karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-02-28 13:58:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 318 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-11-04 16:40:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
Joskus alkuvuodesta vetelin tuota ohjelmaa, ja olin nelosviikon kolmospalkissa menossa. Mutta sitten aloitin salitreenin, jossa tulee käytyä koko yläkroppa (alakroppaa sitten neljästi viikossa futiksessa) perusteellisesti läpi, niin ei tuo ohjelma oikein sopinut kalenteriin enää. Katsotaan jos joskus kokeilen taas.

200 istumaannousua kyllä suoritin tuossa syksyllä 2009. Se kyllä meni ilman tuon ohjelman seuraamista, kun olin jo 9 kk treenannut niitä omaan tyyliin (+2 joka toinen päivä kolmesti viikossa, lähtien kolmestakymmenestä).

Tällä hetkellä tavoitteena on saada kädet ja selkä siihen kuntoon, että menee 20 leukaa. Erittäin hidasta hommaa kyllä :P Tällä hetkellä menee leuanvetotelineellä 55 kg 3x5, eli jotain 50 kg (10 viikkoa) vielä taitaa mennä. Tiedä sitten onko tekniikka väärä, kun vieläkään ei taida mennä yhtään oikeaa leukaa [-X

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-04 18:58:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Leuanvetoon paras hatjoitus on negatiivinen leuka. Nouse tuolilla/muulla korokkeella ylös ja hitaasti laske itsesi alas, pysähtyen pariin kertaan. Parin viikon kuluttua sinun pitäisi saada 1 leuka tota tekemällä 4 kertaa viikossa. Kun yksi menee, kannattaa vetää monta kertaa päivässä se yksi. Siitä kymmeneen asti vauhti on yleensä nopeaa.

200 istumaannousua en millään jaksaisi yrittää, kun itse harjoitus on mielestäni surkea. Ihan perinteinen leuanveto rasittaa vatsalihaksia tutkimusten mukaan jopa 10 kertaa enemmän.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-04 19:19:28 
Poissa
korpa
korpa

Liittynyt: 2007-08-08 13:24:22
Viestit: 2468
Torniojaws kirjoitti:
Joskus alkuvuodesta vetelin tuota ohjelmaa, ja olin nelosviikon kolmospalkissa menossa. Mutta sitten aloitin salitreenin, jossa tulee käytyä koko yläkroppa (alakroppaa sitten neljästi viikossa futiksessa) perusteellisesti läpi, niin ei tuo ohjelma oikein sopinut kalenteriin enää. Katsotaan jos joskus kokeilen taas.

200 istumaannousua kyllä suoritin tuossa syksyllä 2009. Se kyllä meni ilman tuon ohjelman seuraamista, kun olin jo 9 kk treenannut niitä omaan tyyliin (+2 joka toinen päivä kolmesti viikossa, lähtien kolmestakymmenestä).

Tällä hetkellä tavoitteena on saada kädet ja selkä siihen kuntoon, että menee 20 leukaa. Erittäin hidasta hommaa kyllä :P Tällä hetkellä menee leuanvetotelineellä 55 kg 3x5, eli jotain 50 kg (10 viikkoa) vielä taitaa mennä. Tiedä sitten onko tekniikka väärä, kun vieläkään ei taida mennä yhtään oikeaa leukaa [-X


Täällä jotakin aiheesta > http://www.pakkotoisto.com/voimailulaji ... leuanveto/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-04 23:10:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
Joo, näkyy pikaisen tutkinnan perusteella olevan täysin turha liike tuo ylätalja jos leuanvetoa haluaa kehittää. Pitääpä lisätä aluksi vaikka negatiiviset leuanvedot ohjelmaan, siitä sitten eteenpäin 8)

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-04 23:35:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Yli 100 sivua viestejä...
Voitko lyhyesti kertoa miksi ylätalja olisi turha liike jos haluaa leuanvetoa harjoitella?
Itse en meinaan saa leukoja vedettyä (eikä tuo punnerruskaan oikein suju) joten jonkinlaista treeniä (kotikuntolaitteella) tein ennenkuin sairastuin. Toki tein ylätaljaa päinvastaisella otteelle kuin leuanveto oli esim koulussa, mutta onko jotain muita syitä?

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-05 00:59:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
Micci_67 kirjoitti:
Voitko lyhyesti kertoa miksi ylätalja olisi turha liike jos haluaa leuanvetoa harjoitella?


Tiivistettynä:

- Ylätalja ei rasita yhtä montaa lihasta kuin leuanveto
- Tekniikka on hiukan erilainen
- Psykologisesti ylätaljan kanssa ei tee maksimisuoritusta -> kehitys on hitaampaa
- Negatiiviset leuanvedot (eli teet leuanvedosta ainoastaan laskeutumisosuuden) kehittävät paremmin oikeita leuanvetoja varten.

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-05 22:54:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
1 ja 2) Mietin tuota jo aikasemmin, liittyy vissiin siihen että ero tulee siinä että toisessa roikkuu käsien varassa ja toisessa istuu. Eli ero tulee lähinnä vissiin keskivartalon lihaksiin liittyen? Mutta onko tällä merkitystä jos ajattelee vain leuanvetoa?
3) No, tästä voi kai olla montaa mieltä. Jos tosissaan tekee, niin silloin sitä vastustakin jatkuvasti nostaa.
4) Tässä lienee perää, ainakin jos kunto on huono. Toisaalta tulee myös mieleen se että taljalla sitä vastusta voi säätää, joten suorituksia pystyy tekemään taljalla vaikka leuanvetoa ei pystyisikään.

No, nää on vain hajatelmia ihmiseltä joka ei asiaa tunne, eikä edes kuulu tähän viestiketjuun.
Hitto, pitäis vissiin vierailla tuolla liikunta osiolla ja katella mitä siellä on eri asioita kirjoitettu.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-06 00:35:17 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Ylätaljahan on ihan mainio vehje. Itse tykkään paljon enemmän tuosta kuin leuanvedoista. Mutta enhän mä ylätaljaankaan laittais heti 100 kiloa vastukseks. :lol:

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-04 22:11:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-13 07:30:42
Viestit: 3045
Paikkakunta: Turku
Löytyihän tämä. Nostetaan ylös, niin kaikki Winhan punnerruksesta innostuneet punnertajat saavat todellisen haasteen.
En tasan tarkkaan lupaa tehdä 100 etunojapunnerrusta putkeen enkä edes osissa, mutta tämän ketjun alussa on ohjeet siitä, miten lähteä liikkeelle. Tämä ketju meni sitten jossain vaiheessa aika miesvaltaiseksi keskusteluksi - mutta aion silti yrittää ja katsoa, minne saakka punnerruksissani pääsen.
3 viikon punnerrus on jo nyt aiheuttanut sen, että eilen heittelin koripalloa "liian kovaa" aikaisempaan verrattuna. Eli kyllä siitä jotkut lihakset vahvistuvat. En aio innostua maltalaisista punnerruksista enkä edes ojentajapunnareista, mutta jos edes 30 ihan oikeaa saisi joskut tehtyä, niin olisi enemmän kuin koskaan elämässäni.
Nimimerkillä "Kohti entistä leveämpiä hartioita kesäksi 2011"
Ja eiku kaikki mukaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-04 22:40:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Messissä! Miehekkäitä punnerruksia sektori kakkosessa, here we go!

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-04 22:49:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-13 07:30:42
Viestit: 3045
Paikkakunta: Turku
Mä teen virallisen testin huomenna - jos ehdin rakennusmessuilta. Ja sitten rupean systemaattiseen punnertamiseen. Ehkä mä rupean vetämään askelkyykkyjä samalla, saisi ton alapäänkin kuntoon :) Kun muistaakseni mulla on se Sääri kesäkuntoon -projektikin olemassa. Kai pojat pitää mun kunto-ohjelmastani huolen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-04 23:17:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Jep, munkin pitäisi vähän taas käynnistellä tota lihaskunnon harjoittamista kun salikortti on tauolla ja rahat lopussa. Kyykyt on hyviä persukselle. Itseasiassa pidän tota Jutta Gustafsbergin kotitreeniohjelmaa ihan mukavan simppelinä ja tehokkaanakin treeninä, sieltä voisi poimia muutamat liikkeet ainakin aamusettiin tai iltapuhteeksi. http://www.gymtv.fi/?viewkey=290fa60eb31b5fc917ad

Hyvää musiikkia taustalle ja reenailemaan :)

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-05 01:17:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-31 01:48:17
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa/Lontoo
Jospa mäkin lähtisin tähän mukaan, kun harjoituksiin ei tarvitse uhrata kovin paljon aikaa. Sopii hyvin tällaiselle laiskalle ja suht kiireiselle henkilölle :wink: Mun lähtötaso on sektori 2 ja teen ns. miesten punnerruksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-11 07:59:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-13 06:43:35
Viestit: 24
Hei!

Hauska testi kaiken kaikkiaan, mutta tiukkaa tekee kehittyä voimassa niin nopeasti, että 7 viikossa olisi tuolla 100 punnerruksen kunnossa. Minulla on karppausta takana nyt 1 kk ja lähtöpaino oli 118 kg (mies). Punnerrtamaan aloitin 2 viikkoa sitten ollessani 113-114 kg painoinen. Alkuun sain n. 20 rehellistä punnerrusta ja aloitin vaikeimmalta tasolta ja viikko 1. Nyt on viikko 2 ja päivä 3 menossa ja vielä sujuu kohtalaisesti ja uskoisin, että pääsen siirtymään viikolle 3 hyväksytysti.
Kirjoitan lisää, kun eteenpäin pääsen. Sitten, kun stoppi tulee niin yritän viikkoa uudestaan niin kauan, että se menisi läpi. Tsemppiä ja päättäväisyyttä tämä haaste kyllä vaatii melkoisesti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-11 12:57:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-20 17:17:53
Viestit: 141
Salitreenit jää hetkeksi väliin, joten lähden mukaan! Taidan ottaa työn alle myös kyykky- ja vatsalihasohjelman.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-11 14:22:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-07 12:37:30
Viestit: 12
Tätä on pakko kokeilla :)

Tosin nyt jo ohjelmassa mm. nyrkkeilyä, salitreeniä ja hiihtoa (satunnaisesti), joten en tiedä miten onnistuu. Mut punnerrukset on aina ollu mulle se heikoin alue esim. nyrkkeilytreenien lihaskunto-osuudessa, joten kokeillaan.

Su lähtötesti ja maanantaina 14.2. alkaa 8)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-11 16:19:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-31 01:48:17
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa/Lontoo
arramies kirjoitti:
Hauska testi kaiken kaikkiaan, mutta tiukkaa tekee kehittyä voimassa niin nopeasti, että 7 viikossa olisi tuolla 100 punnerruksen kunnossa.


Mullakin tekee ihan varmasti tiukkaa. Selvisin ensimmäisestä viikosta ihan ok, mutta vähän epäilyttää, että voimat ehtivät kehittyä niin nopeasti, että kaikki viikot menevät läpi ensimmäisellä yrittämällä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-11 19:29:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-13 07:30:42
Viestit: 3045
Paikkakunta: Turku
Eka viikko takana, vaikka tänään en tehnyt äijillä kaikkia. Mutta 45 punnerrusta ylipäätään aamusella on aika hurjaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-12 17:17:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
Itse joskus pari vuotta sitten kokeilin tuota settiä ja siinä puolivälissä alkaa kehitys jo tehdä tiukkaa, jos meinaa pysyä ohjelman mukana! Ohjeissahan todetaan, että jos ei onnistu, niin toistetaan viimeisin viikko uudelleen, kunnes menee. Eli tuo 8 viikossa onnistuu käytännössä vain jos keskittyy täysillä ohjelmaan, pitää palautukset jne. tarkkana ja syö lihaskasvun kannalta oikein (ketokarpilla se on hyvin vaikeaa, mutta ei mahdotonta kuitenkaan).

Tällä hetkellä oma kanta on kuitenkin enemmän käytännössä opittujen asioiden kannalla. Eli kun puoli vuotta pukkailin penkkipunnerruksia sen 3x8-12 ohjelman mukaisesti ilman maininttavampaa kehitystä ja tutkin vähän teoriaa sen takana, päädyin testaamaan toistomäärien pudottamista ja painojen nostamista, enkä toisinpäin. Tulokset huomasi hyvin nopeasti! Kahdessa kuussa tulos parani vaivatta (niinsanotusti...) saman verran kuin edellisen 6 kk aikana.

Samaa ajatusta lähdin nyt toteuttamaan punnerusten kanssa, hiukan erillä lähtökohdalla kuitenkin, koska tavoite on eri (toistomäärät, ei maksimin nostaminen). Eli teen aina 5 toistoa, mutta settien määrä kasvaa 2 viikon välein. Alussa 4 settiä 5 toiston punnerruksia (jenkkiarmeijatyyliin, kädet kyljessä kiinni) kolmesti viikossa. Siitä sitten kahden viikon välein kasvattaen: 5x5 punn, 6x5 punn, 7x5 punn, jne. Sataan punnerrukseen kyllä menee enemmän aikaa tällä tahdilla, mutta uskon tämän tuovan tuloksen helpommin. En siis tee mitään viimeisiin käsivapinoihin meneviä settejä, vaan siististi muun treenin ohessa. Jos oikeasti haluaisi nopeasti tuloksia, nostaisin settien määrää nopeammin. Onnistuisihan se helposti itselläkin, mutta sitten kärsisi muut treenit mitä teen (lisäksi treenaan aina rintaa leveällä punnerruksella, teen kahvakuulatempauksia, ja vielä treenaan vatsaa ja selkää pilates-tyyliin.

Jos en noita muita treenejä tekisi, onnistuisi varmasti settien kehitys malliin:

Viikko 1 (ma ke pe): 5x5 + 6x5 + 7x5
Viikko 2 (ma ke pe): 8x5 + 10x5 + 12x5
Viikko 3 (ma ke pe): 12x5 + 14x5 + 15x5
Viikko 4 (ma ke pe): 16x5 + 18x5 + 20x5
Viikko 5 (ma ke pe): 21x5 + 23x5 + 24x5
Viikko 6 (ma ke pe): 26x5 + 28x5 + 30x5
Viikko 7 (ma ke pe): 31x5 + 33x5 + 35x5
Viikko 8 (ma ke pe): 35x5 + 37x5 + 40x5

Nuo setit nyt ovat Stetson-Niedermayer -metodilla valittuja, mutta jotain tuonsuuntaista lähtisin kokeilemaan. Kun tuo 40x5 = 200 kpl onnistuu suht lyhyillä tauoilla, en näkisi suurempiä ongelmia saavuuttaa 100 kpl putkeen. Jos haluaa tehostaa hommaa ja vähentää settien määrää, pistäisin itse jotain painovyötä päälle. Varsinkin penkkipunnerruksessa se maksimitoisto kyllä tuntui itsellä olevan tärkeämpi tekijä toistojen ja kestävyyden kanssa.

Jopas tuli posti.... :D

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-16 08:24:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-13 06:43:35
Viestit: 24
Viikko 2 meni sitten läpi hyväksytysti vaikeimmalla tasolla.

Tänä aamuna ajattelin kokeilla tuon väliaikatestin ja yllätyin positiivisesti kehityksestä ja hyvästä tuloksesta.

Sain 45 punnerrusta hyvällä tahdilla tehtyä yhteen soittoon. Aloitustesti oli 20 punnerrusta, joten kehitys on ollut todella hyvä.

Tästä jatkan viikko 3 nyt eteenpäin ja haaste muuttuu entistä tiukemmaksi. :wink:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 318 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)