karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-02-28 14:29:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Alakarppi ja uinti
ViestiLähetetty: 2006-11-17 17:36:34 
Poissa
sintti
sintti

Niin, tämäkin karppi viihtyy vedessä. :)

Olen nyt viikon verran alakarpannut, ja mieli halajaisi jo altaaseen.
Tällä viikolla olen ottanut rauhallisesti, koska olen halunnut kropan antaa totutella rauhassa uuteen elämään - ja rehellisesti sanoen on myös laiskottanut. :lol:

Uimassa käyn siis yleensä 2-3 kertaa viikossa ja kerrallaan uin noin 1,5 km. Ensi viikolla saattaa tieni johtaa jälleen uima-altaaseen, ja nyt mietityttääkin, mitä oikein söisin ennen uimista. Ennen vedin banaanin, mutta tuntuu, että se romuttaa koko alakarppauksen. Okei, riippuu tietysti, vedänkö muuten hiilareita päivän aikana, mutta silti, ei tee mieli hiilareita pursuavaa banaania muutenkaan. :roll:

Uimassa käyn töitten jälkeen siinä viiden kuuden aikoihin. Edellinen ruoka on ollut karppi lounas töissä, ja aamupalankin töissä syön.
Ylipäätään miten sitä jaksaa liikkua reippaammin, jos alakarppaa? Jaksaako sitä?

Uimisen lisäksi kävelen koiran kanssa reipasta tahtia tunnin puolitoista päivässä.

Olen näitä liikunta-aiheitakin plarannut, ja plarailen toki edelleen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 18:04:17 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mä oon talvisin harrastanut avantouintia. Odottelen tässä kylmempiä ilmoja. :lol:

Viestin otsikko: Re: Alakarppi ja uinti
ViestiLähetetty: 2006-11-17 20:42:00 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Sarkka kirjoitti:
Niin, tämäkin karppi viihtyy vedessä. :)

Olen nyt viikon verran alakarpannut, ja mieli halajaisi jo altaaseen.
Tällä viikolla olen ottanut rauhallisesti, koska olen halunnut kropan antaa totutella rauhassa uuteen elämään - ja rehellisesti sanoen on myös laiskottanut. :lol:

Ylipäätään miten sitä jaksaa liikkua reippaammin, jos alakarppaa? Jaksaako sitä?

Jaksaa vallan mainiosti. Monilla tulee virtaa lisää, itse kuulun niihin.

Anna kuitenkin itsellesi aikaa totutella muutoksiin -kuten tunnut tekevänkin.

rantaiso kirjoitti:
Mä oon talvisin harrastanut avantouintia. Odottelen tässä kylmempiä ilmoja.

Kuin myös allekirjoittanut. Mukavaa laiskan miehen urheilua. Rauhaniemi? Kävin siellä kun aikoinan Tampereella asuin, nyt virtaa vesi vieressä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 21:57:18 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Minä kävin Suomessa ollessani uimassa aamuisin ja alakarpilla olin. En syönyt yleensä aamupalaa, mutta join yleensä tetran Valion karviais-boysenmarjakeittoa jossa ei paljon hiilareita ollut. Vissyä kans.

Kyllä alakarpilla jaksaa liikkua, mutta varmuuden vuoksi join tuota mehukeittoa ettei vaan altaassa tule yllätyksiä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 14:01:49 
Poissa
sintti
sintti

No nih, nyt on uimassa käyty ja hyvin meni. Ellei jopa paremmin kuin ennen alakarppausta. Noin tunti ennen eilisiltapäivän uimista söin satsuman ja sitä ennen päivän aikana vähähiilarisen aamiaisen ja lounaan. Uitua tuli puolitoista kilometriä, ja aikaa meni noin 40 minsaa. Missään vaiheessa ei heikottanut ja voimat riittivät koko uinnin ajan. Pari pientä suonenvetoa oli, siinä kaikki. Huomenna uudestaan. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 18:28:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä olen nyt tästä viikosta (maanantaista) alkaen vähentänyt hiilareita n. 75 g:aan päivässä.

Ma ja ti kävin puolen tunnin juoksulenkillä. Ihan hyvin kulki vaikka ihan "normaali" olo ei ollutkaan.

Ensi viikolla olisi tarkoitus aloitella uintiakin. Olen yleensä uinut kerrallaan n. 1,5 h kroolia. Täytynee kuitenkin tuohon uimiseenkin totutella taas pikkuhiljaa? Varmaan joku magnesiumtabletti kannattaisi ennen uimista vetäistä ettei tulisi suonenvetoja tahi muita lihaskramppeja?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-23 09:52:33 
Poissa
sintti
sintti

Juuh, magnesiumia on kotona kaapissa, mutta arvatkaapa, oonko muistanut ottaa... Viime talvena oli samoja oireita ihan normaalilla ruokavaliolla ja niihin tosiaan auttoi nuo magnesiumporetabut. Nyt syksyllä ennen alakarppausta mulla oli tosiaan tapana ennen uintia syödä banaani, mikä tuntui auttavan suonenvetoihin, banaani kun sisältää magnesiumia ym. kivennäisaineita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-01 21:19:24 
Poissa
sintti
sintti

Karbureettori taisi olla oikeassa. Nyt on parilla viimeisellä kerralla altaassa tuntunut siltä, ettei tunnu missään. :D Virtaa riittäisi vaikka minkä verran ja 1,5 kilsaan tuntuu menevän vähemmän aikaa kuin ennen. Toivottavasti jatkuukin näin. Olen edelleen alakarpilla, mutta uintipäivinä vetäisen jokusen tunnin ennen uimista mandariinin. Uimisen jälkeen sitten syön tukevammin. Kolme viikkoa ollaan nyt oltu alakarpilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-06 10:26:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä olen lasten uimakoulun aikana vetänyt 40-45 min altaassa, ja ihan normaali karppimenyyllä olen mennyt. Juomista olisin ehkä vähän kaipaillut, mutta se on kyllä ihan oma moka, kun en muista ottaa pulloa sinne altaan reunalle. :(

Joskus kevyempi treeni vaikka vaan rinulia, joskus vaparia koko aika, joskus sekoittelen laudan kanssa potkuja mukaan (jos haluan pitää pään pinnalla ja seurailla niitä lastenaltaan tapahtumia :) ), ja koskaan en ole huomannut, että veto loppuisi enempää kuin ennen karppailujakaan.

Molskis vaan! 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-07 20:17:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tyhmä kysymys ja hiukan ot:tä, mut kiinteyttääkö uiminen rintoja?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 23:28:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wili Wilperi kirjoitti:
tyhmä kysymys ja hiukan ot:tä, mut kiinteyttääkö uiminen rintoja?

Kyllä se rintalihaksia kiinteyttää joka vaikuttaa tietty rintojenki ryhdikkyyteen

Mulla uiominen nyt tauolla, mutta n 9km:a uin viikossa, 2 km kerrallaan, johon aikaa meni n. 40minuuttia
Kiinteyttää mukavasti kroppaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-13 11:22:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hyvä hyvä.. kun mulla on tällainen melkeimpä ongelma näitten ulokkeiden kanssa.. ovat kasvaneet 2 kuppikokoa tässä karpatessa ja haluan että pysyy tissit nätteinä :)

Viestin otsikko: Re: Alakarppi ja uinti
ViestiLähetetty: 2014-01-23 21:44:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällä kanssa karppaava kuntouimari. Parisen vuotta olen käynyt uimassa pari kertaa viikossa mitä töiltä ja perheeltä ehtii. Mahtava tunne aina uinnin jälkeen ja lisäksi pysyy kaksi ongelmaa kurissa. Nimittäin selkäkipu ja allerginen nuha. Vauhtia vapariin olen saanut kivasti tämän palstan ohjeilla
http://www.swimsmooth.com
Tekniikkana pääosin vapari kun ei polvet tykkää rintauinnista. Ehkä joskus perehdyn perhoseen ja selkään paremmin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00