karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-26 13:42:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-01-30 09:43:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-12 07:43:37
Viestit: 38
Pitääkö siis klubilla olla nimi? Pitääkö sen liittyä kaloihin? Ensimmäiseksi mieleen tuli "Silakkapihvit" :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-30 10:13:07 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Minä kyllä tykkäisin olla Käpykarppi :mrgreen:

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-30 17:38:16 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-01-05 21:43:18
Viestit: 20
Hidasta tuntuu olevan tuo aineenvaihdunta. Nyt viiden viikon jälkeen tulos -2,7kg. Osittain pienempi pudotus voi kyllä kohdallani johtua siitä, että niitä mättöpäiviä on ollut monta, kauheat pakkaset saa palelemaan jopa sisätiloissa ja silloin syö sitä "vararavintoa" koko ajan :lol:

Tietääkö muuten joku noista makeutusjauheista, miksi kannattaisi korvata tavallisen sokerin sijaan, kun katselin purkin kyljestä, että hiilareita on huikeat 97%, jos sokerissa on se sata, niin ero ei kyllä ole ihmeellinen :shock: . Teen kanssa on pakko saada makeutusta ja kahvissa en käytä ollenkaan, mutta kahvia juon nyt jostain syystä vähemmän.

_________________
Motto: pidä jo saavutetusta painosta kiinni, vaikka kuinka jumittaisi :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-30 18:51:06 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Lainaa:
Tietääkö muuten joku noista makeutusjauheista, miksi kannattaisi korvata tavallisen sokerin sijaan, kun katselin purkin kyljestä, että hiilareita on huikeat 97%, jos sokerissa on se sata, niin ero ei kyllä ole ihmeellinen :shock: . Teen kanssa on pakko saada makeutusta ja kahvissa en käytä ollenkaan, mutta kahvia juon nyt jostain syystä vähemmän.


varmaan siksi, että koko iso purkki Canderelia painaa 90g ja siinä on useampi desi tavaraa, käyttösuhde verrattuna sokeriin 1:1. Desi tuota ei paina ns. palio paskaakaan, joten hiiriäkään siinä ei juuri ole. Desi sokeria painaa 100g ja hiiriä kertyy 99,9g... Veikkaisin että desissä keinotekoista olis noin 10g HH.

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-30 22:14:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Hei Mariisa ja muut vastanneet, :smt052 mikä meitä estää jatkamasta tätä juttuketjua ilman että tarttee tehdä omaa foorumia, tämä on kaikille avoin ja jos haluaa kommentoida salaisesti voihan aina jättää yksityisviestin. Ollanhan me ikinuoria karppeja vaikka kroppa vanhenee niin mieli nuorena pysyy :lol: ja jutun aiheita varmasti löytyy menneiltä vuosilta tai suunnitellaan tulevia. Kyllä itsekkin aina välillä hämmentyy kun lapsettaa niin "hitosti" :roll: ettei se aina aikuisen rooliin kuuluisi. Lipsumisia ? No tänäänkin mässyttelin kaksi 70% levyä suklaata ei oikein mahtuis suunnitelmiin, niin vain kävi. ja hyvää oli vaikka jälkeenpäin kaduttaakin :oops: no huomenna ollaan taas tarkkana kuin porkkana.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-30 22:31:07 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
"Ei uskois että sä oot noin vanha" sanoi mulle teini tuossa vasta männäviikolla, kun tuli iästä puhetta. Ja olen kuulemma myös koulun vähiten neitimäinen tyyppi, vaikka nainen olenkin :mrgreen:

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-31 08:51:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-02-01 11:13:10
Viestit: 1260
Paikkakunta: Rimito-Tku-Hki-Fuge
Olen Mirrulin kanssa samoilla loinjoilla, vaikka ajatuksen omasta ryhmästä esitinkin. Voipi olla, että sen vetämisestä tulisi tarpeeton ponnistus niille, jotka vetäjiksi ryhtyisivät. :roll:

Olin männä viikolla työn puolesta perehtymässä suomalaisen vanhustenhuollon realismiin. Siihen liittyen kysynkin arvon ikäkanssasiskoilta ja-veljiltä, että minkämoisiin vaatteisiin haluat pukeutua vanhainkodissa? Itse ajattelin, että farkuissa hamaan loppuunasti. Mitenkä muut? :mrgreen:

_________________
Kampanjasivuni

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-31 09:42:15 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä
Avatar

Liittynyt: 2007-01-17 19:32:28
Viestit: 3333
Paikkakunta: Pusikon ja pellon välissä, JKL
Minkälaiset vaatteet vanhainkodissa?
No farkut, t-paita, verkkarit, miksei joskus vaikka mekko tai hamekin, mutta ei mitään kaljasaavinpeittoja! Punaset pitsialusvaatteet ja henkselitoppi, että tatskat näkyy :mrgreen: Ja jos palelee, harrikkahuppari tai villapaita niskaan. Villasukat jalassa kuljen jo nyt kesät talvet :wink:

_________________
Kuva
iherbin koodi DIR831


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-31 14:24:46 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mirruli kirjoitti:
Muuten kuinka sais tuon miehen turilaan mukaan karppailemaan :smt043 olis silloin arki varmaan helpompaa tai ainaski vähän helpompaa. Hänelle sopisi karppaaminen hyvin koska hän ei voi sietää mitään kevyttä ja karpeissahan sitä ei harrastetakkaan. Täytyy varmaan mennä selailemaan noita laihis infoja kun faktat on ainoita jotka menee sille päähän. Els varmaan osaisi sanoa mikä linkki olis paras tähän tarkoitukseen, hän on niin perusteellinen että silloin vasta vois puhua aloittamisen puolesta :wink:

Sori myöhäinen kuittaus kysymykseen, oli olevinaan vähän kiireitä.

Meillä vaihto VHH'lle kävi helposti, kohta vuosikymmen sitten: itse aloin hiilarirajoituksen vuoden 2000 heinäkuun lopulla ja elokuun loppuun mennessä sekä siippa että silloiset murkkuikäiset pyysivät kukin erikseen että heillekin tehtäisin samanlaisia sapuskoja. Ketokarppeja meistä ei ole yksikään - ja silloin tällöin itse kukin on kokeillut normiruokavaliollakin, joskus pakosta ja joskus laiskuudesta, mutta niinpä joka kerta sellaiset kokeilut ovat purreet omaan nilkkaan ja huono olo on kummasti ohjannut jatkamaan karppina. Joten sillä tiellä ollaan edelleen ja perhejuhlatkin (parit rippiäiset, parit lakkiaiset, parit 50 vuotisbileet ynnä melkoinen määrä jouluja, juhannuksia ja sensellaisia tapaamisia) on sujuvasti vietetty rajoitetuilla hiilareilla, eivätkä eikarpit vieraatkaan ole valitelleet - aika moni ei ole kai edes tiennyt moisista rajoituksistamme :)

Sopivia suomenkielisiä linkkejä en silti osaa sanoa; varsinkin näillä anonyymifoorumeilla kun tahtovat hype ja väitteet vaihdella pikkuisen muotien mukaan, eikä kenelläkään ole sen suurempaa vastuuta väitteistään. Siksi suosittelen mieluummin (aina ja edelleenkin) jonkun koulutuksen saaneen (lue potilaita hoitavan VHH-lääkärin) kirjoittamaa kirjaa karppauksesta. Niitä sentään on saatavissa jo montaa eri sorttia. Ja melkein mikä vaan noista toimii ainakin hyvänä alkuna, vaikka alun jälkeen itse kukin taitaakin viilata yksityiskohtia itselleen sopivaksi.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-31 19:37:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-12 07:43:37
Viestit: 38
Minkälaiset vaatteet vanhainkodissa?

No jos kunto on sellanen että puen itse niin sit löysät verkkarit johon mahtuu vaippa. Ja helposti puettava paita/tunika.
Oikeastaan samoin sittenkin jos minut joudutaan pukemaan :)
nimim 30v mummoja pukenut :)
Mutta iloiset kivat kuosit!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-31 19:43:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Kiitos els vastauksesta, katsotaan ajan myötä miten asenteet muuttuu kun mieheni näkee miten helppoa laihis on karpatessa. Eikä tartte kovin monesta asiasta luopua normisruokaan verrattuna. Kai se täytyy ensin sisäistää ja sitten vasta toteuttaa, koska hänelle on kohtuuton kynnys lopettaa sokerin syönti. Makeutus aineet ei käy päinsä, koska hän maistaa ne epämiellyttävänä. Luulen ettei leivät ja pullat ole niinkään ongelma koska niiden tilalla voi olla karppi leipä.
Motivaatio on jo puoli laihista. :P

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-31 19:53:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Lainaus: Olin männä viikolla työn puolesta perehtymässä suomalaisen vanhustenhuollon realismiin. Siihen liittyen kysynkin arvon ikäkanssasiskoilta ja-veljiltä, että minkämoisiin vaatteisiin haluat pukeutua vanhainkodissa? Itse ajattelin, että farkuissa hamaan loppuunasti. Mitenkä muut? :mrgreen:[/quote]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mukava oloasu ja paksu villatakki, ettei palele, tosin farkut on nykyisin joustavia nekin sopii. Nappeja ei saa olla ettei tuu liian kiire vessaan mennessä :P Kaikkien vaatteiden tulee olla helppo vaatettaa, ja värit ilosia, tyylistä viis . Lämmintä myös pitää olla :P

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-31 20:44:27 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Lainaa:
Kai se täytyy ensin sisäistää ja sitten vasta toteuttaa, koska hänelle on kohtuuton kynnys lopettaa sokerin syönti. Makeutus aineet ei käy päinsä, koska hän maistaa ne epämiellyttävänä.

Itse asiassa meillä kaikki ovat samaa mieltä miehesi kanssa, eli keinomakeutteita ei käytä kukaan, täälläkään :)

Mutta ei silti, ei täällä myöskään ole näkynyt jauhottomia leiväkkeitäkään enää vuosiin, eikä edes leipomuksiakin kuin noissa sukujuhlissa. Kermasta, keltuaisista, leipäjuustosta marjoista ja hedelmistä saa (pienellä vaniljasokeri tai hunajalisällä) jälkiruoat sujuvasti. Ja tämmöisille eiketokarpeille mahtuu vielä mukaan se rivi fasun sinistäkin, jos siltä tuntuu. Ja silti hiilarimäärät jäävät kauas alle sadan...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-01 05:45:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-04-09 00:35:15
Viestit: 1
Paikkakunta: PORI
Heips !

Täällä 40 ja 50 puolivälissä keikkuva neljän lapsen äiti aloittelee karppausta, taas. Edellisestä kerrasta on vuoden verran, en edes muista miksi silloin retkahdin. Mutta nyt olisi taas tarkoitus karpata uudella innolla, kiloja on niin paljon että olen kategoriassa sairaalloinen ylipaino, ei naurata...Onko kenelläkään kokemuksia kymmenien kilojen laihduttamisesta tässä iässä ? Lähinnä mietityttää että miten nuo vanhat nahat sopeutuvat, jäävätkö pahastikin roikkumaan, varsinkin naamassa !


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-01 18:17:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
kynsi kirjoitti:
Heips !

Lähinnä mietityttää että miten nuo vanhat nahat sopeutuvat, jäävätkö pahastikin roikkumaan, varsinkin naamassa !




Samaa minuakin mietityttää, en ole ennen huomannut miten rypyt oikein hyökkää kimppuun, nyt kun kiloja on mennyt muutama löysää nahkaa kyllä näkyy. :cry: Toivon että aika senkin vähän siloittaa, ryppyvoiteita en ole vielä hommannut :shock: oisko hyviä vinkkejä tähän asiaan.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-02 10:23:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
On parempi olla niiden "ryppyjen ja loysien nahkojen" kanssa ei-sairaalloisen lihavassa tilassa kuin lihavuuden tuomien ongelmien (sairauksien) kanssa rypyttomana.

Olen kolmen kouluikaisen kotiaiti, ja edessa on myos kymmenien kilojen pudottaminen terveydellista syista. Ika tanaa vuonna kiinni 49v. Helppo homma ei ole alla, mutta tarpeellinen.

Mies ei karppaa , mutta on pudottanut omilla keinoillaa reilut 15 kiloa normaalipainostaan.
Lapset eivat myoskaan karppaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-02 19:33:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
Ritasisko kirjoitti:
Olen kolmen kouluikaisen kotiaiti, ja edessa on myos kymmenien kilojen pudottaminen terveydellista syista.


:smt045 Oikein paljon tsemppiä kilojen pudottamiseen, se on pitkä tie mutta ah niin maukas.
Kyllä itsekkin huomaan miten jaksaa jo paremmin vaikei kiloja ole tippunutkaan kuin vähän yli 6 kg. se auttaa aina eteenpäin yrityksessä saada keho "oman oloiseksi" On se vaan kumma kun jossain elämäntilanteessa ei aina jaksa ajatella itseään ja siitä sitten saa kärsiä näiden ylimääräisten kilojen muodossa, ja terveyteenhän se ylipaino vaikuttaa suorasti.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-03 07:45:54 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Lainaa:
... ja terveyteenhän se ylipaino vaikuttaa suorasti.

Ja kun tämä on ikäihmisten ketju, niin tämän saa sanoa varmaan ääneen:

Periskoopissa on listattuna jo puolen tusinaa tutkimusta puolesta (eikä mistään näytä löytyvän yhtään vastaan) jotka kertovat karusti, että pisimpään elävät lievästi ylipainoiset eivätkä normaalipainoiset. Siis tutkitusti BMI 25-30 on terveyden kannalta lähinnä optimia ainakin meille vanhemmille ja ainakin näissä moderneissa länsimaissa (jossa ihmiset muutenkin elävät pitempään (jos muistan oikein niin tutkimuksia oli tehty ainakin USAssa, Italiassa, Norjassa, Austraaliassa ja Japanissa, kaikissa samansuuntaisin tuloksin).

Tässä linkki karppikeskusteluun, jonne kukaan ei löytänyt laihuutta tukevia tutkimuksia, vaikka mielipiteitä tietysti löytyikin, pilvin pimein :wink:
viewtopic.php?f=30&t=31045

Ja joo, kiloista riippumatta se auttaa kanssa, jos vyötärö on reilusti kapeampi kuin lantio tai ryntäät...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-03 08:35:18 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 13:30:11
Viestit: 12
Tervehdys! :D Mukava kun löysin tällaisen ketjun! Meikä on vuoden 1957 vuosikertaa. Ikä ei ole ollut ongelma, eikä hirveästi painokaan tähän asti. (vaikka ikäni olen ollut jollain kuurilla - äidiltä opittua). Tammikuussa aloitin karppaamisen, kun 10 kg alkoi jo näkyä masussa ja tuntua olossa. Minulle tuo ikä 52 alkoi olla sellaista paikallaan pysyvää, telkkarin tölläämistä kun lapsoset eivät enää tarvitse. Itse olen eronnut ja miesystävä 140 km:n päässä.......... Pitäisi saada tsempattua itsensä ulos lenkille iltaisin, mutta mikähän siinä, kun se tuntuu ylitsepääsemättömältä! Pitäisi olla koira, mutta kun on vain kissa. :cry:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-02-03 10:19:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-26 20:53:01
Viestit: 213
Paikkakunta: Pieni kylä Lounaisrannikolla
els kirjoitti:
Lainaa:
... ja terveyteenhän se ylipaino vaikuttaa suorasti.

Ja kun tämä on ikäihmisten ketju, niin tämän saa sanoa varmaan ääneen:

että pisimpään elävät lievästi ylipainoiset eivätkä normaalipainoiset. Siis tutkitusti BMI 25-30 on terveyden kannalta lähinnä optimia ainakin meille vanhemmille
viewtopic.php?f=30&t=31045

Ja joo, kiloista riippumatta se auttaa kanssa, jos vyötärö on reilusti kapeampi kuin lantio tai ryntäät...


Kun puhun omasta kokemuksestani niin olo on selvästi parempi kun ei ole läskimakkaraa vyötäröllä. Olin menneinä vuosina laihempi jolloin olo oli todella paljon parempi. Nyt yrittelen laihduttaa uudelleen. Liikkuminen on paljon kevyempää, otetaa vaika siivous miten paljon helpompaa on kumarrella kun ei hengitys salpaannu jokaisen kumarruksen yhteydessä, kengät voi sitoa hengittäen ei tartte aina pidättää henkeä kun sitä ei saa vedettyä. Heti ei hengästy rappuja noustessa eikä ole aina voipunut olo. Tässä muutama asia jonka vuoksi laihdutan. Tavoitepainoni 62kg ei ole vielä niinsanottu ihannepaino, pitäisi vielä enemmän laihduttaa koska olen tälläinen tumppi. Mutta se riittää minulle hyvin, koska oloni on parempi silloin. Kokeilkaa itse kuljetella 20kg:n puntteja mukananne niin saatte tuntuman. :P Joten yhteenvetona tunnen olevani paljon terveempi kaikinpuolin ollessani laihempi. eriasia on miten kliiniset tutkimukset sanovat tähän asiaan.

_________________
Vaihtelevasti karppausta.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 160 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)