karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:43:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-03 11:17:27 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-12 12:21:23
Viestit: 1841
Paikkakunta: Helsinki
mä haluaisin myös mukaan. tikkeri näyttää, että vielä kymmenen kiloa ois tavoitteena, mutta katsotaan nyt matkan varrella onko tavote liian kova. normaalipainon sisällä kuitenkin painoa pudotan ja kovassa tuntuvat kilot olevan.

karpannut olen tammikuusta 2005, vaikken täällä kovin kauaa ole pyörinytkään, joten eiköhän perusasiat ala olla aika hanskassa :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-05 07:37:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-25 20:07:10
Viestit: 1967
Paikkakunta: Veikkola
Pääsenkös minäkin mukaan? Tavoitteeseen on vielä 6 kg (silloin BMI 22) mutta olen jo normaalipainossa. Aloitin karppaamisen vuosi sitten kun olin ensin muilla konstein saanut painon putoamaan n. 15 kg normaalilukemiin. Paino on karppauksen aikana vaihdellut erinäisistä syistä ollen kuitenkin aina normaalipainon sisällä, mutta kropassa on tapahtunut huomattavaa tiivistymistä ja lihasten kasvua (olen aika aktiivinen liikkuja), olen jo pidemmän aikaa halunnut vapauttaa ne viimeiset rasvakilot taivaan tuuliin 8)
Karppaus tuntuu hyvälle ja sopii muutenkin ajatusmaailmaani, joten tätä jatkan vaikkei paino putoaisikaan (mikä kuitenkin oli se perimmäinen syy karppaamisen aloittamiseen, ja on tavoitteena edelleen). Olen ehkä about ala-hyväkarppi, ruisleipää syön viipaleen-pari lähes päivittäin ja jogurttia leseiden ja pellavansiementen kanssa mutta muuten on liha/kala/kasvislinjalla. Osittain ehkä myös piilokarppi, vain läheisimmät ihmiset tietävät karppauksestani. Syön kylässä tai muualla satunnaisilla muiden varassa olevilla ruokailuilla mahdollisimman karppia normaaliruokaa koska en viitsi aiheuttaa ylimääräistä vaivannäköä muille oman ruokavalioni takia, kun siitä poikkeaminen ei aiheuta minulle mitään oireita. Tätä tapahtuu ehkä kerran- pari kuukaudessa.
Niin tiukassa tuntuvat olevan viimeiset kilot...

_________________
"Jos ihminen jaksaa tarpeeksi pitkään syödä suositusten mukaan pelkkää kasvirasvaa, hän lakkaa ehkä joskus tuottamasta kovapahaeläinrasvaa ja muuttuu rypsiksi tai muuksi vihannekseksi." Traanitapiiri


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-06 14:26:05 
Poissa
masokistikarppi
masokistikarppi

Liittynyt: 2005-10-10 07:09:19
Viestit: 1009
Paikkakunta: Kemi
Hei!
Haluaisin myös mukaan. Ennen kesää olin jo tyytyväinen, ainakin suhtkoht, itseeni, mutta kesä ja loma toivat ei-toivottuja kiloja sekä ylimääräistä vyötärölle. Kiloja pitäisi karistaa noin 3, ja senttejä saisi lähteä kymmenen yhteensä vyötäröltä ja lanteilta. Oon karpannut aktiivisesti lokakuusta lähtien, ja muutamat viikot olen viettänyt hiilareiden parissa. Sen verran oppineena, ettei enää, kiitos!
Mielelläni liittyisin viimeiseen taistoon, ja tavoittenani olisi, että karppaukseni vuosipäivänä, 9.10.2006 olisin tavoitteni saavuttanut!
Terkuin :D -KK-


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-17 07:27:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-08-04 08:23:20
Viestit: 76
Moro, Sally haluu mukaan.

Nää on siis mun vihon viimeiset pudotettavat kilot,
vielä kun saisi nää löysätkin pois!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-17 08:02:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-08-04 08:23:20
Viestit: 76
Perustelut jäi vähäisiksi. Tai oikeastaan toi elämäni vihonviimeiset pudotettavat kilot on se ydin peruste.

Sillä olen karppaillut helmikuun alustalähtien ja kokeillut tietenkin kaikki mahdolliset ja mahdottomat laihdutuskuurit. Mutta tämä karppi elämäntapa sopii ja toimii mulla eli elelen karpisti loppuelämäni. En edes koe syöväni mitenkään erilailla, nautiskelen hyvästä ruuasta ja hyvästä olosta.

Vuoden päästä täytän 50 ja silloin on nämä muutamat viime kilot jo poissa ja löysät liuenneet.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 13:49:02 
Poissa
semikarppi
semikarppi

Liittynyt: 2006-05-01 17:40:38
Viestit: 1171
Hmm. Olen nyt sen verran karppaillut, että tästä on tullut aika lailla arkea. Mitään ei ole enää pudotettavana, ehkä vähän muokkattavaa pikemminkin vielä on.

Haluisin mukaan, kun kuitenkin justiinsa tuo elämäntapakarppaus kiinnostaa enimmäkseen ja siinä vastaan tulevat ongelmat ja muut pohdinnat.

_________________
Parempi sytyttää kynttilä kuin valittaa maailman pimeyttä.

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-16 03:34:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-08-02 14:41:58
Viestit: 48
Paikkakunta: USA
Moi!

Olen Penni ja olen jonkinsortin karppi ollut jo useita vuosia. Paatin tuossa parisen viikkoa sitten pudottaa viela ne vihoviimeiset, lahinna esteettiset kilot ja kiinnostaisi litttya mukaan.

_________________
Just do it!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-09-16 10:04:25 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Liittynyt: 2006-05-28 11:19:47
Viestit: 3782
Wi kirjoitti:

Ryhmä sopii sinulle, jos

- olet karppaillut jo jonkin aikaa
- karppauksen perusasiat ovat selvillä
- paino on pudonnut jo mukavasti
- pudotusurakan loppukiri on meneillään tai pudotettavaa on muuten vaan vähän


Pitikö kaikki kriteerit täyttää?

- olen karppaillut vasta reilut 2 kk
- koen silti että perusasiat ovat selvillä
- paino ei ole pudonnut kovin huimia määriä, toisaalta sitä ei ollut kauhean paljon alun alkaenkaan
- pudotettavaa on vähän, kuten tickeristä näkyy

Syy, miksi haluaisin viimeiseen taistoon, on juuri se että epäilen karppauksen perusolemuksen olevan ehkä hiukan eri silloin kun pudotettavaa ei ole kauhean paljon (edit: tai jos ei suoranaisesti perusolemus niin ainakin hienosäätö). Modet saavat arvioida, olenko tarpeeksi pitkän linjan karppi kelvatakseni mukaan. :)

_________________
He muistelivat prahalaisten joulukaloja, katukäytävien sammioissa uivia karppeja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-09-20 22:47:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-20 16:56:48
Viestit: 44
Wi kirjoitti:
Jos haluat mukaan ryhmään Viimeinen taisto, laita pliis hakemusviesti tähän ketjuun!


Olen karppaillut vuoden verran. Alussa paino tippui kuin itsestään kuutisen kiloa normaalipainon ylärajoilta. Elin enemmänkin ylläpito ajatuksella, tarkoituksena ei ollut varsinainen painonpudotus. Keväällä tapahtui jotain ja noin kolme kiloa tuli takaisin. Sekään ei kuitenkaan ollut tarkoitus. Mistään hiilarirepsahduksesta ei ollut kyse. Energiamäärä nousi liian korkeaksi, uskoakseni rasvakammon lopullisen selätyksen myötä.

Olen aina ollut laiska kirjoittelemaan keskustelupalstolle, vaikka niitä ahkeraan lukisinkin, joten tänne ei ole tullut aiemmin kirjauduttua. (Mies on rekkautunut palstalle jo karppauksen alkutaipaleellamme, joten välillisesti olen palstalla vaikuttanut satunnaisesti.) :D

Kesällä päätin, että loman jälkeen otan tiukemman otteen ja pudotan vihdoin vatsamakkarani minua häiritsemästä. Karppaus on voimissaan, mutta tiukempi ote on edelleen lomalla.

Tällä viikolla sairastellessa on tullut viihdytettyä itseäni entistä enemmän netin pauloissa, ja päätin viimein rekisteröityä palstalle. Uskoisin, että Viimeinen taisto -ryhmästä saisin tarvitsemani vertaistuen. Kotomies on hyvässä kuosissa ja laihduttavat tutut luottavat tonnikaksataa -kuureihin.

Näillä puheilla jätän hakemukseni ryhmään ja jään odottamaan tuomiotanne.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-22 21:57:33 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
Mukaan vaan, mutta käypä vielä ilmoittautumassa ohjeen mukaan ryhmään (Käyttäjäryhmät tuolta ylhäältä, ohjeketjussa tarkemmin) :D .


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-25 22:37:36 
Poissa
semikarppi
semikarppi

Liittynyt: 2006-05-01 17:40:38
Viestit: 1171
Höhöhö, olinpa hölmö sitten jättänyt ihan sen itse klubiin ilmottautumisen väliin.

Eli meikä täällä taas kinuaa sisälle, paremmin eväin tällä kertaa.

_________________
Parempi sytyttää kynttilä kuin valittaa maailman pimeyttä.



Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-01 07:45:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-03-29 08:46:04
Viestit: 2
Fugu haluaa myös mukaan viimeiseen taistoon. Karpannut olen huhtikuusta 2006. Paino tippui keväällä helposti 7-8 kiloa, mutta kesä meni jostain syystä mässätessä kaikkea muuta kuin karppia ruokaa. Ensimmäinen tavoitepaino on 59,9 kiloa ja siihen on matkaa kolmisen kiloa, jotka tuntuvat istuvan aika tiukassa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-01 13:54:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-04-29 14:43:21
Viestit: 12
Heippa! :D

Olen karpannut innokkaasti vuoden alusta eli sen 9 kk. Kymmenisen kiloa on lähtenyt mikä oli se alkuperäinen tavoitekin, ja käytännössä ylläpitovaliolla ollaan elelty vikat 3kk. Painon kannalta ylimääräistä ei juurikaan enää ole, mitä nyt kiinnostaa yleensä tuo vartalon kiinteytys, mahdollisesti niiden parin vikan rasvakilon karistus noin puhtaasti esteettisistä syistä...varsinkin kun olen nyt syksyn stressien myötä huomannut tuon painonkin salakavalasti hiipineen pari pykälää ylöspäin..

Mielestäni olen hyvin omaksunut karppauksen perusidean, karppaus elämäntapana -ideologiaa myöten, ja olen tätä foorumia mielenkiinnolla seuraillut ihan alkumetreistä asti. Selailun helpottamiseksi tuli joskus rekisteröityäkin, vaikken ole keskusteluun ikinä osallistunut, mitä nyt pariin gallupiin. Mutta tosiaan vasta nyt perehdyin yleensäkään karppiklubien olemassaoloon ja kovasti kiinnostaisi lueskellä kys. ryhmän ketjuja -- toivottavasti ymmärsin nuo liittymisohjeet oikein! (tämä kommentointi yms kun ei ole minulle vielä tuttua)

-nebble


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 08:39:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-07 18:00:18
Viestit: 494
Koska tänä aamuna vaaka jäi uudelle kymmenluvulle, palkitsen itseni liittymällä tähän ryhmään. Tässä on nyt jonkun aikaa tullut pyörittyä täällä foorumilla ja perushommat on hanskassa. Painoa saisi lähteä vielä noin 2-5-8 kiloa, siitä riippuen, mihin BMI:hin tähtään. Ihan kahdeksaa kiloa ei ehkä ylimääräistä kuitenkaan ole, mutta katsotaan, katsotaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 10:13:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-03-29 08:46:04
Viestit: 2
Kauankohan tämä ryhmään hyväksyminen kestää? Vai pitääkö vetää se johtopäätös, että jotkut kriteerit ei mulla sitten täyttyneet? :cry:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 21:26:07 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
Sorppis, aika kauan on moni joutunut odottelemaan taas!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 06:19:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-10-21 05:21:46
Viestit: 207
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Heips!
Saisinko minäkin liittyä joukoonne?
Tällä foorumilla olen taustaillut jo jonkun aikaa ja nyt sitten kuukausi sitten otin itseäni niskasta ja rekisteröidyin.
Varsinaista ylipainoa minulla ei ole, mutta muutaman kilon haluaisin karistaa...
Perusasiat on aika lailla hallinnassa ja olen nyt nämä kolme viikkoa ollut Atkinsin induktiolla ja painoa on pudonnut neljä kiloa. Vielä olisi ainakin kolme tavoitteeseen.

Eli mitäs sanotte? Pääsenkö mukaan leikkimään? :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-11 00:17:21 
Poissa
prinsessakarppi
prinsessakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-10-20 19:23:14
Viestit: 920
Mukaan!
Karppaillut vasta vähän aikaa, mutta innokas oppija ja perus-asiat hallussa.
Painoa niin vähän että hitaasti lähtee, ja tsemiä tarvittaisiin. 8)
Forumin innokas alokas, eli mukaan?
:roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-16 07:16:08 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-28 08:03:39
Viestit: 1359
Pääsenkö mukaan? Olisi vielä reilut 10 kg tiputettavaa (realisitnen olisi 7kg). Karppaukse perusteet hallussa.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-28 18:44:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-11-27 08:48:13
Viestit: 1
Mokasin, kun muokkasin sähköpostiosoitettani enkä pääse enää omilla tunnuksillani sisään :oops: :oops: :oops:
Oon käsi, tiedän! Rekisteröidyin joka tapauksessa uudessa lähes samalla nimimerkillä eli exphat, ja tietty mielelläni jatkaisin viimeistä taisteluani. Panin kyllä viestin ylläpitoon mutteivat varmaan saaneet setvittyä mun sotkujani.
Vieroitusoireita, kun en pääse sivuille!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)