karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 09:22:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-17 22:08:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-22 20:49:51
Viestit: 24
Kehittelin tänään i-ha-nan suklaamuffinssiohjeen Selenan Suklaamuffinsit ohjetta muokkaamalla. Alkuperäisessä reseptissä on desin verran vehnäjauhoja ja aika reippaasti makeutusta. Makeutusta sai vähentää reippaasti. Ja hyvää tuli, kaveri kysyi reseptiä ja poikaystävä sanoi että "ihan hyvää, vaikka onkin pähkinää ja mantelia". Se on saavutus se, poikaystävä kun on keksinyt inhoavansa niitä. :D

100g voita
hieman päälle 1dl hermetas-makeutusjauhetta (luulisin 1 dl riittävän myös)
2 munaa
2 dl hasselpähkinäjauhoa
1,5 dl mantelijauhoa
(TAI 1,3 dl mantelijauhoa ja 0,2 dl kookosjauhoa) kookos ei saa minulla maistua liiaksi, mutta kivasti toi makua
3 rkl leivontakaakaojauhetta
2 tl vaniljasokeria
2 tl leivinjauhetta
noin 1,5 dl maitoa
50 g tummaa (70%) suklaata rouheena
ripaus kardemummaa (tuo kivaa jälkimakua!)

Tee kuten alkuperäinen ohje. Kannattaa muistaa, ettei rasvaa saa sulattaa!

Tulee 10 "tavallisen" kokoista, 10 isoa on kyllä liioittelua ainakin minun mittapuun mukaan. Tai minun silikonimuffinssivuoan. :D Mutta ei näitä montaa voi syödä, yksi riittää hyvin jälkkäriksi.

Miltähän maistuisi, jos korvaa osan mantelijauhoista kaurahiutaleilla? Vähemmän karppia, mutta parempi vaihtoehto kuin vehnäjauhot.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-20 18:42:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-11-05 22:10:28
Viestit: 221
Mä tein muffineja sen uuden karppilehden mukaan ja niistä tuli ihan ällömakeita ja makeutusaineen makusia (käytin splendaa) vaikka käytin vähemmän makeutusta kuin ohjeessa. Eli jos haluan käyttää vielä vähemmän, niin mikä ois minimi. Vai tarviiko se muffinien koostumus sitä että sen voin vatkaa jonkun kanssa, eli tuleeko samanlaista, vaikka sen voin vatkais melkein yksistään? Onkohan kellään mestarileipurilla tietoa?

Mutta asiaan, aika hyvältä kuulostaa resepti, pitääpä kokeilla seuraavaksi kun tulee vieraita :)

_________________
Vaikka kuinka kääntyis, aina on perse takana..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-30 16:58:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-11 18:12:29
Viestit: 1
Paikkakunta: Helsinki
Testasin niitä toisessa numerossa olleita mustikkamuffinseja. Itse käytin karppisokeria ja maku oli ihan ok, mutta rakenne ei niin kovin onnistunut. Reunat kohoavat hyvin, mutta keskusta jää hieman raa'an tuntuiseksi ja lopuksi ne vielä lässähtävät reilusti. En ole aikaisemmin käyttänyt psysillumia, joten ehkä sen käyttöä pitää harjoitella. Ei siis tullut aivan kuvan mukaisia, mutta ihan mukiinmeneviä, ja pahimpaan herkuttelu-himoon ihan ok


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-31 22:18:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-11-05 22:10:28
Viestit: 221
Ehkä ne sun muffinssit oli viel raakoja. Mulle kävi meinaan samanlaisesti, mut laitoin ne uudelleen uuniin. Ei ne siitä enää kohonnut, mut se sisäkoostumus oli hiukan parempi, vähän kosteempi ja erilainen kun normi muffinssit kyl.

_________________
Vaikka kuinka kääntyis, aina on perse takana..


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)