karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:14:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2005-10-05 13:21:36 
intouduin kokeilemaan tätäkin omituisen näköistä lajia. olipa mielettömän hauskaa ja tehokkaan tuntuista! nettisivut lupailevat jopa 800 kalorin polttamista tunnissa :shock: multa meni puolikas tunti näin aloittelijana. hauskaa, hidasta, mutta hauskaa :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2005-10-05 13:44:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-12 12:12:56
Viestit: 1035
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ
uutukainen kirjoitti:
intouduin kokeilemaan tätäkin omituisen näköistä lajia. olipa mielettömän hauskaa ja tehokkaan tuntuista! nettisivut lupailevat jopa 800 kalorin polttamista tunnissa :shock: multa meni puolikas tunti näin aloittelijana. hauskaa, hidasta, mutta hauskaa :D


Suosittelen kaikille, 10 kertaa harrastaneena.

Ei uskoisi, että vedessä voisi hikoilla. 8)

_________________
Raipe Perus Ins.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vesijuoksu
ViestiLähetetty: 2005-10-05 13:57:53 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
1raipe1 kirjoitti:
Ei uskoisi, että vedessä voisi hikoilla. 8)

Miksi vedessä ei hikoilisi siinä kuin muutenkin? Eihän siihen tarvita kuin riittävän lämmin kylpy, niin hiki tulee hyvinkin helposti.

Itseasiassa helpommin luulisi altaassa hien tulevan, onhan nuo uima-altaiden vedet kuitenkin aika lämpimiä verrattuna suomalaiseen ulko- tai sisäilmaan keskimäärin.

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 14:42:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-11 08:00:13
Viestit: 205
Njaa, näin objektiivisesti :wink: arvioiden vesijuoksu on yksi maailman tylsimmistä lajeista. Verrattavissa narulla hyppelyyn tai kuntopyörän sotkemiseen.

Minä haen liikunnalta monia asioita: mielihyvää, tietoisuutta siitä että tekee jotain terveytensä ja kuntonsa hyväksi, virikkeitä myös aivoille, sosiaalisia suhteita, läheisyyttä luontoon jne. Vesijuoksusta käteen jää aika vähän. Hyvää vesijuoksussa on se, että siinä voi jutella kaverin kanssa. Silloin pitää tosin varoa, ettei tuki koko rataa.

Tässä samalla kirjoitellessani pehmennän vielä vähän lausuntoani: Vesi on kieltämättä elementti, jossa on oma taikansa. Mutta miksei mielummin sitten uintia?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 15:51:15 
mä olen kyllä ihan eri mieltä sun kanssa, tai sitten haen ihan eri asioita harrastukselta :D mua kiehtoi lajissa just se, että siinä ei oikeastaan "tapahtunut mitään". eteneminen on etanavauhtia. samalla kuitenkin laji on todella tehokasta liikuntaa, ja hyvää vaihtelua uimiselle. Tuntui rentouttavalta hissutella vaan eteenpäin rauhaksiin, antaa ajtusten lentää tai vaikka jutella sen kaverin kanssa. musta monipuolinen harrastaminen on kivaa, silloin voi hakea noita eri puolia. mulla esim näin: tanssiminen: kovaa hikitreeniä, musiikista nauttimista, kehonhallintaa ym. kävely/sauvakävely: pitkäkestoista liikuntaa, metsän tuoksun haistelua, aivojen tuulettumista. uinti: vedenvastuksen hyväksikäyttöä, koko kehon lihasten harjoitusta. ja nyt tuo vesijuoksu: samat vastukset, tehokohteena alaruumis, mukana jonkinlainen jopa meditatiivinen rauhallisuus ja hitaus :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-15 23:33:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-14 11:25:37
Viestit: 2534
Paikkakunta: Akaa
Jeps, asioista voi olla montaa mieltä ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

Itse olen kokeillut vesijuoksua muutaman kerran. Olen siinä mielessä todella hyvässä asemassa että ystävättäreni joka käy minun kanssani uimassa on liikunnanohjaaja. Hän opetti minulle mitä kaikkea voi vesijuoksuvyön kanssa tehdä.
Itselläni oli todellakin hikikarpalot otsalla. Toki sillä voi mennä hissukseen ja jutella kaverin kanssa, on sekin liikuntaa ja vahvistaa lihaksia.
Me ystävättäreni kanssa vaihdoimme tekniikoita ja jopa jumppasimme syvässä vedessä vyön avulla.
Todella tehokasta.

Tsemppiä kaikille liikuntaharrastuksiin!!!!

_________________
Kuva

" Olen saavuttanut ihannepainoni. Olen vain puolitoista metriä liian lyhyt."
(Jope Ruonansuu)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-15 23:34:51 
Poissa
yökarppi
yökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-01 14:29:11
Viestit: 5362
Paikkakunta: Vaasa
..ja sehän kiinteyttää mukavasti!!!!

_________________
" Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen"
Karppi nro 1745


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-16 10:47:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-13 21:16:12
Viestit: 258
Paikkakunta: Helsinki
Mulla on angsteja vesijuoksun aloittamiseen.. Kun olen käynyt parissa liikkeessä katsomassa niitä vöitä, niissä on aina ollut painorajoitus, johon mä en mahdu... :( Vesijuoksu kuulostaa just sellaiselta mistä luultavasti tykkäisin, olen harrastanut hydrobiciäkin aikaisemmin ja pidin siitä todella.

Ehkä sitten joskus... :-({|=

_________________
"Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!" - Duudsonien Jarppi


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-16 14:23:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-21 19:26:01
Viestit: 205
Mun mielestä vesijuoksussa on kivaa just se, että saa mennä ihan omaan tahtiinsa ja ajatella omiansa. Mä käyn ensin uimassa 400-500 metriä ja sitten noin puolen tunnin "kävelylenkki" päälle. Silltten vesihierontaan ja saunaan. Ja kyllä on rentokarppi sen jälkeen. Kaksi kertaa viikossa, jos jää väliin, oikein kaipaa. :P

_________________
Tulee eletyksi elämätön elämä, jos ei tee sitä mitä haluaa.

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-16 14:38:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-04 09:16:58
Viestit: 502
Paikkakunta: Vantaa
ui.. vesijuoksu on kivaa.. uimista aina kammonneena, löysin lajin josta pidän, ja lapset pääse uimahalliin.. 8)

_________________
dende


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-23 11:24:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-11-20 10:22:59
Viestit: 443
Paikkakunta: Helsinki
Valitettavasti niissä lehtijutuissa aina jätetään kertomatta että se 800 kalorin kulutus oli saatu aikaan ison ja huonokuntoisen miehen suorituksesta. Itse paljon vesijuosseena en ole koskaan päässyt kuin 400 kaloriin tunnissa ja sekin on kovan työn takana. Erilaisista vesilajeista jokainen varmaan löytää sen itselle sopivimman. Tämän hetken hauskin vesiharrastukseni on hydrospinning :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-26 11:49:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-24 14:27:25
Viestit: 71
aivan mahtava laji! äitini harrastaa useasti viikossa ja kuulemma on sisäiset vatsalihakset ja jalat kiinteytyneet,vaikka kiloja ei kauheasti vielä ole karissut.
itsekin pari kertaa kokeilin ja kesällä viileässä järvessä varsinkin makoisa elämys,ja viileässä vedessä kuulemma tehokkaampaakin. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-26 12:42:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-01-16 12:32:22
Viestit: 388
Mites toi vesijuoksu sopii vähän matalampaan altaaseen?

Olen hankkinut vesijuoksuvyönkin mutta en ole sitä harrastanut missään yleisissä uimahalleissa joten en oikein ole tuosta tekniikasta varma. Vesijuoksusta on kyllä netissä jonkin verran ollut ohjeita samaten jossain lehdissä.

Meillä on kotona sellainen ylellisyys kuin uima-allas ja olen siinä juoksennellut mutta en tiedä onko niin tehokasta kuin syvemmässä. Altaamme syvin kohta on sellainen että kun seison jalat pohjassa vedenpinta ylettyy juuri leukaani. Varmaan tekniikka on vähän erilainen mutta pyrin polkemaan aika paikoillani sen vön kanssa, en tiedä heikentääkö tehoa paljonkin.

Entä kuinka pitkän aikaa kerrallaan vesijuoksua tulee harrastaa?

Pakko olisi kuitenkin nyt keksiä jotain korvaavaa liikuntaa kun nuo hölkkäkelit alkavat näköjään kohta loppua. Olin juuri päässyt hyvään kävely-hölkkävireeseen (3 krt vko á 9 km) ja uhkaa loppua koko ulkoilu kun nuo hölkkäradat muuttuvat hiihtoladuiksi enkä oikein uskalla liukkailla hölkätä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-26 13:24:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-11-20 10:22:59
Viestit: 443
Paikkakunta: Helsinki
Minun käsittääkseni jalat eivät saisi osua pohjaan juostessa. Kelluntavyö nostaa kroppaa jonkun verran ts. hartialinja on pinnan yläpuolella. Minusta vesijuoksu on hyvää treeniä hölkän tilalle, etenkin liukkaalla kelillä. Oikealla tekniikalla se kehittää syviä vatsalihaksia, mutta jos juoksee kuin koira (eli peppu lähes pinnassa yläkroppa vaakatasossa) niin tehokkuus kyllä kärsii melkoisesti.

Minä olen juossut 30-45 minuuttia kerrallaan aivan kuin tekisin jos lähtisin hölkkälenkille ulos.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 16:37:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-11-08 14:06:39
Viestit: 2
Kyllä kaloreita kuluu huima määrä, kun nostaa vaan reilusti juoksunopeutta!
Kunnon tempo vaan, ja intervellityyppisesti juoksemaan. Vesijuoksu on kertakaikkisen mahtava liikuntaharrastus. ja TEHOKAS! Se jos joku todella kiinteyttää, ja saa hyvälle mielelle.

Ruokavalioa muuttamalla ja vesijuoksun aloittamisella oon tällä hetkellä 27 kg hoikempi.

Oikeesti kokeilkaa ihmeessä vesijuoksua. Tunnin juoksu altaassa, ja seuraavalla kerralla jo pikkusen nopeemmin ja jne. Saa ihmeitä aikaan! :)

_________________
Hetki suussa, ikuisuus vyötäröllä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 19:53:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-11-20 10:22:59
Viestit: 443
Paikkakunta: Helsinki
Ei se kuluta sen enempää kuin kuivalla maallakaan juokseminen, mutta sopii useammille kun ei rasita niveliä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 23:17:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-07-27 07:51:16
Viestit: 562
Paikkakunta: Turku
Maalla juosten vastuksena on ilma, vedessä vesi. Uskaltaisin laittaa pari euroa likoon, että vesi on sen verran tyrmeämpää vastusta, että energiakulutuskin on maajuoksua (huomaatteko - ihan uusi sana 8) ) isompi. Tietty riippuu siitäkin, millä intensiteetillä vesijuoksua tekee. On helpompi "juosta lujaa", kun nivelet ei satu, kuten tekisi maalla.

_________________
"Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-12 08:48:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-11-20 10:22:59
Viestit: 443
Paikkakunta: Helsinki
Vedessä vauhti ei tuosta vastuksesta johtuen ole sama kuin maalla, joten sen takia kulutus ei nouse samassa suhteessa. Olen itse mittaillut aika paljon liikuntasuorituksiani sykemittarilla eikä ainakaan minulla juoksemisessa ole eroa maalla tai vedessä. Se hyöty vedessä juoksemisessa on, että se on huomattavasti nivelystävällisempää, tällä painolla kun ei voi mennä juoksemaan kuivalla maalla ilman riskiä niveltuhoista. Minulla ei ole mikään hyvä juoksutekniikka, enkä maallakaan juokse lujaa (harjoituksista huolimatta), mutta vedessä en pääse lähellekään samaa tahtia kuin mitä juoksen kuivalla maalla. Toisaalta kiinnitän kovasti huomiota juoksutekniikkaani, siihen että selkä pysyy pystysuorassa ja jalkojen liike on oikea. Taidan olla huono tässäkin lajissa. Ainakin uimahallissa juostessa ongelmana ovat hitaammat juoksijat, joita on vaikea ohittaa ja siksi vauhti ei pysy koko ajan niin kovana kuin olisi mahdollista.

(Tiedän, että kylmähkö vesi laskee syketasoa ja sitä kautta energiankulutusta sykemittarilla mitattuna, mutta silti en ole saanut ratkaisevaa eroa maalla ja vedessä juoksemisen välille).


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-07 17:14:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-03 23:36:47
Viestit: 65
Kokeilimpa minäkin vesijuoksua kerran ja tykästyin tosi paljon!
Harmi vaan että uimahallimaksut on niin kalliita. Täytyy siis ottaa selvää sarjalipuista!
Ja asiaan,
minkälainen juoksuasento erityisesti ottaa keskivartalon lihaksiin?
Kun selkälihakseni ovat vahvat ja vatsalihakset ihan rupukunnossa..
Myöskin olen kuullut vesijuoksu hanskoista joilla saa käsilihaksille enemmän vastusta. Onko kellään kokemuksia näistä räpylöistä?

_________________
Alina


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-07 17:43:45 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Hmm, tätäkös se Rivitanssijan ruokaremontin kirjoittaja harrastikin? Tanssin lisäksi siis.

Minä olen kyllä jo pitkään kerännyt rohkeutta lähteäkseni vesijuoksua harrastamaan. Jokohan kohta olisin kypsä siihen?

Sarjalippu kannattaa ostaa, ehdottomasti. Joissakin paikoissa ei tarvitse maksaa vesijuoksuvöistä mitään. Tietysti voipi ostaa omankin, jos tahtoo.

Lukekaapas muuten tuo KaksPlus-lehden artikkeli :wink:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)