karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 08:58:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2021-11-18 08:39:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47636
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mohmelo kirjoitti:
Ylimääräistä proteiinia tarvitaan tietysti sen verran mitä aikoo lihasta kasvattaa; 1kg/kk tarvitsee reilun 30g prodea yli kulutuksen päivässä.

Kauan, kauan sitten, kun vielä zoneilin ja siis luin Barry Searssia (ja kasvatin olematonta lihasmassaani varsin maltillisilla valkuaismäärillä), laskin kyseisen Searssin perässä tuota valkuaistarvetta. Siinä tuli esiin tuo sama 30 grammaa (eli yksi unssi) per päivä jotta lihasta saisi kasvamaan kilon kuussa. Mutta mutta... noissa laskuissa riitti 30 grammaa proderuokaa eikä 30 grammaa proteiinia. Puhutko tästä vai jostain ihan muusta? Jos tästä, niin pysyn edelleen pappa Searssin laskuissa, jotka itse olen myöhemmin useampaankin kertaan tarkistanut : )

En sano etteikö valkuaista tarvittaisi lisää, mutta puhtaasti lihasten kasvatukseen menee yllättävän vähän. Ja se valkuainen, jota ei käytetä lihaksiston ylläpitoon tai kasvatukseen, menee takuuvarmasti ja kaikilla vain polttoaineeksi, jokamikä ei ole tietenkään mikään synti tai hankaluus, vaan vain faktaa. Suurin osa ihmisen tarvitsemista kaloreista menee kulutukseen, ei rakennukseen.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-11-19 01:23:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
els kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti:
Ylimääräistä proteiinia tarvitaan tietysti sen verran mitä aikoo lihasta kasvattaa; 1kg/kk tarvitsee reilun 30g prodea yli kulutuksen päivässä.

Kauan, kauan sitten, kun vielä zoneilin ja siis luin Barry Searssia (ja kasvatin olematonta lihasmassaani varsin maltillisilla valkuaismäärillä), laskin kyseisen Searssin perässä tuota valkuaistarvetta. Siinä tuli esiin tuo sama 30 grammaa (eli yksi unssi) per päivä jotta lihasta saisi kasvamaan kilon kuussa. Mutta mutta... noissa laskuissa riitti 30 grammaa proderuokaa eikä 30 grammaa proteiinia. Puhutko tästä vai jostain ihan muusta? Jos tästä, niin pysyn edelleen pappa Searssin laskuissa, jotka itse olen myöhemmin useampaankin kertaan tarkistanut : )

En sano etteikö valkuaista tarvittaisi lisää, mutta puhtaasti lihasten kasvatukseen menee yllättävän vähän. Ja se valkuainen, jota ei käytetä lihaksiston ylläpitoon tai kasvatukseen, menee takuuvarmasti ja kaikilla vain polttoaineeksi, jokamikä ei ole tietenkään mikään synti tai hankaluus, vaan vain faktaa. Suurin osa ihmisen tarvitsemista kaloreista menee kulutukseen, ei rakennukseen.


Tuo 30g oli siis ihan suoraan laskettu siitä 1kg jaettuna noin kolmella kymmenellä. Enemmänkin osoittamaan sen kokoluokan minkä verran sitä tarvitsee - ei siis hirveitä prodemääriä, vaan hyvinkin maltillisesti.

Mutta siis, oikeampi kaava laskea se lihaksen kasvuun tarvittava määrä on nimenomaan verrata syötyä lihasta ja kasvatettua lihasta - jos lihassa on noin 25% proteiinia (riippuu tietysti ihan rasvaisuudesta), on sitä se 25% myös lihaksessa. Eli kilon lihasta saa kasvatettua 10:llä kulutuksen ylittävällä proteiinigrammalla päivittäin - kunhan se sisältää kaikki tarvittavat aminohapot tarvittavassa suhteessa.

Kaikki aminohapot mitkä jäävät yli, menevät sitten energiaksi, miksi kasviprode onkin niin hankalaa ihmiselle.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-11-19 03:51:49 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Ilmeisestikään kumpikaan teistä ei harrasta voimalajeja? Jos harrastaa, niin kuuntelen toki tarkemminkin.

1Kg lihasmassan kasvua kuukaudessa on aika paljon. 12Kg lihasmassaa vuodessa on sanoisinko aika toiveajattelua.

Ehkä nämä ajatukset ja ideat toimivat paperilla mutta en nyt ihan usko näiden toimivan tosielämässä. Lihasmassan kasvattaminen ei nyt ole ihan noin helppoa, että syödään 30g protskua yli kulutuksen ja paastotaan paljon.
Tällä mohmelon kaavalla minulla pitäisi olla isot lihakset.

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-11-19 09:50:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
jäbä kirjoitti:
Ilmeisestikään kumpikaan teistä ei harrasta voimalajeja? Jos harrastaa, niin kuuntelen toki tarkemminkin.

1Kg lihasmassan kasvua kuukaudessa on aika paljon. 12Kg lihasmassaa vuodessa on sanoisinko aika toiveajattelua.

Ehkä nämä ajatukset ja ideat toimivat paperilla mutta en nyt ihan usko näiden toimivan tosielämässä. Lihasmassan kasvattaminen ei nyt ole ihan noin helppoa, että syödään 30g protskua yli kulutuksen ja paastotaan paljon.
Tällä mohmelon kaavalla minulla pitäisi olla isot lihakset.


Kannattaisi treenatakin, ei se lihas muuten kasva.

Lihasmassan kasvu riippuu nyt ihan siitäkin, että kuinka kauan olet treenannut; alkuun sitä kasvattaa helposti 1-2 kg kuukaudessa (enemmänkin jos olet ahkerasti salilla) ja vuosia treenanneille tämä taas on lihasmassan kasvu vuodessa.

Jos se 30 grammaa prodea ei ole riittävästi, niin paljonko sitä sitten mielestäsi tarvitaan?

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-11-19 11:27:00 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Mohmelo kirjoitti:
jäbä kirjoitti:
Ilmeisestikään kumpikaan teistä ei harrasta voimalajeja? Jos harrastaa, niin kuuntelen toki tarkemminkin.

1Kg lihasmassan kasvua kuukaudessa on aika paljon. 12Kg lihasmassaa vuodessa on sanoisinko aika toiveajattelua.

Ehkä nämä ajatukset ja ideat toimivat paperilla mutta en nyt ihan usko näiden toimivan tosielämässä. Lihasmassan kasvattaminen ei nyt ole ihan noin helppoa, että syödään 30g protskua yli kulutuksen ja paastotaan paljon.
Tällä mohmelon kaavalla minulla pitäisi olla isot lihakset.


Kannattaisi treenatakin, ei se lihas muuten kasva.

Lihasmassan kasvu riippuu nyt ihan siitäkin, että kuinka kauan olet treenannut; alkuun sitä kasvattaa helposti 1-2 kg kuukaudessa (enemmänkin jos olet ahkerasti salilla) ja vuosia treenanneille tämä taas on lihasmassan kasvu vuodessa.

Jos se 30 grammaa prodea ei ole riittävästi, niin paljonko sitä sitten mielestäsi tarvitaan?


Mohmelo kirjoitti:
Jos tarkoitus on kasvattaa/säästää lihaksia, kannattaa paastota mahdollisimman paljon, koska se nostaa kasvuhormonin määrää - vähemmän treeniä, opettele syömään mahdollisimman harvoin, ja proteiinia ja hiilareita mahdollisimman vähän.


Tuossa lainaus sinun omasta tekstistä.

Ilmeisesti et itse harrasta voimalajeja?

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-11-21 12:49:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
jäbä kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti:
jäbä kirjoitti:
Ilmeisestikään kumpikaan teistä ei harrasta voimalajeja? Jos harrastaa, niin kuuntelen toki tarkemminkin.

1Kg lihasmassan kasvua kuukaudessa on aika paljon. 12Kg lihasmassaa vuodessa on sanoisinko aika toiveajattelua.

Ehkä nämä ajatukset ja ideat toimivat paperilla mutta en nyt ihan usko näiden toimivan tosielämässä. Lihasmassan kasvattaminen ei nyt ole ihan noin helppoa, että syödään 30g protskua yli kulutuksen ja paastotaan paljon.
Tällä mohmelon kaavalla minulla pitäisi olla isot lihakset.


Kannattaisi treenatakin, ei se lihas muuten kasva.

Lihasmassan kasvu riippuu nyt ihan siitäkin, että kuinka kauan olet treenannut; alkuun sitä kasvattaa helposti 1-2 kg kuukaudessa (enemmänkin jos olet ahkerasti salilla) ja vuosia treenanneille tämä taas on lihasmassan kasvu vuodessa.

Jos se 30 grammaa prodea ei ole riittävästi, niin paljonko sitä sitten mielestäsi tarvitaan?


Mohmelo kirjoitti:
Jos tarkoitus on kasvattaa/säästää lihaksia, kannattaa paastota mahdollisimman paljon, koska se nostaa kasvuhormonin määrää - vähemmän treeniä, opettele syömään mahdollisimman harvoin, ja proteiinia ja hiilareita mahdollisimman vähän.


Tuossa lainaus sinun omasta tekstistä.

Ilmeisesti et itse harrasta voimalajeja?


Harrastan kyllä. En nyt oikein ymmärrä pointtiasi asian suhteen.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-11-21 15:02:20 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Pointtini on se, että olen aika monipuolinen liikunnan aktiiviharrastaja ja jonkin verran on kertynytkin kokemusta liikunnasta ja siihen liittyvästä tiedosta.
En nyt oikein ymmärrä näitä sinun teroioitasi, jotka kumoavat toinen toisensa. Nämä tuntuvat enemmänkin näiltä kaiken tietäviltä ja joka asiaan puuttuvilta teorian tason tietäjiltä, joilla ei ole omakohtaista kokemusta aktiivi liikunnasta ja kuntoilusta.

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-11-22 05:22:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
jäbä kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä näitä sinun teroioitasi

Huomenta
olen aivan samaa mieltä.
Mohmelo:n jutut, juu en ymmärrä, mistä nämä on peräisiin, ei päätä ei häntää.
suorastaan käsittämättömiä juttuja.
taustalla voi olla todella suuri tietämättömyys (tai väärät virheelliset lähteet) tai me ei vain ymmärretä mitä Mohmelo tahtoo sanoa?

kuitenkin tämähän on keskustelupalsta, joten keskustelut ovat tervetulleita ja mukavia, mutta pitäähän nyt joku tolkku olla teorioissa, tai ainakin sanoa "minun mielestäni" jos väittää vastoin todellisuutta. tälläkin palstalla saa esittää ihan omia mielipiteitä ja teorioita kuten Mohmelo tekee, vaikka ne ei perustuisi mihinkään, on syytä vain sanoa ainakin että "minun mielestäni"

ja niin mitä tulee johonkin juttuun tai mihin se perustuu tai teoriaan, netin syövereistä löytyy vaikka mitä juttulähteitä, se ei vain tarkoita että se pitää paikkaansa oli se sitten kirjassa tai netissä kirjoitettu.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)