karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:46:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 220 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 911 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-15 07:37:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-09-20 10:36:02
Viestit: 851
Paikkakunta: Pori
En oo tätä ketjuu sen enempää viel ehtiny lukemaan...mut meil falskaa Liberot ja Pampersit (3 eri mallia kokeillu Pamperseista) sekä puntista että vyötäröltä, Muumit lähinnä vyötäröltä, Naty puntista, Lidlin vaipat ei oo vielä falskannu mistään ku ostin pienen kokeilupaketin, kaikki kestovaipat mitä mulla on falskaa alle kolmessa tunnissa pissaa. Kokeilin osaan laittaa vielä lisäimuakin, mutta silti falskaa. Ja kakkaa tulee herkästi kans, eilen tuli sitteriin villahousuviritelmästä..

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-15 07:49:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minä kyllä vaihan kestovaipan joka pissasta. Tai sen harson villiksen sisällä.

Eikait sen tarkotus ole pitää montaa pissaa??

Kertis on ehkä enemmän sellasta varten, mutta senki vaihoin ku oli täynnä. Jos sun vaan pitää vaihtaa useemmin?

Mulla on villavaipat kudottu paksusta aidosta lampaanvillasta, ei siis käsitellyistä novitoista ym.
Ne pitää ihan eri tavoin. Ei voi puhua samana päivänä, eli yövaipat kudoin tästä
http://www.laurilan.net/cat/product_details.php?p=288

eli just paksuinta, puikkokoko 5-6

Tästä langasta tulee myös yövaippaa ja siis miksei pävällekki
http://www.laurilan.net/cat/product_details.php?p=385

villapöpien ohjeella, mutta muokattuna paremmaksi näihin lankoihin
http://karppausjaperhe.blogspot.fi/2011 ... telya.html

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-15 13:07:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Minkälaisia kestovaippoja sulla on ja minkälaiset imut? Minkä ikäinen vauva?

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-17 15:16:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-09-20 10:36:02
Viestit: 851
Paikkakunta: Pori
Joo mä siis jostain luin noita kestovaippatouhuja alotellessani että niitä vaippoja menee laskennallisesti kolmen tunnin välein (eli ku siinä oli puhe että kuinka paljon niitä vaippoja pitäis olla että kierto toimii)...no joo ei meillä. Semmonen 1,5 h on jo nafti. Mulla on noita ImseVimsejä (sekä AIO että taskuvaippoja), Muksun äitiyspakkausvaipoja, sit joku Kushies, Muumin, Mannamaan (eli sisävaippa ja kuorivaippa erikseen), Omenan taskuvaippa ja sit on Babyidean noita näpsyimuja pari+villahousut. Ostin lisää bambuimuja. Mä oon käyttäny enemmän kertakäyttövaippoja ku kestoja ku ne new bornit oli heti pintakosteita ja muutenkin kamalia. Nää on vähän parempia mut hakee vielä tota käyttötuntumaa. Nyt ei oo niistä kakka falskannu (niinku new borneista) mut pissa tulee, ku huomaan että vauva kitisee vaippaa ja vaihdan ni jo on vaatteilla. Nyt vauva nukkuu ja vaippa tarttis kohta vaihtaa, jos odotan että herää niin vaatteet on taas märät. Toki tästä täytyy kohta jo liikenteeseenkin lähteä.

Kestoja käytetään vaan kotona, jos lähdetään repun tai vaunujen kanssa niin vaihdan kertakäyttövaipan alle. Niistäkin ollaan kokeiltu Liberoja 1-3, Pamperseja 1-3 (3 eri mallia), Naty 1 ja 3, Muumi 3 ja nyt Lidlin Toujours 3. Lidlin vaippa on toistaiseksi ainoa joka ei ole falskannut vielä kertaakaan, tosin kokemusta vasta 1,5 viikon ajalta.

Meillä siis lauantaina 4 kk ikäinen tyttövauva, joka ei ole vielä aloittanut kiinteitä.

Meidän pissahätäviestintäkään ei oikein ottanu tuulta alleen...muutaman ensimmäisen viikon aikana sain muutaman onnistumisen, mutta en sen jälkeen. Esim. taas vauvauinnissa ku pesin kakkaa pois, yritin pissattaa lavuaariin, okei ei oo pissahätä...heti ku iskin sen käsistäni kaukaloon ni tottakai pissas sinne. Nyt otin kyllä ämpärin tohon hoitopöydän viereen että yritetään uudestaan tätä pissahätäviestintäjuttua.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-17 17:36:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
No minä en koskaan ole onnistunu nuissa pissatuksissa, joku superäiti siihen tarvitaan ja loputonta vahtimista.

Minusta on paljon helpompi vaan laskee villavaippa alas ja vaihtaa se harso vaikka tunnin välein. En ole kokenut sitä rankaksi, nostellaanhan sitä lasta muutnki aika useesti päivässä.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-17 21:32:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Ronja-Aliisa kirjoitti:
No minä en koskaan ole onnistunu nuissa pissatuksissa, joku superäiti siihen tarvitaan ja loputonta vahtimista.
Aijaa :lol: Meillä alkoi pissatukset sujumaan 2kk iässä. Vaippoina käytössä oli ImseVimsen kuoret+flanelletet ja ne toimi just sen takia kun niihin jää märkä tuntu, joten poika alkoi heti pissan tullen kitisemään. Kitinän tullen kun aina vei vessaan, niin pian alkoi tulla pisut säännöllisesti lavuaariin. En oo kokenut superäitifiiliksiä lavuaaripissatuksista :lol: Mutta me ollaan kans just ihan tunnin välein tsekattu vaippa/pissatettu ja paljon annettu ilmakylpyjä, jonka aikana tuli aina useat pisut. Vaippoja meillä kuitenkin on mennyt aina paljon vuorokaudessa, vaikka useita pisuja onnistuttu lavuaariin nappaamaan. Ja meillä kans vaipat falskas. Meillä oli kertiksistä vaan Muumit käytössä, jossain vaiheessa falskaaminen vaan loppui. Kestoissa meillä kaikki fleece-sisuksiset falskas, luulin että fleece olisi ollut tukossa mutta vasta isompana fleece-sisuksiset alkoi toimia. Sitä ennen vain flanelletet tai bambujoustofroteesisukset oli parhaita. Harsoja en oo osannut käyttää, mutta villahousut toimi meillä mainiosti yövaippana hyvän sisävaipan kanssa.

Nykyään meillä on vähän epämääräisiä kestoja käytössä ku villiksiä en jaksa ja Muksujen S-M -kokoiset taskut jäi pieneksi, ne joita meillä oli siis iso arsenaali :) Tosin kotona mä käytän pojalla kuivaksiopetteluhousuja ja jossain perhekahvilassa/kyläilessä raahaan mukana niitä kestoja mitä nyt vielä mahtuu päälle. Sukulaisille jos poika jää hoitoon, niin en enää jaksa sitä kestorumbaa. Miljoona kertaa vuoden aikana olen esimerkiksi äidillenikin kestoja esitellyt ja näyttänyt miten ne laitetaan päälle. Se nyt vielä menettelee että tarrat on takapuolella ja vaippa vähän vinksin vonksin, mutta että laittaa nyt PUL-pinta ihoa vasten #-o Kyseessä siis AIOt tai valmiiksi täytetyt taskut, et ei ois luullut että on niin monimutkaista, mutta näköjään se sitten on.
Miks muuten kestoja ei ole housuvaippana? Tai onhan sillä nimellä, mutta niissäkin on sivunepit eikä niiden päälle pukeminen ole yhtä helppoa kun kertishousuvaipan.

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-17 23:37:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-09-20 10:36:02
Viestit: 851
Paikkakunta: Pori
No mä tolvana menin ostamaan Pampersilta 4-koon housuvaippoja ku aattelin että ne olis helppo pukee (ku oli tarjouksessa). No saakeli on sit kaikkein vaikeimmat pukee, meni varmaan 5 minuuttia ennenku sain testipuettua ne vauvalle...kuulema toimivat paremmin sellasella joka osaa jo seistä tms...Tää meidän neiti sätkii niin kovasti ettei siitä meinannu tulla mitään.

Joo mä olen siis turhaan ihmetelly et mikä meen vaipoissa tms on vikana ku niitä täytyy vaihtaa niin usein...mut siis tää onki ihan normitahti, se artikkeli vaan hämäs mua ku anto ymmärtää että kestoja tarvitaan vuorokaudessa 8 kpl...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-18 02:24:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Housuvaipat tosiaan joo paremmat sellaiselle joka jo seisoo. Meillä ne tuli käyttöön puolen vuoden iän jälkeen, siinä vaiheessa kun alettiin poikaa pukemaaan sylissä hoitopöydän sijaan. Sitä ennen teipit tosiaan helpommat ja saahan ne tiukemmin säädettyäkin.

Itsekin olen hämmästellyt noita vaippojen vuorokausimenekkimääriä, kun meillä aina mennyt useampia lavuaaripissoista huolimatta. Varmaan joku useita tunteja kestävä kestoviritelmä on olemassa, mutta ite en oo tykännyt paksuista imukerroksista. Kevyet imut ja tiheä vaihtoväli ollut meidän juttu :)

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-18 06:49:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Kalmari, en usko!! Kyllä olet aika super jos oota lavuaariin pissoja saanu!!! :lol:
Ei oo todellista...

Ilmakylvyt on kyllä kans hyviä, meillä on aika paljon ilman vaippaa varsinkin sen ajan kun ei niin liiku,
kosteussuoja alla ja sitten rättejä päällä ja yläropan alla mielellään vaikka lampaankarva. Se kun stimuloi ja tekee vauvalle hyvää.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-18 07:01:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-18 15:53:15
Viestit: 1886
Kestoista en tiiä mitään mutta diabolicat 4 koon vaipat on 4 kuiselle liian isoja, varmaan 2 koko piisais? Meiän tyttö 9kg just siirty nelosiin. Liian isoista vaipoissa on ne jalka-aukot löysät ja siksi falskaa. Tämä vasn ohimennen, en käännytä enkä kannusta kertisvaippailuun. :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-18 09:02:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-09-20 10:36:02
Viestit: 851
Paikkakunta: Pori
Juu ei me vielä nelosta käytetä vaan kolmoskokoa, ostin vaan nelosta valmiiks tarjouksesta ku kolmosia oli tarjouksen viimeisenä voimassaolopäivänä vähän nihkeesti...:D Taas nää mun pissatukset...pisuttelin taas ennen vauvauintia - ei tuu. No kaukaloon sit tuli heti sen jälkeen...ja kotona ku pisuttelin ämpäriin - ei tuu. Minuutin päästä tulee hoitopöydälle...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-10-19 08:12:10 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Lähetin kasan kestovaippoja Etiopiaan (tai siis tilasin nallelta) tuossa toukokuun maissa. Ne oli niin ihania siellä, ja kun tulossa oli kaksoset, niin oli ihan mahtavan paljon harsoa, nauhista ja newborn-kuoria... Koko oli siis jotain 3-6kg ja 0-3kk.

Etiopiaan langon ja vaimonsa perheeseen syntyi siis kaksoset, ja 1kk vanhoina kaksoset oli onneksi jo sen verran isoja, että enää ei ollut kuin 2 vauvaa ja 1 vaippa. Syntyessään parikiloisina olivat ilmeisesti vielä tosi rimpuloita vastasyntyneiksi... :lol: Nyt 3kk vanhoina vaipat alkaa jo pysyä päällä. Etiopialaiset vauvat on muutenkin semmosia makkarattomia ja jänteviä, ja tietenkin kaksoset pienempiä, ja kaksoset syntyi melkein 1kk etuajassa.

Pakettiin meni onneksi villiksiä ja niitä lähetin lisää, ja youtubesta katottiin, miten (kirosana) ne (toinen manaus) nauhikset toimii. :lol: Onneks mulla on myös insinööritaustaa... Nauhikset, harsot ja muutamat minipienet villakuoret ja pari ihan vauva-vauva-mikrokuituvaippija oli sen verran pieneksi taiteltavaa kamaa, että edes jotain on ollut alusta lähtien sopivaa. Ainakin villakuoria on vissiin käytetty -- ja harsot ja nauhikset sopii käsipyykkiin ja huonosti kuivuvaan sadekauteen, jolloin pyykin kuivatus voi thodhellaki kestää. Villiksiä ei edes tarvi pestä koko ajan, ja ilma on tuuletukseen juuri sopivan raitista sadekauden ajan. :?

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-11-20 16:26:08 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-02-24 22:35:22
Viestit: 1455
Paikkakunta: Lahden lähistö
Kalmari kirjoitti:
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Miks muuten kestoja ei ole housuvaippana? Tai onhan sillä nimellä, mutta niissäkin on sivunepit eikä niiden päälle pukeminen ole yhtä helppoa kun kertishousuvaipan.


Itseasiassa on :D esim hahtuvahullulla on housuvaipat ilman kiinnitystä.

Muttamutta. koska luen itteni kestovaippailun ammattilaiseksi niin käyttäjänä kuin yrittäjänäkin, voin kertoa että housuvaippa ilman kiinnitystä on melko haasteellinen käyttää..
Kerttisvaipan nopsasti repäsee sivusta auki jos sielä on isompaa tuotosta mutta samanmoisen keston joudut pujottelemaan varovasti pois lapsen päältä varomatta että sitä sontaa lentelee pitkin lähiympäristöä ja sittenkin joudut viemään haisevan ipanan suihkuun :mrgreen:
sopii paremmin sellasselle kellontarkalle lapselle joka kakkaa aina tiettyyn aikaan tahi sitten kuivaksiopettelijalle joka tekee isommat pottaan/pöntölle.

Mä kestoilin kahen kanssa yhtäaikaa alusta loppuun ja loppupeleissä olin sitä mieltä että oli helpompaa kun vaippojen raijaaminen kaupasta ja roskien kiikuttaminen. kahesta kun sitä tuotosta tulee melkosen paljon (tytöt siis 07&08), kuivaks oppivat siinä parinvuoden hujakoilla, vähä jälkeen.

_________________
piilokarppi, äiti jolla pojat -01 ja -02 sekä tytöt -07 ja -08


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-11-21 16:48:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minä kestoilen nykyään vaan villahousuilla ja olen tykännyt.

Nyt sain kuoriakin kokeiluun

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-28 08:29:01 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Poistin, angsti on ohi

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-28 08:30:27 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Voi ääliö.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-28 08:51:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-07 10:30:15
Viestit: 1583
Niin tuttua. Eipä oo ees juuri tullut enää kellekään sanottua, että kestoillaan. Meidän äiti vinku tota "ei yksikään työkaveri oo jaksanut kauaa kestoilla". Yritti siis heti jo alkuusa ennen pojan syntymää ylipuhua unohtamaan ne. Sit kun se jossain vaiheessa kysy, et no vieläkö kestoilette ja vastasin myöntävästi, niin äidin kommentti oli "jaa" ja vaihto aihetta. Suht huvittavaa

_________________
Pojat 10/12 ja 3/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-28 14:01:52 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Se minusta on tosi outoa, että perustellaan sitä omaa vinkumista sillä, että "ei tuota kukaan tuu koskaan jaksaan". Mihin se edes liittyy? Ja miksi ei sais ite rauhassa värkätä mitä haluaa, eihän kukaan ompelijoillekaan käy koskaan sanomassa että "et sie kuitenkaan koko perhettäs jaksa koko ajan ommellen vaatettaa" tai kutojille, että "ei pelkillä villasukilla vaan Suomen luonnossa pärjää, pakko on ostaa tennissukkia". Ai niin kun ne sukat ja verhot ei oo kestovaippoja. :roll:

Muutenki tosiaan jos parin päivän välein joutuu peseen vaippapyykkiä, niin niitä vaippoja ei tartte hirveitä vuoria (paitsi jos on kangashirmu ja tykkää vaipoista sen takia, kun ne on niiiiiiiin söpöjä... sillonhan ainaki sata tai kaks pitää olla... :oops: ). Päivässä ei varmasti yli kahtakymmentä mee... :lol:

Ja eihän ne muovivaipatkaan mitään pidä, jos ei niitä osaa pukea. Kyllä niittenki kans pitää oikein päin vaippa laittaa, ja joku onneton tosiaan joutuu viemään roskat. Itsehän juuri dyykattiin roskiksesta meidän paistinpannu ja kattila (Scanpania ensimmäinen ja yli 3l vetosuudella tuo toinen), mutta kai se ruoka menee niissä pilalle.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-28 19:17:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minä kestotan nyt kaksosia ja vaikka olin kuoleman väsyny välillä, ei tullu otettua kertiksiä käyttöön. Ne kun ei vaan helpota niin paljoo. Pikemminki tuo herkälle vauvalle vaan lisää työtä kun iho kukkii.

Sain ilmaisia vaippoja ja ne käytin painireissulla ja viime reissulle kaivoin tallista ikivanhat 4 vaippaa jokka jääny ekoilta lapsilta.

Kisoissa kertis tuntuu siksi helpommalta kun sitä ei ole pakko joka pissaan vaihtaa. Käry on kyllä karsee jos siinä pissiä on mutta se ei tunnu niin märälle.
Mutta kun joku äiti pyysi vaippaa lainaan, annoin mielelläni ja kestotin loppu ajan. Ja ihan hyvin meni ja likaset tuli kotiin :D

Nyt on sitten tontilta kertikset loppu ja en takuulla osta uutta pakettia :D


Vinkkinä kestoilijoille, että villiskin falskaa jos se ei ole tiiviisti ihoa vasten, se imu ja housut.
Eli se pissimävehje tulee olla vaipassa kiinni, ei saa olla ilmarakoa.
Vaipat siis tulee olla sopivan kokoisia. Sillon se pissa alkaa heti imeytyä imuun ja villis sitten pitää kosteuden sisällä.
Mutta jos on rakoa ja pissi pääsee lorottaan suoraan villikseen, niin läpi menee

Kyllä mulla itellä on sellanen olo nykyään, että kukaan terveen ja normaalin vauvan omistaja ei voi valittaa kestoilun vaikeudesta jos se on näin helppoa kaksosienkin kanssa.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-29 08:44:21 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Minua just eniten ehkä kävi ärsyttään se, että tämä henkilö katsoi ihan ookooksi sanoa mulle, että YÖKS ja sitten kun sanoin, että oikeastaan se asia ei oo mitenkään oksettava enkä näe siinä mitään varsinaisesti vaivalloista, niin mie olen ite semmonen kouhkaajahihhuli. (vaikkei asia mulle niin paatoksen arvonen edes ole)

Mutta silti se voi sanoa mulle, että minun toimintatapa on jotenkin likasta ja yököttävää ja oksettavaa. (ei ole)

Ei se oo REILUAAAAAAAA

(ja tosiaan, kun oikeasti näin, mitä tarkottaa jätteen huoltoketju esim. Etiopiassa, missä ne vaipat ei todellakaan mee millään rekalla kaatopaikalle, vaan ne kannetaan juuttipusseissa pihalle, heitetään jokeen... niin näki jotenki sen koko ketjun järjettömyyden. Siis myös se, että joskus ne jätteet "lajiteltiin" käsityöntöseen kärryyn, mihin 4-6 ihmistä käsin pakkas yks kerrallaan ne roskat siitä juuttisäkistä tai roskaämpäristä ja pukkas niitä käsin niin kauan, että ne vietiin johonkin jatkopaikkaan X, niin ei sekään innostanut yhtään ostamaan mitään yksittäis- tai kertakäyttöpakattua. Saan oikein heikkoa oloa itselleni siitä, että "yksittäispakattu" ja "kertakäyttöinen" tai "roskiin heitettävä" ois jotenkin upgreidausta ja hienon länsimaista & jotenkin ihailtavaa)

Minusta sekin, että jotkut harsot ja lisäimut ja nauhavaipat plus villikset ym. on asioita, jotka saa vauvalle kuin vauvalle mukautumaan, niin kuulostaa paljon järkevämmälle kuin standardikokoset vaipat, joita ei sitten tuunaa millään jos on väärän kokoset.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 220 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 911 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)