karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 11:04:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

vegekarppiklubista kiinnostuneita?
kyllä 91%  91%  [ 110 ]
olen kasviskarppi, mutta en ole kiinnostunut 9%  9%  [ 11 ]
Ääniä yhteensä: 121
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-08 17:13:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
Eofis kirjoitti:
Ottakaapa kantaa siihenkin olisiko mahdollinen klubi avoin ryhmään kuulumattomienkin lukea (muttei kirjottaa), samaan tapaan kuin perhekarpit? Kasviskarppaus kun on aihe, josta foorumilla säännöllisesti kysytään, ja olisi kätevää jos tietopaketti siitä olisi kaikkien nähtävissä.


No, aihepiiristä on kyllä vaikea keksiä mitään arkaluontoista kirjoitettavaa joten sen puolestahan tuo voisi varmaan hyvin olla avoimena.

Eofis kirjoitti:
Itse veget hyötyvät siitä joka tapauksessa niin, että klubiin kirjoittamiseen on suurempi kynnys, kun se vaatii rekisteröitymisen. Näin niitä sivujuonteita tulee klubissa varmasti vähemmän.


Juuripa näin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-10 20:37:04 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2006-05-02 16:36:04
Viestit: 42
Paikkakunta: Jkl
helm kirjoitti:
Eofis kirjoitti:
Ottakaapa kantaa siihenkin olisiko mahdollinen klubi avoin ryhmään kuulumattomienkin lukea (muttei kirjottaa), samaan tapaan kuin perhekarpit? Kasviskarppaus kun on aihe, josta foorumilla säännöllisesti kysytään, ja olisi kätevää jos tietopaketti siitä olisi kaikkien nähtävissä.


No, aihepiiristä on kyllä vaikea keksiä mitään arkaluontoista kirjoitettavaa joten sen puolestahan tuo voisi varmaan hyvin olla avoimena.

Eofis kirjoitti:
Itse veget hyötyvät siitä joka tapauksessa niin, että klubiin kirjoittamiseen on suurempi kynnys, kun se vaatii rekisteröitymisen. Näin niitä sivujuonteita tulee klubissa varmasti vähemmän.


Juuripa näin.


Olen samaa mieltä.

_________________
Kuva



Karppaaminen alkoi, kun paino oli 108kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-24 23:57:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-24 23:39:41
Viestit: 88
Kiinnostusta olis kyllä. Kasvissyöjänä tuntuu toivottomalta päästä edes alkuun, vaikka kuinka yritän vanhoja viestejä hakea ja lueskella. Roikun päivittäin tuntikausia koneella, joten on mulla aikaa modeillakin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-07 00:00:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-06-06 20:12:55
Viestit: 1
Kannatan. Suunnittelen vegaanisen hyväkarppauksen aloittamista ja vertaistuki on varsinkin näin alussa tervetullutta. Miskuhan näköjään on valmis modeksikin. Toivottavasti homma toteutuu pian.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-12 21:59:18 
:whistle:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-13 20:11:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-06-13 20:03:58
Viestit: 142
Paikkakunta: Kuopio
Täällä myös yksi uusi lakto-ovo ja kiinnostunut. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-18 20:31:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
Jos tämä on vielä modeista kiinni niin voin periaatteessa toimia yhtenä (ei-päämodena) kunhan en jää ainoaksi. Kun nyt kerran oon tuolla evissäkin..


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-18 21:02:50 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 16:09:34
Viestit: 849
Paikkakunta: Tampere
Tarvitsette vielä konsensuksen siitä, kuka lähtee päämodeksi ja ketkä ovat sivumodeja. Sitten joku vaan ilmoittaa ylläpidolle, esim. minulle:
- klubin nimen
- klubin kuvauksen
- päämoden ja muut modet
- onko klubi avoin vai suljettu

_________________
Ala-/hyväkarppia alkaen 8/2003 - karppiylläpidosta "osa-aikaeläkkeellä", ethän laita yksärillä pyyntöjä minulle vaan mieluummin hooverille tai chimanille. Kiitos!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-18 21:20:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-10 11:09:22
Viestit: 189
Paikkakunta: Turku
Hyvä!
Täällä olis vielä yks lakto-ovo kiinnostunut.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-18 22:44:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-06-18 16:33:56
Viestit: 31
Minuakin saattaisi kiinostaa tämä. En ole sataprosenttinen vege, mutta aika pitkälle kuitenkin. Välillä tulee pitkiäkin jaksoja, etten saa mitään lihaa alas, etenkin lehmän liha tökkii pahasti. Mutta ei se sika tai kanakaan mitään herkkua ole. Kalaa voi kyllä syödä helpommin, mutta ilmankin voin olla.

Ottaisitteko tällaisen semivegen mukaan?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-19 02:00:55 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Kyllähän se hyvä ja kannatettava asia olisi että erilaisilla vegesuunnillakin rajoitettaisiin "tärkeää tärkkelystä" ja suoraa sokeria ja että siitä syntyy sitä tukevaa keskustelua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-07 20:19:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-24 23:39:41
Viestit: 88
Eofis kirjoitti:
Tarvitsette vielä konsensuksen siitä, kuka lähtee päämodeksi ja ketkä ovat sivumodeja. Sitten joku vaan ilmoittaa ylläpidolle, esim. minulle:
- klubin nimen
- klubin kuvauksen
- päämoden ja muut modet
- onko klubi avoin vai suljettu


Lomalta palanneena...

Jos paskaa ei tule niskaan, niin nimitän itseni päämodeksi, klubin nimi voisi olla kasviskarpit, kuvaus: karppaavat kasvissyöjät, vegaaniksi ei tarvitse ryhtyä, mutta me emme syö lihaa. klubi voisi olla avoin luettavaksi, mutta kirjoittaa voi vaan jäsenet.

muut modet?

Jos nyt ei ihan tällä sekunnilla olla klubia perustamassa, vaan kommentteja otetaan vastaan. Pyydetään klubia sitten, kun on asiat sovittu?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-16 10:45:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-16 09:33:54
Viestit: 1236
Hyvältä kuulostaa! Tuskissani näitä sivuja olen selaillut, kun tuntuu, että tällaiselle kasvissyöjä-allergikolle ei meinaa löytyä oikeaa kerhoa. Mutta nyt vaikuttaa lupaavalta! :D

En voi allergioitteni takia syödä mm. kalaa, munaa, vehnää tai lihaa ja uskon että hiilarit voisivat olla avainsana dieettini hiomisessa. Ravitsemusterapeuttikin yritti tuputtaa kuitulisää (Fibrex) ja lisää leipää leivän perään, mutta ei oikein vaikuta vakuuttavilta nuo yleiset suositukset! Kokeiltu on eläväravintokin, ja opiskelijana ei ole juuri varaa ostaa gluteenitonta leipää tai makaroneja, joten uskon että ilman pärjää. Ja täällä herää toivo, että paremminkin.

Olen lisäksi sokeririippuvainen (sorrun siihen välillä kuin alkoholisti) ja aloittanut muutama kk sitten kuntosaliharrastuksen, joten kysymyksiä riittäisi... Ja neuvojakin. Ruoka ja terveys ovat mieliharrastuksia.

Joku täällä vihjasi olevansa vegaani, joten kiinnostaisi kyllä vieläkin enemmän, onko mahdollista saada ruokavalio toimivaksi. Itse kun en maitotuotteistakaan nykyään juuri välitä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-16 10:58:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-16 09:33:54
Viestit: 1236
Niin, voisikos sinne klubiin sitten kenties kiikuttaa kaikki täällä käydyt vegekeskustelut, vai ihanko alusta alkaen tyhjältä pöydältä homma käyntiin? Paljon hyvääkin kommenttia löytyy näköjään ympäriinsä. Mutta kai sitä sitten pian ilmestyisi ihan sinne "oikeaankin" paikkaan.

Mutta loistavaa, toivottavasti klubi jo pian rullaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-16 11:14:29 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Paikkakunta: Helsinki
Hyvä jos saisitte perustettua aktiivisen klubin, sillä kasviskarppauskeskustelu on melko sirpaleista tällä hetkellä.

Itse sekasyöjänä en ole aiheeseen juurikaan perehtynyt, mutta olen ymmärtänyt ainakin ovo-lakto-vegekarppauksen onnistuvan hyvin. Sen sijaan vegaanikarpille taitaa tulla ongelmia monipuolisen ruokavalion muodostamisessa.

_________________
Hyväkarppaava harrastelija.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-16 11:30:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kiemura kirjoitti:
Niin, voisikos sinne klubiin sitten kenties kiikuttaa kaikki täällä käydyt vegekeskustelut, vai ihanko alusta alkaen tyhjältä pöydältä homma käyntiin? Paljon hyvääkin kommenttia löytyy näköjään ympäriinsä. Mutta kai sitä sitten pian ilmestyisi ihan sinne "oikeaankin" paikkaan.


Suurin osa aiemmin käydyistä vegekeskusteluista on kääntynyt suuntaan "no miksi sitä lihaa nyt tarttisi sitten oikein välttää blah blah..", sellaisten siemeniä on minusta vähän turha raahata uudelle maaperälle. Eli tabula rasa, IMHO.

Kuten sanottu voin itse toimia yhtenä sivumodena, jos tarvetta on. Kuitenkin, jos kriteeriksi otetaan se, ettei syö lihaa (kuten misku ehdotti), niin silloin en voi osallistua ollenkaan. Kun edelleenkään en tiedä miten koostaisin vegepohjaisen ruokavalion edes periaatteessa kestävästi omilla rajoituksillani. Eikä kehokaan tällä hetkellä tunnu sitä haluavan kuin satunnaisesti (viitaten tähän). Eli olen kausi-wannabe-vegekarppi ;) Ehdottaisinkin, että tuota ei-lihaisuutta ei otettaisi mitenkään ehdottomaksi kriteeriksi klubiin. Vegen lähtökohtainen arvostelu (siis tyyliin miksi ylipäänsä blaa blaa...) olisi kuitenkin nou-nou.

_________________
Instead of trying to determine what abnormal conditions disease is composed of, let us first know the normal conditions which make us healthy.
- Antoine Béchamp -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 10:06:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-10 11:09:22
Viestit: 189
Paikkakunta: Turku
Mikä on vegekarppiklubin tilanne?
Olis hienoa jos se toteutuisi. Itse tunnen olevani nyt umpikujassa ja kaipaisin kovasti tukea ja neuvoa samanhenkisiltä.
Paino on jumissa, jopa noussut. Suurin ongelmani on täyttää proteiinin tarve sopivasti, esim. luulin eilen syöneeni ihan liian vähän p. mutta kun laskin finelissä kaikki läpi niin proteiinia olikin 120g.
Toinen juttu on se rasva. Entisenä rasva kammoisena on vaikeaa lisätä sitä.
Minusta tuntuu että syön nyt jotenkin väärin. :?: :smt100 :!:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 21:46:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-24 23:39:41
Viestit: 88
Paljonkohan näitä kiinnostuneita nyt loppujen lopuksi on. Muutaman ihmisen takia tuskin kannattaa uutta klubia perustaa. Seuraaminen varmaan kiinnostaa useampaa... Hiukan kuitenkin epäilyttää, että mahtaako aktiivisuutta kirjoittamiseen riittää, jos "toimintaehdotuskaan" ei jaksa kommentoida kuin 2.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 21:51:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-10 11:09:22
Viestit: 189
Paikkakunta: Turku
Niinpä. Sitä minäkin tässä pelkään ja ihmettelen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vegekarppiklubi?
ViestiLähetetty: 2006-07-21 23:17:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-21 09:32:05
Viestit: 579
Paikkakunta: Turku
alina kirjoitti:
Onkohan meitä tarpeeksi klubin perustamista varten?
Plus oisko innokkaita modeja?

Koko dietti(ruokavalio) periaatteessa on lihansyöjille, joten kiinnostuneet kasvikset voi säikähtää ja innostus lopahtaa. Tietoa ja vinkkejä olisi sitten yhdessä paikassa.

\:D/

Kuullostaa hyvältä vaix en vege olekkaan, kala on kuulunut ja maitotuotteet aina ruokavaliooni ja kohta kuuden vuoden tauon jölkeen vuoden verran myös kana, mut kasvisruuista tykkään niin paljon :smt110
Ja aikaisemmin ruokani ovat olleet peruna ja riisivoittoisia :roll:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wFUehOo/]
Kuva
[/url]





Minä, ihana tytär -04, jässikkä -07, miäs ja hassu somalikissa ;=D


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)