karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 10:11:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Äitiyspakkaus vai raha?
Äitiyspakkaus 74%  74%  [ 64 ]
Raha 24%  24%  [ 21 ]
Ei kumpikaan 2%  2%  [ 2 ]
Ääniä yhteensä: 87
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-02-20 14:16:43 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
Mimmimakia kirjoitti:
Makuupussi ja itse se laatikko patjoineen. Meillä paupalit uinuu tuossa lootassa pirtissä, jos eivät nuku makkarissa. Meillä on pitkäomainen talo, niin makkariunet on päivällä liian rauhalliset eli tottuvat meteliin tässä pirtissä ja sit toisaalta ei tarvi itellä kipittää tsekkaamaan tilannetta tämän tästä.


joo, tulihan sitä makuupussia kai hiukan käytettyä, mutta aika uudenveroiseksi se on jäänyt; toisen myinkin joskus jollekin.
laatikotkin on vielä tallella, mutta en muista käytettiinkö niitä lainkaan vauvoilla nukkumiseen - tuskin.

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-02-20 20:26:38 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Mun kokemuksen mukaan vauvat tykkää nukkua noissa laatikoissa. Sievät verhotkin äitini teki esikoiselle, joten on ihan silmällekin nätti pesä.
Mut niin, jos käytetty kelpaa ja sitähän löytyy nykypäivänä mukavasti ja hyväkuntoista, niin jos yhtään tuntuu, että jos ei tarvitse sitä pakkausta, niin rahana vaan kaikki.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-02-20 20:42:43 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Laatikossa meidänkin poika alkuun nukkui, makuupussi on koko ajan ollut käytössä ja nyt kylmään aikaan se villahaalarikin on ollut oikein hyvä yöpuku. Kokopotkarit jäi käyttämättä, kun minusta se vaan on toivottoman epäkätevä vaatekappale. Jos lapsia lisää siunaantuu, niin otetaan varmaan rahana.

muoks. Jaoin tästä alkaneen vauvanvaatekeskustelun omaksi ketjukseen. -Siperia

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-02-21 13:28:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-22 22:33:10
Viestit: 1282
Paikkakunta: Joensuu
Ja miusta pakkaeuksessa saisi ola myös bodyn jatkopala ja sock'onssit. :D

_________________
..Optimisti ei pety.. KAK399


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-02-21 17:27:11 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Joo, bodyn jatkopala on ehdottoman hyvä! Varsinkin kestoilijalle.

Sitä mä en tajua, et vaikka nuo imsevimsetkin on ihan tosi hyvät vaipat ja helpot käyttää, niin olenpahan saanut vissiin noin 4-5 käyttämättömät setit niitä. Onko ihmiset oikeasti niin laiskoja, etteivät viitsi pestä niitä ja kokeilla edes? Vai onko se sittenkin asennevamma? Pitäski kieltää ihan lailla kertakäyttövaipat. :roll:

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-02-21 19:16:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-22 22:33:10
Viestit: 1282
Paikkakunta: Joensuu
Mie ostin aikanaan 6 kpl niitä jatkopaloja, nyt on enää 2 jäljellä omassa käytössä ja kaikki saaneet ovat kehuneet tarpeellisiksi, suurin osa ei-kestoilijoita.

Mut onkohan miulla asennevamma, kun en noita äp:n settejä suostunut kovin kalliilla ostamaan. Kesällä sattui yksi 4 sisävaipan ja 2 kuoren paketti hintaan 3 e, se kyllä lähti mukaan, mutta yleensä samasta paketista kysellään noin 20 euroa. Onhan se vielä edullinen periaatteessa, mutta kuitenkin, en ole halukas maksamaan äitiyspakkauksen tavaroista kovin paljoa, vaikka ois käyttämätön... Etenkin kun useimmat äp:n jutut tulee ennemmin tai myöhemmin vastaan tosi halvalla...

_________________
..Optimisti ei pety.. KAK399


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-02-21 23:34:32 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Ilmatteeksi mä oon niitä saanu.
Ni, mut että ei edes ota sitä lappua pois ja pese muun pyykin mukana ja kokeile, edes yhden kerran? Sitä vaan... Onhan siellä kaapissa sitten valmiina paniikkihätävaippaa, jos vaikka kertsit loppuu? (edelleen mietin sitä keskimäärin 1,5tonnia vaipparoskaa/kekara... se on ihan vitusti jätettä ja aivan turhaan. Ei mulla oo rahaa laittaa roskiin niin paljon.)

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-02 02:11:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-07-29 21:42:33
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Mimmimakia kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan vauvat tykkää nukkua noissa laatikoissa. Sievät verhotkin äitini teki esikoiselle, joten on ihan silmällekin nätti pesä.


Meilläkin äitini halusi välttämättä ommella laatikkoon "sisustusta", tässä tapauksessa kankaisen reunuksen. Otan ilman muuta äitiyspakkauksen, koska minulla ei ole ennestään lapsia joiden mukana pakkaus olisi päätynyt jo aikaisemmin kotiini. Siinä tulee paljon tarpeellista tavaraa kätevästi yhdessä paketissa. Ja tietysti myös se laatikko nukkumiseen, vaikka on täällä kyllä pinnasänkykin jo odottamassa vähän myöhempää käyttöä :).

Äitiyspakkauksen toppahaalari kuulostaa kyllä tulossa olevalle talvivauvalleni (LA 14.1.2011) turhan isolta ainakin heti samana talvena käytettäväksi. Sehän on kooltaan 68-74 cm. Kuulin kuitenkin vinkkinä, että sen lahkeet ja ehkä hihatkin voisi sitoa pois tieltä ja käyttää haalaria ensin lämpöpussina. Saisin kyllä edullisesti myös vähän pienemmän lämpöpussin ensimmäiseksi talveksi ja sitä harkitsen.

Äitini on tosin väittänyt kiven kovaan, että vaikka se haalari ehkä kuulostaa minusta nyt hirveän isolta, niin ei sen tarvitsekaan olla heti "just sopiva". Juu en odotakaan että olisi tai edes tarvitsisi olla (parempi iso kuin "just sopiva" joka jää heti pieneksi), mutta 15-20 cm liian iso on mielestäni silti vähän liioittelua. Äitini kokemukset pikkulapsista rajoittuvat minuun, joka synnyin reilut 33 vuotta sitten eikä minua käytetty kuulemma ensimmäisen vuoden aikana juurikaan ulkona. Asuimme maalaistalossa ja sisällä oli isovanhemmat lapsenvahteina silloin, kun vanhemmat itse olivat töissä tai kävivät esim. kaupassa. Siinä syy, miksi en välttämättä ota hänen arvioitaan niin vakavasti, ainakaan tässä asiassa. Voin olla tietysti väärässäkin.

Kiva että siinä paketissa on myös näytteeksi kestovaippapuolta. Minuakin ahdistaa ajatus valtavasta kertakäyttövaippojen muodostamasta jätevuoresta. Tuttavapiirini vain on harmillisen lapsetonta, joten kestovaippojen kierrätys tänne päin ei ole mahdollista. Olen tarkkaillut jonkin verran Huuto.netin kestovaippamyyntiä, mutta hinnat tuntuvat järkyttävän korkeilta. Olen äitiyslomani alkuun asti työtön ja erittäin vähävarainen. Vuokran ja pakollisen opintolainalyhennyksen jälkeen jää kaikkeen muuhun 200 €/kk... Sosiaalitoimisto ei ota laskelmiinsa mukaan vajaan satasen lainanlyhennystä ja kokonaista vuokraani. Siitä ei todellakaan ostella mitään 20 € kestovaippasettejä. Omat vanhempani ovat avustaneet hiukan (pimeästi tietenkin, ettei se syö muutenkin olematonta toimeentulotukeani) nyt työttömyysaikanani, jotta olen saanut sentään hankittua muuta tarpeellista ja itselleni aina ruokaa :D. (Toisaalta sekin on enemmän kuin viimeisimmän todella niukasti palkatun työpaikkani työtulot :shock:). Kestoja voisi tehdä tietysti itsekin, mutta eipä ole ompelukonetta millä ommella. Teen pieniä vaatekorjauksia yms. käsin, mutta en oikein innostu ajatuksesta ruveta ompelemaan suuremmassa määrin käsipelillä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-02 09:58:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-10-23 08:08:38
Viestit: 73
^Jos kestoilu kiinnostaa, niin laita mulle vaikka yksäri. Asun Helsingissä ja mulla on tuolla pieneksi jääneitä vaippoja. Siellä on ainakin 3 pul taskua (näihin imuiksi vaikka vanhaa froteenpyyhettä) ja yhdet äp- kuoret, yhdet nb kokoiset villahousut, jotka meille ei mahtuneet ja nauhavaippojakin muutama. Nämä mä voisin lahjoittaa pois. Mulla on lisääkin vaippoja ja ehkä vaatteitakin pienelle tytölle (serkkuni on maanantaina tulossa katsomaan, mitä haluaa), trikoinen kantoliina jne. jos kierrätys muuten kiinnostaa. Ihan kaikesta en raaski ihan ilmaiseksi luopua, koska olen itsekin ihan rahaton, mutta halvoilla kirppishinnoilla. Mä olen 3 lapset työtön yh, joka jää kohta kodinhoitotuelle, että ymmärrän hyvin sen ettei raha kasva puussa ja mielelläni auttaisin ja kierrättäisin tarpeeseen.

Lisäksi mä löpisin kestoilusta, liinoista ja karppauksesta mielelläni, kun kaverit ei aina oikein tajua mun hörhötyksiä :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-02 10:44:41 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
On tää vain niin ihana tämä foorumi, ku heti löytyy vertaistukea! Saathan sä sitten kun vauva syntyy longhair kuitenkin lapsilisän, vähän helpottaa sekin.
Kyllä kestoja saa ihan ilmatteeksikin, minäkin voin tuosta kasastani jotain antaa. Itsekin olen saanut ilmaiseksi osan. :)

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-02 10:46:23 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Minä meinasin ottaa pakkauksen ja kohtahan tuota pääsee tilailemaan.
Mulla ei ole mitään hajua, mitä muksulle tarvitaan, niin tulee edes jotain perusjuttuja automaattisesti :mrgreen:

Mistähän se johtuu, että nyt kun on oma muksu kyseessä, on kaikesta todella epävarma, mutta kun muiden vauvoja hoitanut, kaikki on helppoa, kuin vettä vaan. Kaikki aina ihmetteleekin mulle, että miten olet noin hyvä lasten kanssa.

Siis, en osaa edes ajatella, että mimmoset vaunut on hankittava, tai mitä vaatteita sillä kakaralla pitää olla valmiina, kun se syntyy helmikuussa. :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-02 19:47:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-13 22:19:43
Viestit: 131
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
Miulle tuli pakkaus pari viikkoa sitten. Tosi paljon tuossa on 60 senttisiä vaatteita, mutta vain yksi 50 senttinen. Tiedän että kaikki jää nopeasti pieneksi ja isolle vauvalle 50 cm vaatteet voi olla pieniä jo alkuunsa, mutta mietin silti että pitäisi hankkia noita lisää. Jos nyt oletetaan että saan aika normaalikokoisen muksun niin pitäähän sillä olla ensimmäiseksi kuukaudeksi muutakin sopivaa kuin yksi body ja parit itse neulotut villahousut. Vai kuinka? Pärjääkö 60 cm vaatteilla alusta asti? Vielä kun on talvivauva tulossa niin lämmikettä tarvitaan.

_________________
"Paras aika istuttaa puu oli kaksikymmentä vuotta sitten.
Toiseksi paras aika on nyt."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-02 20:51:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-04 18:27:51
Viestit: 1243
En mä ainakaan olisi pärjännyt. Niitä vaatteita on kuitenkin siinä pakkauksessa niin vähäkin, että vaikka koko olisi sopivakin, niin meillä ainakin puklua riitti ja kakkavahinkoja tuli säännöllisesti, joten ei nuo vaatteet olisi riittäneet alkuunkaan. Ja ainakin meidän pakkauksessa osa vaatteista oli 70-senttisiä, ja ne on nyt vasta olleet käytössä, kun tyttö on 9kk. Meillä jäi käyttämättä kaikki pakkauksen potkarit, jotka olis pitänyt riisua kokonaan vaipan vaihdon yhteydessä. Liian epäkäytännöllistä. Mahdollisen kakkosen kohdalla otan varmaan rahana ja hankin sitten esim. sen makuupussin jostain muualta, niin saa sen säästää muistoksi. Meidän äitillä on vielä tallessa mun makuupussi vuodelta -81.

_________________
Päikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-02 20:53:16 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kyllä niitä 50cm ja 56cm vaatteita tarvii alussa. Meillä typy oli sen 2820g niin sille mahtu hienosti 44cm keskosvaatteetkin ensi viikot. Mulla ois tytön minipakettia tuossa odottamassa, osta pois. :) 50cm juttuja ainakin löytyy.

MÄ oon taas henkselihaalareita tykänny näillä ryömijöillä pitää, kun ne pysyy päällä. Melkein kaikki muu valuu matkan varrelle.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-03 01:20:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-07-29 21:42:33
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Onneksi äitini on vapaaehtoistöissä eräällä kirppiksellä. Sieltä löytyi todella pienellä korvauksella (henkilökunta-alennus) 56 cm bodyja ja potkuhousuja, joten ei tarvitse ängetä neitiä aluksi kaikessa ihan liian isoihin kuteisiin. Hän käy täällä vielä myöhemmin syksyllä ja tuo ne tullessaan. Kyllähän se paketin muukin sisältö on alkuun aika isoa, lukuun ottamatta sitä yhtä 50 cm vaatepartta, joka huonolla onnella on jo alun alkaenkin pieni. Paitsi jos syntyy keskonen tai muuten vain minikokoinen vauva. 56 cm on varmaan kuitenkin hyödyllinen välikoko itse hankittavaksi ja näin tein. Villasukat neuloin itse, kun on ollut aikaa näpertää :D

Kiitos teille kestovaippatarjouksista, otan yhteyttä yksäritse :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-03 12:58:13 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Minkä kokoisia vaatteita siis kannattaa hankkia valmiiksi kotiin ennen la:a? 50-56? Ja mitä kaikkee tarvitaan, kun helmivauva tulossa?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-03 13:35:29 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-09 16:32:08
Viestit: 2460
Paikkakunta: Lappi
Mä en ole ostanu ku 56-kokosia. Ne 50 kokoiset on pieniä niin äkkiä, että tuntuu jotenkin turhalta. Ei meillä kyllä niitä 56-kokoisiakaan ole kauheasti ollu.

Talvivauvalle suosittelen kaukalopussia. Helpottaa pukemisrumbaa esim kauppareissuilla ihan kivasti.

Ihan vaatteiden määrä sit riippuu pesuväleistä. Meillä laulaa pesukone useamman kerran viikossa olevina pyykkipäivinä (tällöin kone melkeinpä aamusta iltaan päällä, joten ei ole älyttömästi kampetta tarvittu. Jos kerran viikossa pesee niin ainaki 7 asua + 3 vaihtovaraa. Saahan niitä lisää ostettua tai pestyä jos ei riitäkään. Riippuu tietty siitäki millanen vauva on puklailemaan ja tuleeko osua vaipan ohi. Ainaki 4kpl yökkäreitä sillä oletuksella, että sama käy 2 yötä putkeen + vaihtovara. Muutama pari sukkia.

Sitte joku velour-asu vaikkapa jonka voi nakata siihen päälle jos on jossain viileämmässä kyläilemässä. (tai sitte sinne kaukalopussiin)

Sitte esim villahaalari/vanupuku ja toppapuku. Meillä on nämä ollu äp:sta joten koko on ollu aika reilu vastasyntyneelle, mutta pysyypähän kädet ja jalat lämpiminä siellä . 8)

Päähän ihan pienelle vauvalle tarttee sisämyssyn, ulos sitten kypärämyssyn ja toppalakin tai vastaavan. (+esim villatumput ja -sukat jotka voi laittaa myös sinne kaukalopussiin).

Äp:n makuupussi on kyllä hyvä vaunuillessa ja onneksi niitä kirpparilta jos ei pakkausta otakaan.

_________________
"Tyhmää, tylsää!"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-03 14:10:55 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Minkä kokosia noitten pipojen pitää olla?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-03 14:56:50 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
N.40cm, ei kannata superpieniä ottaa (meillä siis muksujen kupolit syntyessään 33, 35 ja 37cm...) ja pakkauksessa on pipoja vissiin parikin sisäkäyttöön tai kesäksi.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Äitiyspakkaus
ViestiLähetetty: 2010-09-03 21:43:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-01 11:56:07
Viestit: 123
Mä pääsin tammivauvan kanssa paukkupakkasista tosi helpolla ku laitoin sen aina ulkoilua varten kantoliinaan ja oma takki siihen molempien päälle. Ei tarvinnu vauvalle mitään haalareita yms, potkuhousut+body riitti, jalkoihin ÄP:n töppöset ja päähän ruskovillan pipo ja itsekudottu nallekorvamyssy sen päälle :) Voin suositella tätä systeemiä, itsekin pysyy hyvin lämpimänä! Puhumatta siitä, ettei tarvinnu lykkiä megavaunuja metrin korkusissa kinoksissa... :lol:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)