karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-23 08:57:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-02-20 11:13:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 20:30:51
Viestit: 1072
Paikkakunta: Helsinki
Mä olen tehnyt näitä jo 3 erää (x700g) , koska nää on niin käteviä. Mulla on nykyään pakastimessa aina muutama kiekko ja se on paistettu parissa minuutissa. Jos tekee vielä sekasalaattia valmiiksi jääkaappiin, niin ruoanlaitto ei vaadi ihmeitä. Päälle vain muutama hieraisu pippurimyllystä ja suolaa sekä voinokare ehkäpä ketsuppia. Olen tehnyt ihan sika-naudasta, mutta nyt kokeilen naudan paistijauhelihasta, kun sattui olemaan tarjouksessa.

_________________
Kuva

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-02-20 11:23:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-14 07:19:19
Viestit: 2089
Paikkakunta: Porvoo
Tätä täytyy muistaa kokeilla. Tää on sitä monen kaipaamaa pikaruokaa karpisti :wink: .
Ei varmaan kauaa nokka tuhise kun ohkaisen piffi paistaa ja vokkaa rehut kaveriksi.

_________________
Raskauskilojen karistusta karppaamalla ja imettämällä.

Pojat 07/09 ja 06/11.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-02-20 11:44:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-01-05 17:39:06
Viestit: 499
Paikkakunta: Espoo
Mä olen käyttänyt luomu-naudanjauhelihaa tähän. Teen pihveistä lehdenohuita ja niin isoja että pannuun mahtuu kerralla vain yksi (kerran ahneuksissani tein niin ison, ettei mahtunut tavalliselle paistinpannulle... :oops: ) Paistaminen käy niin nopsaan että hyvin ehtii yksi kerrallaan paistaa kahdelle syöjälle. Mulla on kanssa aina näitä pakastimessa odottamassa, ainakin kerran viikossa tulee töiden jälkeen laitettua.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-02-23 08:20:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-14 07:19:19
Viestit: 2089
Paikkakunta: Porvoo
Tulipa testattua :D . Hyvää oli =P~ ja pysyi hyvin kasassa. Mieskin kehui pikaruuaksi :wink: .

Ainoa miinus taisi olla se, että tekijän hahmotuskyky petti ja pihveistä tuli liian isoja pannuun #-o . Onnistui kuitenkin :lol: .

_________________
Raskauskilojen karistusta karppaamalla ja imettämällä.

Pojat 07/09 ja 06/11.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-11 16:14:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-15 11:13:09
Viestit: 103
Nämä ovat taivaallisia! Nyt pihvejä on koetettu sika-naudasta ja pelkästä naudasta - ohuempina ja paksumpina versioina. Kaikki aivan loistavia! :)

Kiitos keksijälle!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-12 12:29:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-03-03 12:25:30
Viestit: 51
Näitä pitääkin tosiaan kokeilla, täytyykin käydä kaupassa jauhelihaa hamstraamassa. Meillä arkisin mies ja lapset syö usein ennen kun itse ehdin töistä kotiin ja joudun väsyneenä ja nälkäisenä vielä tekemään itselleni karppiruuan ja sen pitää todellakin olla nopeaa tai sitä kiukuttelua ei kestä kukaan.Tämä voisikin olla ratkaisu, saisin nopeasti kunnon ruuan tehtyä ja perhe säästyisi kiukuttelevalta äidiltä. =D>

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-12 20:34:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-11 02:37:20
Viestit: 724
Paikkakunta: Espoo
Olipas taktinen ratkaisu!
1. halpaa, 2. helppoa, 3. ihan kuin kallista naudan pihviä söis.

_________________
----------------------------------------------
First it is ridiculed.
Second it is fiercely and violently opposed.
Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-13 11:14:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-12-07 16:28:06
Viestit: 340
Näitä tehtiin hieman soveltaen eilen. Tytär 6v. kehui, että parasta ruokaa, jota on kotona koskaan ollut, ihmetteli miksi ei ole aiemmin tehty :lol:

Ja se sovellus siis oli seuraavanlainen:
- laitoin "varuilta" kananmunan sekaan, että pysyy varmasti kasassa
- taputtelin jauhelihasta (150g/pihvi) ohkasen silikonisen leivonta-alustan päällä
- kippasin silikonialustalta pihvin suoraan pannuun (eli ei ennättänyt pakastamaan :lol: )

Tuo leivonta-alusta oli tosi kätevä, kun se ei sula vaikka osuisikin pannuun ja toisaalta liha pysyi siinä sen verran kiinni, ettei tippunut sieltä siihen pannulle miten sattuu vaan sain ne siististi siitä tippumaan pannulle pienellä suostuttelulla. (Mulla on jäänyt tuo leivonta-alusta jostain syystä aika vähälle käytölle, kun ei ole tullut noita perusleivontoja hirveämmin viime aikoina harrastettua... 8) )


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-18 14:24:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-02 15:30:42
Viestit: 945
Mantelisämpylä
+
2 Anitan jauhelihapihvejä paistettuna voissa, vähän aromisuolaa
+
2 cheddar-sulatejuustoviipaletta
+
Salaattia
+
Ketsuppia
+
Sipulia
+
Hampurilaiskastiketta
=
AIVAN syntisen hyvää!!!

Ei pärjää mäkki tälle mitenkään!

nim. entinen McDonalds-Tuplajuustohampurilainen-addikti

_________________
2427. kirjautunut, 2.11.2005 :D

Ihminen joka tahtoo,
keksii keinot.
Ihminen joka ei tahdo,
keksii selitykset.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-18 14:27:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-04-16 11:27:34
Viestit: 103
Paikkakunta: Vantaa
mulla on pihvit nyt pakkasessa odottelemassa paistinpannua, ihana resepti =D>

_________________
***********************************
Karppaus aloitettu 14.4.08 -> -15kg :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-25 18:32:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4880
Erinomaisia, mutta miten ne pannulla kutistuvat puoleen? Puuhellalla paistelin ja tuli yksi flambeerattu kun rasva roiskui käännellessä. Liekehtivä keittiö osa 1 :? Onneksi oli kansi vieressä [-o<

Edit. Onko rasvapitoisuudella merkitystä kutistumiseen? Sikanautaa siis paistelin.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-26 09:52:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-09-09 11:15:25
Viestit: 637
Acerba kirjoitti:
Nosto.
En tosiaan voi kehua kylliksi tätä! Mulla on näitä nykyisin aina pakastimessa, samoin maustevoinappeja. Töistä tullessa eikun vihannekset kiehumaan ja tämmöinen "elefantinkorva" pannulle. Tosi herkullista, ja pitää nälän koko illan.
Litistän ensialkuun kädellä ja sitten folion sisällä kaulimella. Näin niistä saa todella lehdenohuita.


Onko maustevoi itsetehtyä? Voitko kertoa ohjeen?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-26 13:14:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-14 07:19:19
Viestit: 2089
Paikkakunta: Porvoo
Kasari kirjoitti:
Erinomaisia, mutta miten ne pannulla kutistuvat puoleen? Puuhellalla paistelin ja tuli yksi flambeerattu kun rasva roiskui käännellessä. Liekehtivä keittiö osa 1 :? Onneksi oli kansi vieressä [-o<

Edit. Onko rasvapitoisuudella merkitystä kutistumiseen? Sikanautaa siis paistelin.


No sika-naudalla on yleensä tapana kutistua enemmän kuin pelkällä naudalla. Naudalihan miinus on sen vähärasvaisuus 17% on rasvaisinta mitä olen löytänyt ja sika-naudassa on noin 35%. Eikö se jo selitä sitä kutistumista :wink: . Rasvalla kuumentuessaan on myös taipumusta roiskua, varsinkin jos siihen yhdistyy vettä. Eri jauheliha merkeillä on paljonkin eroja tuon "vetisyyden" suhteen.

Meillä ainakin tehdään maustevoita ihan vain murskaamalla valkosipulinkynsiä ja sotkemalla niitä voin joukkoon. Seos kääritään kelmun sisällä pötköksi ja säilytetään jääkaapissa. Siitä voi aina pihvin tai kasvisten päälle lohkaista palan.
Valkosipuli fanina ei ole tullut edes mieleen kokeilla muita mausteita, mutta sama toimii varmaankin myös yrttien kanssa tai pippurin tai mistä nyt tykkääkään :D .

_________________
Raskauskilojen karistusta karppaamalla ja imettämällä.

Pojat 07/09 ja 06/11.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-26 15:26:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-01-05 17:39:06
Viestit: 499
Paikkakunta: Espoo
Goldie kirjoitti:

Onko maustevoi itsetehtyä? Voitko kertoa ohjeen?


No mulla ei varsinaisesti ole tähän ohjetta, vähän näppituntumalla teen. Otan voita huoneenlämpöön hyvissä ajoin ja kun se on sopivan pehmeätä, sekoitan siihen ainakin puristettua valkosipulia ja yrtti-herbamarea. Jos sattuu olemaan vaikkapa persiljaa, silppuan pieneksi ja sekoitan mukaan. Tässähän oma maku ratkaisee, esim. paprikajauhe, tabasco tai vahvempi chilikastike käyvät myös hyvin. Muotoilen voista alumiinifolion avulla pötkylän, jonka annan kovettua jääkaapissa. Sen leikkaan sitten napeiksi jotka pakastan foliossa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-27 05:24:53 
Poissa
yökarppi
yökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-01 14:29:11
Viestit: 5362
Paikkakunta: Vaasa
Rosepippuri on mun suosikki maustevoissa! Ja sopii anitalaisten kanssa aivan ylihyvin! 8)

_________________
" Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen"
Karppi nro 1745


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-27 08:10:16 
Poissa
Karpisti
Karpisti
Avatar

Liittynyt: 2006-01-11 14:20:17
Viestit: 3407
Nämä pihvit menee kyllä kokeiluun!
Tuota, miten pakastatte ne? Siis ihan elmukelmussa vai..? Jos tulee kovin isojakin pihvejä..

_________________
~Kiiruhda hitaasti~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-03-27 09:40:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 20:30:51
Viestit: 1072
Paikkakunta: Helsinki
Ihan elmukelmun välissä juu.. leikkaan elmukelmusta ekaksi 4 palaa työpöydälle (pihvistä tulee noin leipälautasen kokoinen, joten pituutta suikaleelle n. 2 x leipälautasen halkaisija) Itse teen 400 g jauhelihapaketista neljä pihviä. Jaan jauhelihan neljään osaan, joista jokaisen pyörittelen käsissäni palloksi ja katson, että tulee tasakokoiset ja muotoilen pihvin kelmunpalasen päällä ja käännään ylijäävän kelmun pihvin päälle ilmatiiviisti. Siirrän pihvit usein puisen leikkkuualustan päällä pakastimeen, jotta pihvistä tulee ihan tasaisen litteä. (Kantsii katsoa, että omistaa paistinpannun, jonka pohja on vähintään pihvin halkaisijan kokoinen.

_________________
Kuva

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-04-03 12:00:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-21 09:13:33
Viestit: 960
Merkataans tääkin ketju, että vastaisuudessa löytyy helpommin!

Mä teen pienempiä pihvejä kuin VHH+, tein 400 g paketista viis, mutta eilen 700 g paketista kokonaista kymmenen! Tulee kivoja pieniä piffejä, jotka mahtuu just näpeesti pannuleivän päälle. Tein ekan satsin kelmun sisään silleen, että pyöritin pyörykän, laitoin kelmulle, käänsin kelmun kaksinkerroin ja kaulitsin kelmun päältä. Vähän vaikeempaa, mutta ei sotke niin paljoo. Ja ehkä parempi, kun on vain puinen kaulin. Eiliset piffit tein pakastepusseihin ja tuntui vähän helpommalta. Niistä tuli tosiaan pienempiä lähinnä sen vuoksi, että oli vaan 1L pusseja, eikä niihin kauheen isoja mahdu :D

Suuri kiitos reseptin esittäjälle, todella nopee ja vaivaton ruoka (sitten kun on ensin prässännyt ja kelmutellut ja pakastellut)! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-04-04 21:02:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-03-08 13:20:31
Viestit: 104
Paikkakunta: Pirkanmaa
Toi olikin loistovinkki, että pakastaa ne jonkun tasasen alustan päällä, KIITOS. =D>
Minä levitän kelmua pöydälle ja lappaan paketista lusikalla jauhista siihen. Sitten käännän kelmua siihen kasan päälle ja painelen litteeksi, sitten kaulimella lisää litistän. Irrotan kelmun molemmin puolin kaulimisen jälkeen (koska se on rypyssä ja luulen että se jäätyessään saattaa jäädä lihaan kiinni) ja laitan uudestaan pihvin ympäri, sitten rullaan kelmun reunat tiiviiksi. Mun pihveistä tulee aika pieniä, ihan pakastimenkin takia ja se on helpompi kääntää pannulla. Isomalle pannulleni mahtuu kaksi ja pienemmälle yksi.
Niin ja yritän muotoilla reunat tasaisiksi, ettei paistossa pala niin herkästi.
Paistaessa laitan valmista taco-mausteseosta molemmin puolin, ja paiston jälkeen hieron voikökköö pintaan :smt118


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Anitan jauhelihapihvit
ViestiLähetetty: 2009-04-05 09:28:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-12-09 19:29:24
Viestit: 184
Paikkakunta: kymenlaakso
Elmuakin löytyisi laatikosta, mutta laitan lihan suoraan pussiin. Puristan sen siinä tiukaksi palloksi ja sitten littanaksi..--> pussi kiinni ja pakkaseen pitsalootan päälle.
Noin 100-grammaisia olen tehnyt ja hyvin onnistuu.

Kiitokset ohjeesta! =D>


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)