karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-18 05:34:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-06-29 14:24:24 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
Miten aktiivisesti liikkuvat karpit syövät?

Mä en itse liiku niin kestävästi tai rankasti, että tarvitsisin mitään temppuja ruokailun suhteen treenaamista varten. Kulkee ihan yhtälailla tyhjällä mahalla kuin syöneenäkin.

Ainoa ero, minkä olen huomannut on se, että jos edellisenä iltana on syönyt (liikaa) 100 g hedelmäsokerisuklaata, treeni sujuu kuin siivillä.

Mä kuvittelisin että karppiruokavalio itsessään auttaa rasvapolttoiseksi, niin että jos ei riitä glukoosia polttoaineeksi, käytetään rasvaa, eikä tule mitään seiniä vastaan glukoosin tai glykogeenin ehtyessä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 05:41:37 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-28 08:03:39
Viestit: 1359
Mä hoidan treenipuolen usein aamulla/aamupäivällä ja tarviin silloin kunnon aamupalan alle. Syön vähän puuroa ja 3-4kpl munakkaan.
Sitten jaksan hyvin seuraavat 4-5h.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 08:51:04 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 20:56:26
Viestit: 1439
Paikkakunta: Hki
Kävelylenkeille ja muille aerobisille ei tarvitse mitään tankkauksia tai palautuksia, tyhjällä mahalla jopa menee aerobiset paremmin, mutta lihastreenin jälkeen tarviin palautuksen jos en sitä ota niin olen aivan kuin tutisevaa hyytelöä, lihastreenipäivinä myös syön enempi kuin aerobisina ja nimenomaan proteiinia kunnolla. Palautuksena toimii ihan itsepuristettua appelsiinituoremehua iso lasillinen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-30 12:46:53 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
en tankkaa, enkä pahemmin palauttele treenejä varten. joskus pelatessa mietin vähän mitä syön edellisenä päivänä ja tietenkin ennen peliä. jotenkin tuntuu, ettei niillä hifistelyllä ollut mitään hirveetä merkitystä edes, joskus vaan kulkee ja joskus ei. ruoka on se helpoin maali, jota syytellä tai kiitellä.

nestetankkauksen kanssa vähän sama juttu.

noi muodissa olevat paulautumisjuomat ovat mulle ihan outoja (en ole edes maistanut), joten en osaa niistä sanoa mitään, enkä ole käsittääkseni edes lapsena syönyt vauvanruokaa, maistanut kyllä olen.

jos joku saa kiksejä piltistä tai vita novasta, niin siitä vaan, ei kai siitä mitään haittaakaan ole, 80-luvulla piltit olivat kuva-sammon labbiksessa oikein muodissa, nuoret naiset niitä tykkäsivät mussuttaa, söpöähän se oli.

faijan äitikin taisi muuten tykätä niistä viimeisinä vuosinaan, oli helppo niellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 17:30:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-02 19:55:30
Viestit: 431
Jep, tarvitsISIn palaria tai jotain muuta treeniä/palautumista tukevaa. Punttis tuntuu tosi raskaalle ja lihakset menee herkästi ihan maitohapoille, ja treenin jälkeen on löysä monta päivää. En siis palaudu normaalisti. Aerobinen tuntuu vaikealle, koska joudun potkimaan itseni liikkeelle vetämättömän olon takia, ja voimat loppuu heti alkuunsa. En nyt tiedä, muuttuisiko tilanne hiilareilla, vai mistä on kyse..? Ehkä jonkinlainen palautusjuoma voisi olla hyvä?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 20:30:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-02-28 13:52:48
Viestit: 227
Paikkakunta: Tampere
Mulla on käytössä palkkari, salin jälkeen 1 dl heraa & 1dl maltoa sekoitettuna veteen. Mua nyt ei kauheesti se hiilarimäärä minkä tuosta saan ni heilauta. Aerobisten jälkeen en peruspalkkaria käytä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-07-03 07:08:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Paikkakunta: Tampere
hoover kirjoitti:
Ainoa ero, minkä olen huomannut on se, että jos edellisenä iltana on syönyt (liikaa) 100 g hedelmäsokerisuklaata, treeni sujuu kuin siivillä.


Aivan niin!
Minä kuulun niihin jotka "haluavat marinoida lihaksiaan maitohapoilla", kuten Cockton asian joskus ilmaisi. Treeni sujuu paremmin kun on pikkaisen hiilaria alla.
Palaria olen joskus tarvinnut. Riippuu vähän rankkuudesta ja treenin pituudesta.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-03 08:18:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Olivia kirjoitti:
Punttis tuntuu tosi raskaalle ja lihakset menee herkästi ihan maitohapoille, ja treenin jälkeen on löysä monta päivää.


Kokeile voimatyyppistä treeniä. Vähemmän toistoja, vähemmän sarjoja, raskaammat painot ja (vain) raskaita perusliikeitä. (en tosin tiedä tavoitteitasi)

--

Minä kuulun niihin, joilla ei ole tarvetta maitohappoihin, en ole vuosiin salilla mennyt hapoille. 8)

Ne maitohapot on kai joku hiilarinsyöjäkestävyyspumppaajien perversio? :twisted: :twisted:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-03 17:54:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-02 19:55:30
Viestit: 431
kekexxx kirjoitti:
Olivia kirjoitti:
Punttis tuntuu tosi raskaalle ja lihakset menee herkästi ihan maitohapoille, ja treenin jälkeen on löysä monta päivää.


Kokeile voimatyyppistä treeniä. Vähemmän toistoja, vähemmän sarjoja, raskaammat painot ja (vain) raskaita perusliikeitä. (en tosin tiedä tavoitteitasi)



Pitääkös ruokailussa sit muuten ottaa huomioon jotain erityistä, et sais tuloksia aikaan punttailun suhteen? Tavoitteena on (kai) saada lisää lihasta yläkroppaan ja lihaerottuvuus paremmaksi, eli raskaammat painot vähillä toistoilla lienee olis hyvä. Aerobistakin teen useamman kerran viikossa juosten, spinnaillen tai bodystepissä. Niissä tuntuu voimat loppuvan keskenkaiken -poikkeuksena tänään tehty juoksulenkki helteessä, heh. Voimia ois riittänyt ja riittänyt ja....:D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-03 18:49:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Olivia kirjoitti:

Pitääkös ruokailussa sit muuten ottaa huomioon jotain erityistä, et sais tuloksia aikaan punttailun suhteen? Tavoitteena on (kai) saada lisää lihasta yläkroppaan ja lihaerottuvuus paremmaksi..


No ei nyt erikoisesti, kunhat et nyt nälkiinnytä itseäsi. Korjaat sitten tarvittaessa.

Treenissä sen sijaan pitää, mm. nousujohteisuus eli aina silloin tällöin painoa lisää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 06:49:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-11 08:00:13
Viestit: 205
kekexxx kirjoitti:
Minä kuulun niihin, joilla ei ole tarvetta maitohappoihin, en ole vuosiin salilla mennyt hapoille. 8)

Ne maitohapot on kai joku hiilarinsyöjäkestävyyspumppaajien perversio?

En ymmärrä ollenkaan mitä sanot. Mitä tarkoitat "en ole mennyt hapoille". Tarkoitatko, ettei maitohappoa muodostu muista ihmisistä poiketen sinulla ollenkaan? Oletko mitannut veren laktaattipitoisuutta vai mistä tiedät?

Maitohaposta muodostuva laktaatti on tärkeä energian lähde, silloin kun liikutaan reippaasti/kovaa. Saliharjoittelussa suurilla painoilla laktaatilla ei ole suurta merkitystä kokonaisuudessa.

Tässä on mielestäni asiallinen kirjoitus maitohaposta ja energia-aineenvaihdunnasta : http://kuntotalo.kummeli.fi/index.html?n=3194


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 08:05:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
voittokotiin kirjoitti:
1. Mitä tarkoitat "en ole mennyt hapoille".

2. Saliharjoittelussa suurilla painoilla laktaatilla ei ole suurta merkitystä kokonaisuudessa..



1. Lihaksia ei "polta".

2. ..ja lyhyillä sarjoilla sitäkin vähemmän, jep.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 17:16:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-11 08:00:13
Viestit: 205
kekexxx kirjoitti:
voittokotiin kirjoitti:
1. Mitä tarkoitat "en ole mennyt hapoille".

2. Saliharjoittelussa suurilla painoilla laktaatilla ei ole suurta merkitystä kokonaisuudessa..



1. Lihaksia ei "polta".

2. ..ja lyhyillä sarjoilla sitäkin vähemmän, jep.

Eli kansan kielellä kun puhutaan "hapottamisesta", kysymys ei yleensä ole maitohaposta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 17:42:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
voittokotiin kirjoitti:
kekexxx kirjoitti:
voittokotiin kirjoitti:
1. Mitä tarkoitat "en ole mennyt hapoille".

2. Saliharjoittelussa suurilla painoilla laktaatilla ei ole suurta merkitystä kokonaisuudessa..



1. Lihaksia ei "polta".

2. ..ja lyhyillä sarjoilla sitäkin vähemmän, jep.

Eli kansan kielellä kun puhutaan "hapottamisesta", kysymys ei yleensä ole maitohaposta.


Mistä on kysymys?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-09 12:54:56 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-28 08:03:39
Viestit: 1359
Jos haluaa itse tehdä jonkun palauttavan & edullisen protsku sekoituksen niin mitä siihen kannattaisi laittaa? Joskus vuosia sitten ostin ison tölkin valmista sekoitusta mutta on aika kalliita.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-09 19:56:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-02-28 13:52:48
Viestit: 227
Paikkakunta: Tampere
ahis kirjoitti:
Jos haluaa itse tehdä jonkun palauttavan & edullisen protsku sekoituksen niin mitä siihen kannattaisi laittaa? Joskus vuosia sitten ostin ison tölkin valmista sekoitusta mutta on aika kalliita.


Itse ostan yleensä (jauheita) malto pussin esim. Nutri plus Malto Energy 1250g, 6,95€ ja siten joko jonkun maustetun tai maustamattoman heran esim. Nutri plus Whey 8100 800g, 12,30€. 1dl kumpaakin & vettä sheikkeriin ja ääntä kohti. Nopeeta hiilariahan tuosta tulee jonkin verran mutta itse kun hyväkarppailen niin se ei oo niin nökönuukaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 09:05:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Paikkakunta: Tampere
Manti78 kirjoitti:
Nopeeta hiilariahan tuosta tulee jonkin verran mutta itse kun hyväkarppailen niin se ei oo niin nökönuukaa.


Joo, ei ole nökönuukaa jos liikkuu paljon.

Eilen en saanut vääntöä tarpeeksi polkiessani vaikka olin syönyt leipää. Ostinkohan liiankin kuituista. :o

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 13:16:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-28 14:43:32
Viestit: 2883
jussi kirjoitti:
noi muodissa olevat paulautumisjuomat ovat mulle ihan outoja (en ole edes maistanut), joten en osaa niistä sanoa mitään, enkä ole käsittääkseni edes lapsena syönyt vauvanruokaa, maistanut kyllä olen.

jos joku saa kiksejä piltistä tai vita novasta, niin siitä vaan, ei kai siitä mitään haittaakaan ole, 80-luvulla piltit olivat kuva-sammon labbiksessa oikein muodissa, nuoret naiset niitä tykkäsivät mussuttaa, söpöähän se oli.


#-o
Ristus, miten Vita nova tai Piltti liittyvät palautumisjuomaan? :smt118

Itse nautin aina punttitreenin jälkeen itse sekoitetun palkkarin, jossa on 30g heraprotskua, 30g maltoa ja 5g kreatiinia.
Pointtina ovat juurikin nopeasti imeytyvät prode ja hiilari.
Joku muu saa kokeilla mikä vaikutus treenin jälkeiseen anaboliaan olisi palautumisjuoman poisjättämisellä, minä en leiki niinkin vakavalla asialla kuin lihaskasvu. =;

_________________
"Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away."

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-27 23:59:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-05-03 23:13:22
Viestit: 70
Maitoa osaa juoda vauvakin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-28 21:55:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-07-27 07:51:16
Viestit: 562
Paikkakunta: Turku
Yksi vinkki palariksi, ei oma idea. Mutta on toiminut hyvin minullakin.

1 dl. heraprotskujauhetta
2-3 rkl. van Houten'ia
2 tl. inkkarisokeria
Sekota nämä 1 dl:n lämpimän veden kanssa. Eli vesi saa lämmetä hellalla sen aikaa, kun kaadat aineet sauvasekottimen sekotuskippoon. Hurauta vähän aikaa.

Kaada sekaan 2 dl. maitoa. Sekota taas sauvosekottimella. Ja eikun kun helttaan. Maistuu hyvältä ja toimii. Resepti Anilta.

_________________
"Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa."


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)