-ruokavaliolla? Eihän minullakaan varsinaista ylipainoa tms. ole, mutta mielelläni nuo makkarat sieltä täältä pois haluaisin... Pelkkää ruokavaliota en ole oikeasti koskaan edes kokeillut, kun liikunta on aina ollut iso osa elämääni. Ja jos olen muutaman päivän liikkumatta, tuntuu heti olo sellaselta turvonneelta ja plösähtäneeltä! :roll: Niin ja karpannut olen 2,5 vuotta suurinpiirtein, eli tässä ajassa ei ruokavalion ja liikunnan avulla tuota kiinteytymistä ole tapahtunut.

Niin ja tuosta syklityksestä: Kuinka tarkkaa on syklityspäivien ja tavallisten vhh-päivien väli? Puhetta oli 3 tavallisesta vhh-päivästä hiilaritankkauspäivien välillä, mutta kuinka tarkkaa se on?

sivullani on tuohon liikunta juttuun teksti, tuohon tavoitteeseen ei tarvita punttisalia.. vaan, katso linkki
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#matala
ja koska sinulla ei ole ylipainoa tuo matalatehoinen liikunta + JOS haluat maksimoida urheilun laihduttavan vaikutuksen niin. katso linkki
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#max


syklitystä käytetään etupäässä estämään kehon menemästä kitudieetille (kitupoltolle) jolloin laihtuminen on hidasta kehon alentuneen aineenvaihdunnan takia. hh takia "voit harjoitella kovempaa ja enemmän". ja rasva palaa.

mitä tulee tuohon syklitys päiviin, harvemmin voi pitää syklitystä vaikka 1x kk, mutta max on 2x hh päivää viikossa.

esim. olet vaikka ystävän synttäreillä, syöt vähän kakkua tai jotain muuta hh.. teet sitten illalla ihan kunnon treenit, juoksut, ihan mitä vain kun vain teet ja olet sitten treenin jälkeen ilman hh sen päivän ja ainakin seuraavat 3 vrk 20-30 g hh. helppoa ja toimii.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-30 07:08:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 21:43:38
Viestit: 779
Paikkakunta: España
Kiitos vastauksesta Ari!

Ari kirjoitti:
mitä tulee tuohon syklitys päiviin, harvemmin voi pitää syklitystä vaikka 1x kk, mutta max on 2x hh päivää viikossa.


Eli onko se käytännössä ok jos pidän 2 hh-treenipäivää viikossa (esim. maanantai ja torstai), että maanantain ja torstain väliin jää vain 2 tavallista vhh-päivää, kunhan torstain ja maanantain väliin jää 3 vhh-päivää? Vai olisiko parempi suunnitella treenipäivät niin, että hh-päivien väliin jäisi aina 3 tavallista vhh-päivää? Mulle täytyy aina kaikki vääntää rautalangasta... :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-30 07:13:55 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Jos jätät aina sen 3 päivää väliin, niin sykli menee 4 viikossa läpi. Eli 7 treenikertaa kuukaudessa.
Sillee mä teen. Helppoo ku heinän teko!

Ja ilmeisesti jos joku treeni pitäis jättää väliin, on tosiaan parempi jättää kokonaan väliin, kuin siirtää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-30 07:52:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 06:05:43
Viestit: 160
Vähän omakokemuksesta...

Aloitin syklityksen viime viikolla. Paino ollut putoamisvaiheessa +2 vk, nyt kävin vaa'assa katsomassa kuinka viikonlopun kakuttelut häissä on vaikuttaneet painoon. Paino noussut 200g. Salilla käyntiä 2* vk:ssa. Huomattava ero jaksamiseen maanantaina treenaamisessa: Viikonlopun häähiilarit kehossa + vielä 2 lasia omenamehua kyytipojaksi 20 min ennen reeniä. Omenamehut liikaa.. oppipa taas jotain. Tavoite kun on painonlasku, eikä nousu.

Tää alkaa tuntua aika tarkalta hommalta jossa pitää kuunnella kehoaan ennemmin kun yleisiä suosituksia. Hyvähän se toki on jokin lähtökohtakin olla, mutta loppujen lopuks jokainen tuntuu olevan oma yksilönsä.

Tästä eteenpäin jatkan omenamehulla ja hääjuhlat menee bannaan (luojan kiitos). Olen ollut alle 20g hiilareilla. Yhdet juhlat antaa takapakkia melkein viikon, pitää pysyä tiukkana, mutta onneks on tullut kuitenkin treenattua.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 735 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)