karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:52:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 911 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-07-14 18:45:16 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Kysynpa tassa ketjussa etta jos nyt alan treenaamaan niin pystyisinko juoksemaan New York City maratonin marraskuun alussa? Olen ylipainoinen mutta peruskuntoinen, pystyn juoksemaan jonkun kolme mailia iisisti talla hetkella.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-19 22:36:48 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
3 mailia on noin 5 kilsaa, eikö? Mä en (lähinnä harjoittelun rankkuuden ja rasitusvammariskin vuoksi) lähtisi noin kunnianhimoiseen tavoitteeseen tällä aikataululla, vaan tähtäisin ekaksi vaikka puolikkaaseen ja sitten myöhemmin maratoniin.

Sepon juoksukoulun ohjeet ovat mun mielestä hyviä, suosittelen tutustumaan! Esim. tässä maraton läpi -ohjelma:
http://www.seponkotisivut.com/index.php?pid=3

12 viikon tehojakso ennen maratonia alkaa siitä, että pystyy juoksemaan n. 30 kilsaa viikossa. Ekan harjoitteluviikon pitkä lenkki on jo 17-18 kilsaa. Jos miettii, että maratoniin ois nyt 15-16 viikkoa aikaa, niin sulla ois 3-4 viikkoa aikaa kehittyä juoksijana niin, että pystyisit juoksemaan n. tunnin putkeen.Voi tulla aika kiire.

Puolikas sen sijaan on ihan mahdollinen, siihenkin löytyy Sepolta ohjelma. :)

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-20 16:36:52 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Kiitti Arnyek vastauksesta. Itse ajattelen niin etta jos pyrkii vaatimattomasti loppuun eli jollain 5 1/2 - 6 tunnin ajalla niin silloin on tarkeeta etta pystyy juoksemaan aikaa eika niinkaan matkaa. Kuka tahansa pystyy juoksemaan tunnin yhtamittaa, mutta milla nopeudella se on eri asia :lol: Ajattelen vain ettei taa niin vaikeeta voi olla koska Jade Goody juoksi yli 30 km maratonista ennenkuin keskeytti eika se edes kunnolla mitaan harjoitellut :roll:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-20 17:00:41 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Mun mielestä sä nyt vähättelet maratonin vaativuutta. Maratonharjoittelu tähtää kahteen asiaan: 1) juoksuvauhdin kasvattamiseen ja ennen kaikkea 2) kropan totuttamiseen pitkäkestoiseen rasitukseen. Valitettavasti se vaan ei mene niin, että jos pystyy juoksemaan tunnin verran 8 km/h, pystyisi juoksemaan maratonin viidessä tunnissa. Maratonin varsinainen tuskaosuus alkaa viimeistään siinä 30 kilsan paikkeilla, ja sitä tuskaosuutta varten pitää nimenomaan olla riittävästi juoksukilometrejä takana, että siitä selviää. Mutta voihan sitä aina kokeilemaan mennä, mihin rahkeet riittävät. Mä menisin juoksemaan vasta, kun voisin olla lähes varma, että selviydyn maaliin saakka.

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-20 19:50:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-11 20:51:26
Viestit: 349
Paikkakunta: Tampere
Mä kyllä komppaan Arnyek:ia. Mulla oli takana toista vuotta suhteellisen säännöllistä juoksuharjoittelua takana ennen ensimmäistä ja tähän mennessä ainoaa kokomaratonia. Pisimmät lenkit oli n. 25 km:n mittaisia joihin aikaa kului kolmisen tuntia. Puolikas oli kulkenut siihen n. kahteen tuntiin pari kuukautta aiemmin, joten lähdin tavoittamaan neljän ja puolen tunnin aikaa. Ja jonnekin kolmeen kymppiin asti olin ihan tavoitevauhdissa, mutta sitten alkoi puutuminen. Ja pari viimeistä kilometriä meni ihan puhtaalla tahdonvoimalla, hoin vaan että kyllä täältä maaliin tullaan vaikka sitten konttaamalla. 4h50 min ja rapiat siihen kului aikaa.

Kyllähän näitä ihmetapauksia on, jotka hölkkää maaliin ilman kummempaa etukäteisharjoittelua, mutta minä en siihen rääkkiin lähde, enkä kehota ketään muutakaan lähtemään. Jos nyt jonkun viiden kilsan lenkin pystyyy tauotta juoksemaan, niin mä varaisin sellaisen vähintään puoli vuotta treeniaikaa. Noi Sepon ohjelmat on mun mielestä myös oikein hyviä alkuun pääsemiseen.

_________________
Matkalla jonnekin

lukutoukan mietteitä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 09:14:32 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
okei okei alkaa nyt hiiltyko, mahan vain kysyin.

Musta suurin ongelma maratonissa on se etta monien ihmisten mielesta juokseminen on tosi tylsaa ja siksi noin monen tunnin juokseminen on henkisesti tuskallista, onneksi mun mielesta ei ole.

Muistan lukeneeni etta jos treenissa jo juoksee maratonin matkan kerralla niin silloin on huomattavasti todennakoisempi paasemaan perille oikeassa maratonissa. Toisaalta mulla on yksi amerikkalainen maraton-treenikirja jossa vaitetaan etta harjoitellessa ei tarvi juosta 3 tunnin lenkkia pidempaa ja silti paasis maratonin perille.

Miten te hoidatte perheen kanssa etta pystytte ottamaan noin paljon omaa aikaa juoksemiseen? Venyttelyjen ja suihkujen kanssa jo 30 kilsaa viikossa voi olla hankalaa just ajan takia.

Nykin maratonihan sitapaitsi olis jo tayteen buukattu kuten FLora maraton Lontoossa on buukattu jo edellisena elokuuna. :roll:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 12:12:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-11 20:51:26
Viestit: 349
Paikkakunta: Tampere
Mulle kertyy perusliikuntana jo tuo 30km viikossa reippaasti kävellen koiralenkkien muodossa. Siihen päälle 3-4 kertaa viikossa tällä hetkellä vaihtelevasti juoksua, pyöräilyä ja uintia. Lihashuoltoon joogaa. Nyt on pidemmät hölköttelylenkit (normaalisti n. 2h tai vähän yli) olleet vatsaongelmien takia tauolla, mutta niille on kolo sunnuntaiaamupäivässä.

Toistaiseksi mun on ollut helppoa ottaa omaa aikaa liikkumiseen, kun ollaan miehen kanssa kaksistaan. Varmasti jostakin täytyy tinkiä sitten kun toivottavasti jossain vaiheessa olisi perheenlisäyksen vuoro. Mutta onneksi noita on jos jonkinmoisia kärryjä, joissa jo puolivuotiaan lapsenkin voi ottaa mukaan lenkille.

_________________
Matkalla jonnekin

lukutoukan mietteitä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 13:26:01 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
ma en laske kavelya liikunnaksi koska sei ole koskaan vaikuttanut mun painoon tai kuntoon vaikka varmaan sama maara viikossa kuin sulla :lol:

Joo kylla ma mietin sita etta jos esim Gordon Ramsay ottaa younista etta paasee lenkille niin kai munkin jostain. Viikonloput olis loogisin homma mutta silloin miehella on niin paljon omia rastihommia viikolta (koska se on toissa 12-13 tunnin paivia) etta lapset jaa helposti mun kontolle. Pienempina ne pyoraili vieressa muttei enaa suostu ja alle 9v kotia yksin jattaminen on kuulemma rikos :roll:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 15:41:41 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Pangolin kirjoitti:
Musta suurin ongelma maratonissa on se etta monien ihmisten mielesta juokseminen on tosi tylsaa ja siksi noin monen tunnin juokseminen on henkisesti tuskallista, onneksi mun mielesta ei ole.


Kyllä se monen tunnin juokseminen on fyysisestikin tuskallista. :wink:

Pangolin kirjoitti:
Muistan lukeneeni etta jos treenissa jo juoksee maratonin matkan kerralla niin silloin on huomattavasti todennakoisempi paasemaan perille oikeassa maratonissa. Toisaalta mulla on yksi amerikkalainen maraton-treenikirja jossa vaitetaan etta harjoitellessa ei tarvi juosta 3 tunnin lenkkia pidempaa ja silti paasis maratonin perille.

Yleisin ohje maratonharjoitteluun taitaa olla, että riittävästi niitä pitkiä lenkkejä, mutta ei yhtään niin pitkää kuin maraton. Ja tosiaan niitä pitkiä lenkkejä pitää olla esim. joka toinen viikko, yksi pitkä lenkki ei riitä mihinkään - ja toisaalta kaikki lenkit eivät saisi olla superpitkiä. Sellaista riittävän monipuolista treeniä vaihtelevilla nopeuksilla ja matkoilla.

Pangolin kirjoitti:
Miten te hoidatte perheen kanssa etta pystytte ottamaan noin paljon omaa aikaa juoksemiseen? Venyttelyjen ja suihkujen kanssa jo 30 kilsaa viikossa voi olla hankalaa just ajan takia.


No, ei se nyt niin paljon aikaa vaadi... jos ajatellaan, että 30 kilsan juoksemiseen (yht. 3-4 lenkkiä) menee vaikkapa rennolla vauhdilla yhteensä kolme ja puoli tuntia, suihkut päälle, niin neljä tuntia. Venyttelyt voi hoitaa muiden askareiden lomassa, ellei aikaa muuten riitä. 4 tuntia viikossa itselle ei mun mielestä pitäisi olla missään elämäntilanteessa liikaa vaadittu, varsinkin kun ne 4 tuntia olisi ripoteltu pitkin viikkoa. Järjestelykysymyksiä, sanoisin. (Toisaalta mä en ehkä ole valmis koskaan hankkimaan lapsia juuri siksi, että en halua ottaa riskiä, että joskus joutuisin tilanteeseen, jossa pitäisi tehdä hirveästi järjestelyjä, että saisin viikossa neljä tuntia ihan vaan itselleni esim. lenkkeilyyn. Mutta se onkin toinen juttu. :D)

Nyt kesällä olen tehnyt lenkkejä iltahämärissä, klo 21-23 välillä, kun on jo hiukan viileämpää. Mies sitten taas harrastaa aamulenkkejä. Herää seitsemältä, kun minä vielä tuhisen lomalaisen onneani, ja juoksee lenkin alta pois silloin.

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-22 10:48:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-11 20:51:26
Viestit: 349
Paikkakunta: Tampere
Pangolin kirjoitti:
ma en laske kavelya liikunnaksi koska sei ole koskaan vaikuttanut mun painoon tai kuntoon vaikka varmaan sama maara viikossa kuin sulla :lol:


Ei se mullakaan kuntoon sinänsä vaikuta, eikä kyllä painoonkaan. Mutta mä olenkin entistä enemmän sitä mieltä että lihominen ja laihtuminen on liikunnasta riippumattomia. Mutta syy miksi tuon lasken esim. liikuntapäiväkirjaani mukaan on se, että pystyy näkemään liikkumisen aiheuttaman kokonaisrasituksen. Silloin kun tuohon 45 min-1,5h reipasta kävelyä koiran kanssa joka päivä kuvioon lisää muun liikunnan, liikkuu tuntimäärät joskus aika huikeissa, vaikka tehoja ei kovasti olekaan. Ja jostain täytyy välillä nipistää, ja muistaa ne lepopäivät, että ei mene ylirasituksen puolelle. Siitäkin valitettavasti on kokemusta.

_________________
Matkalla jonnekin

lukutoukan mietteitä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-21 17:09:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-02-21 21:58:21
Viestit: 56
Hieman taas sohvaperunoitunut palaa riviin - mun on tosi hankala aloittaa "rauhallisesti" vaan aina tulee joku 4-5 juoksukerran viikko mistä "toipuesssa" juoksua tulee ehkä kerran viikossa (parempi sekin tietty kun ei mitään) :cry: Nyt yritän sit lisäillä et 2-3 kertaa juoksua (muuta liikuntaa on kerran viikossa). Pitäisi myös edelleen yrittää vauhtia saada paremmaksi... Niin eikä jäädä talvellakaan sohvalle makaamaan... :oops:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-20 11:55:00 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
oliko Suomen uutisissa mitaan Eddie Izzardista aiemmin syksylla? ajattelin etta tama sopii tanne sohvaperunaketjuun. Han on brittikoomikko joka vain viiden viikon treenien jalkeen veti monta maratonia perakkain keratakseen rahaa hyvantekevaisyyteen. 43 maratonia peraperaa 51 paivassa :shock: :shock: :shock: Normaalista talllaisisita julkkisten tempauksista on taalla paljon juttua mutta jostain syysta tama sivuutettiin aika nopeasti verrattuna esim little britainin davidin kanaalin uintiin.

taalla lisaa http://news.bbc.co.uk/1/hi/8256589.stm

eddie sanoi tv-haastattelussa etta hanen painonsa ei laskenut lainkaan kun piti syoda hyvin energiapitoista ruokaa eika edes vatsakumpu pienentynyt urakan aikana mita han itse ihmetteli. ja etta hanella oli rakkoja rakkojen paalla jaloissa :lol:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-20 10:32:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-14 15:01:27
Viestit: 2850
Paikkakunta: Joroinen
Tere, saako tänne tunkea sinänsä ihan irrallisen kenkäkysymyksen kanssa?

- No, tungen kuitenkin, ette voi estää :D

Eli, mun tuli tossa syksyllä aloiteltua taas juoksua/hölkkää ja se lähtikin aika hyvin käyntiin, tuli tehtyä pari kertaa viikossa sellaisia 2-2,5km lenkkejä, varovasti kun pitää aloitella polven takia. Nyt on kuitenkin liukkaat kelit (tai siis, osa teistä on aivan sulia, paikka paikoin taas jäätä + superliukkaat lenkkipolut) ja mulla on kenkäongelma, koska esimerkiksi eilen koirien kanssa lenkillä teki aivan hirveästi mieli juosta, mutta mun talvilenkkarit on aivan törkeän raskaat.

Siispä kysymys kuuluukin, että millaiset kengät olisivat hyvät tällaiselle harrastelijalle talveksi? Icebugit olisi ihan loistavat, mutta ikään kuin ulkona budjetista, opiskelijalle aika tyyriit. Entä voiko näille irtonastoille/piikeille antaa suosiolla piutpaut, jos yhtään meinaa askeltaa kävelyä reippaammin? Hintahan on se, mistä ei pitäisi tinkiä, mut joskus on pakko. Alle satkulla olisi kiva löytää kenkät, enivan?

_________________
"The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-20 10:36:12 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Ihminen on luotu rauhalliseen kävelyyn ja lyhyisiin juoksupyrähdyksiin. Hölkkä tai varsinkaan maraton ei tee terveydelle lainkaan hyvää. Puolimaraton voi vielä mennä, mutta täysmaraton vaurioittaa kroppaa, monilla pysyvästi. Sohvaperunaisuus ja himohölkkä ovat tasan yhtä huonoja vaihtoehtoja.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-20 11:17:00 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Mirka kirjoitti:
Ihminen on luotu rauhalliseen kävelyyn ja lyhyisiin juoksupyrähdyksiin. Hölkkä tai varsinkaan maraton ei tee terveydelle lainkaan hyvää. Puolimaraton voi vielä mennä, mutta täysmaraton vaurioittaa kroppaa, monilla pysyvästi. Sohvaperunaisuus ja himohölkkä ovat tasan yhtä huonoja vaihtoehtoja.

mihin tama perustuu? Eiko suomalainen voimakas sisukas ruumiin rakenne just sovi tallaiseen pitkakestoiseen liikuntaan?

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-20 11:21:07 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Pitkäkestoinen liikunta menettelee alhaisilla sykkeillä. Eli mitä pidempään, sen rauhallisemmin. Ihminen nyt vaan on suunniteltu kävelijäksi pidemmillä matkoilla, juokseminen on hetkellinen rutistus saalistuksen tai pakenemisen vuoksi. Tai bussiin ehtimiseksi.

Johan sen Marathonin taistelukin osoitti. Kaverihan kuoli! Miksi moista pitäisi toistaa?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-21 01:14:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-09-07 09:35:42
Viestit: 377
Mirka kirjoitti:
Ihminen on luotu rauhalliseen kävelyyn ja lyhyisiin juoksupyrähdyksiin. Hölkkä tai varsinkaan maraton ei tee terveydelle lainkaan hyvää. Puolimaraton voi vielä mennä, mutta täysmaraton vaurioittaa kroppaa, monilla pysyvästi. Sohvaperunaisuus ja himohölkkä ovat tasan yhtä huonoja vaihtoehtoja.


Mirka on oikeassa!
Näin se kuulkaa on.

Ja miten on oikeasti tylsää hinkata kuntosalilla jotain hiivatin kuntopyörää tai muuta vekotinta pitkiä aikoja, kun on parempiakin keinoja pysyä kunnossa.
Ihminen, yhtenä eläinlajina, toimii, kuten Mirka sanoi, parhaiten lyhyissä spurteissa ja rennosti levossa. :)


Katsokaa lyhyen matkan juoksijoita ja verratkaa heitä maratoonareihin.
Kumman fyysinen olemus on terveempi?

Ja sama pätee eläinmaailmassa: tiikerit esim. ei paljoa hötkyile, ainoastaan saalistaessa ja kun se tehdään, niin eip siinä paljon hippulat vingu.
Mennään täysillä, lähes äärimmilleen viedyllä intensiteetillä!

Tätä samaa kannattaa käyttää omassa liikuntaharjoittelussa. Mm. intervallijuoksut, kahvakuulailu, muu intensiivinen harjoittelu, jossa ei ole sijaa paskanjauhamiselle kaverin kanssa liikesuoritusten välillä. Tekee treenit huolella, niin säästää aikaa ja jää enemmän aikaa sen kaverin kanssa juoruamiseen kuntosalin ulkopuolella.
Eiks' jee?


Ja samalla kannattaa unohtaa ne kuntosalien vipulaitteet ja muut härvelit.
Kroppaan saa lihasta muutenkin.

Mutta tottakai se voidaan tehdä siellä kuntosalilla, oikeilla liikkeillä tietty. :wink:
Eli koko kroppa mukaan oli kyseessä jalka- tai olkapäätreeni.

Kyllä sen sykkeen saa nousemaan kuntosalin punttitreenilläkin, ei sitä aerobista tarvii aina hinkata kyllästymisiin saakka, vaikka se aina välillä kannattaakin.
Hikeä pintaan ja asenteella...kunhan muistaa nauttia. :mrgreen:

Ja naiset, älkää peljätkö kuntosalia.

Se on paras paikka hankkia kroppa, joka miellyttää sieltä peilistä katsoessa ja samalla vastakkaista sukupuoltakin.
Ja nyt puhun terveestä, hedelmällisen kauniista ulkomuodosta. Ei kukaan normaali ihminen, mies tai nainen, näytä "kaapilta" tai gorillalta vaikka treeenaa hulluna ja syö karpisti syklittäen tai ilman. (No, arista en tiedä... :P )


Ari voi sanoa varmaan tähän muutaman sanasen lisää, mutta itse olen muuttanut hieman omaa kuntosalitreeniä monipuolisemmaksi ja muutenkin kokeillut paljon vaihtelevampaa liikuntaa kuin aiemmin. Pysyy mieli virkeämpänä kun on haasteita.


Mutta siis perusjuoksu on mielestäni kivaa sekin, mutta tylsistyn siihen nopeasti ja polvet ovat "viturallaan" hyvin nopeasti.
Toisaalta jos haluaa laihduttaa niin pitkäkestoinen liikunta matalla sykkeelläkin on ok, mutta enpä tiedä parempaa rasvanpolttajaa kuin esim.
kunnon jalkakyykyt (peppu maahan) tangon kanssa.


Mutta joo, tämä nyt vain tällainen omakohtainen kokemus.
Pääasiahan in, että on hauskaa ja nauttii...kunhan löytää sen oman lajinsa.

Ja pakko ei ole löytää omaa lajia.
Kukaan ei pakota ottamaan liikunnasta harrastusta!
Totta puhuen, en aina itsekään jaksa tehdä todella intensiivistä treeniä.
Siihenhän vaikuttaa aina niin moni asia: uni, ruoka, mielentila, stressi, motivaatio, jne, jne

_________________
Aktiivinen ote elämään on kaiken terveyden perusta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-26 16:22:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-02-21 21:58:21
Viestit: 56
En tiedä joudunko palaamaan sohvaperunaksi koska toisen jalan polvi on alkanut kipeäksi :( Olen keventänyt juoksulenkkejä eli vain 2-3 puolentunnin lenkkiä viikossa.. Joskus ehkä vähän pidempi (40-45min) mutta ei sen pidempiä juoksenteluja. En tiedä mikä tuon polven yhtäkkiä kipeäksi teki... :?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-26 16:45:54 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
missus kirjoitti:
En tiedä joudunko palaamaan sohvaperunaksi koska toisen jalan polvi on alkanut kipeäksi :( Olen keventänyt juoksulenkkejä eli vain 2-3 puolentunnin lenkkiä viikossa.. Joskus ehkä vähän pidempi (40-45min) mutta ei sen pidempiä juoksenteluja. En tiedä mikä tuon polven yhtäkkiä kipeäksi teki... :?


Mä en inhoo mitään muuta ajatusta maailmassa enempää kuin lenkille lähtemistä. Juoksu ei tosiaankaan oo se paras liikuntalaji, jos on yhtään "ylimääräistä" vyötäröllä. Suosittelen uintia. Se polttaa kaloreitakin paljon enemmän kuin juokseminen per aikayksikkö.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-26 18:02:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-02-21 21:58:21
Viestit: 56
rantaiso kirjoitti:
Mä en inhoo mitään muuta ajatusta maailmassa enempää kuin lenkille lähtemistä. Juoksu ei tosiaankaan oo se paras liikuntalaji, jos on yhtään "ylimääräistä" vyötäröllä. Suosittelen uintia. Se polttaa kaloreitakin paljon enemmän kuin juokseminen per aikayksikkö.


Olis varmaan joo, polvillekin parempi, mutta ei oo uimahallia lähellä ja enkä edes osaa uida tarpeeksi hyvin sporttailumielessä. :( En mäkään lenkkeilystä pitänyt mutta se on helppoa kun voi vaan kotiovelta lähteä....


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 911 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)