karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 21:08:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-11-17 17:42:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-10-07 10:28:00
Viestit: 1737
Oikeasti: Onko aina pakko tehdä jako iän mukaan?!! Ajatelkaapa vaikka näitä selviytyjä- ohjelmia tms niin aina tahtoo se iänikuinen juopa syntyä juuri iän perusteella.

Tai työpaikoillakin on herkästi asetelma kokemus vastaan nuoruus. Minusta se on jotensakin ihmisten henkisen kapasiteetin aliarviointia..itse olen aina viihtynyt parhaiten kun on monenikäistä sakkia koolla. Silloin syntyy kunnon keskustelua ja on muutenkin kiinnostavaa tietää miten eri ikäiset kokevat asioita.

Eikö näillä yleisfoorumeilla voi keskustella kaikki jotka asian kokevat omakseen, eihän ole pakko kommentoida vaikkapa finni-ongelmiin..tai peräpukamavoiteen valintaan, ellei ole itselle läheinen aihepiiri :wink: ?


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 17:53:04 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
Komppaan kovasti, mun ystäväpiiri heiluu välillä 20-70v. ihmisiä, joiden kanssa viihdyn ja jotka ilmeisesti viihtyvät myös mun seurassa. Ei ole koskaan ahdistanut, en koe nuorempieni seurassa olevani mikään opettaja, enkä myöskään vanhempien seurassa oppilas. Ihan tasavertaisia ihmisiä, vaikkei kaikista asioista olisi samaa mieltä, tai vaikka elämäntilanne olisikin erilainen.

Ei se iästä ole kiinni, joidenkin kanssa ei synkkaa, vaikka olisi päivälleen yhtä vanha, tähän asti olen ihan kaikenikäisten kanssa löytänyt jotain yhteistä. Kaikilta ihmisiltä voi oppia asioita eikä ikä siihen vaikuta, ajattelepa pientä lasta, taaperon kanssa kommunikointi voi opettaa hurjasti, vaikkei elämänkokemusta hänellä juuri olekaan ;)

(eräässä selviytyjäohjelmassa jota pääsin lähempää seuraamaan se juopa syntyi nuorempien toimesta ja siinä jaottelussa kaikki yli25v. oli vanhuksia :lol: :wink: )

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 18:14:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
marilyn kirjoitti:
Komppaan kovasti, mun ystäväpiiri heiluu välillä 20-70v. ihmisiä, joiden kanssa viihdyn ja jotka ilmeisesti viihtyvät myös mun seurassa. Ei ole koskaan ahdistanut, en koe nuorempieni seurassa olevani mikään opettaja, enkä myöskään vanhempien seurassa oppilas. Ihan tasavertaisia ihmisiä, vaikkei kaikista asioista olisi samaa mieltä, tai vaikka elämäntilanne olisikin erilainen.

Ei se iästä ole kiinni, joidenkin kanssa ei synkkaa, vaikka olisi päivälleen yhtä vanha, tähän asti olen ihan kaikenikäisten kanssa löytänyt jotain yhteistä. Kaikilta ihmisiltä voi oppia asioita eikä ikä siihen vaikuta, ajattelepa pientä lasta, taaperon kanssa kommunikointi voi opettaa hurjasti, vaikkei elämänkokemusta hänellä juuri olekaan ;)

(eräässä selviytyjäohjelmassa jota pääsin lähempää seuraamaan se juopa syntyi nuorempien toimesta ja siinä jaottelussa kaikki yli25v. oli
vanhuksia :lol: :wink: )


Juu, jos tässä oikein tosissaan puhutaan, eikä yhtään huumorilla höystetä, olen marilynin kanssa samaa mieltä.

Minun tämänhetkinen paras kaverini on 20v vanhempi ja myös töissä on 20 v. nuorempia, joiden kanssa sujuu oikein hyvin.
Minä tuolla toisaalla kirjoitinkin ja sain vastauksen, ettei olisi ikääni uskonut, kun tuo minun ajatar on noin söpö.
Kun olin noin 10 vuoden kantissa oli oikein hyvä kaveri n. 8-kymppinen mummo. :lol:

On se muuten tuo ikäkysymys sellainen vähän suhteellinen käsite.
Minä pidin itseänikin vanhana kolmekymppisenä, mutta nyt "muutama" vuosi sen jälkeen en ollenkaan vaikuta vanhalta.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 18:17:00 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
Viestittelin juuri 50v. ystävälle, olisi kai pitänyt huomata, että olen liian nuori kaveeraamaan niin "vanhan" kanssa :roll:

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 18:28:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-23 14:26:21
Viestit: 964
Paikkakunta: Jalasjärveltä
marilyn kirjoitti:
(eräässä selviytyjäohjelmassa...)


Moonki aina fundeerannu, että oot jotenki tutun näköönen...??? :-k

_________________
-Rajuja vetoja jo vuoresta kuusyhyreksän


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 18:32:30 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
No tulipas tästä haloo.

Tarjamariaa siteeraten
Lainaa:
...mut kun on karppikakarat ja kapakalat niin miksei ikäkarpit...


Ei tämä minulle ole kynnyskysymys. Ihan hyvä, että eri-ikäiset ihmiset keskustelevat ihan yleisesti. Näkemyksiä vaihdetaan, ja sellaisia asioita tulee esiin, mitä ei ehkä olisi tullut muuten ajatelleeksikaan. Jokainen saa vapaasti pitää mielipiteensä ja saa myös vaihtaa sitä, jos siltä tuntuu. Ajatukset ovat ilmassa jokaisen tavoitettavissa.

Hienoa, että on tällainen paikka! Kiitoksin! :lol:
Kuva


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 18:45:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-26 23:49:38
Viestit: 427
marilyn kirjoitti:
Tosin mulle tulisi ihan hirmu ikävä niitä ylempiin ikäluokkiin luokiteltavia, joiden kanssa asioita on niin mukavaa pohtia. :cry:


hidee kirjoitti:
itse olen aina viihtynyt parhaiten kun on monenikäistä sakkia koolla. Silloin syntyy kunnon keskustelua ja on muutenkin kiinnostavaa tietää miten eri ikäiset kokevat asioita.


Jos kaikki on porukassa samaa kaliiperia, on vaarana, ettei ikinä tule vaihtoehtoisia näkökulmia aikä "tuoreita" ajatuksia.

Olen samaa mieltä ym. kirjoittajien kanssa, että eri ikäryhmät yhdessä ovat rikkautta

\:D/

Ymmärrän, että eri karppiklubeille on "tilaus" esim. elämäntilanteen mukaan, mutta vaarana on, että muu kirjoittelu jää vähemmälle ja me muut jäämme paitsi teidän omaperäisiä ajatuksianne (joita kukaan muu ei voi korvata)!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:02:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
Paikkakunta: Oulun seutu
En ole suuremmin huomannu kuppikuntasyndroomaa tässä asiassa. Kuulun itte tuohon "karpit koukussa" porukkaan, ja näkyy samat naamat olevan aktiivia muuallakin foorumissa, ellei jopa huomattavan paljon aktiivisempia. Itsekin vistailen päivät päästään läpi kaikkien foorumien, vaikka eniten kiinnostaakin nuo oman kerhon kuulumiset. Minusta on ihan ok perustaa oma ryhmä jonkun "vähemmistön" edustajille, siellä sitä on kiva jauhaa ns. omia juttuja.

Niin, ja mulla ei tietenkään ikä riitä asiaa tuonne "ikäimmeisten" kerhoon, mutta vanhetaan sitä täälläki...

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:13:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-19 19:12:40
Viestit: 137
[quote="misukisu"][quote="henriette"]xxxx


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:13:55 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
Karppiklubeissa on se ikävä juttu, että siellä kirjoitellaan sellaistakin, jota voisi hyvin kirjoittaa julkisestikin. Eräskin joskus minua kehoitti lukemaan matkakertomustaan hauskasta reissusta, kävikin ilmi, että se oli "suljetulla" osastolla. Mitään erityistä syytä ei ollut, miksi juttu ei olisi voinut olla esillä muuallakin, se nyt vain sattui päätymään sinne.

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:14:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-19 19:12:40
Viestit: 137
marilyn kirjoitti:
Karppiklubeissa on se ikävä juttu, että siellä kirjoitellaan sellaistakin, jota voisi hyvin kirjoittaa julkisestikin. Eräskin joskus minua kehoitti lukemaan matkakertomustaan hauskasta reissusta, kävikin ilmi, että se oli "suljetulla" osastolla. Mitään erityistä syytä ei ollut, miksi juttu ei olisi voinut olla esillä muuallakin, se nyt vain sattui päätymään sinne.


xxxx


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:17:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-19 19:12:40
Viestit: 137
pomppupallo kirjoitti:
Onkos tänne yläikärajaa :D . Tämä mummo on 51 vee, mutta lapsenmielinen :wink:


xxx


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:20:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-19 19:12:40
Viestit: 137
makke kirjoitti:
Tuoltahan tuo ikäjakauma löytyy... :shock:

xxxx


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:20:27 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
henriette kirjoitti:
marilyn kirjoitti:
Karppiklubeissa on se ikävä juttu, että siellä kirjoitellaan sellaistakin, jota voisi hyvin kirjoittaa julkisestikin. Eräskin joskus minua kehoitti lukemaan matkakertomustaan hauskasta reissusta, kävikin ilmi, että se oli "suljetulla" osastolla. Mitään erityistä syytä ei ollut, miksi juttu ei olisi voinut olla esillä muuallakin, se nyt vain sattui päätymään sinne.


Tosikoille ja tärkeilijöille omat klubit!


:shock:
Oliko tämä nyt tarkoitettu mulle?
Jonkunlaista vittuilua?

Sanonko mihin voit työntää tärkeilevän neuvonantaja-pääsi Kuva

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:20:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-28 14:21:45
Viestit: 1032
henriette kirjoitti:
viisaus on siinnä, että osaa lukea rivienkin välistä ja sanojen merkityksiä.


Parasta olisi lukea vaan se mitä on kirjoitettu. Kun useinkaan sinne "rivien väliin" ei ole kätketty yhtikäs mitään. Jos siellä jotain näkee niin se voipi todellisuudessa olla vaan lukijan korvien välissä.

_________________
Mielenrauha. Siinäpä tavoitetta!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:22:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-19 19:12:40
Viestit: 137
marilyn kirjoitti:
henriette kirjoitti:
marilyn kirjoitti:
Karppiklubeissa on se ikävä juttu, että siellä kirjoitellaan sellaistakin, jota voisi hyvin kirjoittaa julkisestikin. Eräskin joskus minua kehoitti lukemaan matkakertomustaan hauskasta reissusta, kävikin ilmi, että se oli "suljetulla" osastolla. Mitään erityistä syytä ei ollut, miksi juttu ei olisi voinut olla esillä muuallakin, se nyt vain sattui päätymään sinne.


Tosikoille ja tärkeilijöille omat klubit!


:shock:
Oliko tämä nyt tarkoitettu mulle?
Jonkunlaista vittuilua?

Sanonko mihin voit työntää tärkeilevän neuvonantaja-pääsi Kuva


Ei toki yksityisesti vaan yleensä. Sinä taidat olla aivan liian nuori tänne tätien ja vaarien osastolle!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:27:41 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
henriette kirjoitti:

Ei toki yksityisesti vaan yleensä. Sinä taidat olla aivan liian nuori tänne tätien ja vaarien osastolle!


Kerron foorumi-kommunikoinnista sen verran, että kun toisen tekstiä lainataan, on kommentti silloin suunnattu tälle persoonalle henkilökohtaisesti.

Olet siis päättänyt että tälläinen osio perustetaan ja että sinä olet se ainoa oikea kertomaan kuka saa osiolle tulla?

Ikä on kriteerinä, mutta nuoremmatkin pääsee, jos sattuvat sinua miellyttämään :shock:

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 19:36:23 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
Henriette, onko paulatäti sulle jotain sukua?

Tuohon kiihtyneeseen olotilaan kannattaisi kokeilla aloeveraa, erityisesti suolihuuhteluna oikein toimiva, jos vaikka näin pimeään vuodenaikaan alkaa ahdistamaan :wink:

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 20:12:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-19 19:12:40
Viestit: 137
xxxx


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 20:13:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-23 14:26:21
Viestit: 964
Paikkakunta: Jalasjärveltä
henriette kirjoitti:
Sitä minä juuri tarkoitin Makkee, että vähemmistölläkin on oikeutensa!


Jep jep... Jokaanen meistä on oma vähemmistönsä... :-$

Tein sulietun lippuäänestyksen ja me kaikki oltihin suvereenisti sitä mieltä että mun pitää perustaa suliettu osasto meille kaikille mulle... :shock:

_________________
-Rajuja vetoja jo vuoresta kuusyhyreksän


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)