karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:56:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 220 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 511 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2012-12-29 19:04:20 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Edellinen ketju täytti sata sivua ja aloittelen uutta elvistelemällä saavutuksillani kestovaippailun kanssa: kolme itse ommeltua taskuvaippaa kasassa ja sen iänikuisen kestopissattamisen sijaan olen kohdannut nyt myös parit kestopaskatkin! :lol: Ennakkoluuloni ovat saaneet jälleen siis roimaa niskaperseotetta ja kylmää kyytiä sikäli, että olen edelleen hengissä tuonkin ihmeen jäljiltä! :roll: :lol: Ihan hyvin lähtee käsisuihkulla kakka coolmaxista eikä siitä jäänyt jälkeäkään vaippaan eikä imuun pesun jäljiltä. :smt045 Ainoa, missä on hieman kehiteltävää on se, että nyt oli niin näppärä päästä pesemään vaippa saman tien kun ukkokin on kotona - entäs sitten kun ollaan kaksisteen tytön kanssa! Kävelytuoli on sittenkin kätevä kapine, vaikka sitä niin paljon parjataankin.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2012-12-29 19:11:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-07 10:30:15
Viestit: 1583
Hyvä Harla! Siitähän tuo lähtee. Meillä menee nyt turhan paljon noita kertsejä ja pitäis taas vähentää, kun pistää sydämeen tuo rahan menon määrä ja se jäte, vaikka en erityisen luontoa ajatteleva olekaan :oops: Yöksi tulee laitettua, kun nuo kestot niin helposti alkaa sit vuotamaan monen tunnin jälkeen ja kyläilemään mennessä, ettei tarvi vaippoja raahata kotiin pesuun. Ja no, muutenkin tulee laitettua #-o Nyt parannan tapani, lupaan.

_________________
Pojat 10/12 ja 3/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2012-12-29 20:24:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Kompsis kirjoitti:
Mä olen nyt neulonut kahdet villavaippahousut, toiset purosta ja toiset hahtuvasta. Alkoi mietityttää, kun molemmat on värjätystä langasta. Miten noista nyt sitten tietää, että pitääkö ne kosteutta vai ei? Eiks se värjäys kuitenkin jonkin verran sitä langan kosteudenpitoa heikennä?


Kyllä se värjäys heikentää paljonkin. Villan oma lanoliini on pistettu värjätyistä. Väri ei muuten tartu.
Sitä lkuonnollista lanoliinia ei saa lanoliinittamalla.
Täältä esim. saat superhyviä lankoja
http://www.laurilan.net/cat/product_catalog.php?c=39

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2012-12-29 20:32:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-07 10:30:15
Viestit: 1583
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Kompsis kirjoitti:
Mä olen nyt neulonut kahdet villavaippahousut, toiset purosta ja toiset hahtuvasta. Alkoi mietityttää, kun molemmat on värjätystä langasta. Miten noista nyt sitten tietää, että pitääkö ne kosteutta vai ei? Eiks se värjäys kuitenkin jonkin verran sitä langan kosteudenpitoa heikennä?


Kyllä se värjäys heikentää paljonkin. Villan oma lanoliini on pistettu värjätyistä. Väri ei muuten tartu.
Sitä lkuonnollista lanoliinia ei saa lanoliinittamalla.
Täältä esim. saat superhyviä lankoja
http://www.laurilan.net/cat/product_catalog.php?c=39


Mä en oo kokeillu noita omaneulomia vielä ja en varmaan ees kokeile. Mulla on kolmet ruskovillan villavaippahousut eli sellaset koneellisesti tehdyt ja ne nyt toistaseksi riittää. Oiskohan se Kalmarikin todennut, että luuli raskausaikana, että tulis noita paljonkin käyttämään, mutta ei sitten enää käytännössä kun vauva on syntynyt. Meneehän noi kuitenkin ihan housuina, mutta kosteudenpito taitaa olla ihan olematon. Meillä on lähinnä ollu noita taskuvaippoja käytössä nyt, vaikka vuotaahan ne pirun herkästi tuolta kinttuja pitkin. Välillä olen sit laittanut noita ruskovillan housuja vielä taskuvaipan päälle, mutta yöksi ollaan suosiolla laitettu kertsi. Niissäkään ei tosin meinaa imuteho aina riittää :roll:

_________________
Pojat 10/12 ja 3/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2012-12-29 20:36:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
nuo villalaurilan paksuimmasta langasta pitää kosteutta ihan älyttömän hyvin!! Ne on siis uskomattomat!!

Mutta onhan se iso kakka sellanen, että saattaa tursuta lahkeesta tai valuu siihen villikseen ja se pitää sitten aina pestä. Mutta yövaippana tollanen on kaikista paras!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2012-12-29 20:41:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Hienoo Harla!!! =D>
Harlamovski kirjoitti:
Ainoa, missä on hieman kehiteltävää on se, että nyt oli niin näppärä päästä pesemään vaippa saman tien kun ukkokin on kotona - entäs sitten kun ollaan kaksisteen tytön kanssa!
Vaipanvaihdon yhteydessä tipautan hetkeksi kylppärin lattialle sen kakkavaipan, pesen vauvan pyllyn ja jätän vauvan kylppärin lattialle makuualustan päälle ottamaan hetkeksi ilmakylpyä. Sitten huuhtasen vaipan käsisuihkulla ja heitän ämpärin reunalle. Sit pojalle vaippa päälle taikka olohuoneeseen jatkaa ilmakylpyä. Noi makuualustat ovat siis sellaisia jumppamatosta leikeltyjä palasia, joita meillä on eri huoneissa ja laitan niiden päälle pyyhkeen tai harson. Mut ei toi poika kyl enää pysy niiden päällä. Tänäänkin oli edennyt kaks metriä alustalta eteenpäin :shock:

Mekin ollaan jouduttu nyt taas vaihteeksi laittaa kertsi yöksi. En ymmärrä miten joku aika sitten kaikki kertsit vuos ja kestot piti yöpissat. Sitten alkoi kestot falskaa ja nyt taas kertsit pitää :smt017

Mä jaksan vaihtelevasti käyttää kestoja kyläillessä. Kun poika oli pienempi ja käytti ImseVimsen kuoria + flanellisisävaippoja, niin ne ei juurikaan vieneet pyykkipussissa tilaa, niin silloin oli vallan kätsyä kestoilla kylässä ja reissussa. Nyt ne kuoret on jääneet pieneks eikä ne flanelletet edes riittäis enää imuiksi, joten nykyiset aiot tai taskut järeämmillä imuilla vie sen verran tilaa että kyläreissuille ei kannata kolmea kestoa enempää ottaakaan mukaan.

Joo villapöksyjä en ole oppinut käyttämään. Nytkin kun kokeilin harsopötköä imuna villiksien sisällä, niin en meinannut millään saada puettua sitä pojan päälle. Aina se harso meni ihan ruttuun ja vinoon, liian eteen tai liian taakse. Nyt kuitenkin aloin uusia lahkeita kutomaan yksiin villiksiin, mut mä olen kyl niin patalaiska että herranjestas mä en voi ymmärtää ettei kahta tai saati edes sitä yhtä lahjetta sais valmiiksi! ](*,) Sitä paitsi Puroa nekin pöksyt on kun raskausaikana jostain luin että olis soveltuva lanka vaippailuun. En osannut silloin etsiä netistä hyviä lankoja, ja nyt ei taida neulominen innostaa. Kun löytäis jostain jonkun muun tekemiä hyviä villiksiä niin saattais ehkä innostua enempi harjoittelemaan niiden käyttöä :)

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2012-12-30 06:37:47 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Ronsku tekkee sulle villikset! :D

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-02 22:17:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-06-07 11:43:22
Viestit: 447
Mä ompelin PULista pesupusseja useamman just kyläilyjä silmällä pitäen, sit vaan satsi koneeseen ja pussi perään. Yö kestoilu on haaste mulle. Katsotaan miten tällä toisella kierroksella menee. Esikoinen päiväkestoili. Jostain pitäsi kaivella noiden harsojen taittelu ohjeet (leijat ja super leijat) jotka sit näpsyllä kiinni. Aluksi mennään flaneleteilla ja kuorilla.

_________________
Hyväkarpaten since 7.6.10, välillä mutulla ja liian paljon repsuen.
Viljattomalla syksy 2011=>gluteenittomalla 5/2012
Riiviö Poikanen s.03/09
Kirppu s. 1/13
iHerbistä 5€ alea koodilla ATI692


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-06 13:42:46 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Mää ostin yheltä puolitutulta satasella aivan järkyttävän kasan vaatteita tytölle. Siinä on jos mitä hyvää, se on pitäny niitä tosi vähän ja siististi omillaan. Mukana tuli iso kasa imuja ja viisi FunziBum-taskua nepeillä. Ne on ny pyykissä, saa nähdä miten mahtuu tytölle vai onko pieniä. Mutta onpahan tulevaisuuden varalle - kai noita joku aina tarvii.

Mut se vaatediili oli älyn hyvä, tuli kenkiäkin viis paria, Eccoa ja Kuomaa. Ja Reiman välikausiasu, paljon ens kesäksi mekkoja, Lassien haalari, Espritiä ja Marimekkoa ja Tuttaa.

Noi oli tosi hyväkuntosia kaikki, mutta ne oli silti jämiä niistä, mitä sillä ei ollu menny kirppiksellä. Pistää miettimään, mitä sillä siellä kirppiksellä sit oli tarjolla vielä lisäksi! :lol: Että joku on pahempi kilpavarustelija kuin minä...! :lol:

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-06 14:29:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 13:10:09
Viestit: 691
Kade! Mulla ei oikeen oo tuttuja joilta sais vanhoja lastenkamppeita, miehen parilta työkaverilta oon ostanu jonkin verran ja se on kyllä superkätevää! Rahansäästöstä nyt puhumattakaan. Ku minä olin pieni, meillä kiersi kaikki hyvät vaatteet serkulta toiselle (ja niitä serkkuja piisas!), mut näiden ainoot serkut on teinipoikia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-06 15:22:06 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
No siis tääkin henkilö on mulle tullut tutuksi silleen, et se on kiertävä parturi-kampaaja ja minä oon tilaillut sen aina parin kuukauden välein leikkaamaan meille ukon ja mun hiukset! :lol: Ilmeisesti se sit hokasi tilaisuuden päästä eroon niistä kampeksista! Hyvä niin, siitä oli molemmille hyötyä. Ja tosi edullisesti mä ne kyllä sain, tyyliin eurolla kipale suurin osa ja ne imutkin oli ilmaisia kaikki. Niitä vaatteita oli oikeasti sohvalla korkee läjä, semmoinen Ikean kassillinen ainakin! :lol:

Nyt kun saatais systerille syntyyn tyttö niin se sitten peris ihan kauhean määrän kaikkea! :lol: Mutta mä oon kyllä ostellut vähän semmoisiakin värejä, että menis molemmille sukupuolille, kun eihän koskaan tiedä, jos vaikka itsekin sattuis lisääntymään vielä joku kaunis päivä... Mut tämmöstähän tää on kun on sitten eka omassa sisarusparvessaan, niin sitähän saa kulumaan kauheat määrät rahaa kaikkeen tarpeelliseen, minkä sitten itse pistää eteenpäin tarvitseville eikä niistä omalta siskoltaan kehtaa olla mitään vailla, varsinkaan jos lainaksi antaa. :roll: Meillä on itse kustannettu kaikki, ei oo isovanhemmat ostelleet.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-07 08:28:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
merkki :mrgreen:

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-07 14:46:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Meillä harrastetaan osakestoilua päivisin. Laiskana ihmisenä en jaksa miettiä millainen paketti pitäisi olla että riittäisi yön yli, poika kun pissaa aika paljon. Ja koska kertsit eivät yön aikana falskaa, niin näillä mennään. Osakestoilu myöskin helpottaa laiskan ihmisen elämää, nimittäin ulkoroskikselle on harvemmin asiaa kun vaipparoskis ei täyty ihan niin nopsaan. :mrgreen: Vielä ei ole ihan tarpeeksi vaippoja että voitaisiin käyttää päivisin pelkkiä kestoja, mutta en ota stressiä, on se muutamakin kestovaippa päivässä aina eteen päin.

Suosikkivaippa meillä on Tots Botsin yhden koon AIO. Ihanan pehmeitä ja hyvin istuvia, kuivuvat nopeasti (jos illalla ripustaa telineeseen niin aamulla kuiva) ja märkänäkin tuntuu sisäpinta kuivalta :)

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-07 15:45:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-07 10:30:15
Viestit: 1583
Meiltä alkaa riisipaperi loppua. Mistäs sitä kannattais ostaa lisää? Olen nuo tähän asti käytös olleet saanu ja jonkun rullan ostin ruskovillasta. Onks niis hirveitä hintaeroja tai laatueroja?

_________________
Pojat 10/12 ja 3/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-07 15:48:12 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Joo, meikäläinenkin on vaan päiväkestoilija ja sitäkin ainakin tähän mennessä erittäin vähän - mutta kun ottaa huomioon, miten ennakkoluuloinen olin kestovaippoja kohtaan (huom. en kestoilua, vaan niitä vaippoja vain) aiemmin ja mikä on tilanne tällä haavaa, niin voi sanoa, että kehitystä on todella tapahtunut.

Tilanne nyt on se, että olen ommellut itse kolme taskua ja ne on käyttistä kamaa, käytössä ovat jo olleet pöllökuosillista lukuun ottamatta (se pitää pestä vielä ekana, sen sain valmiiksi eilen itse asiassa). Ei taskun ompelu vaikeaa ole. Tarrat on hankalimpia saada siististi. En oo laittanut sit ku ekaan vaan niin paljon niitä tarroja, että pesuun sais kiinni taitettua nätisti, oon vaan sit taittanut taskun ikään kuin nurin päin ja pistänyt tarrat kiinni siihen etukappaleeseen, puhdistuu ne silleenkin. Ja todellakaan ei tule kalliiksi. Mä oon säästänyt jo nyt, vaikka kangasta on vielä hurumykke. Maksoin kankaista ja tarroista (kuminauhaa oli ennestään) jotain 24 euroa. Kyllähän nuo lähelle pariakymppiä maksaa kipaleelta kuitenkin. No, ei nuo omat yhtä hienoja oo kuin ostotirsokkaat, mutta kyllä ne ihan yhtä hyvin toimii. Ja on ne ihan nättejäkin, sammakkokuvioinen ja vaaleansininen on pöllöjen lisäksi. Pitää kattoo, jos sais kuvat otettua! :lol:

Ja tosiaan nyt on siis kymmenkunta kestoa kasassa + se yksi pieneksi jäänyt äp:n ImseVimse. Myllymuksun M-koko menee vielä hintsusti. Tirsokkaan yhden koon taskut on tosi laadukkaita, niitä voi kyllä suositella tosissaan. Niillä on hyvä hinta-laatu-suhde kun ne menee niin pitkään. Ja nyt tosiaan sain täydennykseksi viisi FuzziBuntzia vai mitä helvettejä ne nyt on kun en saa sitä nimeä näköjään ikänä oikein... Niitä en oo vielä testannut.

Tänään on ollut kestoja taas käytössä sitten tosiaan ja aloitin ukonkin kouluttamisen sillä saralla, muistuttelin että se pitää muistaa vaihtaa sitten ja annoin kellonajan, koska vaihtaa. Näkyi pistävän Tirsokkaan peliin seuraavaksi :) kyllä tämä tästä!

Ja nyt mulla on semmoisia pötkyläimuja, jotka on semmoisia "karvaisia", ne on jotain ihmekangasta, siis semmoista lattianpesurätin tapaista tai jotain. Saa nähdä, miten toimii. Ja sit semmoisia jotain college-flanelli-imuja lisäksi, ne oli tehnyt sen lahjoittajan äiskä sille. Oon sitten pistänyt tommosen pötkylän ympärille vielä semmoisenkin lisäimuksi varulta nyt kun alan testaileen noita. Aatelkaa, mää sain ihan ilmaiseksi sen koko hirmuisen pinon noita imuja ja vielä riisipaperiakin rullan! Mutta en usko, että sitä riisipaprua tulee ees käytettyä. Jos joku haluaa riisipaperia, niin yv:tä tulemaan, lähetän rullan postikulujen hinnalla!

Ei oo totta - kompsis änkee väliin ja kyselee just nyt riisipaperin perään!!! :shock: Telepaattia! Selvää telepaattia! Pistä yksäriä, saat multa koko rullan, se on jotain kolme, neljä senttiä paksu vissiin tai vähintään pari kolme senttiä.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-08 10:27:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Mä ajattelin taas ensi yönä kokeilla kestoa. Jonkun aikaa menty kertseillä, mut viime yönä ei kertsikään ollut tullut niin älyttömän painavaksi pissasta, niin ajattelin että josko kestokin riittäisi. Se on vaan että jos taskuvaipan tunkee täyteen imua niin istuvuus huononee ja siki varmaan pissat tulee yli. Meil ei oo koskaan käynyt niin että imut ois täysin märät, että sen takia ei tuu yli.

Mul menee hermo yhden taskuvaipan kanssa. Olen ostanut sen käytettynä ja se on jonkun itsetekemä. Ihoa vasten oleva pinta fleeceä, jo aika nyppääntynyttä, huomaa että vaippaa on paljon käytetty. Vaipan kanssa käy jatkuvasti niin että pissat tulee läpi ja imu on silti täysin kuiva. Eli se fleece on ilmeisesti tukossa eikä päästä pissoja läpi. No etsin netistä sitten ohjeita mitä pitäis tehdä ja puoli tuntia liotin vaippaa fairyvedessä jonka jälkeen konepesu normaalisti. Tämän jälkeen vaippa toimikin hyvin, mutta yhden pesun jälkeen olikin kaikki pissat taas tullut läpi ja imu ihan kuiva. Ja konepesussa käytän pesupähkinöitä tai nestemäistä erisania. Mikä siis mättää tota fleeceä? Vai onko vaippa vaan kertakaikkiaan jo parhaat päivänsä nähnyt? Tarrat ja kuminauhat siinä toimii ja PUL on ehjä, niin roskiinko vaan ton fleecen takia sitte?

Mitä materiaalia Harla laitoit ihoa vasten niihin omatekemiin vaippoihin?

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-08 16:11:12 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Mää pistin niihin tsi-taskuihin sisäpinnaksi coolmaxin. Se oli halpaa ostaa, helppoa ommella ja sit se on siitä kätevää minusta, että siitä lähtee helposti kakka huuhtelemalla hyvin pois ja se kuivuu pesun jälkeen helposti. Tosin kyllähän fleecekin ihan ok, ei siinä mitään - tulin vaan ostaneeksi kai sen takia kun Tirsokkaissakin on coolmaxia ja otin niistä vähän mallia tehdessäni, ne on musta hyviä. Ja coolmaxia oli helppo ostaa kun siitä ties, mitä se on, ostaissaan niinku. :lol: Ku mää tilasin netistä ne kankaat, Pikkuvillasta tilasin Jyväskylästä kylläkin. Tulivat kirjekuorissa kotiin asti.

Voishan sen fleecen tietty ottaa irti siitä vaipasta, mutta sit ku siihen ompelee jotain tilalle, puliin tulee uusia reikiä ja se ei oo välttis paras mahdollinen asia.

Mut kyllä mää suosittelen kokeilemaan ite ommella taskuja, jos vaan suinkin innostaa ja osaa ommella perustaitoisesti. Kylhän multakin onnistu vaikka en mää ompelemisessa mikään ekspertti oo. Mää venytin Tirsokkaan äärimmilleen ja koitin piirtää äheltää siitä kaavan leivinpaperille ja hyviä on tullut, kyl ne toimii käytössä. Ompelujälki sais kaarteissa olla vähän siistimpää kyllä. Ois pitänyt tehdä kai Myllymuksujen mallisia niin ois olleet siistimmän näköisiä vielä, mut on noi kuitenkin ihan onnistuneita ja ajavat asiansa, ei sillä. Mä sain niiden FuzziBuntzien kanssa yhden Bumblebeen vai mikä helvetti se sitten taas olikaan, niin se on ostoinen, mutta silti musta paljon kehnompi tekele ku ne mun ite väsäämät! :lol:

Royal-kestojen sivuilla oli muistaakseni kuvasarja ja ohjeet aika hyvät tohon ompeluun. Mää tein L-kokoisia taskuja ja niihin pistin takayläkuminauhan silleen, et pujotin kujaan ja ompelin toisesta päästä kiinni ja sit venytin 8 senttiä ulos toisesta päästä ja ompelin sieltäkin kiinni. Reisikuminauhat on 17 senttiä pitkät ja äärimmilleen venytetyt ja ompelin saumavaroihin kiinni semmoisella monipistesiksakilla. Aika samoilta vaikutti Tirsokkaiden mitat ja noi mitat mää luin netistä kun joku oli tehnyt ite taskuja ja se kertoi että niillä onnistui noilla mitoilla.

Määhän kaavailin jo imujen ompelua mut sit mä tosiaan sainkin niitä roppakaupalla niin se jäi. :lol: Ei haittaa, se ois ollu aika tylsää puuhaa se.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-08 17:49:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
Oliko täällä joku joka kestoilee yöllä? (en jaksa kahlata koko 100 sivun kestovaippaketjua läpi)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-08 19:23:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 13:10:09
Viestit: 691
Täällä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-01-10 14:31:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-11 11:40:11
Viestit: 600
serri kirjoitti:
Suosikkivaippa meillä on Tots Botsin yhden koon AIO. Ihanan pehmeitä ja hyvin istuvia, kuivuvat nopeasti (jos illalla ripustaa telineeseen niin aamulla kuiva) ja märkänäkin tuntuu sisäpinta kuivalta :)

Niin on meilläkin, mainostin näitä muistaakseni jossain kai aiemmassakin ketjussa :D
Tekis mieli ostaa lisää, vaan ei noi mitään halpoja ole.

Mä sain itseäni niskasta kiinni ja pakkasin jo pienimmät vaipat laatikkoon, niitä on ihan hirveesti :shock: nyt taas tuntuu et näitä välikoon vaippoja on kauheen vähän, sais olla muutama lisää.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 220 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 511 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)