karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:50:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-12-10 19:56:42 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:44:50
Viestit: 6
todellakin kiinnostaa, ennen juoksin joka päivä nyt on jäänyt vähemmälle. aion taas aloittaa n. 15 min hölkkälenkit joka ilta kun pitäähän sitä koiraakin käyttää. ;)

sitä vaan mietin miten pitäisi aloittaa, intervalleilla eli välillä kävely, välillä kevyt hölkkä, kuitenkin niin että pystyy samalla puhumaan?

vaivana meinaa olla penikkatauti joten tietäiskö kukaan miten sitä säären etuosaa venytetään...?
ja mitä kannattaisi syödä lenkin jälkeen optimaalisen lihaskasvun vuoksi?

_________________
valmis vaihtamaan keskivartalon luonnollisen pelastusrenkaan päälle puettaviin pelastusliiveihin

65kg---->55kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-11 19:00:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-29 20:05:11
Viestit: 88
Täällä ilmottautuu yks sohvaperuna aloittamaan juoksemisen. Tilasin sykemittarin netistä. Ajattelin, että pärjään noilla lenkkareilla mitkä mulla on ollu n. 2 vuotta vielä tämän vuoden :D

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wkGNgKx/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-11 19:24:15 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Eräässä lehdessä n. 50 nainen valitti, että hän oli portaissa pilannut polvensa, kun oli naisten lehdestä lukenut, että portaita pitkin kulkemalla laihtuu. Kävely on tehokasta aerobista, jota voi vielä sauvoin tehostaa. Tämä on nivelille ja polville terveellisempää.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-12 11:50:45 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Talvella miula tulee juostua myös nii, et vedän kuopusta pulkassa perässä ja siinä saa samalla voimaharjotteluakin... ja kyl tuntuu hyvältä jälkeepäi... :lol:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-12 13:39:57 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Parempi intervalleilla niin, että ne juokuspyrähdykset vetää KOVAA lyhyen ajan, ja sitten taas palaa kävelemään.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-14 10:08:54 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Nii mie teenkin... :wink:
Jos tuo nyt oli miule...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-14 10:34:39 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
kateylle se oli.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-14 12:54:04 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Mirka kirjoitti:
Parempi intervalleilla niin, että ne juokuspyrähdykset vetää KOVAA lyhyen ajan, ja sitten taas palaa kävelemään.

juoksulehdissa tallaista fartlekia kehotetaan tekemaan vasta kun kykenee kevyeen yhtajaksoiseen holkkaan koska pyrahdyksilla lisaa vauhtia. Jos naita pikapyrahdyksia alkaa rapakuntoisena siita voi saada penikkataudin herkemmin. Miksei kavele sahkopylvaiden vali, sitten holkkaa toinen vali jne jne. Mun maraton-ohjekirjassa sanotaan etta vaikka ois kuinka hyvassa kunnossa niin kavella 1 min per maili koska siten toipuu maratonista paremmin lopuuksi kun valilla kayttaa eri lihaksia tai siis ei juokse koko aikaa ja olen huomannut etta tama valikavely ei huononna aikaa.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-08 12:06:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-15 14:33:45
Viestit: 563
KuPa kirjoitti:
Ja naiset, älkää peljätkö kuntosalia.

Se on paras paikka hankkia kroppa, joka miellyttää sieltä peilistä katsoessa ja samalla vastakkaista sukupuoltakin.
Ja nyt puhun terveestä, hedelmällisen kauniista ulkomuodosta. Ei kukaan normaali ihminen, mies tai nainen, näytä "kaapilta" tai gorillalta vaikka treeenaa hulluna ja syö karpisti syklittäen tai ilman. (No, arista en tiedä... :P )


Tämä on niin taivahan tosi. Naisena olen pysynyt naisen näköisenä vaikka treenaankin kovaa kuntosalilla. Kun vain saisi lihastakin aikaiseksi :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-08 13:11:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-11-11 11:11:18
Viestit: 190
Mun näkökulmasta toi on ihan hölöpönpölöppöä, ettei juoksu sovi jos on painoa pudotettavana. Oon harrastanu sekä uintia että juoksua pitkäkestoisesti. Juokseminen on se joka sai läskit liikkeelle. Mä pudotin ekat 7kg pelkästään juoksemalla, sit muutin ruokavalion kevyemmäksi virallisterveellisellä ja laidhuin lisää, nykyään ruokavaliona karppaus.

Aloittelijoille hyvä paikka vierailla on tämmönen mesta, kannattaa tehdä toi testi ja noudattaa sitä juoksuohjelmaa: http://fi.running.adidas.com/

Ton avulla minäkin, joka oon aina vihannu liikuntaa ja etenkin juoksemista, opin rakastamaan tätä lajia.

_________________
Sentti-trikkeri
Kuva

Paino-trikkeri
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-08 20:05:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-12 12:26:26
Viestit: 280
En osaa sanoa tähän kuin sen, että mulle juoksu on paras urheilumuoto painonpudotukseen yksinkertaisesti sen takia, että Rakastan juoksemista!! Ja ihan oikeasti rakastan - mulla on aina niin hyvä mieli, kun juoksen.

Tanssi toki toinen tällainen. :)


editkorjaus
kirjoitinpas ajattelemattomasti. Ei mulla tietenkään oo aina hyvä mieli, kun juoksen... Mulla on hyvä mieli, kun juoksen, jos lähden juoksemaan syynä ajatus "nytpäs tekee mieli lenkille". jos ajatuksena on "pitää lähteä lenkille" niin juokseminen on kamalaa pakkopullaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-14 15:51:58 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Arnyek kirjoitti:
Pangolin kirjoitti:
Miten te hoidatte perheen kanssa etta pystytte ottamaan noin paljon omaa aikaa juoksemiseen? Venyttelyjen ja suihkujen kanssa jo 30 kilsaa viikossa voi olla hankalaa just ajan takia.

No, ei se nyt niin paljon aikaa vaadi... jos ajatellaan, että 30 kilsan juoksemiseen (yht. 3-4 lenkkiä) menee vaikkapa rennolla vauhdilla yhteensä kolme ja puoli tuntia, suihkut päälle, niin neljä tuntia. Venyttelyt voi hoitaa muiden askareiden lomassa, ellei aikaa muuten riitä. 4 tuntia viikossa itselle ei mun mielestä pitäisi olla missään elämäntilanteessa liikaa vaadittu, varsinkin kun ne 4 tuntia olisi ripoteltu pitkin viikkoa. Järjestelykysymyksiä, sanoisin.

taa menee nyt vhaan OTT mutta TV:ssa sanottiin etta jonkun tutkimuksen mukaan (joita ei koskaan seliteta tai sanota etta kuka tutki, kuten tavallista #-o ) perheellisella naisella on 2 tuntia viikossa omaa aikaa. :smt036

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-19 09:18:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-16 20:11:02
Viestit: 539
Paikkakunta: Turku
Mun juoksuharrastus alkoi viime vuoden keväällä kun olin jenkeissä au pairina - huomasin ettei lastenhoitoon kohdistuvaa kiukkua pura mikään niin tehokkaasti kuin pääntyhjentävä juoksulenkki. Koko kevään ja kesän painoin menemään melko säännöllisesti, 50min lenkki joka oli pituudeltaan noin kolme mailia, sen jälkeen 30min pulahdus altaaseen sen aikaa kun se oli käytettävissä...

Talvella juokseminen taas jäi, pohjoisessa kun tuli liian kylmää ja liukasta - ja niinpä en saanut itseäni niskasta kiinni taas pitkään aikaan juoksemisen suhteen.

Nyt kun elämä Suomessa on alkanut taas asettua uomiinsa, hoksasin että tästähän saa täydellisen aikataulun juoksuun, kun poikaystävä lähtee kuuden jälkeen aamulla töihin ja mä en enää osaa nukkua sen jälkeen: niinpä tänään aamulla poikkiksen lähdön jälkeen kiskoin lenkkikamat niskaan ja pyrähdin Aurajoen rantaa pitkin noin 5km lenkin.

Muistan silloin kun aloitin juoksun eka kertaa, oli verenmaku heti suussa ja oksetti ja pyörrytti ja ties mitä kivaa, mutta tämä uudelleenaloitus ei ollut laisinkaan niin vaikeaa kuin kuvittelin. Muistan kuinka ihan ensin viime keväänä pystyin juoksemaan hädintuskin parisataa metriä ennen kuin henki loppui kesken ja keuhkoihin pisti.... silloin laitoin tavoitteeksi että pystyn juoksemaan (pysähtymättä kävelemään välissä) "yhden biisin verran", eli kolme-neljä minuuttia. iPod kulkee aina mukana lenkillä ja mulla on soittolista tiettyjä biisejä joissa on sama tempo - sellainen jonka tahtiin mun on hyvä juosta eikä tule juostua liian kovaa kun pitäytyy siinä biisien temmossa.

No, tänä aamuna huomasin että pystyin juoksemaan vieläkin sen "yhden biisin verran" - itse asiassa hölkkäsin kaksi biisiä ennen kuin piti jättäytyä kävelemään... Viime syksyn lopulla pystyin juoksemaan sen 50min lenkin kokonaan pysähtymättä, mutta en olettanutkaan että pystyisin heti samaan uudelleenaloittaessa. Kuitenkin, missään kohtaa tänään ei tullut paha olo tai pistänyt kylkeen vaikka henki loppuikin aina välillä, mikä sinänsä kertoo että ainakin muistan kuinka juosta rauhallisesti ja hengittää oikein :D

Oli kyllä niin euforinen olo tämän päivän lenkin jälkeen että tekis heti mieli lähteä uudestaan :lol:

Tästä tämä taas lähtee, vois ottaa muutaman kerran viikossa tavaksi mennä juoksemaan kun poikaystävä lähtee töihin, omat työt kun alkavat vasta noin 10 maissa niin siinä on hyvin aikaa. :mrgreen:

_________________
'Good advice is useless; the wise need none and the dull won't listen.'
jonkintyylistä alakarppia elokuusta -06 eteenpäin. BMI 22.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-19 17:03:11 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Onko Karppilasta kukaan menossa Naisten kuntovitoselle Turussa tulevana lauantaina...? :)

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-21 09:31:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-16 20:11:02
Viestit: 539
Paikkakunta: Turku
Arnyek kirjoitti:
Onko Karppilasta kukaan menossa Naisten kuntovitoselle Turussa tulevana lauantaina...? :)

Pitänee vielä hiukan treenailla ennen kuin uskaltautuu moiseen... ;)

Hitto että voikin tulla ihanan euforinen olo lenkin jälkeen... 8) Taas kävin aamusta juoksentelemassa sen viitisen kilsaa. Jotenkin juoksemisesta saa ihan älyttömästi puhtia päivään - nyt olen pirteä ja hyvällä mielellä ja tuntuu että on energiaa, mutta jos olisin vain istunut kotona en varmasti olisi näin pirteä (tai päässyt edes ylös sängystä vielä :lol: )

_________________
'Good advice is useless; the wise need none and the dull won't listen.'
jonkintyylistä alakarppia elokuusta -06 eteenpäin. BMI 22.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-22 20:12:21 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Kymppi (ts. 10,3 km tarkalleen otettuna) juostu! Kävin jo viime kesänä suhteellisen aktiivisesti juoksemassa, mutta kehitys oli onnetonta. Syyksi paljastui täysin väärä juoksutekniikka, ja nyt kevään kuluessa (huhtikuun alusta lähtien) olen harjoitellut juoksemaan oikein. Hyvin kulki tuo kymppi, ja näin jälkikäteen jossiteltuna olisin voinut juosta vähän lujempaakin. :) Tuli kuitenkin pelattua vähän varman päälle, kun aurinko paahtoi pilvettömältä taivaalta ja helle oli aika tukala. Nyt voisi olla ihan realistista tavoitella puolimaratonin läpipääsyä syksyllä... Viime kesänähän moisesta haaveilin, mutta harjoittelu tökki onnettoman tekniikan vuoksi. Ja ehkä hyvä niin; sillä tekniikalla olisin saanut itselleni pahat rasitusvammat ennenmmin tai myöhemmin.

Scarshade: Hyvin olisit uskaltanut! Osa kympinkin juoksijoista käveli välillä, ja 6 kilsan juoksijoissa oli kuulemma paljon niitä, jotka hölkkäsivät osan matkaa ja kävelivät osan. :)

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-23 16:26:24 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Arnyek kirjoitti:
Scarshade: Hyvin olisit uskaltanut! Osa kympinkin juoksijoista käveli välillä, ja 6 kilsan juoksijoissa oli kuulemma paljon niitä, jotka hölkkäsivät osan matkaa ja kävelivät osan. :)

nain juuris suositellaan koska kavely ja juoksu kayttavat lihaksia eri tavoin tai siis eri lihaksia niin joidenkin tutkimusten mukaan jopa aika on parempi ja toipuu paremmin jos kavelee aina valilla, nain sanotaan juoksulehdissa maratonista niin kai se patee matkaan kuin matkaan :mrgreen:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-24 15:23:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-06 11:50:09
Viestit: 280
Arnyek kirjoitti:
Kymppi (ts. 10,3 km tarkalleen otettuna) juostu! Kävin jo viime kesänä suhteellisen aktiivisesti juoksemassa, mutta kehitys oli onnetonta. Syyksi paljastui täysin väärä juoksutekniikka, ja nyt kevään kuluessa (huhtikuun alusta lähtien) olen harjoitellut juoksemaan oikein. Hyvin kulki tuo kymppi, ja näin jälkikäteen jossiteltuna olisin voinut juosta vähän lujempaakin. :) Tuli kuitenkin pelattua vähän varman päälle, kun aurinko paahtoi pilvettömältä taivaalta ja helle oli aika tukala. Nyt voisi olla ihan realistista tavoitella puolimaratonin läpipääsyä syksyllä... Viime kesänähän moisesta haaveilin, mutta harjoittelu tökki onnettoman tekniikan vuoksi. Ja ehkä hyvä niin; sillä tekniikalla olisin saanut itselleni pahat rasitusvammat ennenmmin tai myöhemmin.

Scarshade: Hyvin olisit uskaltanut! Osa kympinkin juoksijoista käveli välillä, ja 6 kilsan juoksijoissa oli kuulemma paljon niitä, jotka hölkkäsivät osan matkaa ja kävelivät osan. :)


Saanko sen verran udella, että mistä olet oppia hankkinut juoksutekniikkaan? :D

_________________
Kuva


Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010


Karpisti syksystä 2008 asti


"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-02 21:06:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-02-26 10:53:33
Viestit: 57
Pitkä ketju luettavaksi,en ihan jaksa kaikkea kahlata läpi...

Mutta...Olen Kermanekka ja olen sohvaperuna.
Nyt on jostakin syystä alkanut ihan vain uteliaisuuttani kiinnostamaan se euforinen tila,jonka saa lenkillä.
Löysin jostakin tämän juoksuohjelman: http://www.pori.fi/vav/liikunnanohjaus/juoksuohjelma_11vkoa.pdf
Mitä mieltä kokeneemmat ovat tästä,näin totaaliselle sohvaperunalle?

Tänään olin ensinmäistä kertaa toteuttamassa tuota ohjelmaa.
Kuvittelin etukäteen,että tuon 2 min. juoksee kyllä! Mutta todellisuus iski minuutin juostuani... :shock:
Voiko olla sohvaperunampaa kuin minä?
Toiveissa on kunnon koheneminen ja toiveita liikunnan vaikutusta mielialaan ja jopa aineenvaihduntaan.

Minähän siis olen koko ikäni ollut sohvaperuna ja inhonnut liikkumista (paitsi puutarhanhoitoa). :|

Kysyisin kokeneemmilta sohvaperunoilta,että mikä on hölkän ja juoksun ero? luulen,että lönkyttelin tänään...
Mutta olen ihan tosissani etsiessäni parempaa kuntoa.Olen kahlannut nettiä läpi etsiessäni tietoa.
Aitoja kokemuksia sohvaperunasta juoksijaksi haluan lukea,mutta karmaisevalta tuntuu,että olenko sohvaperunoista sohvaperunoin..?

Aika näyttää saanko tästä kivan koukun uuteen harrastukseen(toivottavasti).Tarvis varmaan pitää ihan päiväkirjaa tuntemuksistani,niin oppisin tästäkin jotakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 12:27:54 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Monessa paikassa tuota Porin ohjelmaa kehutaan, joten uskoisin sen olevan ihan hyvä. Toinen samantyyppinen on esim. tämä:
http://kuntoplus.fi/node/781826

Itse luonnehtisin hölkän ja juoksun eroa niin, että hölkkä tuntuu rennolta ja helpolta, pystyy puhumaan kaverin kanssa. Juoksussa on enemmän tekemisen fiilistä, syke nousee kunnolla, eikä puhuminen ole kovin kivaa.

Alkuun kannattaa ottaa rauhallisesti. Jos tuntuu, että kuolet kahden minuutin hölkkään, menet liian lujaa. Vauhti voi alkuun olla sama kuin kävelyvauhti mutta tekniikka on eri. Euforista tilaa voi joutua muutaman lenkin (tai jopa muutaman viikon) verran odottelemaan... :)

Paljon hyvää tietoa löytyy Sepon kotisivuilta ja sivujen juoksufoorumilta: http://www.seponkotisivut.com
Kuntoa on hyvä kasvattaa lenkkeilyn ohella vaikkapa pyöräilemällä tai millä tahansa muulla sykettä nostavalla lajilla, mikä vain innostaa.

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)