karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 04:56:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-03 07:40:45 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Suomeksi jotain
http://www.tvins.com/fi/products/orbitr ... ite_fi.pdf
ja lontooks
http://www.thane.ca/manuals/manuals.php

Ai niin ja jos kaikkia lihaksia haluaa kehittää, niin jotain kehonpainolla tehtäviä lihasharjoituksia kannattanee lisäillä. Vatsalihaksia, punnerruksia, kyykkyjä ja venyttelytkin itsessään toimivat hyvänä lisänä...pilatestyyppistä vähän kaveriksi, niin kyllä se siitä. Useita lyhyitä harjoituksia viikossa on ainakin mulle parempi kuin muutama pitkä harjoitus. Aikatauluun helpompi sovittaa...eikä tuu paikat niin kipeeksi.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-04 14:34:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Iso tänks haili, sieltähän löytyikin sopivat sivut :D, venyttelyohjeetkin on kuvien kera, onneksi :mrgreen:
Joo tiedän: noita kaikkia mainitsemiasi 'ihania' liikesarjoja pitäisi tehdä, vaan kun ne tökkivät. Pilates kiinnostaisi hirveästi, mutta lähin ohjattu treenimahdollisuus on noin 265km päässä :roll:

Terveisiä kaikille Kallion Naisvoimistelijoille!

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-04 17:22:36 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
^^Aloita vaan yhdellä sarjalla punnerruksia sen crossarijakson jälkeen. Meet vaan lattialle maate ja punnerrat niin monta kuin menee ja sitten suihkuun/saunaan. Niin mäkin aloitin. Aina kun laitoin saunan päälle (mulla kestää ½h kun on lämmin) niin siinä odotellessa vähän kuntopyörää, muutama punnerrus, vatsaliike, kyykkyjä ihan vaan harjanvarsi painona ja vähän venyttelyjä, käsienpyörittelyä, ravistelua sun muuta kivaa. Kului se saunan odottelu ikäänkuin itsestään. Eikä tuntunu siltä että olis oikeestaan uhrannu minuuttiakaan treenamiseen. Nyt on tilanne jo toinen kun on muuttunut treenaminen tavoitteellisemmaksi, mutta se ei kuulu tähän ketjuun.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-05 15:09:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Ennen saunaa olenkin jo poljeskellut (onni että saa saunoa vaikka joka päivä :D ), suurta vastenmielisyyttä tuntien lisään nyt noita perusliikkeitä mukaan, ehkä sitten puolen vuoden kuluttua tuloksena on :smt026 !

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-06 13:10:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-27 08:32:15
Viestit: 376
Paikkakunta: Porin seutu
Meillä on nyt tuo crossari ollut nelisen päivää ja oon tehnyt sitä 22min päivässä (Kunto Plussassa luki, että 22 minuuttia kuluttaa Snickersin verran, niin siitä heitin tuon luvun :lol: ). Tänään koitin laittaa raskaimmalle mahdolliselle ja tein 5min, syke nousi korkeelle ja väsyin herkemmin kuin kevyemmällä pidempään.

Kiva vehje kyllä on, suosittelen.

_________________
Pituutta 174cm. Läskit pikkuhiljaa pellolle.


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-10 13:13:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-05-29 12:55:09
Viestit: 2
Paikkakunta: Helsinki
Olen jäänyt ihan onnellisesti crossarikoukkuun. :lol: Minulle paras ja motivoivin tapa on käydä salilla oman crossarin sijaan. Olen yrittänyt etsiä mahdollisimman "pitkäaskelista" crossaria pääkaupunkiseudelta. Hinta/laatusuhde saisi olla salilla kunnossa. Olisiko kenelläkään mitään vihjettä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-10 19:26:43 
Poissa
Karpisti
Karpisti
Avatar

Liittynyt: 2006-01-11 14:20:17
Viestit: 3407
haili kirjoitti:
... Jos on kaupallinen sali, jossa ohjaaja paikalla, niin heidän hommiinsa kuuluu säätää se vehje oikein, niin että liikkeestä tulee sulava tai ainakin pitää eka kerralla kurssi miten säädöt tehdään. Jos eivät sitä tee niin on syytä kysyä onko salissa jotain muutakin vikaa. Kotona se on sitten tehtävä myyjän ohjeiden tai ohjekirjan mukaan. Ja kyllä sen äkkiä oppii mikä asento tuntuu parhaalta. ...


En muuten ole nähnyt yhtään crossaria, jossa voi säätää sitä askellusväliä. En kotikäyttösissä kuin salillakaan.. :-k

_________________
~Kiiruhda hitaasti~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-10 20:31:34 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Kyllä siinä mitä minä käytin viimeksi oli sellaiset liukuruuvit joilla niiden aisojen keskinäistä kulmaa muutetaan. Jolloin myös muuttuu se askelpituus. Niinkuin jo aiemmin taisin sanoa niin se oli sellainen iso kuntosalivehje. Noissa pienemmissä ei taida olla säätöä.

Tähän väliin vähän googletusta...

Yksi iso ja kallis jossa on säätö
http://www.sport-tiedje.com/fi/kettler/ ... rossv2.htm

Vähän pienempi, jossa ei ole
http://www.sport-tiedje.com/fi/kettler/ ... ito_xs.htm

Hyvä kun puutuit melkein väärään informaation. =D>

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-11 12:17:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-05-29 12:55:09
Viestit: 2
Paikkakunta: Helsinki
Juuri tuollaiseen kalliiseen liukuruuvi vehkeeseen haluaisin tutustua lähemmin ja mielellään useamman kerran viikossa. :o Eli tietääkö kukaan, millä salilla sellainen olisi pääkaupunkiseudulla?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-04-11 16:47:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-08-22 16:38:31
Viestit: 644
Tilasin maanantaina Anttilasta Kettler verso 107. Eilen saapui paketti kotio ja olipas kasaaminen. Tänään eka treeni takana, 30min. ja hiki virtasi. Ihan kelpo laite näin kotikäyttöön, ei pidä ääntä ja askelluskulma mulle sopiva. Askelluksen pituutta ei pysty säätämään, mikä on harmi, koska kunnon kasvaessa se olisi hyvä.

_________________
Kuva




Uusi startti 06.01.2014


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-11-14 20:24:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-13 21:16:12
Viestit: 258
Paikkakunta: Helsinki
Crossari on suosikkilaitteeni salilla, teen sillä aina sen 20min alkulämmittelyn. En ole lisännyt minuutteja vaan nostanut tasoa ja vauhtia, käyn salilla 5 kertaa viikossa joten olen ajatellut sen riittävän. Eipä mulle kotiin mahtuiskaan koko laitetta kun asun pienessä kaksiossa - partsillakin olisi talvella vähän vilpoista polkea.. 8)

_________________
"Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!" - Duudsonien Jarppi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2008-11-22 14:09:24 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2008-11-18 12:14:14
Viestit: 23
Paikkakunta: Kouvola
Naamis kirjoitti:
dalina kirjoitti:
katson teho-osaston aina crossaillessa, olo on aina aika mahtava sen jälkeen. Kilsoja tulee toistakymmentä sen aikana.


Höh, miten minulla tulee tunnissa vain noin 10km, vaikka tahti on oikeasti ihan reipas? o.O Niin ja mietin kyllä itsekin siinä crossaillessa, että mitähän kilometrejä ne oikein ovat, joten en sitten yleensä koko kilometrimäärää edes katso, vaan tarkkailen aikaa.


Nuo etäisyyden on varmasti hyvin pitkälti siitä vastuksesta kiinni. Itse pidän omassa Crossarissa vastuksen suunnilleen puolessa välissä ja tunnissa kertyy noin 10 km. Puoli tuntia kerrallaan kylläkin vielä hiihdellään kun kunto ei salli enempää. :roll:

_________________
Käytä yhdessä kahvia ja tupakkaa niin vatsasi toimii!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-12-02 23:59:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-24 16:56:46
Viestit: 101
Paikkakunta: Elimäki
Hih, mullakin on nyt käyttöoikeus crossariin. Ostin sellaisen tytölle ikäänkuin ennakkojoululahjana, kun nämä ulkoilukelit on mitä on. Sain esittelykäytössä olleen ajopelin vähän halvemmalla. Tässä on se vähän pitempi askellus.
http://tunturi-fi1.live.ism.nl/pages/de ... 00016.aspx

Hulluna olen polkenut - ja todennut, että olen tosi rapakunnossa. Mutta suunta on ylöspäin... :D

-Lea-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2008-12-03 08:52:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-06 15:44:43
Viestit: 29
Paikkakunta: Vantaa
Mulla pyörii nurkissa käyttämätön Protheus crossari. Pitäisi varmaan saada jostain inspistä ruveta taas crossailemaan. On se kummiskin kivempaa kuin kuntopyörä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2009-01-01 22:31:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-13 21:16:12
Viestit: 258
Paikkakunta: Helsinki
Chelsea kirjoitti:
Pitäisi varmaan saada jostain inspistä ruveta taas crossailemaan. On se kummiskin kivempaa kuin kuntopyörä


No on todellakin. Mun piti pidentää crossaritreeni 30 min kun tuntui että alkaa maistumaan pidemmätkit treenit. Sanoisin, että inspis lähtee siitä kun pistää hyvää ja sopivan reipasta musiikkia taustalle ja vaan hyppää kyytiin. Koukku tulee nopeasti.

_________________
"Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!" - Duudsonien Jarppi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2009-02-14 23:56:29 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-01-11 21:34:28
Viestit: 13
Paikkakunta: e-pohjanmaa
Mulla on Hobbyhallista tilattu Raleigh-merkkinen crossari. Tein taktisen ratkaisun ja hankin halvemman (350 rahteineen) pelin, jonka joko hylkään tai poljen puhki. Jälkimmäinen näyttää olevan toteutuva vaihtoehto. Seuraavaksi hankin joko päälle tonnin crossarin tai saman hintaluokan juoksumaton.

Crossarin hankkiessani painoin 126 kiloa ja kunto oli pakkasen puolella. Aika nopeasti kunto alkoi parantua, vaikka aluksi jopa viiden minuutin polkeminen tuntui kuolemalta. Aluksi en jaksanut pitää käsiä mukana kuin muutaman minuutin, mutta nykyään sauvon parikin tuntia (hyvä leffa) isolla vastuksella. Sykealue vaihtelee 120-180 välillä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2009-03-28 11:11:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-12 18:40:15
Viestit: 834
Paikkakunta: Imatra
Miulla on myös crosstrainer ja on muuten tehokas vehje. On vaan nyt joutunu seisomaan ja pölyttymään kun millon on pamahtanu nilkka sunmuuta. Nyt ei sit taas pysty treenaamaan tuolla sen takia että syke pomppaa liian ylös. No, kohan vauva syntyy ja ite toipuu ni sitten on hyvä jatkaa/alkaa säännöllinen treenaaminen kun siinä tuota tehoa tuntuu kuitenkin olevan (vai oisko miulla vaan rapakunto? :roll: )

_________________
Kuva
Ole ilolla paha ihminen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2010-07-23 21:32:19 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-06-27 00:56:21
Viestit: 14
Mites porukalla on crossarit pelittäneet ? :)

Vakavassa harkinassa olisi Raleigh X900i -crosstrainer Hobbiksesta

_________________
Kuva
Syöt varmaan liikaa. Aamiainen, lounas ja päivällinen, välipalaa ja iltapalaa. Ja ruokaa iloon ja suruun ja lohtuun ja ahdistukseen. Pientä rajaa. Syö vain silloin kun on nälkä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2010-07-27 20:38:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-27 20:29:01
Viestit: 1
Itsellä ei ole crossia, mutta poikaystävällä on, jota kyllä käytän toooosi ahkerasti. Joka päivä tulee crossattua, ainakin silloin kun olen poikkiksella. Jos en ole, niin teen pitkää kävely- tai juoksulenkkiä raittiissa ilmassa, ja jumppailen lihaksia muuten siihen päälle.

Hyvä crossi on kyllä todellakin hintansa väärti. Mä käytän "Energetics" merkkistä, hinta oli ostettaessa jotain 700 euron luokkaa. Rakastan yli kaiken intervalliohjelmaa! Olen siihen ihan koukussa. :lol: 45 minuuttia, 11,7 km, 626 kaloria siinä on tähän astinen ennätykseni, ja noihin lukemiin aina suunnilleen pääseekin 45 minuutin intervallissa.

Välillä on kyllä olo aika naatti, ja silloin teen 30 minuutin intervallia, jossa yleensä kulkee joku 7 km, ja kaloreita palaa 400-500 paikkeilla.

Ihana laite, pakko sanoa! Pystyy treenaamaan niin jalkoja, reisiä, pakaroita, käsiä, rintaa ja selkää. On myös hyvää vaihtelua mun lenkkeilylle, jota harrastan paljon.

Pitäisikin taas kohta hypätä crossin kyytiin, jahka saan pyykit pois koneesta ja ilta vielä hiukan viilenisi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Cross trainer
ViestiLähetetty: 2010-07-27 22:34:46 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-06-27 00:56:21
Viestit: 14
Mun crossi vaihtu pienempään :? Tilan puute, pienempi malli tulossa. Ainakaan ei pitäs pistää pahakseen massaa tuo vekotin :lol: :RALEIGH X600:
• Magneettivastus
• 8-portainen vastuksen säätö
• Vauhtipyörän paino: 6 kg
• Mittarin toiminnot: selaus, aika, nopeus, matka, energiankulutus, syke (ohjaustangon antureilla), palautuminen, painoindeksi, BMR (perusenergiantarve levossa) ja rasvaindeksi
• Siirtopyörät
• Mitat (p x l x k): 140 x 59 x 171 cm
• Paino: 40 kg
• CE/RoHs/GS -hyväksytty
• Toimitetaan osina, mu­ka­na suo­menkieli­set kokoamis- ja käyttöohjeet
• Vuoden takuu (käyttäjän maksimipaino: 150 kg).

_________________
Kuva
Syöt varmaan liikaa. Aamiainen, lounas ja päivällinen, välipalaa ja iltapalaa. Ja ruokaa iloon ja suruun ja lohtuun ja ahdistukseen. Pientä rajaa. Syö vain silloin kun on nälkä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)