karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 06:13:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 213 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-09-01 18:21:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
Kreikkalainen possu

Porsaan ulkofilettä
Sipulia
Valkosipulia
Paprikaa
Suolaa ja mausteita maun mukaan
(itse käytin pili-pili-mausteseosta ja persiljaa)
Fetaa

http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=2447
Tämä on pitkään ollut yksi suosikeistani reseptiosion resepteistä. Aineksia on tosi vähän ja niitä on helppo soveltaa siihen mitä jääkaapista löytyy. Broileria voi hyvin käyttää possun sijaan.

Possuun otetaan nopeasti väri pannulla, maustetaan ja kipataan uunivuokaan. Sama tehdään sipulille, valkosipulille ja paprikalle. Lopuksi päälle runsaasti fetakuutioita ja uuniin kunnes feta on kauniinväristä, noin 20min.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-02 08:52:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Piti tulla kertomaan ja kiittämään, kun sain vinkin tuosta sinun Chili con carnestasi Anaconda.

Tein ilman papuja, paitsi loppuvaiheessa laitoin vihreitäpapuja mukaan, minulla kun noi normi pavut nostavat verensokeria turhan paljon.
Laitoin lisukkeeksi "kukkakaaliriisiä", ekakertaa sitäkin, mahtava yhdistelmä. Kukkakaali rouhitaan monitoimikoneen raastimella ja höyrytetään sitten kypsäksi. Sopi täydelliseti tuohon ruokaan.

Olipa tosi herkkua, ja sai pari päivää syödäkseen ilman kokkausta. Lämmitettäessä vaan paranee.
Yhteen lämmitettyyn versioon laitoin tuota avocadoa, ja se antoi ihan oman hienon makuyhdistelmän.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-05 22:54:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
Koiranruokaa

Jauhelihaa
Kesäkurpitsaa
Valkosipulia
Laardia

Vaihteeksi vähän koiranruokakuvia.
Jauheliha ei ole koiramme suurin suosikki, kokoliha maistuu paremmin, mutta aina siihen ei ole varaa. Vihannesten kuoret menevät hyvin paistetun lihan joukossa, nyt käytin muusta ruoasta yli jäänyttä kesäkurpitsaa. Pitkän kypsennyksen aikana se lähes suli lihan joukkoon, eikä puppeli edes ymmärtänyt syövänsää vihanneksia :)

Aamiaiseksi olen alkanut syöttää koiralle pari kanansiipeä (raakana tietysti). Barffaajien mukaan se on parasta mahdollista luuta koiralle ja niitä saa täältä marinoimattomina 2€/kg.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-05 22:59:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
suopursu kirjoitti:
Tein ilman papuja, paitsi loppuvaiheessa laitoin vihreitäpapuja mukaan, minulla kun noi normi pavut nostavat verensokeria turhan paljon.
Laitoin lisukkeeksi "kukkakaaliriisiä", ekakertaa sitäkin, mahtava yhdistelmä. Kukkakaali rouhitaan monitoimikoneen raastimella ja höyrytetään sitten kypsäksi. Sopi täydelliseti tuohon ruokaan.


Hyvä idea tuo kukkakaaliriisi, ja papujen tilalle mun pitäisi tosiaan keksiä jotain muuta. Ihan liikaa hiilareita, vaikka muuten ovatkin terveellisiä. Mieheni vihaa vihreitä papuja (ja aika lailla kaikkia muitakin vihanneksia), ehkä voisin lisätä ne vain omaan annokseeni ja miehelle sitten ne normaalit pavut. Kyllä on vaikeaa elää nirsoilijoiden kanssa :-D

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 09:02:31 
Poissa
Ilveilijäbarbi
Ilveilijäbarbi

Liittynyt: 2006-05-04 13:31:51
Viestit: 4150
Ihanaa, koiranruokakuvia! Ja vielä kuva tyytyväisestä syöjästä :D
Mun koiralle kyllä kelpasi jauheliha vallan mainiosti. Tosin sille nyt kelpasi ihan mikä tahansa, vaikka astetta enemmän innostusta herätti aina kotitekoinen ruoka - jäähtymisen odottelu sai sen hyvin levottomaksi :lol:

Eikö kananluiden varoiteta olevan liian pehmeitä ja teräviä koiralle? Vai onko sitten vain kypsinä?
Mites salmonella tms? Raaka kananliha kuulostaa vaaralliselta! :shock:
Mä en todellakaan ole barffauksen asiantuntija - aion toki ottaa asioista selvää ennen seuraavaa koiraa..

_________________
Koodilla WEP390 iHerb-tilauksesta 5$ alennusta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 09:06:33 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26301
Mäkin mietin samaa kuin Teea, siis kananluistahan nimenomaan on perinteisesti suomessa ainakin varoiteltu antamasta koirille. Ei niinkään pehmeydestä, sehän ei haittaisi, vaan terävyydestä. Että ne jotenkin jää pikkimäisiksi ja voi jäädä kurkkuun.
Meidän hauvan herkkua on jauhettu raaka naudan maha, saa koiranruokapakasteesta :mrgreen: Ja riistajauheliha. Ekat raa´at lihat eivät meinanneet maistua, mutta kun pääsi makuun, niin ne menevät parhaiten. Niihin saa sekoitettua lisäravinteetkin (annan nivelille msm-glukosamiinia).

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 09:11:57 
Poissa
Ilveilijäbarbi
Ilveilijäbarbi

Liittynyt: 2006-05-04 13:31:51
Viestit: 4150
^ Siis kanaluissa on ollu se pehmeys ja onttous, joka aiheuttaa sen, että menevät purressa teräviksi piikeiksi. Mua nyt kovasti kiinnostaa tää asia. Kun olen aina varonut antamasta koirille kananluita..

_________________
Koodilla WEP390 iHerb-tilauksesta 5$ alennusta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 09:35:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
Teea kirjoitti:
^ Siis kanaluissa on ollu se pehmeys ja onttous, joka aiheuttaa sen, että menevät purressa teräviksi piikeiksi. Mua nyt kovasti kiinnostaa tää asia. Kun olen aina varonut antamasta koirille kananluita..


Itsekään en ennen uskaltanut syöttää kananluita, mutta kun aloin lukea barffauksesta, kävi ilmi että kyse olikin kypsistä luista. jotka siis pirstaloituvat teräviksi. Ja koira ei kuulemma voi saada salmonellaa.
Ja tuntuuhan se loogiselta, kun ajattelee susia ja villikoiria. Eivätkö ne olisi jo kuolleet sukupuuttoon, jos lintujen syöminen olisi niille vaarallista.

Näin sanotaan yhdellä barffaussivulla:
"Kokonaisista luista broilerin siivet ja kaulat ovat helposti sulavammasta päästä ja sopivat parhaiten aloittelijoille. Tärkeää on että luut annetaan ehdottomasti raakoina!"
http://www.lempimuona.com/Barf-ruokinnan-aloittaminen

Barffausta en siis varsinaisesti harrasta, mutta olen ottanut siitä vaikutteita.
Aluksi tosiaan epäröin pitkään ennen kuin aloin syöttää kanansiipiä, mutta nyt ne ovat sille suurta herkkua. Siltä vaati melkoista itsekuria pysyä paikoillaan luu suussa, että sain valokuvan otettua :D

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 10:12:15 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Dämn, mä söisin ilolla koiranruokaa kun se on noin tehty. Barf-moi, mulle oma kulho! Ekan kerran kurkkasin tänne, herkullisen oloista muonaa, keep on kooking! :D

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 10:15:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Ehkä kaulaa vois harkita. 50 vuoden kananluu-valistusta ei ihan hetkessä pyyhkäistä pois. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 10:19:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
Konnasintti kirjoitti:
Ehkä kaulaa vois harkita. 50 vuoden kananluu-valistusta ei ihan hetkessä pyyhkäistä pois. :D


Entä kymmenien vuosien "rasva on vaarallista, perunaa on pakko syödä"-valistus? Olemmehan siinäkin tulleet järkiimme.

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 10:58:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Rasva ei ollut vaarallista, kun olin lapsi ja nuori. Siitä tuli vaarallista vasta kun olin nuori nainen. :lol: Koska sain silloin omat lapseni, olin otollista riistaa sen aikuisille valistajille. Ja sitähän tulikin sitten joka tuutista.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 17:39:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
Paimenen raastepiirakka

Jauhelihaa
Sipulia
Valkosipulia
Sieniä
Tomaattimurskaa
Punaviiniä
Mausteita
Porkkanaa
Kesäkurpitsaa
Punajuurta
Kermaa

Päätinpä minäkin tehdä oman versioni shepherd's piesta. En ole kauhea kukkismuusin ystävä (haluan, että ruoassa on pureskeltavaa) joten päätin kokeilla lihakastikkeen päällä vihannesraastetta. Pelkät juurekset olisivat ehkä tuottaneet parhaat tuloksen, mutta halusin keventää hiilarikuormaa kesäkurpitsalla.

Tein siis perus bolognesekastikkeen jonka maustoin vähän tavallista voimakkaammin ja annoin sen kiehua kuivemmaksi kuin tavallisen kastikkeen. Valmiin kastikkeen kaadoin uunivuokaan. Ja levitin päälle porkkana-, kesäkurpitsa- ja punajuuriraastetta (punajuuri oli säilykeraastetta). Kukkismuusi jota tähän yleensä käytetään on kypsää, joten pehmensin raasteita vähän pannulla ennen vuokaan lisäämistä. Uuniin noin puoleksi tunniksi. Kypsennyksen loppuvaiheessa lorottilin vuoan päälle vielä puoli purkkia kermaa täyteläisyyttä tuomaan.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-06 17:49:33 
Poissa
Ilveilijäbarbi
Ilveilijäbarbi

Liittynyt: 2006-05-04 13:31:51
Viestit: 4150
Uuh, näyttääpä hyvältä!
Taidan kulkea kaupassa ihan silmät kiinni, kun en ole punajuuriraastetta huomannut missään myytävän.

_________________
Koodilla WEP390 iHerb-tilauksesta 5$ alennusta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-07 14:58:31 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Liittynyt: 2010-03-28 21:46:17
Viestit: 6177
Punajuuriraastetta? Kylläpä siellä Espanjassa hemmotellaan :D Punajuuren raastaminen on niin ikävän sotkuista hommaa, kelpaisi mullekin.

(Ja voiko muka olla, etten ole vielä kommentoinut tähän ollenkaan? :shock: Lueskelen ketjuasi säännöllisesti, sun jutut ja ruuat on ihania.)

_________________
Kirjailua


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-07 17:23:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
Teea kirjoitti:
Uuh, näyttääpä hyvältä!
Taidan kulkea kaupassa ihan silmät kiinni, kun en ole punajuuriraastetta huomannut missään myytävän.

Sagu kirjoitti:
Punajuuriraastetta? Kylläpä siellä Espanjassa hemmotellaan :D Punajuuren raastaminen on niin ikävän sotkuista hommaa, kelpaisi mullekin.

(Ja voiko muka olla, etten ole vielä kommentoinut tähän ollenkaan? :shock: Lueskelen ketjuasi säännöllisesti, sun jutut ja ruuat on ihania.)


Monella asialla meitä täällä hemmotellaan, kuten hienolla säällä ja ruoalla :D Suomesta tuota punajuuriraastetta ei taidakaan saada. Se on kyllä tosi kätevää. Ei tarvitse liata käsiään ja 350g purkki raastetta maksaa vain 50c.

Sagu, taisi olla sun ensimmäinen kommentti. Tervetuloa seuraamaan kokkailujani!

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-07 20:35:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-16 08:15:24
Viestit: 5036
Paikkakunta: in the middle of nowhere
Hei! Ihania ruokakuvia täällä. Saat nauttia ihanista vihanneksista ja viinistä Espanjassa Kuva

_________________
It's my life It's now or never


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-08 08:52:56 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56077
Paikkakunta: Kerava
Mulla on taloushanskat kädessä kun käsittelen punajuuria niin ei tartte käsiä sotata. Näin syksysin niitä meneekin paljon ihan tuoreena eri ruokiin.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-08 09:03:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Miksi valmista? Jo muinoin koulun köksätunnilla opetettiin ettei raasteita kannata sesotella, vitskat hävii. :)

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-08 09:45:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Kiva vinkki nuo broilerin siipipalat koirille!


Keskustekuun punajuuresta ja sen käsittelystä: Punajuuri on ihan helppo raastaa raastimella tai yleiskoneella. Tuore punajuuriraaste on ihanan kosteaa ja niin taivaallista!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 213 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)