Kukkopilli kirjoitti:
^hei, mistä saa L-tyrosiinia? Purkista? Kerro heti
On siinä porkkanassa jotain suurempaakin vikaa Heikkilän mukaan, en nyt muista mitä

Purkista saa L-tyrosiinia ja purkkeja luontaistuotekaupoista ja urheilulisäravinteita myyvistä kaupoista. Halvinta jauheena, ei maistu pahalta ja suostuu sekoittumaan veteen - toisin kuin vaikka arginiini

jonka kohdalla olen valmis maksamaan kapseleista enemmän.
Otan talvikaudella ylläpidoksi 500 mg aamuisin (piristää ehkä lievästi, siksi aamuravinne) ja kesäkaudella sitten 1 g per päivä, paitsi että ulkoilu ja auringossaolopäivinä saatan ottaa toisen ja jopa kolmannenkin gramman päivän aikana lisää. Aurinkosuojani on puolen litran pullo vettä, jossa on seassa L-tyrosiinia.
Hyvin toimii: Suojakertoimilla 30 lätränneet kaverit viime kesän treenileirillä punoittivat ja paloivat, minä vaan otin lisää L-tyrosiinihuikkaa ja rusketuin. Ja minä olin ennen sellainen, että viikonloppu ulkona koko ajan varjossa pysyen suojakertoimilla 45 tuotti silti palamista sunnuntai-iltaan mennessä.
Varmuuden vuoksi vähän varoituksen sanaa:
L-tyrosiini on esiaste paitsi pigmentille, myös dopamiinille ja kilpirauhashormonille. Ymmärtääkseni kroppa ei kuitenkaan valmista niitä liikaa, vaikka kuinka söisi L-tyrosiinia, mutta mainitsenpa nyt kuintekin, kun palstalla on useitakin kilpparilääkityksellä yms. olevia.
Ylläoleva muuten luultavasti selittää sen, miksi en ennen ruskettunut ja miksi porkkana ei auttanut mitään: Minulla on luonnostaan dopamiinitasot luultavasti niin korkealla kuin ihmisellä voi olla ilman että kone leikkaa kiinni (mm. erittäin korkea kipukynnys ja perusolotila lievästi euforinen) ja kilpirauhanenkin on siitä aktiivisemmasta päästä. Uskonkin, että kaikki L-tyrosiini mitä olen aiemmin ravinnosta saanut on mennyt niiden kahden tuottamiseen, joten eipä ole riittänyt mitään ruskettumiseen.