karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:00:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 129 30 31 32 3335 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-12-07 20:34:00 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Mikset ny vaan kokeilis sillä omppumehulla? Ei tarttis eikarppia vetää ollenkaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-08 16:32:42 
Poissa
prinsessakarppi
prinsessakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-10-20 19:23:14
Viestit: 920
Joo itseasiassa en tarkotuksella tuota gainomaxia ostanu vaan sattu olemaan ja tuli salille äkkilähtö..
Huomasin kyllä että oli pelkkää sokerilitkua ja en ostais uudelleen..
Meinaan kyl seuraavaan treeniin ostaa sen mehutetran!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-08 21:06:10 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Ja jos ruis sun muut tekee vatsalle hallaa niin jätä nekin pois. :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-11 06:37:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
piinastiina kirjoitti:
Mikset ny vaan kokeilis sillä omppumehulla?

Huomenta
myös voi kokeilla suklaata tai makaronia.
molemmissa matala GI ja makaronissa vielä todella matala insuliini-indeksi.
tai jopa banaania :shock:

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-12 10:36:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-12-12 09:35:01
Viestit: 2
Morjesta. Pitkään tätä forumia seuranneena päätin kirjautua sisään.

Karppauksesta on kokemusta parin vuoden takaa jolloin lähti 10kg suunilleen, valitettavasti pari kg tullu takas
mutta itteäpähän siitä saan syyttää ku alkanu mässäileen.

Nyt iski inspiraatio taas lähteä karppaamaan, toivottavasti tällä kertaa myös jää elämäntavaksi tiettyjen
mässäilytapojen lopettaminen :)

Tämän ketjun innoittamana ajattelin tätä hh-syklitystä kokeilla.
Olen nyt pari kuukautta treenaillut, hiit 3x viikossa ja välipäiville punttia 2-3 kertaa ja lepopäiviä 1-2. Ruokavalio on kuitenkin ihan pielessä ja mahaa päässy taas kasvaan, joten ajattelin yhdistää vhh-ruokavalion mukaan.

Luin linkkejä mitä tässä ketjussa on esitelty, mutta jotkin asiat vielä askaruttaa.

Hiit-vedot minulla olisi tarkoitus tehdä tyhjään vatsaan heti aamusta ja loppupäivä normi vhh-ruokaa. Välipäivät arveluttaa kun tekisi mieli myös punttia nostaa mutta ei taida olla mitään järkeä ruokavaliota nuin syklittää että jokatoinen päivä ottaa enemmän hiilareita ku nostelee painoja?
Myös siitä vähän pihalla kannattaako korkean kcal päivä vaikka kerran viikolle, lepopäivälle esim viikonloppuna
koska kalorivajeella tällä hetkellä mennään. Kaloreita kertyy noin 1600-1800 95-kiloiselle miehelle joka treenaa 5 kertaa viikossa.

Kolmas päivä menossa nyt karppia/treeniä. Maanantaina ja tänää tehty hiitiä ja eilen nostelin punttia. Olo on kyllä hyvä vaikkei niitä hiilareita ole saanut kuin 20-30g päivässä. Tällä hetkellä hyvä treenata kun olen lomautettuna. Töihin herääminen + aamu hiitit aika mahdoton yhtälö jos yrittäisi olla vielä syömättäkin sen tunteroisen ja lähteä raksalle hommiin, joutuisi heräämään melko aikasten nimittäin :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-12 12:36:59 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Ari kirjoitti:
piinastiina kirjoitti:
Mikset ny vaan kokeilis sillä omppumehulla?

Huomenta
myös voi kokeilla suklaata tai makaronia.
molemmissa matala GI ja makaronissa vielä todella matala insuliini-indeksi.
tai jopa banaania :shock:


Varmaan, mut toi mehu olis vaan niin helppo, kun sitten ei tarvi säätää mitään muita syömisiä. :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-13 21:38:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Barrelle: ketoosidietistä ja treenaamisesta mielestäni hyvä artikkeli: http://www.protrainer.fi/Ketoosidieetti.pdf Kyseinen henkilö tekee myös PT:n hommia ja ainakin Probody-lehteen kirjoittaa artikkeita. Itse vuoden päivät treenannut pääasiassa punttia kerran viikossa tankaten, toimii itselle paremmin kuin ennen treeniä tankkaus, mutta nämä asiat selviää vain kokeilemalla. Alkuvuonna massaa ja voimaa kasvatellen, kesällä/syksyllä sitten kiristellyt maltillisesti. Kalorimäärät haiskahtaa pieniltä, itsellä muutama kilo enemmän painoa, pituutta 184 ja 2500-2900 keskimääräisillä kaloreilla rasvaa kadonnut hitaalla tahdilla, liikuntapäiväkirjoista löytyy enemmän taustatietoa.

Kyllähän tuo treenipäivien isommat hiilarit myös yksi vaihtoehto, grammamäärät sitten riippuu treenistä hyvinkin paljon, kuten myös treenaajan koosta. Lyle Mcdonald:lta löytyy sitten The ketogenic diet-kirja, jossa liiankin tarkasti aiheesta :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-14 20:36:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-12-12 09:35:01
Viestit: 2
Jeps kiitoksia vastauksesta, hyvä artikkeli jossa paljon asiaa.

Pitää tässä koittaa pähkäillä minkälainen vaihtoehto itselle olisi se sopivin, toi kerran viikossa tankkaus ainakin kuulostaa palkitsevalta. En niinkään sitä tehokkainta tapaa etsi tästä kuntoon päästä vaan mielekkäintä ettei taas kyllästy ja repsahda :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-02 10:39:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-22 22:33:10
Viestit: 1282
Paikkakunta: Joensuu
Hmm. Hiit ja syklitys kuulostaa siltä, mitä voisin seuraavaksi kokeilla. Lukaisin ketjun läpitte ja pari asiaa jäi "vaivaamaan".

Eli miten vaikuttaa alkoholin nautiskelu syklitykseen? Ittellä alkoholin käyttö on tyyliin kerran viikkoon saunasiideri, kerran kuussa hurjastellen jopa kolme tai neljä illan aikana.

Ja minkälaiset lajit menee hh-lisää vaativista treeneistä? Siis miten esim. jooga tms kannattaa sijoittaa sykliin?

Itsellä on kropan kaa häikkää ja nyt on käsketty vetää lenkkiä hissukseen matalilla sykkeillä vain. Saattaa olla ongelmia kilpparihormoneiden kanssa, saattaa olla ongelmaa raudan puutteen kanssa, saattaa olla jotain muuta... Joka tapauksessa kunto siis ei oo kohentunu puoleen vuoteen, vaikka lenkkeilyä on tullu tehtyä ilokseen ja semmonen 6km/h vauhdilla mennään hymyssä suin.

_________________
..Optimisti ei pety.. KAK399


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-02 10:50:49 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Jos sulla ei tuon enempää ole "ongelmaa" alkoholin kanssa niin kannattaisko sit olla kokonaan ilman? 8-[


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-02 15:05:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-22 22:33:10
Viestit: 1282
Paikkakunta: Joensuu
Juu ei sinällää ole mitään ongelmaa olla ilman, mutta en meinaa tän takia absolutistiksikaan ruveta. :D Se kun se lasi punaviiniä tai saunasiideri kuuluu niihin tiettyihin "rentoutumisrituaaleihin" ja spesiaalitilaisuuksiin, niin vain raskaus- ja vauva-aika on sellaisia, milloin niistä voin tyystin luopua. Ja vaikka vähentäisin tuosta edelleen, niin silti tulisi jossain kohtaa se päivä, jolloin sen yhden (tai sen enempikin) alkoholiannokseni haluan ja olis kiva tietää, miten "jatkaa" sen jälkeen. Meneekö koko se ja seuraava päivä huhkimisilta hukkaan, aloitanko "kaiken" alusta vai jatkuuko homma niin kuin mitään ei ois tapahtunutkaan? Kyl mie uskoisin suurin piirtein ymmärtäneeni jutun juonen, mut nää kysymykset jäi miulla epäselviksi. :)

_________________
..Optimisti ei pety.. KAK399


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-02 17:55:51 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Mun käsityksen mukaan tollanen joka viiko / iltaisin tissuttelu nyt ei kuulu mihinkään "laihdutuskuuriin", ei ees karppiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-03 12:18:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-22 22:33:10
Viestit: 1282
Paikkakunta: Joensuu
Ei kuulu ei. Enkä minä sitä paitsi ole millään laihdutuskuurilla. Mie nautin elämästä ja pyrin tekemään sen ilman turhaa stressiä. :)

Pointtini on nimenomaan siinä, että olen utelias mieli. Voisin olla vaikka absolutisti ja silti haluaisin tietää, miten homma jatkuisi viinilasillisen jälkeen. Kun olen oppijana sellainen, että yhden tietyn kokonaisuuden "hallitakseni" miun pitää kerätät tietoa sen yhden palikan ympäriltä kahdeksan palikan verran. Vaikka se ympäröivä tieto olisi miten triviaalista, turhaa, epäolennaista tai pätisi vain yhteen tapaukseen miljardista. Mie kyselen "tyhmiä". Olen kysynyt vegaaniltakin, että voiko hän niellä spermaa, kokeeko hän sen eläinkunnan tuotteeksi.

Ja toisekseen, tarvitsen paljon faktaa muokatakseni mielipiteitäni ja käytösmallejani, miulle ei riitä, että joku sanoo "älä tee niin, se on epäterveellistä". Minun mieleni kysyy ainakin kolmesti sen jälkeen jatkokysymyksenä "miksi"? Voi olla, että tarpeelliset faktat saatuani totean itsekin, että vaakakuppi kallistuu siihen suuntaan, että vähennän entisestäni alkoholin käyttöä niin kuin se on aikanaan kääntynyt positiivisten havaintojen myötä kohti normaalirasvaista ja luontaisesti gluteenitonta ruokaa. Mut miun tarttee saada tehdä se päätös itse.

Tällä tiedolla, mitä miulla nyt on, mie saunasiiderin jälkeisenä päivänä joko aloittaisin "alusta" tai jatkaisin niin kuin mitään ei ois tapahtunu. En tiedä, onko kumpikaan tapa toista pahempi tai parempi, onko mokomalla edes merkitystä. Siksi kysyn, koska haluan tietää. :)

_________________
..Optimisti ei pety.. KAK399


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-03 13:55:52 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
tosta lasillisesta jne.
ite tekisin niin että ottaisin sen lasillisen hiilaritankkauksen yhteydessä, mutta toimii siis vain, jos syö hiilarit illalla ja aamulla salille.
Tai sitten ... jos ei mene noin eli menis vaikka illalla salille niin .. ööö .. ei nyt ainakaan sittenkänä koska, jos haluis polttaa rasvaa niin rasvanpoltto katkeis. mut jos rasvanpoltolla ei olis väliä niin ottaisin sitten sinä iltana ku on salilla käyny.
:lol: :mrgreen: :lol: -- olispa se ongelmallista kyllä . :roll: ite tosiaan olin tosi tiukka ku olin tiukalla syklityksellä. MUTTA onko sillä sitten merkitystä pitkällä aikaälillä ottaako sen yhden ai ei, JOS esim. mun tapauksessa kaikki 6kk:n aikana saavutetut tulokset on joulun akana hukattu ja ihan se ja sama... ELI mieluummin just noin että sallii itselleen sen yhden rentoutumisjuoman, vaikka sitten käykin säännöllisesti urheilemassa.
mut mä nyt oon mää...
eli mulla on siis tilanne se että viime uonna syklittelin onnistuneesti enkä ottanut sitä alkoakaan. paino tippui, olo oli hyvä ja rasaprosenttikin laski. -- tuli joulun aika ja alkoi toi punkku maistua ja sit tietty glögin kanssa ja siihen kaikki suklaat ja muut... öhöm. -> 5kg läskiä lyhyessä ajassa. - joten ehkä joku kultainen keskitie olis paras SEN JÄLKEEN, kun on ensin päässyt siihen rytmiin, jollaista voi säilyttää pidemmän aikaa. :)
mun tapauksessa mun tarii nyt olla se 1-2 viikkoa tosi tiukka, ettei tuu lipsumisia, joten tässä kohtaa se alkokin pitäs olla pannassa, MUTTA sitten kun taas alkaa syklitykset toimia ja läski lähteä niin olo on armasti parempi eikä joku yks juoma 1-2krt viikossa mitään kaada, jos kokonaisuus on kunnossa.

mut kattellaan nyt miten tän ämmän käy taas.

(viime keväänä sain sykliteltyä itseni alle 58kg.. eilen paino oli vaatteet päällä illalla 68+!!!!!! - onneksi aamulla melkein samoissa vaatteissa vain 67)

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 12:43:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-20 10:15:49
Viestit: 211
Hei, taas pitkästä aikaa.

Mitä te otatte treenin jälkeen? Palautukseen?

Oon paljon lueskellu, et palkkarina heti treenin jälkeen ois hyvä olla protsku+hiilari?? Oon yleensä ollu treenin jälkeen pelkällä protskulla ja rasvalla, mut jotenkin lihakset tuntuu voimattomilta ja kipeiltä monta päivää. Eilen kokeilin ekaa kertaa ottaa palautusjuoman heti kovan treenin jälkeen ja voin sanoa et ei oo minkään sortin uupumusta lihaksissa, eikä lihakset ole samalla tavalla kipeät vaikka tosi kovaa treenasinkin. Illalla en kyl ottanu muuta ku protskua. Siis tuntuu et jotain on tehty, mutta ei samalla tavalla.

Mä olen nyt lisäilly hiilaria enempi ruokavalioon, koska tavoitteena olisi kasvattaa lihaksia ja saada hieman voimaa. Mä otan yleensä ennen treeniä hiilaria mm. omppumehusta mutta ostin nyt ihan kokeilu mielessä tollasta maltoa, kattoo tuoko se enempi lisäbuustia treeniin vai onko se omppumehu tai banaani parempi. Lisäksi ostin myös heraa jotta proteiinin saanti varmistuisi. Oikeanlainen ruokailu on vielä hakusessa.

_________________
Kampanjasivuni

BLOGI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 12:57:35 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Otsikon mukaan tää on "laihdutus"-ketju ja laihdutus-mielessä hiilaria ei ollenkaan treenin jälkeen, ei edes samana päivänä.
Loppupäivä hiilariton.

Jos ei ole laihdutustarvetta, niin minusta (ketjun aloittajana) tää asia ei kuulu tänne. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 17:11:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-20 10:15:49
Viestit: 211
oih, anteeks. Ja kyllä, laihdutan. Pyrin vaan saamaan noihin olemattomiin lihaksiin voimaa ja hiilarittomalla ei näytä onnistuvan...

Ajattelin kysellä oisko jollain tääl kokemusta noista palauttavista tuotteista. Mut antaa olla, etin tietoni sit muualta, kiitos hei.

_________________
Kampanjasivuni

BLOGI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 17:43:26 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
^mut hei kyllä siä kropassa niitä hiiliä on jos otat ne ennen treeniä. ja parhaan rasvanpolton saa tosiaan ku jättä ne hiilet pois treenin jälkeen. tosin JOS urheilee PALJON niin sit eri juttu eli jos vaikka 2 rasvanpolttotreeniä viikossa ja sit 3 jotain muuta treeniä viikossa. tai jotain. - sun täytyy nyt päättää et kumpaa haluat; sitä lihasta vai polttaa rasvaa. toki aloittelijalla molemmat onnistuu samaan aikaan.
mut hei sähän voit ottaa treenin jälkeen jonkun tosi nopeesti imeytyvät PROTEIINIsheikin jotain heraisolaattia tai hydrlysoituu heraa tms. :) menee sinne lihakseen sitten.

jos vaikka ensin keskityt polttaan rasvaa ja sit otat jonku pätkän et keskityt siihen lihaksen kasvatteluun ja sit taas tiukemmilla hiilillä ni ei pääse sit sitä fläsää tulemaan niin paljon. jos sitä siis pelkää taisitä muutenkin löytyy.
:)

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 17:52:54 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Puzika kirjoitti:
oih, anteeks. Ja kyllä, laihdutan. Pyrin vaan saamaan noihin olemattomiin lihaksiin voimaa ja hiilarittomalla ei näytä onnistuvan...

Ajattelin kysellä oisko jollain tääl kokemusta noista palauttavista tuotteista. Mut antaa olla, etin tietoni sit muualta, kiitos hei.


Jos et tästä ketjusta vielä saanut vastausta kysymyksiisi, niin silloin se vastaus on varmaan jossakin muualla.
Etanainen vastakin ihan fiksusti, kun hänellä on kokemusta tuosta hiilaritankkauksesta iltaisin, ennen treeniä.

Mut tarkoitin sillä tuota hiilarilisän ottaminen treenin jälkeen, ettei asia kuulu tänne, että niitä ketjuja varmasti löytyy kunhan hakee ja jos ei löydy niin äkkiäkös sellaisen laitat itse ja fiksut vastaavat kyllä, kun täällä niitä lihaksiakin kasvattavia on.

Jos kauheesti mennään täällä sivuraiteelle niin koko ketjun idea katoaa.

Että ihan hyvällä tuon viestin laitoin, jos se sinua loukkasi, niin olen pahoillani.
Kauniisti yritin laittaa, mut ilmeisesti siinä onnistumatta.....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 17:59:32 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
piinis se piinaa. ;)

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 691 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 129 30 31 32 3335 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)