karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2017-12-14 10:18:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-05-21 12:03:00 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 12954
Kuva

How Deep Should You Squat?

Lainaa:
Now I want to hear from you: How deep do you squat?

_________________
You butter believe it!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-22 10:21:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 4142
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tein juuri viikonloppuna treenileirillä (budolaji) luultavasti muutaman sata ylösnousua slaavikyykystä ei aivan niin alhaalta kuin minne pääsee ja koko jalkapohja lattiassa. Tämä siksi, että kun kaadun tekniiikasta selälleni, minulle vaivattomin tapa nousta ylös on keinahtaa selältä ensin slaavikyykkyyn ja nousta siitä sitten aivan pystysuoraan ylös. Vaivattomin on tässä siis "vähiten lihastyötä vaativa." (Vaatii sen sijaan melko liikkuvat lonkkanivelet.)

Ja tuon kuvan "deep squat" ei ole kovinkan deep minulle, persushan on monta kymmentä senttiä lattiasta. Minun ylösnousuni alkaa tilanteesta, jossa persus on niin lähellä maata kuin vain reisiluun pituus tekee mahdolliseksi, eli reiden takaosa on kiinni säären takaosassa. Lisäksi sitten itse liikkuminen tapahtuu monissa tilanteissa mataluudessa, joka vastaa tuon kuva "partial squatia," ajoittain myös "90-degree squatia."

Muuten vaan en tee kyykkyjä koskaan, sillä kaikenlainen jumppa ilman muuta tarkoitusta puuduttaa pään. Sitä määrää jalkateeniä, jonka saan HAUSKAA lajia treenatessa, en ikinä tekisi päätä puuduttavilla jumppaliikkeillä tai punttisalilla.

_________________
Paleo-paimentolainen hyväkarppi joka vahtii myös happo-emäs tasapainoa ja lektiinejä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-19 12:01:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1643
Varmaan niin syvälle kuin tekniikkaa rikkomatta pääsee?

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-20 10:43:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-20 00:13:08
Viestit: 12
Harrastan crossfitiä ja meillä standardi on toi "parallel squat". Kuva toissapäivältä, ja hetihän siinä katse ei kiinnity syvyyteen vaan siihen miten jäätävä etukeno. :shock: :oops: Kyllä, tunsin jo tehdessä ettei mene puhtaasti, ja loppua kohti paremmin painoa kantapäille...

Kuva

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-07-31 12:31:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1643
^ Mulla on samaa ongelmaa, eli liikaa tuppaa menemään selälle kyykyt. Ei selässä sinänsä mitään vikaa ole ollut, mutta monesti raskaammilla painoilla kyykky menee "hyvähuomen"-tyyppiseksi, eli lopussa ojentuu vasta selkä.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-01 21:46:29 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2017-12-01 10:43:54
Viestit: 1
Paikkakunta: Helsinki
Olen budoilijan linjoilla; mun mielestä noi kolme ekaa ei varsinaisesti ole kyykkyjä. Siis itse en lähtisi kyykyksi sanomaan kuin tuota diippiä ja diipimpää jos pystyy tekemään. Painoa ei tarvitse lastata mahdollisimman paljoa (ja jättää "kyykkyä" mahdollisimma ylös) vaan sen verran että pystyy liikkuvuutensa rajoilla kyykyn tekemään. Voimailusta tai bodauksesta en tiedä mitään, itseäni kiinnostaa liikkuvuus ja kuntoilu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 07:18:00 
Poissa
Pusukala
Pusukala
Avatar

Liittynyt: 2010-09-20 09:57:53
Viestit: 7941
En pääse kuin just ja justa 90 asteeseen.
Operoitu polvi ei jousta enempää.
Eli kyykkään niin syvään, kuin pääsen.

_________________
Unenlahjoja etsimässä
___________________

“How to stop time: kiss.
How to travel in time: read.
How to escape time: music.
How to feel time: write.
How to release time: breathe.”

― Matt Haig ―


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 09:42:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 637
Kyykkyä toki niin syvälle kun hyvältä tuntuu. Eteenpäin nojaamiseen auttaa se kun opettelee laittamaan tangon niskassa mahdollisimman alas (riippuu tietty välityssuhteista). Myös suht levee jalkojen asento ja jalkaterät polvien suuntaisesti eli lievästi ulospäin. Itse kyykkään myös tasapohjaisilla kengillä. Tärkeintä on kuitenkin nostella sellaisilla painoilla, joihin tekniikka riittää. Kyykkääminen on kuin uinti. Mitä enemmän toistoja tulee sitä helpommaksi se tulee kun tekniikka paranoo

Kyykyssä tärkeimpiä ovat keskivartalon lihakset joten jos vaikeuksia pitää pakettia kasassa harjoittelemaan keskivartaloa. Taljavedot pystyssä, erilaiset pidot ja lankut erittäin hyviä. Kuin myös kyykkääminen ilman vyötä.

Reipas


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 09:57:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 4142
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Kun kyykkää vain kehon painolla - se budotreenaus - ja tekee sen sitten vaikka jonkun sata kertaa viikonlopun aikana, niin asentokin muotoutuu ergonomiseksi. :D

Mutta aivan eri juttuhabn se toki on, kuin kyykkääminen painoilla: Lähdetään selinmakuusta ja keinautetaan kroppaa ensin harteiden suuntaan ikään kuin oltaisiin takaperin kuperkeikkaa tekemässsä (polvet koukusas) ja sitten siitä takaisin slaavikyykkyyn ja käytetään sen keinahduksen liikevoimaa ylösnousuun (tai jos on kaaduttu selkäsuuntaan budotreeneissä niin käännetään vain sen vauhdin suunta takaisin keinahtamalla harteiden varassa). Homma ei toimi ellei ole oikeasti kunnolla selkä suorassa, sen vektorin täytyy olla aivan pystysuoraan. Minä tulen kaatumisen jälkeen budotreeneissä ylös tuolla tavoin, koska se ottaa vähiten lihasvoimaa ja kaikenlaista monimutkaista könyämistä, kun sen keinahduksen voima välittyy ylösnousuun.

Tuo voisi olla hyvä oheisharjoite painoilla kyykkyjä tekeville, sillä oppii ainakin olemaan pystysuorassa, muuten ei homma toimi. Vaatii tosin aika paljon lonkkien liikkuvuutta, koska kun jalkapohjat ottavat lattiiaan ollaan aivan siellä alhaalla melkein perse maassa.

_________________
Paleo-paimentolainen hyväkarppi joka vahtii myös happo-emäs tasapainoa ja lektiinejä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)