karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:40:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Balletone
ViestiLähetetty: 2007-01-22 07:16:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-01-06 11:24:13
Viestit: 83
Paikkakunta: Helsinki
Menen tänään ensimmäiselle balletone-tunnille, ja olen aivan innoissani! Lapsena tanssin klassista balettia mooonta vuotta, ja pilatesta olen harrastanut on/off kolme vuotta, joten varmaan onnistuu suht hyvin.

Onko muita lajin harrastajia? Millaista se tarkalleen on? Tuleeko hiki? Näkyykö muutoksia kropanmallissa?

Kertokaa aloittelijalle!

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5sYz2P/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 08:39:33 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
Minä aloitin viime syksynä 35 vuoden jälkeen ihan oikean klassisen baletin - aivan ihanaa!

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 16:08:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-11-28 13:07:04
Viestit: 581
Paikkakunta: Helsinki
Mullakin on tuo klassisen baletin uudelleenlämmittely lapsuudesta. On se sen verta rauhallista ja olen jo sen verran hyvässä kunnossa jo valmiiksi ettei mitään ns. näkyvää tulosta kuten jonkun vartalonkohdan kavenemista, levenemistä, napakoitumista tms ole tullut sillä pienellä ärsykkeellä jonka baletista saa. Sen sijaan olen jotenkin löytänyt "kehoaistin" uudelleen ja uudella tavalla. Tasapaino on parantunut huimasti, samoin ryhti ja yllättäen keskikehon kontrolli (jonka luulin jo olevan huippuluokkaa vapaapainotreenin takia). Samoin löydän nykyään ne oikeat asennot helpommin, tiedän miltä se tuntuu kun käsi on just siinä oikeassa asennossa jne. Ja onhan se ihanan meditatiivista liikutella itseään kauniisti ja rauhallisesti musiikin tahdissa kerran viikossa, kun muuten puuskuttaa naama punaisena ja hiki lentäen joko painojen kanssa, lenkkipolulla tai ohjatuilla tunneilla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 18:50:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-01-06 11:24:13
Viestit: 83
Paikkakunta: Helsinki
Just tulin kotiin sieltä - ei kyllä tuntunut juuri missään. Oletettavasti reisissä tunnen jotain pientä huomenna, mutta en kyllä saanut edes hikeä pintaan. Oli suunnattu selkeästi vielä enemmän aloittelijoille kuin itse olen, mutta ihan hauskaa venyttelyä ja vanhojen liikeratojen muistiinpalauttamista!

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5sYz2P/]

Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 21:08:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-14 12:40:08
Viestit: 703
Toi varmaan riippuu aika paljon ohjaajastakin, koska oma balletone-kokemus oli sellainen, että jalat olivat maitohapoilla ja hiki virtasi. Enkä ole ihan mikään rapakuntoinen ja harrastan tanssia. 8)

Eli uskoisin, että eri ohjaajilla on vähän erilainen tyyli ja ote balletoneen, vaikka liikesarjat sinänsä olisivat jonkun formaatin mukaisia.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-29 18:50:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-23 23:54:05
Viestit: 14
Nyt kun mä ostin ton jumppakortin niin aattelin tätäkin kokeilla kun sitä siellä on :) Hitsi kun laskin että viikossa ois 35 tuntia jumppaa mille voisin mennä :lol: Noh, on ainaki hyvin valinnanvaraa :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Balletone
ViestiLähetetty: 2008-08-15 10:59:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-18 09:10:05
Viestit: 2296
Eilen ekaa kertaa uskaltauduin balletone tunnille.
Tanssin lapsena 3-19 vuotiaana aktiiviseti balettia, mutta jouduin lopettamaan loukkaantumisen takia.

Pitkään mä pohdin tuonne balletoneen menemistä, mutta kyllä kannatti mennä.
Se oli mulle niin luontaista ja kädet meni oikeita liikeratoja heti automaattisesti. On mulla varmaan aika tiukasti jossain perstuntumassa noi liikkeet.

Ainoa pahanmielen aiheuttaja oli se, että pari leidiä jutteli tunnin jälkeen "Pakkoko on tulla johki balletooneen, jos on oikeesti balettitanssija."
Eihän mun taidot voi olla muille esteenä, kiltisti tein ihan samat sarjat ja pysyttelin ihan salin reunassa jemmassa. Ja aion kyl mennä uudestaankin :)

_________________
I can only please one person per day. Today is not your day and tomorrow doesn't look good either...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Balletone
ViestiLähetetty: 2008-08-15 12:25:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-12-22 20:15:10
Viestit: 842
La Petite kirjoitti:
Ainoa pahanmielen aiheuttaja oli se, että pari leidiä jutteli tunnin jälkeen "Pakkoko on tulla johki balletooneen, jos on oikeesti balettitanssija."
Eihän mun taidot voi olla muille esteenä, kiltisti tein ihan samat sarjat ja pysyttelin ihan salin reunassa jemmassa. Ja aion kyl mennä uudestaankin :)


Kateelliset on hauskoja. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2008-08-22 20:48:55 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
hunajapupu kirjoitti:
Mullakin on tuo klassisen baletin uudelleenlämmittely lapsuudesta. On se sen verta rauhallista ja olen jo sen verran hyvässä kunnossa jo valmiiksi ettei mitään ns. näkyvää tulosta kuten jonkun vartalonkohdan kavenemista, levenemistä, napakoitumista tms ole tullut sillä pienellä ärsykkeellä jonka baletista saa. Ja onhan se ihanan meditatiivista liikutella itseään kauniisti ja rauhallisesti musiikin tahdissa kerran viikossa, kun muuten puuskuttaa naama punaisena ja hiki lentäen joko painojen kanssa, lenkkipolulla tai ohjatuilla tunneilla.


Siis, minkälaisella balettitunnilla sä käyt? Meillä kyllä hiki lentää lopputunnista (alku on tietty lämmittelyä tangolla etc) ja sykkeet on tosi korkealla! Mun mielestä baletin etuna on monipuolisuus: on hidasta ja nopeaa, aivojen stimulointia, liikesarjojen koordinointia, vartalon hallintaa, monipuolisesti koko kropan käyttöä, tasapainoa, voimaa, kauneutta, venytyksiä, ihanaa musiikkia, rytmiä... mitä vielä?

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Balletone
ViestiLähetetty: 2008-08-22 22:55:21 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Mulla tuntui balletone etenkin jalan pikkulihaksissa ja kait luissakin. Suvussa on reumaattisia taipumuksia, joten tuo varpailla seisominen ja treenaus vois tehdä ihan hyvääkin, kun malttais varvistella vain riittävän varovasti alkuun. Mutta hiki tuossa balletonessa on tullut aina, ja pohkeet on samoin tosi tohjona tunnin jälkeen; kaikki koordinaatioliikunta on minusta ihan äärimmäistä hikiliikuntaa. Tulee kai siitä, että venymättömiä ruumiinosia yrittää pakottaa siihen asentoon, mitä ohjaaja näyttää - ja johtoajatus on "olen mie OLLUT notkea" sivuraiteellaan "olenhan ennenkin tanssinut ja osaan nämä harjotteet".

Balletone ja vatsatanssi menevät sykkeet korkealla ja seuraavana päivänä on hiukka hapoilla, mutta vaikutus ryhtiin ja sisäseen ruotoon ovat tosi positiiviset, liikkuvuudesta puhumattakaan. Lonkan koukistajat, rintalihakset ja muutenkin kaikki avaamista estävät jumilihakset kun saa auki, niin seisoo sen verran paremmassa asennossa, että näyttää hoikemmalta ja levollisemmalta.

Mulla on yleensä järkyttävä hiki myös balancetuntien jälkeen, chiball ja pilates ovat kans hyviä, koska pienestä liikkeestä voi tulla ihan valtava teho. Liikkeet pitää vaan tehdä maltilla ja oma kroppa pitää oppia tuntemaan, jos ei jostain syystä saa urheillutta oloa itselleen aikaiseksi. Minä koen balletonen ja esim. bodybalancen tyyppisen jumpan paljon raskaammaksi, kuin peruspumppipuurtamisen, koska liikkeet on hitaita ja kropan oma paino antaa hyvän vastuksen.

Hengästys ei ole minusta edes välttämättömyys, jos saa urheiltua lihaksensa makaroniksi ja hyvän hien pintaan - balletonessa kyllä hengästyykin, kun koordinaatio paranee ja liikeradat kädenheilautuksissa jne. kasvavat.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Balletone
ViestiLähetetty: 2008-08-23 15:43:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-18 09:10:05
Viestit: 2296
Ihmetyttää suuresti tuo "balletone/baletti on kevyttä eikä tule hiki pintaan" -asenne. Mielestäni olen nyt hyvässä kunnossa, ja balettiaikoina olin huippukunnossa, mutta kyllä siinä treenissä ihan hiki tulee!
Itse erehdyin laittamaan pitkähihaisen paidan balletoneen, juurikin siksi että joku satui mulle kommentoimaan, että siellä ei tule hiki. Meinas tulla kyllä pitkähihaisessa liian kuuma!
Baletti on kuitenkin yksi niistä liikuntamuodoista, joissa treenin teho lähtee itsestä. Omasta keskittymisestä ja siitä keskivartalon "korsetista".

_________________
I can only please one person per day. Today is not your day and tomorrow doesn't look good either...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Balletone
ViestiLähetetty: 2008-08-26 20:30:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-05-04 18:03:09
Viestit: 37
Oi, täällä olikin ihan ihka oma balletone-ketju!

Tänään oli eka tunti tänä syksynä ja voi kiesus että teki hyvää. Ei ollut kropan kontrolli lainkaan samassa kuosissa kuin viime kauden päätyttyä, eron huomasi heti - pakko siis treenata lisää!

Balletone on mun laiselle toimistoduunarille erinomaista: paketti pysyy kasassa ja istumalihakset piukeina. Ryhti on selkeästi parantunut ja muutenkin kehonhallinta. Tosin tämänhetkinen kisakunto on mitä on....

_________________
Ruoka on hyvää ja syöminen on kivaa :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Balletone
ViestiLähetetty: 2008-08-26 22:27:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-19 21:13:04
Viestit: 180
Paikkakunta: Tampere
Tykkään kovasti. Minulle tulee hiki (kaikille käymälläni tunnilla ei tule - teen varmaan liikkeet tehokkaammin :P ) ja joskus hengästynkin jos tehdään vaikka hyppelysarjoja lopussa.

Eikä ole ollut ongelma, vaikka minkäänlaista tanssitaustaa ei ole ja olen harrastanut oikeasti vain voimapohjaisia lajeja. :lol:

_________________
Katen Kaamoskarppaussivut


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)