karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 07:20:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

vegekarppiklubista kiinnostuneita?
kyllä 91%  91%  [ 110 ]
olen kasviskarppi, mutta en ole kiinnostunut 9%  9%  [ 11 ]
Ääniä yhteensä: 121
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-22 16:16:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
misku kirjoitti:
Hiukan kuitenkin epäilyttää, että mahtaako aktiivisuutta kirjoittamiseen riittää, jos "toimintaehdotuskaan" ei jaksa kommentoida kuin 2.


Ei se välttämättä kerro mitään. Jos ei ole mitään lisättävää, niin harvempi silloin jaksaa kirjoittaa "joo" jossain tuoreessa muodossa. Kun tuo ehdotus sellaisenaan oli ihan jees. Vaikeneminen on myöntymisen merkki :) Ei se minusta kerro kiinnostuksesta tai sen puutteesta, kommentoiko "toimintaehdotukseen" kaksi vai kymmenen.

Ääniä on sen sijaan 46, ja ketju luettu 2200 kertaa. Kyllä se jotain kiinnostuksesta kertoo.

_________________
Instead of trying to determine what abnormal conditions disease is composed of, let us first know the normal conditions which make us healthy.
- Antoine Béchamp -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-22 16:42:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-24 23:39:41
Viestit: 88
Palataan asiaan ens viikolla, kun kisat on urheiltu ja jäljet siivottu. Keksikää loput modet sillä aikaa tai vapaaehtoiset ilmoittautukoon (joitain nimiä kai jollain sivulla oli, mutta onko nämä enää hengissä).


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-23 22:21:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-24 23:39:41
Viestit: 88
helm kirjoitti:
Kuten sanottu voin itse toimia yhtenä sivumodena, jos tarvetta on. Kuitenkin, jos kriteeriksi otetaan se, ettei syö lihaa (kuten misku ehdotti), niin silloin en voi osallistua ollenkaan. Kun edelleenkään en tiedä miten koostaisin vegepohjaisen ruokavalion edes periaatteessa kestävästi omilla rajoituksillani. Eikä kehokaan tällä hetkellä tunnu sitä haluavan kuin satunnaisesti (viitaten tähän). Eli olen kausi-wannabe-vegekarppi ;) Ehdottaisinkin, että tuota ei-lihaisuutta ei otettaisi mitenkään ehdottomaksi kriteeriksi klubiin. Vegen lähtökohtainen arvostelu (siis tyyliin miksi ylipäänsä blaa blaa...) olisi kuitenkin nou-nou.


Ainakin mulle sopii tämmönen systeemi. Sitä iänikuista vikinää "kuolet B-12-vitamiinin puutteeseen, jos et sitä ennen..." en jaksa enää. Enkä mitään muutakaan vikinää, miten possupiffi on tärkeetä ihmiselle. (Tosin outoa, että B-12-vitamiinia saa vaan lihasta, mutta ilman vitamiinilisiä porskuttaneella (noin 15 vee pärjännyt) ei ole kyseisen vitamiinin puutosta vieläkään... Joko se ei ole vesiliukoinen kuten muut B-vitamiinit, elimistöni on omituinen tai sitten sitä saa kuitenkin jostain...)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-24 10:13:41 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
Yksi vaihtoehto olisi lihattomaan karppaukseen (käytän mieluusti tätä ilmausta) liittyvän keskustelun avaamista terveissä evissä. Ja tietenkin sillä vakavalla varoituksella, ettei lihattomuutta saa tuomita - eikä lihan syömistä. Eettiset väännöt on unohdettava tai käytävä muualla.

Lihattomassa karppauksessa ongelmana on, ettei ole valmista mallia ja täysipainoisen ruokavalion koostaminen on monimutkaisempaa. Tietoa siis tarvitaan roppakaupalla, samoin asiallista keskustelua. Terveissä evissä on mukana monissa liemissä keitettyjä terveyskarppaajia, jotka ovat perehtyneet ravitsemukseen perinjuurin vuosikausien ajan. Ainakin itse toivoisin heidän panostaan tällaiseen keskusteluun.

Olin itse jossain vaiheessa pesco-ovo-laktovege (vai pitäisikö sanoa tärkeysjärjestyksessä lakto-ovo-pescovege?) ja vaikka olenkin syönyt jo monet vuodet taas lihaa, ajoittainen lihattomuus houkuttelee monista syistä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-24 20:23:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
thimari kirjoitti:
Yksi vaihtoehto olisi lihattomaan karppaukseen (käytän mieluusti tätä ilmausta) liittyvän keskustelun avaamista terveissä evissä. Ja tietenkin sillä vakavalla varoituksella, ettei lihattomuutta saa tuomita - eikä lihan syömistä. Eettiset väännöt on unohdettava tai käytävä muualla.

Lihattomassa karppauksessa ongelmana on, ettei ole valmista mallia ja täysipainoisen ruokavalion koostaminen on monimutkaisempaa. Tietoa siis tarvitaan roppakaupalla, samoin asiallista keskustelua. Terveissä evissä on mukana monissa liemissä keitettyjä terveyskarppaajia, jotka ovat perehtyneet ravitsemukseen perinjuurin vuosikausien ajan. Ainakin itse toivoisin heidän panostaan tällaiseen keskusteluun.

Olin itse jossain vaiheessa pesco-ovo-laktovege (vai pitäisikö sanoa tärkeysjärjestyksessä lakto-ovo-pescovege?) ja vaikka olenkin syönyt jo monet vuodet taas lihaa, ajoittainen lihattomuus houkuttelee monista syistä.

Thimari, olisin voinut itse kirjoittaa tuon! Yksi mahdollisuus toki on ollut koko ajan käydä keskustelua evissä. Voin itse yhtenä modena henk.koht. luvata että nillitykset tästä nimenomaisesta aiheesta (suuntaan tai toiseen) kyllä pysyvät syvyydessä, minne ne kuuluvatkin. :)

Mutta mutta sitten toisaalta. Misku voisitko allaolevaa tarkentaa?
misku kirjoitti:
Sitä iänikuista vikinää "kuolet B-12-vitamiinin puutteeseen, jos et sitä ennen..." en jaksa enää. Enkä mitään muutakaan vikinää, miten possupiffi on tärkeetä ihmiselle. (Tosin outoa, että B-12-vitamiinia saa vaan lihasta, mutta ilman vitamiinilisiä porskuttaneella (noin 15 vee pärjännyt) ei ole kyseisen vitamiinin puutosta vieläkään... Joko se ei ole vesiliukoinen kuten muut B-vitamiinit, elimistöni on omituinen tai sitten sitä saa kuitenkin jostain...)

Esimerkiksi B12 vitamiini on minusta aivan asiallinen keskustelunaihe (asiallisessa sävyssä käytynä), ja tärkeä. Muitakin esimerkkejä löytyy. Tarkoitus on kai pysyä ns. faktoissa, ja löytää ratkaisuja niiden puitteissa? Eli jos keskustelua esimerkiksi tuosta B12:sta tai vaikka fytaateista ja fytoestrogeeneista rajoitetaan niin minusta mennään petäjään. Mutta sellainen ei kai ollutkaan tuon kommentin tarkoitus?

_________________
Instead of trying to determine what abnormal conditions disease is composed of, let us first know the normal conditions which make us healthy.
- Antoine Béchamp -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-24 20:51:38 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
OT: Evät voisi mieluusti laittaa sellaiseksi osioksi, joka ei näy kaikille ohikulkijoille, vaan vain rekkautuneille (ellei sitten peräti vain ryhmäläisille). Nykyinen muoto rajoittaa kovasti siellä käytävää keskustelua.

Ja nimenomaan beekakstoistaset ynnä muut kaltaisensa asiat pitää voida käydä läpi. Jos kerran keskustellaan, niin keskustellaan sitten kunnolla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-25 12:45:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-01 13:58:38
Viestit: 1510
Paikkakunta: Keski-Suomi
thimari kirjoitti:
OT: Evät voisi mieluusti laittaa sellaiseksi osioksi, joka ei näy kaikille ohikulkijoille, vaan vain rekkautuneille (ellei sitten peräti vain ryhmäläisille). Nykyinen muoto rajoittaa kovasti siellä käytävää keskustelua.

OT: Nyt laitettu, ensinmainitun mukaisesti ;)

thimari kirjoitti:
Ja nimenomaan beekakstoistaset ynnä muut kaltaisensa asiat pitää voida käydä läpi. Jos kerran keskustellaan, niin keskustellaan sitten kunnolla.

Juuripa näin.

_________________
Instead of trying to determine what abnormal conditions disease is composed of, let us first know the normal conditions which make us healthy.
- Antoine Béchamp -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-26 18:33:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-24 23:39:41
Viestit: 88
helm kirjoitti:

thimari kirjoitti:
Ja nimenomaan beekakstoistaset ynnä muut kaltaisensa asiat pitää voida käydä läpi. Jos kerran keskustellaan, niin keskustellaan sitten kunnolla.

Juuripa näin.


Kunhan argumentit on parempia kuin kuolet siihen hetijustnytpaikalla, kun et syö lihaa. Eikä mikään sinua pelasta. Asiallinen keskustelu on OK, mutta noita yhden totuuden julistajia ilman mitään perusteluja on ihan tarpeeksi...

Musta on hyvä idea liittää tämä toisen klubin yhteyteen. Päästään samalla siitä ongelmasta, ettei tiedä, onko kiinnostusta ihmisillä oikeasti vai ei. Ja kaikki on valmiina kuin Manulle illallinen :D

Eli jos soraääniä ei lähiaikoina kuulu, niin liitymme terveisiin eväisiin?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-26 21:53:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-10 11:09:22
Viestit: 189
Paikkakunta: Turku
misku kirjoitti:

Musta on hyvä idea liittää tämä toisen klubin yhteyteen. Päästään samalla siitä ongelmasta, ettei tiedä, onko kiinnostusta ihmisillä oikeasti vai ei. Ja kaikki on valmiina kuin Manulle illallinen :D

Eli jos soraääniä ei lähiaikoina kuulu, niin liitymme terveisiin eväisiin?


Sopii ainakin minulle!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-27 17:31:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-24 22:46:40
Viestit: 375
Vege-karppiklubi kiinnostaa. Jos klubi perustetaan eväisiin, niin miten sinne pääsee kirjoittamaan? Keneen siis ottaa yhteyttä? Modeen?

_________________
partiaalikarppi
1+2=12
Pessimisti ei koskaan pety.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-27 19:13:10 
Poissa
karppikokki
karppikokki
Avatar

Liittynyt: 2005-11-07 14:00:59
Viestit: 1952
Paikkakunta: Helsinki
Käyttäjäryhmissä voi liittyä joukkioon. Sinne vain keskustelemaan.

_________________
Work like you don't need the money. Love like you've never been hurt. Dance like nobody's watching.

Hannan soppa


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 14:01:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-21 13:22:17
Viestit: 198
Siis mikä noista ryhmistä on nyt se vegaaniryhmä. Vegaaniryhmä kiinnostaa ihan siitäkin syystä, että olen fanaattinen eläinsuojelija, ja tympii tämä lihan syönti aina välillä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 14:32:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-29 19:20:57
Viestit: 1577
Maria kirjoitti:
Siis mikä noista ryhmistä on nyt se vegaaniryhmä.


Samaa ihmettelin minäkin.

Olen siis kasvissyöjä ja haluaisin myös liittyä tuohon ryhmään, jos vain mahdollista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 16:07:55 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
No vegaaniryhmää ei ole, mutta Terveissä evissä on siis tarkoitus käydä keskustelua kasvissyönnistä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 16:23:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-21 13:22:17
Viestit: 198
ok :idea: kiitos


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-21 11:21:30 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2006-03-07 05:54:31
Viestit: 32
Paikkakunta: Helsinki
Vrokk kirjoitti:
Kannatan. Suunnittelen vegaanisen hyväkarppauksen aloittamista ja vertaistuki on varsinkin näin alussa tervetullutta. Miskuhan näköjään on valmis modeksikin. Toivottavasti homma toteutuu pian.


Onko vegaanikarppaus mahdollista ja miten kiven alla? :P
Olen selaillut kirjoja ja jotenkin tuntuu vaikealta, mutta... Siis siihen itsekin olisin pyrkimässä :shock:
Mitä kirjoja vegekarpin kannattaisi lukea? Hiilareiden vähentäminen on jo sellainen sokki, että kaikenlaisten makkaroiden ja sen sellaisten korvaaminen tuntuu ylipääsemättömältä ](*,)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 16:00:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-16 09:33:54
Viestit: 1236
Eli vieläkään ei tule omaa kasvisklubia.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-15 23:41:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-03-07 18:11:05
Viestit: 20
Paikkakunta: Hartola
Onko nyt siis ymmärrettävä että omaa klubia vegeille ei aiota toteuttaa?

Itse aikoinaan viime vuonna häivyin foorumilta pidemmäksi aikaa osin siksi että muutin ja netti katkesi sen vuoksi, mutta myös isoin osin siksi ettei ollut omaa temmellysareenaa jossa ei tarvitse juttuja lukea aina sillä silmällä että mahtaako tuon topicin ohjeet ja neuvot olla vegepohjaisia vai ei.

Lueskelin hyviä eväitä tuossa, mutta se ei IMO vielä oikein vegeille suuntauneesta osiosta käy.

Itse olen eettisistä syistä kasvissyöjä ja siksi ei oikein jaksaisi kahlata älyttömästi lihistiketjujä lävitse, varsinkin kun niistä löytyy aika vähän tietoa ja apua omalle ruokavaliolle.
Yleensä pitää lukea vähintään kymmenen topiccia ja niistä mielessä yhdistellä saatu tieto, jonka normaalisti löytäisi yhdestäkin ketjusta.

Itse toimin ylläpitäjänä useammassakin paikassa, foorumeilla sekä palvelimilla, joten jos sen rehuklubin saaminen moderoinnista kiinni on, niin siihen voin mielelläni lupautua (joskin oma karppauksen faktatietopuoli ei mikään huippu ole, mutta sellainen että ruokavaliolla pärjää hyvin).

Terveet eväät ei näköjään paljoa ole kasviskeskustelua saanut aikaan, uskoisin että oma rehuklubi saisi kasvissyöjätkin paremmin juttelemaan.

Kertokaa ihmeessä hiukan omia mielipiteitänne, tarvitaanko teidän mielestänne tuota klubia?
Äänestyksen tulokset ainakin sitä puoltaa.

_________________
...Joskus on ihan tervettä olla vähän kipee...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 12:22:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-29 19:20:57
Viestit: 1577
Lainaa:
Itse aikoinaan viime vuonna häivyin foorumilta pidemmäksi aikaa osin siksi että muutin ja netti katkesi sen vuoksi, mutta myös isoin osin siksi ettei ollut omaa temmellysareenaa


Tuota mäkin epäilen osasyyksi siihen minkä takia vegekarpit katoilee täältä tiuhaan tahtiin, ja toivoisin edelleen sitä omaa osiota.

Ylläpitäjälle pitää ilmeisesti tehdä hakemus siitä osiosta, ja sitten se etenee siitä jotenkin, jos sä suostut olemaan se päämode, niin laitatko sen hakemuksenkin?

Mä voin edelleen myös olla jonkinlainen mode siinä osiossa, jos ei ole muita halukkaita.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 12:24:44 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
ScoffeR kirjoitti:
Terveet eväät ei näköjään paljoa ole kasviskeskustelua saanut aikaan,

Ei se terveet evät -osio itse keskustelua luo, vegeistä itsestään on kiinni syntyykö sitä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)