karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:59:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 08:04:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
Tuo vesijuoksu taitaa olla ainoa juoksumuoto tällaiselle vähän iäkkäämmälle naisimmeiselle, vähän yli 60.. En varmastikaan pystyisi maalla juoksemaan tuntia, kuten altaassa.
Minä en ole ollut missään ohjatussa toiminnassa, koska hinnat ovat korkeita, mutta yritän juosta kuten maallakin juoksisin.
Netistäkin olen tsekannut vesiliikunnan sivulta tekniikkaa, ovat kyllä hyvät ohjeet.
Tosi mukaavaa, mutta tietenkin ykstoikkoista.
Usein olen altaassa melko yksin, kun käyn mielelläni aamupäivästä.
Silloin matka ja aika taittuu mukavammin, kun laskeskelen kierroksia.
Yleensä ehdin 2-3 kertaa edestakaisin sinne, missä jalat ottavat pohjaan viidessä minuutissa, mutta ei sen nopeuden ole väliä vaan kokonaisaika on minulle tärkeämpää.
Juoksen aina tunnin ja sitten vielä uin, jumppaan ja venyttelen lopuksi.
Sitten hyvään saunaan ja kotiin.
On todella tyttömäinen olo.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 10:12:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-08-03 07:55:44
Viestit: 66
Itse ehdin käydä tuossa vuoden vesijumpassa ja siinä oli kyllä kiva laji. Täysillä kun veti ohjatun tunnin niin kyllä oli voipunut olo. Loppuajasta vesijumppa rupesi kuitenkin tuntumaan siltä, että siitä ei ole niin paljon hyötyä kuin jostain "raskaammasta" lajista olisi. Se oli lähinnä sellaista kivaa, mutta ei tarpeeksi rääkkävää:)

Nyt sitten tässä syksyllä kokeilin bodypumppia ja totesin, että energian kulutuksen ja lihastenkasvun kannalta se on paljon tehokkaampi laji ja sopii kaikille. Joten vesijumppa on jäänyt ja pumppi tullut tilalle.

_________________
Kuva

[Karppaus 07/06-12/06 -14kg]
2kg tullut takaisin väliaikana.
Takaisin ruotuun 10.7.2007 ja vielä 8kg viime kesän tavoitteeseen...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 11:57:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
Onkohan kenelläkään tietoa sellaisesta yksinkertaisesta ja ei kovin kalliista vekottimesta, jolla voisi lihasjumppaa harjoittaa kotona.
Ostin tuossa urheiluliikkeestä sellaisen kumilenkin, sellaisen putkeksi tehdyn.
Sitä sitten käytin ohjeiden mukaan, mutta kun ensimmäinen oli keltainen, luultavasti kaikkein löysin versio, katkesi alta viikossa.
Sain tilalle punaisen, jonka piti olla vähän tiukempi. Olihan se, mutta sekään ei kestänyt kuin alle kuukauden.
Nyt saan rahani takaisin tai tietenkin voin myös ostaa jonkun uuden laitteen, mutta en vielä ole keksinyt, mikä se olisi.

Onko kenelläkään kokemusta sellaisesta Gymsticistä. Onko tehokas ja ennenkaikkea kestävä?
En minä mikään voimanpatti ole, mutta nuo aikaisemmat eivät vain kestäneet.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 08:05:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-08-05 18:24:06
Viestit: 1260
Paikkakunta: Villi Länsi
Mulla ollut vesivyö n. 4 vuotta. Hankin vesiliikuntainstituutista n. 40 eurolla ja hyvin on pelittänyt. Itse TOSIN juossut vyön kanssa kESÄISIN oikeassa järvessä. Ihana mennä keskelle järveä, ihailla aurinkoa ja rantamaisemia...fiilis melko rauhoittava. Olenpa vahtinut oman kouluikäiseni uimista samalla itse vyön kanssa heiluessani. Lapsenvahtinakin toiminut siis..tosin olen aika lähellä tyttöä ja vahdin kuin haukka, ettei se vettä hörpää...Tehotreeniä olen vetänyt sykemittarin kanssa ja sanotaanko näin, että ei se syke nouse ihan itsekseen eli TEHOA on oltava potkuissa ja käsiliikkeissä :P Pantteri


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 16:34:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-30 13:52:19
Viestit: 855
Olisiko kellään vinkkejä voisko vesijuoksua harrastaa jossain Vuosaaren tahi Vantaan alueella? Porvoosta ei taida mistään löytyä. Kaikki vesiliikuntakurssitkin täyttyi syksyllä niin nopeasti, ettei keretty mukaan. :(


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 17:15:11 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2006-03-04 20:01:22
Viestit: 45
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Eikös sitä saa nykyään melkein kaikissa uimahalleissa juosta mihin aikaan vaan? Useat uimahallit varaavat oman "kaistan" juoksijoille, jossa saa sitten pinkoa ihan rauhassa häiritsemättä tavis uimareita :wink:

Vai tarkoititko, että etsit paikkaa missä opetettaisiin vesijuoksun tekniikkaa? Siitä en osaa sanoa mitään :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 18:02:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-30 13:52:19
Viestit: 855
Joo, aattelin et olisi kivaa mennä ohjatuille tunneille ainakin aluksi. Tuskin kyseessä hirveen vaikea tekniikka, mutta olisi kivaa, jos sais ensi edes hieman vihiä mitä ollaan tekemässä ja miten pitää liikkua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-14 22:02:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-14 19:30:45
Viestit: 17
Aika naisvaltainen laji tuo vesijuoksu, mutta uskaltauduin kokeilemaan. Tykästyin heti! Todella tehokasta liikuntaa niin hengitys kuin verenkiertoelimillekin. Syke nousi aika ajoin 160 kun tein spurtteja. Lopuksi vielä kunnon venyttelyt. Olen käynyt vesijuoksemassa nyt kuntosalin lisäksi 2krt viikossa ja tuntuu että se kunto kohoaa nopeasti.

Vesi on muutenkin itelle sopivin liikuntamuoto.

_________________
lähtöpaino: 140kg paino nyt: n.91kg tavoitepaino: 80~kg
karppipisteilyä tms vuodesta 2004


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-15 16:39:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
DidiCarbs kirjoitti:
Joo, aattelin et olisi kivaa mennä ohjatuille tunneille ainakin aluksi. Tuskin kyseessä hirveen vaikea tekniikka, mutta olisi kivaa, jos sais ensi edes hieman vihiä mitä ollaan tekemässä ja miten pitää liikkua.


Googletapa vesiliikunta, siellä löytyy ohjeet vesijuoksuun.
Se on muuten samanlaista kuin juoksisit maalla.
Kädet pidetään 90 asteen kulmassa ja kauhotaan vettä sormet yhdessä edestä taaksepäin, mitään sivuttaisliikettä ei tehdä.
Jaloilla sitten juostaan, nilkatkin ojennetaan ja lopuksi potkaistaan kauas taakse. Laajat liikkeet.
Asento melko pysty, vähän etuviistossa, kuten juoksisit muutenkin.
Vähän tuohon malliin. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 12:31:59 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2006-12-31 10:41:37
Viestit: 9
Mä olen jo useemman vuoden ollu koukussa vesijuoksuun :D
Yleeensä huruttelen puol tuntia ihan perinteisellä vsijuoksutyylillä ja nyt viime aikoina on tehny mieli saada iskua nivelille. Niinpä toiset puoltuntia juoksen matalaa reunaa nii et jalat ottaa pohjaan.

ainoo paha juttu näin karppauksen alottaneena on se ,et joutuu juoksemaan kerran vartissa kuselle :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 16:49:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-17 15:22:59
Viestit: 133
Paikkakunta: Jyväskylä
Vesijuoksu on niitä harvoja liikuntalajeja, joista voin sanoa pitäväni... paitsi että se on tappavan tylsää yksin :(
Muutettuani viime syksynä uudelle paikkakunnalle jäi vesijuoksukaveri vanhoille kotikonnuille.
Olenkin miettinyt, että olisikohan olemassa korvanappiradiota tms. jota voisi kuunnella vedessä? Onko kellään tietoa moisesta värkistä? Netistä löysin jonkun 200 euroa maksavan mp3:n joka sopii uimareille, mutta hinta ei ole mun kukkarolle sopiva :?

Vai millä ihmeellä te muut yksin juoksijat viihdytätte itseänne juostessanne?

_________________
Kaloria ei jätetä!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 17:32:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-01 14:25:55
Viestit: 821
Paikkakunta: Tampere
Hulda kirjoitti:
Vesijuoksu on niitä harvoja liikuntalajeja, joista voin sanoa pitäväni... paitsi että se on tappavan tylsää yksin :(
Muutettuani viime syksynä uudelle paikkakunnalle jäi vesijuoksukaveri vanhoille kotikonnuille.
Olenkin miettinyt, että olisikohan olemassa korvanappiradiota tms. jota voisi kuunnella vedessä? Onko kellään tietoa moisesta värkistä? Netistä löysin jonkun 200 euroa maksavan mp3:n joka sopii uimareille, mutta hinta ei ole mun kukkarolle sopiva :?

Vai millä ihmeellä te muut yksin juoksijat viihdytätte itseänne juostessanne?


Mahdankohan olla jotenkin itseriittoinen, kun juoksentelen vedessä kevyesti 1½ tuntia ilman mitään seuraa.. Olen yrittänyt käydä myös kaverinkin kanssa, mutta juoksurytmimme on niin erilainen, että ei toisesta oikein seuraksi ole. :shock: Koen jotenkin hirveän rentouttavaksi yksin juoksemisen, saan olla ajatusteni kanssa ihan itsekseen. :-k Melkein hermostun, jos joku mummo yrittää viritellä small talkia altaassa... Tai sitten vaan yksinkertaisesti olen jotenkin antisosiaalinen... :P

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqunzS0/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 20:27:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-08 13:38:15
Viestit: 38
Ystävättäret saivat minut tässä taannoin uimahallissa kokeilemaan tuota vesijuoksua. Se oli yllättävän hauskaa ja tehokasta. Muut uimahallin käyttäjät saattoivat katsoa hieman hitaasti, kun kolme naista sätkyttelee altaan päästä päähän useampaan kertaan sinisissä kellukkeissa ja nauravat hervottomasti. Mutta sehän taas on heidän ongelmansa.

Minä ainakin suosittelen kokeilemaan tuota lajia! Itse aion vesijuoksennella seuraavallakin kerralla, kunhan taas saamme uimahallirinkimme toimimaan.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-17 13:20:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
Hulda kirjoitti:

Vai millä ihmeellä te muut yksin juoksijat viihdytätte itseänne juostessanne?


Moikka! :)
Minustakin tuo vesijuoksu on mukavaa, mutta todella tylsää yksin.
Juoksentelen aina tunnin.
Olen ruvennut laskemaan kierroksia, niin aika kuluu nopeammin ja samalla saa tietää, onko nopeus kehittynyt.
Ensin lasken viiden minuutin ajalta ja sitten katson, pysyykö tahti samana seuraavan viiden minuutin aikana.
Minä juoksen vain sen pätkän yhteen suuntaan, kun jalat eivät ylety pohjaan, mutta saattaahan se olla pohjassa kävelykin energiaa kuluttavaa.
Pitääkin seuraavalla kerralla kokeilla, montako kierrosta tulee tunnissa, kun menee altaan päästä päähän.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-18 08:46:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-17 15:22:59
Viestit: 133
Paikkakunta: Jyväskylä
Avasinpa suuni oikeassa paikassa ja nyt mulla on vesijuoksukaveri :lol:
Keskiviikkona mennään eka kerran yhdessä juoksemaan ja toivottavasti siitä tulee säännöllinen tapa. Tietty vähän jänskättää kun kaveri ei ole mulle kovin tuttu, koska kemioilla on kuitenkin aika paljon merkitystä, että yhteisestä liikunnasta tulisi nautittavaa ja rentouttavaa. Mutta positiivisin mielin odottelen, josko tästä jatkuisi taas säännöllinen harrastus :wink:

_________________
Kaloria ei jätetä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2008-10-26 02:47:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-10-23 09:31:49
Viestit: 10
Täälläkin yksi vesijuoksuun hullaantunut ilmoittautuu! :smt038 Tänä syksynä kävin ekan kerran ja säännöllisesti useamman kerran viikossa sen jälkeen tullut juoksenneltua....itseasiassa ensimmäinen liikuntalaji missä on tullut käytyä säännöllisesti ja jopa erittäin suurella innolla! Tunnin juoksen kerrallansa. Päälle lilluminen ja suihkuhieronta lämpimässä altaassa, sauna...avot! Saapa nyt nähdä miten juoksentelulle käy, kun alan käymään kuntosalilla 3x viikossa, oma saliohjelmakin tehtiin. Yritän ainakin ehtiä juoksemaankin kerran viikossa...vuorotyö. Jalkavastuksia olen ajatellut seuraavalla kerralla kokeilla, olisi vielä tehokkaampaa. Nyt on jotenkin hyvä innostus liikuntaan...oli puolen vuoden tauko kun polvi reistaili, kaipasi jo liikuntaa. Vaikuttaneeko sitten karppauskin että saa paremmin aikaiseksi lähdettyä...ja jotenkin laittanut nyt asiat tärkeysjärjestykseen, haluaa satsata itseensä, terveyteen.

Kaikille kiinnostuneille vinkiksi että netistä löytyy hyvin lajista tietoa ja itse ostin jopa vesijuoksijan käsikirjan :) Kannattaa kysyä uimaohjaajilta vinkkiä ja palautetta tekniikkaan, silloin tietää menevänsä oikein ja hyötyykin kunnolla! Vedenkestävä Mp3 soitin on kiva kaveri matkalle, joskin aika kallis. Itsekin aiemmin ajattelin vesijuoksun olevan vain mummojen hommaa, mutta kun hankin tietoa asiasta ja kokeilin niin kylläpäs se onkin tehokasta!
Kannattaa kokeilla!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2008-10-26 13:50:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-02-13 22:13:45
Viestit: 158
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Hulda kirjoitti:
Vesijuoksu on niitä harvoja liikuntalajeja, joista voin sanoa pitäväni... paitsi että se on tappavan tylsää yksin :(
Muutettuani viime syksynä uudelle paikkakunnalle jäi vesijuoksukaveri vanhoille kotikonnuille.
Olenkin miettinyt, että olisikohan olemassa korvanappiradiota tms. jota voisi kuunnella vedessä? Onko kellään tietoa moisesta värkistä? Netistä löysin jonkun 200 euroa maksavan mp3:n joka sopii uimareille, mutta hinta ei ole mun kukkarolle sopiva :?

Vai millä ihmeellä te muut yksin juoksijat viihdytätte itseänne juostessanne?



Mää mietin syntyjä syviä, ihana tapa nollata pää... :|


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2008-11-11 16:17:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-01 01:06:34
Viestit: 556
Paikkakunta: Kempele
Joku täällä ihmetteli jonkun vesipalloilijan polkujen tekoa, niin tässäpä linkki josta katsoa mitä ne siis ovat. (Anteeksi epämääräinen selotus, koska en nickejä nyt muista kuka niistä kertoi) :oops:

http://www.youtube.com/watch?v=0nWgS4CC9R0

Tällä videolla näkyy minusta selkeästi miten ko. liike toteuttaa. Ja tosiaan todella paljon lisää vaikeutta tuo mukaan korkeuden lisääminen ja käsien mukaanotto.

Itse olen nyt taitouimarina viidettä vuotta ja joskus tehdään loppuverraan myös vesijuoksua ja ai kamala kun se vaan on niin tylsää ja hidasta touhua. :lol:
Se on jännä miten sitä muuten ihminen on laista, mutta sitten kun olen hallilla reeneissä niin voisi olla vaikka kellonympäri. Ja joku hidastemponen laji ei miellytä yhtään. Melkeinpä lähden vesijuoksemaankin ennemmin kuin pilatekseen ja joogaan. :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2008-11-19 22:14:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-02-13 22:13:45
Viestit: 158
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Pitkästä aikaa kokeilin vyön kanssa juoksemista ja huomasin, että se onkin tehokkaampaa kuin ilman vyötä, vaikka äkkiä luulisi toisin päin. Pohkeet oli ihan kovana, kun vyön kanssa vispasin... :mrgreen: Niin, olen siis juossut paljon ilman vyötä, koska minusta on kiva uidakin välillä ja se ei onnistu vyön kanssa. Mutta nyt vekslaan edes takaisin sen vyön kanssa! :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2008-11-19 22:32:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-01 01:06:34
Viestit: 556
Paikkakunta: Kempele
^Vyön kanssa varmasti pääsee hyvin eteenpäin ja helpommin. Jos haluaa haastavuutta, niin voi jättää vyön poissa ja ottaa kädet mukaan ja pitää ne veden pinnan yläpuolella. :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)