karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:33:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-03-29 16:58:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-25 15:22:38
Viestit: 1543
Paikkakunta: Helsinki
Golliwog kirjoitti:
Yksi hyvä keino karkoittaa aamuista huonovointisuutta (siis semmoista ällötys-nälkä-ei kykene syömään) on nauttia munasta sängyssä.


Niin, eikös se sänky yleisin paikka tuppaa olemaan :smt044


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-04-09 10:06:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-02-01 09:40:56
Viestit: 96
Paikkakunta: Kirkkonummi
Löysin itselleni kolme pahoinvoinnin karkoittajaa.

Kylmä vesi, pienenä virtana juotuna.
Kirsikkatomaatit, muutama kerrallaan.
Ja ehdottomasti tehokkain joskaan ei kovin karppi, yksi tosi suolainen salmiakki.

Toisaalta kun tuohon salmiakkiin joutuu turvautumaan vain kerran vuorokaudessa ja yksi riittää niin en pitäisi kovin vakavana.

T: ILONA


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-04-24 08:13:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-15 12:46:12
Viestit: 114
Karppiruokavalio on paras pahoinvointiin - jos pystyy syömään karppiruokaa eli pahoinvointi ei ole ihan mahdottoman voimakasta. Raskauspahoinvointi tulee tai pahenee kun verensokeri laskee ja silloin tietty on parasta jos saa pidettyä verensokerin mahdollisimman tasaisena. Tähän auttaa siis karppiruoka :)

Siis teoriassa. Ja jos pahoinvointi on sitä luokkaa, että sen kanssa pärjää ja pystyy pelaamaan syömällä. Mulla itselläni on molemmissa raskauksissa (ekassa varsinkin) lääkäri kirjoittanut mulle sairaslomaa ja Primperania voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi. Mikään muu keino ei tehonnut. Tai toisessa raskaudessa pystyin voimakkaimman kauden ohimentyä hallitsemaan syömällä pahoinvointia ja silloin tuo verensokeri-juttu (ja siis karppiruuat) toimi täysin.

Jääkylmä sitruunavesi oli ekassa raskaudessa mun pelastukseni siinä vaiheessa kun mulla ei vielä ollut Primperania. Tein siitä muistaakseni myös jääpaloja, joiden annoin sulaa hitaasti suussa. Suolainen salmiakki oli toinen. Valkoinen paahtoleipä paahdettuna voin kanssa oli usein ainut "ruoka", jonka sain alas. Se ei ole todellakaan karppia, mutta siinä vaiheessa ei enää ollut väliä, mitä syö kunhan jotain saa alas.

_________________
- - - - -
Karppaus aloitettu tammikuussa 2006 - nyt tavoitteena löytää tyyli jonka saisi elämäntavaksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 01:55:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-06-27 00:25:10
Viestit: 354
Itselläni pahoinvointi alkoi orastaa tyhjällä vatsalla, joten auttoi jos massu ei ollut ihan tyhjillään. Söin iltaisin tuhdisti, öh "aamua varten" ja toimi hyvin. ja riittävästi nesteitä, täytävät massua nekin.

_________________
Alakarppausta ja skarppausta kesäkuusta 2008.
Zannulin kampanjasivu
Zannulin ruokapäivis

Kuva

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-15 15:49:34 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Mulla tää paha olo on ympärivuorokautista ja pahoinvointirannekkeet on koko ajan paikallaan. Ne ei vaan nyt auta.
Mahatauti mulla oli la-su mutta yhä edelleen on kauhea olo.
Olen jo voinut kuitenkin syödä paremmin. Mietin, että mulla ois tuolla inkivääriuutetta kaapissa, pitäsköhän sitä ottaa? Vissy auttaa vähän aikaa, mutta muuten ei mikään auta. Ja iltaa kohti vain pahenee koko ajan.
Jääkaapille en uskalla mennä, se haisee pahalle. Hyi. Illalla saatoin syödä hiukan jäätelöä ja vadelmasorbettia, vesimelonia, viinirypäleitä ja banaania. Ei kovin karppia siis. :(

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-15 16:18:40 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Merkkaus ja kommentti. :D

joku puhui jäätelöstä... Pitäisikö mun sitten, jos raskaudun, hommata se kauan himoitsemani jäätelökone?

Synttäritkin tulee ihan justiinsa...

Sillä sais tehtyä kermajädee ja mahdollisimman karpisti... :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-15 16:19:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-11-18 20:05:26
Viestit: 697
Paikkakunta: Satakunta
Mulla pahoinvointiin auttaa mantelit ja jääkylmä vissy.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-15 16:41:51 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Vointia on yritetty parantaa vedellä, vissyllä, metukalla ja nyt viimeisenä jätskillä ja sorbetilla. Ja kyllä mun täytyy kans kohta ostaa se jäätelökone, cartedorit on vaan sikakalliita jatkuvassa käytössä... :) Pää on koko ajan kipeä, mutta en sille nyt osaa mitään enää tehdä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-15 17:55:53 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Mimmimakia kirjoitti:
Vointia on yritetty parantaa vedellä, vissyllä, metukalla ja nyt viimeisenä jätskillä ja sorbetilla. Ja kyllä mun täytyy kans kohta ostaa se jäätelökone, cartedorit on vaan sikakalliita jatkuvassa käytössä... :) Pää on koko ajan kipeä, mutta en sille nyt osaa mitään enää tehdä.


Mulla ei edes kerman käyttö lisääntyis, kun nytkin vedän noin 3-4dl päivässä....... :lol:

Ai pääkipua.... Sitä en haluais takas, kun kerran olen eroon päässyt..... #-o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-15 18:02:16 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Mulla ei oikea jäätelö maistu, vaan pitää olla sorbettia.

Pitää sitä magnesiumia vielä lisätä, vaikka oon jo sitä ottanu ylimäärää muutenki.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-18 14:55:02 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Nyt eilen ja tänään olen aamutuimaan tyhjään mahaan napannut 700mg magnesiumia ja pelkkää vettä. Ei pahoinvointia. Voiko olla näin helppo ratkaisu ongelmaan? Edes rannekkeita en ole muistanut laittaa käsiini. :shock: Tai sitten tää on jokin placebotoiveajatteluhetki ja ylihuomenna se pahoinvointi hyökkää kimppuuni kuin ei koskaan ennen. Mene ja tiedä. En kyllä uskalla tuota maggea nyt lopettaakaan.
Jännä sinällään, että otin sitä illalla yhdessa kalsiumin kanssa hiukka vähemmän ja pahoinvointia ei siis ollut aamulla vaan muutamia tunteja heräämisen jälkeen. Kyllä tässä viisasten kivi saattaa piillä. Jatkan tutkimuksia.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-19 19:07:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-04-11 19:18:07
Viestit: 170
Paikkakunta: Pirkanmaan metsävyöhyke
Mulla on nyt rv 8+3 ja pari viikkoa olen ollut ihan koko päiväisesti huonovointinen ja niiiiin väsynyt. Onneksi ei ole tarvinnut oksentaa! Nukkua voisin vaikka koko vuorokauden ympäriinsä. Selvästi väsyminen kyllä lisää huonoa oloa.

Mikään karppiruoka ei myöskään mulla mene alas. Aikaisempi herkkuni kananmuna vain yököttää jo ajatuksena. On se vaan niin (surku)hupaisaa että kaikki turha uppoaa paremmin, kuten täällä jo mainittu jäätelö sekä vehnäpaahtoleipä, hampurilaiset, keksit ym. Ja tosiaan tuota kylmää muodossa tai toisessa tekee oikein mieli.

Toivottavasti tämä olo helpottaa kun remppaakin pitäisi jaksaa tehdä ennen kuin talvi taas yllättää. :|


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-19 22:21:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
Mulla ne ainoat kerrat kun on vähän etonut tämän raskauden aikana on nää "olot" tulleet n.tunti hedelmäjälkkärin jälkeen sekä hedelmäjälkkäripäivien jälkeisinä aamuina. Mulla vaikuttais siis nimenomaan reilummat hiilarit aiheuttavan pahaa oloa.

Sittemmin palasin tiukempaan karppailuun (H 50g ja risat, R 150-200g, P 50g risat) ja heivasin mokomat hetelmät ja olo on pysyny tosi hyvänä. Marjat sentään kerman kanssa näyttävät sopivan mainiosti.

Tietysti tää on yksilöllistä mutta suosittelisin pahoinvoiville vähemmän hiilareita ja enempi rasvaa, vaikkei karppieväs niin hyvin alkuraskaudesta maistuiskaan mutta jos ja kun olo helpottaa alkaa ruokakin paremmin maittaa.

Mutta hyviä vointeja kaikille joka tapauksessa!

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-20 22:36:53 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Tänään oti vain 350mg maggea aamulla ja ah, iltapäivällä hiipi hirveä olo. Otin sitten lisää ja meni ohi! :shock: Huomenna otan aamulla taas 700mg ja katson mikä fiilis tulee. Mutta ei kai siitä voi haittaa juuri olla?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-20 23:20:01 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-09 16:32:08
Viestit: 2460
Paikkakunta: Lappi
Mimmimakia kirjoitti:
Tänään oti vain 350mg maggea aamulla ja ah, iltapäivällä hiipi hirveä olo. Otin sitten lisää ja meni ohi! :shock: Huomenna otan aamulla taas 700mg ja katson mikä fiilis tulee. Mutta ei kai siitä voi haittaa juuri olla?


Yritin varsin etsiä vähän tietoa tuosta ja mihinkäs muualle päädyin kuin karppipalstalle! Pappa tuolla yleisessä kirjoitti, että 3000mg:n annostus voi aiheuttaa kaihia jne, mutta ymmärsin niin, että jos ei ole ripulia niin ei ole yliannostustakaan. Ja sun määräthän jää kuitenkin alle kolmasosaan tuosta haitallisen rajasta niin en olisi mitenkään erityisen huolissani (ja käyttökään tuskin tulee olemaan kovin pitkäaikaista kun pahoinvointikin loppuu jossain vaiheessa). Eikös tuosta voisi kuitenkin soittaa sinne teratologiseen palveluun? Siellä osaisivat sanoa onko sillä jotain vaikutusta raskauteen tai vauvaan.

_________________
"Tyhmää, tylsää!"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 10:59:31 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Useammastakin kirjasta oon lukenut, että magnesium imeytyy aika huonosti, eli parhaimmillaankin vain 60%. Ja ripsa on mutta se ei välttämättä johdu mun maggen käytöstä vaan ihan on tää mun oma rakas suolivaivani kun kiusaa. Tai mahataudin jäänteitä.

Ei mulla kyllä hurjan paljon edes pelota. Otan nyt tuota samaa annosta ja sillä hyvä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 16:18:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-04-11 19:18:07
Viestit: 170
Paikkakunta: Pirkanmaan metsävyöhyke
Ensimmäinen vähän vähemmän huono-oloinen päivä tänään! Jee!!! :D

Huomasin eilen illalla vähän tuhdimman aterian jälkeen että olo oli tosi hyvä ja energinen. Aamulla sitten päätin että tänään vedän oikein kunnon karppiruokaa ja aloitin päivän munakokkelilla. Jatkoin partajogurtilla kermahöysteen, omppusoseen ja kookoshiutaleiden kera. Ja kyllä on ollut kivaa kun ei koko ajan okseta! Eikä ole väsyttänytkään niin paljon kuin ennen.

Täytyy kyllä sanoa että en varmaan viikko sitten olisi pystynyt ollenkaan syömään vaikka kananmunaa, mutta vaikutus on dramaattinen! Kaikenlaista huttua on tullut mätettyä viimeiset viikot ja kyllähän hiilareiden syönti lisää hiilareiden syöntiä. Toivon niiiiin kovasti että huonot olot oli tässä. :smt023


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 16:59:07 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
^Hyvä, että olo on parempi! Minulla kävi myös niin, että olo parani tosi nopeasti heti, kun vähänkin pystyi taas vähähiilarisia ruokia syömään. Ja sitä mukaa maistuivatkin paremmin, kun olo parani. Positiivinen kierre! :smt023

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 18:49:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-01-04 10:25:22
Viestit: 115
Paikkakunta: Kauhajoki
Minäkin pääsin liittymään perhekarppeihin ja heti pitää jotain kirjoittaa. :) Pahoinvointiin on mulla auttanut omenat tai sitten partis marjojen kanssa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-21 22:09:44 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kyllä mä nyt liputan tuota maggea. Nyt ei oo ollu tänäänkään kovin paha olo, kun otin heti aamusta 700mg sitä. Tosin semmoinen pieni ja häijy päänsärky on koko ajan otsalla, varsinkin suihkussa tekee ihan pahaa kun vesi osuu otsaan. :shock: Ei ikinä oo ollu ennen. Esikoiseltahan mulla tuli päänsärky aina syönnin jälkeen, mutta se meni parissa tunnissa ohi, ehkä jotain verensokerijutskaa, en tiedä.
Nyt sitten ihmetellään. :D

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)