karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 06:39:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 220 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-05-01 22:10:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Mä oonkin ihmetellyt että miks ton jätkän yövaipat haisee ihan järkyttävälle :roll: Alkaneet nyt siis lähiaikoina dunkkaamaan ja samaan aikaan kiinteiden syöminen on lisääntynyt. Niin ja kun joskus oli jossain kertsien hajuista puhetta, eikä mun nenä niissä silloin haistanut mitään outoa, niin nykyään kyllä muumi-kertsitkin haisee ihan saatanan kuolemalle :lol:

Kiireessä kestovaipat tulee heitettyä levälleen vaan kylppärin lattialle :mrgreen: Mutta yleensä laitan vaipat vessassa olevan ämpärin reunalle ja kun se alkaa täyttyä niin laitan vaipat pyykkikorin reunalle. Ja niitä lattialla lojuvia yleensä viskelen ehtiessäni suoraan koneeseen, kun ovat siinä lattialle hetken kuivahtaneet.
Meillä tulee pyykkiä pestyä päivittäin, tai ainakin joka toinen päivä. Jos pidempi tauko niin sitten loppuiskin jo vaipat kesken... Mutta en kyllä edes tajua mistä tota pyykkiä tulee, aivan järkyttävää, kun ennen lasta meillä kone pyöri kerran kahdessa viikossa... :roll:

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-05-01 22:33:43 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Eiks oo kuvaava ilmasu? :D
Meillä pyörii kone päivittäin useita kertoja ja toi on kuitenki 7kg... Ja joo, nyt ois kuraset kamppeet oottamassa sisälle ottoa ja ne otetaan vaan koneen kautta. Ku ei oo tilaa säilyttää tollasta sottapyykkiä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-05-01 22:34:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-12-22 13:55:30
Viestit: 420
Paikkakunta: pirkanmaa
Mä olen kesällä laittanut likavaipat terassin kaiteessa olevalle pikku telineelle pyykkipojilla roikkumaan. Sitten kun ovat kuivat (usein jo samana päivänä), siirrän sisälle kannelliseen vaippapyykkikoriin. Talvisin mulla on samanlainen pikku teline pesuhuoneessa ammeen reunalla ja meillä lämmitetään saunaa melkein joka päivä, niin vaipat kuivuvat siinä nopsaan. Sitten taas kuivina pyykkikoriin pesua odottamaan. Jos ei sauna lämpiä, niin hajut tuppaa tulemaan esille paremmin kun vaipat kerkeävät olla pitempään kosteita. Vielä kun useampi on illalla käynyt suihkussa ja yön vaipat on siellä niin silloin kyllä haisee baarin miestenvessalle :smt078 . Siksipä meillä poltetaan usein kiukaassa puita vaikkei saunottaisikaan joka ilta.
Mä vannon siis kuivasäilytyksen nimeen. Pakkasella ei noita PUL-vaippoja kyllä kannata ulkona pitää kun saattaa haurastua. Imuthan voisi varmaan nakata vaikka jäätymäänkin pihalle.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-05-02 07:08:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Pampersit ne vasta haiseekin, siis jo kuivana. Oikein sellainen pistävä kemikaalimainen haju niissä, tuntuisi hurjalta hautoa poikalapsen vehkeitä pari vuotta 24/7 sellaisissa.

Olisiko kukaan kiinnostunut ostamaan näpsykiinnitteisiä sisävaippoja? Tuolle rimpuilijalle niitä alkaa olla aika mahdoton pukea #-o

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-05-30 10:35:11 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Tein hedelmällisyystaikoja - annoin lahjaksi langolle ja hänen tuleville kaksosilleen säkillisen Suomesta tilattuja käytettyjä kestovaippoja. Ne tuli yllättävän halvaks lähettää, ja lanko tuli niistä ihan suunnattoman onnelliseksi, lanko oli onnellinen päiväkausia!

Paketissa oli paljon kuoria, täyttökuoria, sisävaippoja, täyttöjä, imsevimse-flanelleja tosi paljon ja mikroliinoja ja näpsyjä ja kaikkea. Villiksiäkin! Niitä pitää kutoa tosi paljon lisää, kuhan kotiudun Suomeen. :D Lähetän sitten lisää tänne päin... ne on kuitenkin käteviä, etenkin täällä, missä pyykin kuivatus on etenkin vauvojen syntyessä sadekaudella yhtä tuskaa. Säästäähän se pelkkä tuuletus sitä vaivaa, että odottelee kuorten kuivumista.

Paketissa tuli myös hupia herättävä iso määrä nauhavaippoja, joita oman hellun kans taiteltiin tavalla jos toisella... :lol: sain ite aikaseksi jonkulaisen kehitelmän, joka ite asiassa oli lähellä ihan sitä "aitoa" tapaa solmia vaippa, olin siinä siis paljon kätsempi kuin husbandini. Onneksi katoin seukkipäivänä Youtubesta ohjeita, miten HC-mammat nauhikset pyöräyttää lasten päälle; edelleen ne on kokonsa ja muokattavuutensa puolesta varmasti tosi tosi tosi tervetulleet, ja helppo myös pestä, joten ihan ykkössysteemi tänne näille vesi- ja putkisto-olosuhteille, mikäli vain alkavat toimia ja osataan solmia hyvin.

Husband just meinas, että hänpä viekin nämä tästä Merkatolle ja myy ne voitolla, käytetyn kestovaipan hinta kuulemma oli aika lähellä sitä, mitä uusikin Suomessa... sanoin, ettei saa. Että käytetyt on toimintavarmempia kuin uudet.

Täällähän mikään kertakäyttövaippa ei tulis paikallisille mieleenkään, koska täällä ei ole kunnollista jätehuoltoa. Tai roskapussit pitää ite käydä asettelemassa roska kerrallaan omasta roskiksesta roskia keräävään kuljetusvaunuun, johon tungetaan n. 30 talon jätteet per vaunu... ja vaunu käy ehkä 2 tai 3 kertaa alueella. Jos sitäkään. Eli roskat haisee ja löyhkää kotiportailla, jos näin käy, ja ne kertsivaipat on kyllä nimenomaan rikkaiden ulkomaalais-expattien käyttämiä, tai aika paljon olen nähnyt somaliasiakkaiden vauvoilla päällä, kun käyvät asioimassa edustustolla. Paikalliset joko ei käytä vaippoja lainkaan, tai käyttää pestäviä systeemejä.

(asun vielä hetken siis Addis Abebassa, Etiopiassa)

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-06-05 11:59:23 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Sä oot huikee! Ja kiva, että kerroit tosta vaippa-asiasta, voitaiskin kestomammojen kans kerätä vaippalähetyksiä Afrikkaan? :) Mukava, että ovat siellä arvossaan! Kunpa ne tännekin vielä ne arvot kantautuisivat, ehkä toi liian helppo jätehuolto on yks syy, miksi täällä kertsit on niin suosittuja? Ja kakkapissakammo tottakai.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-06-05 12:33:07 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Taallahan ja muissakin maissa varmasti orpokoti kuin orpokoti voi ottaa lahetyksia vastaan, jos niita saa vain lahettaa. Mulle lahettanyt Nalle esim. kertoi, etta postissa voidaan vaatia joku desinfiointitodistus, etta postin saa lahettaa (tosin mulle lahetyston tyontekijana se paketti tuli turvallisesti perille ihan ilmankin). Orpokoteja on kaikissa Ita-Afrikan sarven maissa, ja monissa maissa, missa on esim. SOS-lapsikylia ja Plan-lastentaloja ja saatioiden plus kirkkojen orpokoteja, ottais varmasti mielellaan lahjotuksia vastaan.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-06-12 18:02:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-11 11:40:11
Viestit: 600
Äh, vissiin toi hoikkeliini on muodoltaan sellanen et tarvii taas entraa tota vaippavarastoa.
Kauheen vaikee vaan tietää, mitkä ois riittävän korkeita malliltaan, eli jos joku osaa sanoa niin suositelkaa. Koivista se on edelleen hoikkeliini, eli jopa välillä tuntuu et noi kulahtaneimmat bumggarit meinaa falskaa reidestä :roll:

Onko kellään kokemusta niistä Inkun AIO:sta? Onko se korkee malli?

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-06-13 07:29:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Mannamaalla on aika korkean ja kapean mallisia vaippoja. Hahtuvahullun Helmi-vaipat ei ehkä ole niin kapeita, mutta on aina istunut tuolle rimppakintulle hyvin. Niillä uudistui nyt vasta se mallisto ja kaikki koot on korkeampia kuin ennen.

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-06-14 09:54:10 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
Harsovaipoista...
Heikentääkö värjäys imutehoa?

Oon tuossa värjäillyt huvikseen osan oliivinvihreiksi ja tekis mieli värjätä loputkin. Mut jos vaikuttaa niin jätän vaippakäyttöön ensin osan valkoisiksi.

Ja harsojen taitteluohjeista. onkos linkkejä vanhassa ketjussa vai millä hakusanoilla kantsis youtubea koluta?
Se perusmalli on vanhemmilla lapsilla kyllä kokeiltu mut muitakin vois optella.

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-06-22 21:51:57 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
En usko, että ainakaan pysyvästi haittaa. Toisaalta jos ne värilliset harsot oisivat naama/tissi/puklurätteinä ja ne valkoiset vaippoina? Joskus luin, että noi väriaineet voi olla haitallisia vaippakäytössä, mitä ja miten niin se jäi epäselväksi. Mä en oo harsoilla pelannu vaippoina ku ihan muutaman kerran, niin ei ole tietoa sen enempäänsä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-08 10:58:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Tästä on varmaan ollut jo puhetta aiemmin, mutta onko ne kiinavaipat mistään kotoisin, Alva Babyt sun muut? Mahtuuko oikeasti vielä isommallekin lapselle?

Poika on nyt varmaan n. 70 cm ja reilu 8 kg ja muuten käytetään kestovaipoissa M-kokoa. Sillä ei ole niitä nyt tarpeeksi, laskin että n. 10 kpl ja ärsyttää kun tuo kertispaketti hupenee niin äkkiä. Mieluummin ostaisin kotimaisia, mutta vanhempainvapaa loppui juuri ja olisi vähän turhan tyyristä ostaa kymmenkunta uutta vaippaa 15e/kpl. Epäilen kylläkin että mitään kotimaisia vaippoja ei tuohon hintaan edes saa...

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-08 11:56:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Mä en sen kummemmin tiedä mitään kiinavaipoista kuin, että pari one size -vaippaa mulla on jotka mahtuisivat varmaan vielä pitkään päälle. Mä voisin vaikka laittaa myyntiin joitain taskuvaippoja jos joku on kiinnostunut, kun poika alkaa nyt siirtymään kuivaksiopetteluhousuihin, niin pitää saada kaappeihin tilaa. Kiinassa valmistettuja kuivaksiopetteluhousuja ostin koossa 80cm/11kg niin ne on aivan liian pieniä tälle noin 8 kiloiselle :roll: Sitä paitsi ne on ihan tavalliset trikoopöksyt joissa vaan haarassa ohut froteekaistale. Tarttis kyllä vähän enemmän imua. ImseVimsen harkkahousuja on nyt tilauksessa.

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-08 22:27:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-07 10:30:15
Viestit: 1583
Meil on Alvoja ja Babylandeja käytössä. Hyvin istuu meidän 70cm ja 8,5 kiloselle. Yhdenkoon taskuja kaikki. Mutta en nyt osaa arvioida, että kauan nuo vielä menee. Babylandit nyt ainakin tuntuu olevan reiluja, mutta lapsen ruumiinrakenteestahan se myös jonkin verran riippuu.

_________________
Pojat 10/12 ja 3/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-08 23:31:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-12-22 13:55:30
Viestit: 420
Paikkakunta: pirkanmaa
serri kirjoitti:
Tästä on varmaan ollut jo puhetta aiemmin, mutta onko ne kiinavaipat mistään kotoisin, Alva Babyt sun muut? Mahtuuko oikeasti vielä isommallekin lapselle?

Poika on nyt varmaan n. 70 cm ja reilu 8 kg ja muuten käytetään kestovaipoissa M-kokoa. Sillä ei ole niitä nyt tarpeeksi, laskin että n. 10 kpl ja ärsyttää kun tuo kertispaketti hupenee niin äkkiä. Mieluummin ostaisin kotimaisia, mutta vanhempainvapaa loppui juuri ja olisi vähän turhan tyyristä ostaa kymmenkunta uutta vaippaa 15e/kpl. Epäilen kylläkin että mitään kotimaisia vaippoja ei tuohon hintaan edes saa...

Meillä on pari "omena"-taskua. Kaipa nekin Kiinassa on tehty. Aika kapea malli ja vaikea löytää sopivaa imua näistä kotona jo olevista kun en tilannut vaippaan imua mukana. Tiukka ja ohut selkäkuminauha on. En tykkää. Muista "kiinareista" ei ole kokemusta.

Suosittelen ostamaan ainakin koekappaleita käytettynä, että ei sitten mene niin iso raha hukkaan, jos onkin sopimattomia. Saat kuitenkin suhteessa enemmän niistä taas myydessä takaisin, jopa saman hinnan kuin ostaessasi. Oletko käynyt kestovaippainfon sivustolta katselemassa myytäviä vaippoja? Itse olen sieltä ostanut pääosan meidän tytön vaipoista käytettynä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-09 06:44:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
En ole sieltä juurikaan katsellut, mutta Facebookin vaippakirppiksiltä kyllä olen ostanut paljonkin :)

Toimiiko ne kiinavaipat niillä niiden omilla imuilla? Niihinhän kuuluu yleensä joku mikrokuituimu vaan mukaan, vähän epäilyttää. Normaalisti pojalla on taskuvaipassa puolikas harso pötköksi taiteltuna ja sen alla joku useampikerroksinen bambu tai hamppu. Tuolla setillä pärjää ehkä 3 h, ihan maksimissaan 4 h. Yleensä kyllä vaihdan vaipan jo aiemmin.

Nuo Mannamaan taskuvaipat on pojalle ihan parhaan mallisia tähän mennessä kokeilluista mutta nekin maksaa uutena 17,50 e/kpl ja tosiaan ilman imuja. Ja jos niitä käytettynä ilmestyy myyntiin niin menevät ihan hetkessä. Tosin luulen että tuo M-koko menee aika pitkään kun tällä hetkellä on säädöt pienimmillään ja korkeuden puolestakin on kasvunvaraa, että sikäli ei olisi huono sijoitus. Ja tosiaan niiden jälleenmyynti näyttäisi olevan aika helppoa.

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-09 07:29:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-07 10:30:15
Viestit: 1583
Kyllä ne mikrokuituimut ihan hyvin imee. Mä oon tosin yleensä laittanu niitä kaks päällekäin.

_________________
Pojat 10/12 ja 3/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-09 10:33:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Mä olen mikrokuituimun päälle laittanut jonkun nopeammin imevän lisäimun, esim. froteepyyhkeestä ommellun kaistaleen tai harsonpalasen, niin toimii ihan hyvin. Meidän mikrokuotuimut on vaan niin isoja, että joudun taittelee niitä että sopivat taskuihin ja sitten ne on vähän möykyllä. Mutta jos tilaa jonkun vaipan johon kuuluu mikroimu mukaan, niin luulis että on sopiva.

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-09 11:44:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Eikö mikrokuitukin ole aika nopea imu?

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2013-07-11 08:19:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
serri kirjoitti:
Eikö mikrokuitukin ole aika nopea imu?
Mä en oikeastaan tiedä. Olen vaan ajatellut ettei se olis kovin nopea, mutta en ole testannut :D Jostain luin että mikrokuituimua ei pidä laittaa kuitenkaan lapsen ihoa vasten (edes siis heti kuivaliinaneuloksen tms. alle) vaan syvempiin kerroksiin, koska mikrokuitu kuivattais ja ärsyttäis lapsen ihoa. Tiedä sitten sen tarkemmin.

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 220 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)