karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:14:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-20 13:49:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
Olisko täällä porukkaa klubiksi asti maatalousalan ihmisille jotka karppaavat. Saatais keskusteluja ruoantuotannosta sekä kuluttamisesta ja maataloustuotannosta näin ammattilaisten näkökulmasta. Itse olen maidontuottaja. Uraa takana 15 vuotta josta 12 vuotta luomuviljelijänä ja kolme vuotta luomumaidontuottajana. Nyt tuotetaan tavallista maitoa. Lehmiä on mukava lauma, aikaisemmin oli myös lihakarjaa.

Onko siis kiinnostuneita?

edit 26.2.09 Nimiehdotus Maatiaiskarpit
edit 10.3.09 Kaikki kasvihuonekasvattajat, puutarhaimmeiset, keräilykulttuuria harrastavat, eläinystävät yms. myös sopii joukkoon. Pääasia on että on kiinnostunut ruokapolitikasta ja ravinnon tuottamisesta ja kuluttamisesta.

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-20 14:19:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Mua kiinnostaa aina kaikki mikä liittyy ruokaan! Koko tän homman logistiikkaketju: alkutuotanto, jatkojalostus, jälleenmyynti, loppukuluttajat, etc. Eikä kyse ole pelkästään maataloudesta vilejelyine kaikkineen, vaan mukana ovat myös kalastus, sienestys, marjastus etc.! Niin ja mua sitten kiinnostaa erityisesti ruuan valmistaminen ja syöminen :D !

Saatan liittyä klubiin...
Enkä äänestä keskustaa...

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-21 10:27:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
Ukko kirjoitti:
Mua kiinnostaa aina kaikki mikä liittyy ruokaan! Koko tän homman logistiikkaketju: alkutuotanto, jatkojalostus, jälleenmyynti, loppukuluttajat, etc. Eikä kyse ole pelkästään maataloudesta vilejelyine kaikkineen, vaan mukana ovat myös kalastus, sienestys, marjastus etc.! Niin ja mua sitten kiinnostaa erityisesti ruuan valmistaminen ja syöminen :D !

Saatan liittyä klubiin...
Enkä äänestä keskustaa...


Noin itsekin ajattelin, kalastus etc. ja puutarhaimmeiset. Sekä ne ihmiset jotka ovat kiinnostuneita asiasta vaikka itse ovatkin vain kuluttajan asemassa.

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 11:20:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
Kiinnostuneita?

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 14:15:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kyllä ehdottomasti. Tosin tuo otsikon nimi saattaa nyt hiukan arastuttaa laajempaa ihmisosaa, kun puhutaan maatalousihmisistä. Ehkä kattavampi ja siten neutraalimpikin olisi jokin sellainen, joka liittyy ruoan alkutuotantoon ja jalostukseen, myös omavaraisena, toki sisältäen maatalouden. Tämä voisi sisältää sekä maatilat että yhteisökylätyyppiset(*) rakenteet (joihin tavallaan myös perinteinen maaseutukylä kuuluu).

Ukko kirjoitti:
Mua kiinnostaa aina kaikki mikä liittyy ruokaan! Koko tän homman logistiikkaketju: alkutuotanto, jatkojalostus, jälleenmyynti, loppukuluttajat, etc. Eikä kyse ole pelkästään maataloudesta vilejelyine kaikkineen, vaan mukana ovat myös kalastus, sienestys, marjastus etc.! Niin ja mua sitten kiinnostaa erityisesti ruuan valmistaminen ja syöminen :D !
Kuplamaha kirjoitti:
Noin itsekin ajattelin, kalastus etc. ja puutarhaimmeiset. Sekä ne ihmiset jotka ovat kiinnostuneita asiasta vaikka itse ovatkin vain kuluttajan asemassa.

Tätä mainiota listaa jatkaisin vielä kaikella sellaisella mikä välillisesti liittyy maaseutuelinkeinoon (ja -elämäntapaan!), kuten eläinten hoito, puutarhanhoito, eläinsuojat, rakentaminen yleensäkin (erityisesti itse viehtynyt ekoteknologioihin), luomu- ja permakulttuuriset teknologiat.

Ja toki kun tämä on karppipalsta - miten maaseutupuoli voi paremmin ottaa huomioon karppi-ravitsemuksellisia näkökulmia :)

(*) Niille joille yhteisökyläkäsite ei ole tuttu, lainaan tuohon alle yhtä hakemuksentapaiseen sorvattua määritelmää:
Lainaa:
The community village model, 'yhteisökylä' in Finnish, results from a longterm initiative that brought together people from different backgrounds and three Finnish NGO's to create novel forms of ecologically conscious rural culture, based on mutually supportive community structure.

The initiative rose from the need for ecologically and socially sustainable alternatives not only in rural production, but in community culture in general, as processes of urbanisation and global agricultural economy have resulted in the breakdown of traditional small-scale farming, whereas modern urban culture in Finland and the economic demands of large-scale farms often leave families and individuals without close community.

In the contemporary search for more sustainable ways of life, the community village model offers a form of communal living and cooperation based on traditional village form with individual housing, but based on communally owned land, managed democratically by the community on consensus, where people can find their subsistence in a variety of ways - from traditional farming and crafts economy to services offered via contemporary technology.

_________________
Instead of trying to determine what abnormal conditions disease is composed of, let us first know the normal conditions which make us healthy.
- Antoine Béchamp -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 14:47:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
Just tämmöstä minäkin ajattelin. Pitäis sitä nimeä fiilata, että se olis kattava mutta ei liian pitkä.

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 15:45:37 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
_o/ Täällä yksi kiinnostunut.

Minulla on kaksi kissaa ja viljelen niille kissanruohoa, joten alan ihmisiä ollaan! :D


(Noh, oikeasti on hieman syvempääkin tietoa ja kokemusta aiheesta.)






Muoks. typoja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 16:03:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
thimari ja helm: jotenkin arvasinkin teidän tänne eksyvän :wink:

Katsotaan miten tää kehittyy...

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 16:04:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
thimari :smt044 Mulla ei oo traktoria vaikka on navetta, yks kylän isännistä on vuokrannut pellot.

Yhteisöllisyys, josta luulen helmin puhuvan, on äärimmäisen tärkeää. Yhteisökylä terminä on mulle uusi. Kylät ovat kait aina olleet ns. yhteisöllisiä. Niin oli myös Kallio Helsingissä.

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 16:48:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tästä klubista olisin minäkin kiinnostunut, vaikka miten vain yrttien kotitarveviljelijä olenkin.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 17:48:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
Jee!

Montakohan meitä pitäis olla että saadaan kerho kokoon?

Koska itse olen alkutuottaja tiedän siitä melko paljon, mutta tuo jatkojalostus ja elintarvikeketjun kauppiaspää on oudompaa alaa. Tosin olen joskus ollut kaupassa töissä ja omistan muutamia etukortteja ja omistan osan valiosta, joten jotain kait sitä siitä myymisestäkin tietää. Jotain katsantoa tuohon maailmanlaajuiseen ruokahuoltoonkin kerhoon voisi kasata. Eli ihmiset joilla on näkemyksiä noista olisivat erittäin tervetulleita.

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-23 22:37:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 12:56:56
Viestit: 340
Paikkakunta: Tku-Tre puolimatkassa...
Täällä yksi possufarmarin vaimo koetta itsensä pitää alakarppina ja muun perheen hyväkarppiruuissa :)

_________________
Possufarmarin vaimo. Meidän perhe syö viljaa vain jalostettuna.... Läskiksi jalostettuna.....


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-24 10:53:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-06 12:17:53
Viestit: 320
Paikkakunta: Helsinki
Juu, täällä kanssa yksi maataloudesta kiinnostunut ilmottautuis..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-25 16:05:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
Ehdottaisin nimeksi Maatiaiskarpit, tarkennuksena esim. "Ammattimaista ja amatöörimäistä keskustelua ruoan alkulähteiltä kaikilla tasoilla." Ehkä jollain tapaa voisi myös listata esimerkinomaisesti aiheita -- maaseutuelinkeinot, omavaraisuus, ruoan alkutuotanto, jatkojalostus, lähiruoka, eläinten hoito, puutarhanhoito, kalastus, metsästys..

_________________
Instead of trying to determine what abnormal conditions disease is composed of, let us first know the normal conditions which make us healthy.
- Antoine Béchamp -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-26 08:37:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
helm kirjoitti:
Ehdottaisin nimeksi Maatiaiskarpit, tarkennuksena esim. "Ammattimaista ja amatöörimäistä keskustelua ruoan alkulähteiltä kaikilla tasoilla." Ehkä jollain tapaa voisi myös listata esimerkinomaisesti aiheita -- maaseutuelinkeinot, omavaraisuus, ruoan alkutuotanto, jatkojalostus, lähiruoka, eläinten hoito, puutarhanhoito, kalastus, metsästys..


Hyvä nimiehdotus =D> Ei kait tuo häädä kaupunkimaatiasia? :wink:

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-26 11:11:13 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
Kuplamaha kirjoitti:
Ei kait tuo häädä kaupunkimaatiasia? :wink:

Jos ei hipiä kestä niin parempi pysyäkin poissa. :mrgreen:

Minusta tuo on hyvä nimiehdotus.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-26 13:42:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
thimari kirjoitti:
Kuplamaha kirjoitti:
Ei kait tuo häädä kaupunkimaatiasia? :wink:

Jos ei hipiä kestä niin parempi pysyäkin poissa. :mrgreen:

Minusta tuo on hyvä nimiehdotus.

:D

Pidetäänpä tuo nimi nyt mielessä, mutta pitäis päättää sekin onko klubi suljettu vai avoin ja pitääkö sinne anoa erikseen sisälle. Onkos niitä muita sääntöjä vielä...

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-02-26 14:50:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
Vakiojutut, eli
- Nimi;
- Näkyvyys - joko suljettu (vain jäsenille), puoliavoin (=näkyy rekkautuneille muttei vieraille, esimerkiksi kuten off topic) tai avoin (näkyy myös vieraille);
- Jäsenyyden hyväksyntä (esim. automaattinen, hakemuksesta, tai pitää todistetusti seistä alasti puoli tuntia jalat multaan "istutettuna")
- Modet (vähintään päämode ja sitten mahdollisesti pari muuta modea)

Ehdottaisin itse näkyvyydeksi tuota puoliavointa ja jäsenyyttä hakemuksesta. Samalla periaatteella toimivat esim. Terveet evät ja Perhekarpit.

_________________
Instead of trying to determine what abnormal conditions disease is composed of, let us first know the normal conditions which make us healthy.
- Antoine Béchamp -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-03-05 14:19:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
helm kirjoitti:
Vakiojutut, eli
- Nimi;
- Näkyvyys - joko suljettu (vain jäsenille), puoliavoin (=näkyy rekkautuneille muttei vieraille, esimerkiksi kuten off topic) tai avoin (näkyy myös vieraille);
- Jäsenyyden hyväksyntä (esim. automaattinen, hakemuksesta, tai pitää todistetusti seistä alasti puoli tuntia jalat multaan "istutettuna")
- Modet (vähintään päämode ja sitten mahdollisesti pari muuta modea)

Ehdottaisin itse näkyvyydeksi tuota puoliavointa ja jäsenyyttä hakemuksesta. Samalla periaatteella toimivat esim. Terveet evät ja Perhekarpit.


Mun mielipiteet edellisistä
Nimi: Maatiaiskarpit
Näkyvyys: Puoliavoin tai suljettu
Jäsenyys: Hakemuksesta
Modet: ? (Mitä moden tehtäviin kuuluu? Ehkä voisin mahdollisesti olla yksi.)

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Klubi maatalousihmisille
ViestiLähetetty: 2009-03-05 15:19:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Mina kirjoittelen puutarha asioista; yrtti- ja -vahan -muutakin -peukalo -keskella- kammenta -olotilasta. Poistuuko ko otsikot (puutarhaimmeisia tms) kokonaan, jos niin tulen mukaan maatiaisiin, johonkinhan sita on saatava kirjoittaa kokeilukasvitarhan hoidostaan... :lol:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)