karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 05:35:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1527 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 173 74 75 76 77 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-08 11:42:28 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Se mikä mua harmittais, olis se, että Joel ei sais olla "the beibi", kuin vaan vuoden. Nyt se päristelee pylly paljaana tuolla lattialla, kujertelee ja ryömii etiäpäin :smt049

Mutta mä haluisin kyllä käydä tänä kesänä terdellä, niin ihan hyvä jos en oo paksuna :mrgreen:


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-08 13:47:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-13 16:58:36
Viestit: 881
Paikkakunta: Eteläkymenlaakso
Olis se hyvä antaa mielen ja kropan hengähtää välissä. Mut minkäs teet jos on tullakseen :D

Toinen oire miksi pelästyin muuten on kaamea väsymys mikä on vaivannu. Mut mullahan menee tohon borrelioosiin nyt antibiootti niin ehkä tää olis sit vaan helle+antibiootti+huoli sairaudesta. Ja nyt tulee taukoa maidon pakkaseenlaitosta kun en viitsi kuurin aikana lypsää ettei turhaan pitkity vauvan mahavaivat. Sekin ressaa, saanko varmasti tarpeeks kahden yön yli tarpeeseen? Arrgh...


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-09 01:03:50 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Mulla oli kans se ab-kuuri tuossa siihen kohtutulehdukseen, niin ai v***u mikä väsy! ihan tajutonta. :shock: Helpotti jo tavallaan, nyt on unenpuutekoomaa, vaikka viime yönä nukuttiinkin ihan ok.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-10 10:37:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-16 09:35:18
Viestit: 901
Miten te isompien vauvojen emot olette selviytyneet tästä vaiheesta kun noustaaan seisomaan muttei vielä kävellä ja kupasahdellaan? Toi nousee koko ajan seisomaan. Siis koko ajan. Ihan mitä vaan vasten. Muutaman kerran on silleen pahan näköisesti kaatunut kun en ole ehtinyt ottaa koppia (esim keittiössö pesin paistipannua ja tää könys patteria vasten ylös ja siitä voltilla alas niin että kunnolla kopsahti lattialistaan...) Tuntuu etten uskalla ollenkaan jättää sitä niin etten näe. Päiväunetkin se nukkuu nykyään usemmiten olkkarin lattialla peiton päällä (nukahtaa vaan tissille :oops: ) kun en uskalla jättää meidän parisänkyyn enää yksin, heräilee sanomatta mitään ja saattais tipahtaa.

Äh. Mua pitäis varmaan läpäyttää kunnolla naamaan...

Eilen mäkätin miehelle kun se ei tässä helteessä ole saanut aikaiseksi, ladomme yhdeltä seinältä täytyy repiä vanha laudoitus alas, sahata uutta ja laittaa paikalleen. Mieshän sitten sanoi että hän vahtii lasta, sorkkarauta on siellä, sirkkeli siellä, vasara, naulat tuolla, ole hyvä ja mene ite. Mähän kiukulla sitten menin. Ja itseasiassa se oli ihanaa. Hiki virtas eikä tarttenu ajatella mitään, paljon rentouttavampaa kun joku hieronta :lol: En mä nyt montaa tuntia tehny, mutta jotain kuitenki.

_________________

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia


Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-10 11:38:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Esikon kanssa oli kypärää ja hurjia syöksyjä äitin ja isän toimesta. Hyvä ettei käsi lähtenyt pojalta sijoiltaan kun joskus nappasin kiinni ihan ajattelematta..

Loput onkin sitten kolautelleet päitään ihan itsekseen ja oppineet kaiken nopeammin.
Joten mun emppiirisen tutkimuksen mukaan, antaa kolahdella, niin oppii :mrgreen:
Mutta ei sitä varmaan ekan kanssa pysty.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-10 11:44:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-13 16:58:36
Viestit: 881
Paikkakunta: Eteläkymenlaakso
Lastenhoidosta kun joku huolehtii niin kyl tosiaan työnteko tuntuu levolta :D Tein tossa keskiraskaudessa pari kuukautta hommia kun mies oli saitsulla (muuten oon ollu kotiäitinä) niin kyl oli kevyen tuntusta kotioloihin verrattuna. Välillä tiskaaminenkin on ihan juhlaa kun saa tehdä jotain keskeytyksettä alusta loppuun :shock:

Voisin hyvin kuvitella et toimis agressioidenpurkajana tommonen purkuhomma :lol:

Esikoisella ei kestäny kovin kauaa toi vaihe et nous pystyyn ja kaatus. Yleensä tuli pepulleen muutenki. Niin ja meillä oli semmonen kävelyauto mihin lykkäsin sen aina kun tuntu et en kerinny vahtimaan.

Mahdollisimman paljon avaraa tilaa ja kaikki pöydänkulmat pyöreäksi, ei se kovin pahasti itteään telo vaikka välillä kopsahtaakin.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-11 12:29:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-01-14 18:49:48
Viestit: 76
Paikkakunta: Iso-Britannia
Voi pikkuista :cry: Meidan 11 viikkosella pojalla on 38c kuumetta. Kaytiin jo laakarissakin, mutta koska muita nakyvia oireita ei ole, kaskettiin vaan odottelemaan. Eli joko taa jotain mika on jo menossa ohi tai sitten vasta tuloillaan.
Oireet alkoi jo eilen kun poika herasi valittamaan aamulla (samanlaista ahellysta kuin ilmavaivoista) ja oli vaisu koko paivan. Soi ihan normaalimaaria ja vaippatuotoksiakin oli tavalliseen tapaan. Kahdet paivaunet kuitenkin nukkui poikkeuksellisen sikeasti ja pitkaan, eika jaksanut oikeen innostua leluista ja ymparilleen katselemisesta niin kuin normaalisti. Yon nukkui hyvin, mutta tanaan aamulla sama juttu: alkoi valittamaan unissaan heraten sitten aina valilla aheltamaan enemman. Ja nyt siis myos korkea kuume.

Huoh. Oon vaan tarjonnut tissia ahkeraan ja poika nukkuukin nyt tassa mun sylissa ja valilla imaisee hiukan. Soi kylla ihan kunnollakin aikaisemmin. Ja paracetamol-liuosta annoin kanssa. Mutta siis aivan kaamea huoli kun ei tiedeta mista johtuu.. Just tata varten pyysin miehenkin tueksi sinne laakarille mukaan kun pelkasin etta siella sanotaan tyylin, etta juu tammosta se on vauvojen kanssa, ja etta jaahas, esikoinen, koittakaas nyt pikku-aitonen vaan olla huolehtimatta liikaa.
Se laakari sanoi kylla myos mahdollisesta aikaisesta hampaiden tulosta, muttei mitenkaan tutkinut tan ikenia. Milta ne ikenet tuntuu jos hampaat on tuloillaan? Varsinaisia hampaita ma en ainakaan siella tunne. Muuten merkit kylla sopii, kun taa on juuri viime viikolla alkanut kuolata ja maystaa nyrkkejaan kokoajan. Toisaalta sekin on kai normaalia tan ikaiselle kun tutkii ja oppii kayttamaan kasiaan.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-11 13:14:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-16 09:35:18
Viestit: 901
38 ei kai viel oo paha. Täällä ainakin suositellaan ettei edes lääkitä mitenkään kun vasta jos kuume lähentelee 39. Ei varmaan tartte yhtään huolestua jos muuten on kohtuu normaali, tietty kuume vähän väsyttää.

Meillä tähän astisista hampaista alas tuli hirveän kitinän kanssa, mutta ikenistä ei huomannut mitään ennenkuin hammas tuli läpi. Ylähampaiden ikenet taas oli punaiset ja turvoksissa pari viikkoa ennenkuin tuli läpi, mutta ne taas ei kiukuttanut yhtään.

_________________

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia


Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-11 14:25:39 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Eiköhän se parin päivän sisään selvinne, et mitä se on, onko flunssa tai jokin muu tauti vai ne hampaat. Tavallisesti se kuume on ainakin meillä mennyt ohi ihan vuorokaudessa. Jos vauvaa ei saa oikein heräteltyä eikä jaksa syödä, niin uudelleen lääkäriin. Muuten vaan sit odottelua, et koska menee ohi.

Meidän pikkuruinen se nukkuu ja syö. Ja nyt ku se on saanut tosiaan isoja määriä korviketta joka tissittelyn päälle, niin vaippatuotokset on toki isompia, mutta onpa se saanut sitten viikossa 400g painoakin lisää! Jesh! Tissittelyn kannalta tää ei oo paras vaihtoehto tokikaan, mut pakkohan se on pieni saada kasvamaankin kyllä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-11 14:41:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-04 18:27:51
Viestit: 1243
Mäkin voisin tulla tänne, keskiviikkona syntyi meidän tyttönen, 4300g ja 51cm.
Kotiuduttiin perjantaina ja hyvin on lähtenyt arki rullaamaan. Imetys sujuu hyvin, sairaalassa annoin muutaman kerran luovutettua maitoa, mutta kotona ei ole enää tarvinnut, kun maito nousi. Rinnatkin on kestäneet tällä kertaa paremmin, ei ainakaan vielä veri lennä.
Esikoinen on ottanut tulokkaan hyvin vastaan, ainoastaan yöt on hankalia, jos esikoinen herää vauvan itkuun. Nyt on kyllä pari yötä mennyt ilman esikon heräämisiä.

_________________
Päikky


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-11 15:23:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-01-14 18:49:48
Viestit: 76
Paikkakunta: Iso-Britannia
Ihanaa - onnea Katar81 :) Ja Mimmiksellekin onnea mojovasta painonnoususta, vaikkei pelkalla tissilla tullutkaan =D>

Ton viimeisen viestin jalkeen meidan kuumeilija herasi ja naytti vahan virkeammalta jo. Ensin huidottiin vahan leluja leikkimatolla ja sitten rajahtikin poksyissa niin etta poikakin holmistyi. Vai pitaisiko pikemminkin sanoa kumisi ja torahteli - oli meinaan ennatyspitka kakkafanfaari :lol: Ja tahan yhteyteen sopii myos erittain positiivinen kayttajakokemus ja arvosana TotBotsin banbuvaipalle ja Littlelambin kuorelle: tuli varmaan desi sita kakkaa ja eika tippaakaan eksynyt ulos!

Joka tapauksessa pojulla on selvasti parempi olo, joten toivottavasti on paranemassa mikalie sitten aiheuttanutkin..


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-12 06:53:41 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Mulla tulehtui viisuri, taas :?

Pakko varmaan hakee tähän antibiootit. Mä oon syönyt jo 2 antibioottikuuria imetyksen aikana, ei hyvä. Mulla meni varpaat raskauden aikana ihan vituiks, kun en yltänyt hoitaa noita kynsiä mahan kanssa ja nyt sitten tää viisuri. Pakko oli eilen ja yöllä syödä panadolia, kun oli niin saakelin kippee poski.

Noh, tuleepahan kunnon paasto, kun en voi syödä. Yritin äsken imeskellä munavoita, ei onnistunut. Teen kohta itelleni pirtelön, niin saan jottai ruokoo ees.

Mutta tänään neuvola, jännää! :D


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-12 07:49:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-01-18 14:10:01
Viestit: 2579
Paikkakunta: Utsjoki
Kitrus: hankkiudu eroon siitä hampaasta.

_________________
-Logis-

Kuva


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-12 08:50:22 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
asiaa hoidetaa koko ajan, oon ravannut lekurissa koko kevään. Vaan nämä ei ole ihan helpoimmasta päästä nää mun viisurit, vaan pitää leikata Kysissä.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-12 09:34:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-01-18 14:10:01
Viestit: 2579
Paikkakunta: Utsjoki
Mullaki oli hankalat viisurit alhaalla. Tuli läpi osittain, jäi sellanen ien lerpattamaan siihen päälle. Tulehtu helposti kun sinne jäi alle kaikenlaista. Sitte ne kuvattiin ja todettiin että ne täytyy leikata kun ne oli osittain tuolla leukaluun sisällä, tuossa missä se leukaluu kääntyy ylöspäin korvan alla... jos oltas vaan revitty pois ni ois varmaan menny koko leuka muusiksi.

Mutta ei niitä sairaalassa leikattu, se oli joku päähammashoitola tai joku Turussa missä oli sitten leikkaushommat.

_________________
-Logis-

Kuva


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-12 10:55:49 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
^ Au. Sano, että ei sattunut, jooko.

Joel nousi äsken sitten kontilleen ja monta kertaa :shock: Ja Joel tänään 5kk.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-12 15:32:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-01-18 14:10:01
Viestit: 2579
Paikkakunta: Utsjoki
Ei sattunut. Jännitin hulluna sitä ekaa leikkausta, ne otettiin kahdella eri kerralla. Hyvät puudutukset laittoi. En uskaltanu avata silmiä edes ja kun ekan kerran avasin, huomasin että ne jo ompeli haavaa kiinni :)

Se ihmetytti kun pulssi hakkasi ihan hulluna. Mutta se selvisi sitten että käyttävät puudutetta jossa on adrenaliinia mukana.

Toisella kertaa ei vuotanut suuhun yhtään verta mutta poski turposi ja tuli mustelma. Toisella kertaa taas vuosi jonkin aikaa suuhun sitä verta mutta poski ei turvonnut eikä tullut mustelmaa.

Toki se varmaan tykytteli sitten jälkeenpäin, Buranakuurinhan siihen tais saada. Ja oisko ollu profylaktinen ab-kuurikin, en muista enää.

_________________
-Logis-

Kuva


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-12 20:15:16 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Tänään siis neuvola, J on 64,5 cm ja 7560 g, pipo 42,3 cm 8)
Iso ukkeli jo.
Rokotukset saatiin ja ilta on paskottu ja huudettu, laitoin Joelille panadolia ja annoin pumpattua maitoa 100ml, kun ei suostunut syömään sitten millään.

Nyt nukkuu onneks.

Ja minä oon niiiiin kipee. Aivan järkyttävän kipeäksi meni toi viisuri, koko pää on ihan turvonnut ja kipeä. Pitää nyt mennä nukkumaan.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-13 12:05:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-16 09:35:18
Viestit: 901
Mulla kanssa on viisurit jotka oottaa poistamista. Ja just sellaiset leikattavat... Oon pitkittänyt milloin milläkin syyllä jo 15 vuotta poistoa. Nyt perustelen että kun imetän niin en mukamas voi syödä särkylääkkeitä :roll:

Luojan kiitos ei ole tulehtuneet lähiaikoina.

_________________

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia


Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vauvautuneet karppimamat
ViestiLähetetty: 2011-07-13 14:18:23 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Hah, samis. 15vuotta oon siirtänyt tuota poistoa :lol:
No tässä sen sitten näkee... Syön panadolia kolmatta päivää, päällä antibioottikuuri ja en ole syönyt mitään kiinteää kolmeen päivään.

Nyt vihdoin jaksoin tehdä kasvissosesoppaa, tähän asti oon syönyt vaan pirtelöä.


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1527 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 173 74 75 76 77 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)