karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2023-09-23 03:11:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Karppaamisen pahuudesta
ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:17:59 
Poissa
sintti
sintti

Ei ois pitäny käydä facebookissa tänään, muutama mun (vege)kaveri fanittaa tätä kirjotusta. Älkää lukeko jos sappi kiehahtaa herkästi:

http://pikkujattilainen.blogspot.com/20 ... desta.html

Karppausko tarkottaa nykyään pelkkää lihansyöntiä?! Miksi ihmisillä on asiasta ihan väärä kuva...

Mitä nasevaa tohon vois vastata? Tosin, se ei tainnutkaan olla ihan rationaalinen kirjotus, vaan provoava liioittelu, mut silti :(

Viestin otsikko: Re: Karppaamisen pahuudesta
ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:26:24 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

JariJ kertoi juuri vastineestaan iltäpäivälehden väitteisiin, hyvä kirjoitus joka voisi auttaa Sinuakin vastaamaan
http://vahahiilihydraattinen-ruokavalio-vhh.blogspot.com/2011/08/tiedotusvalineissa-julkaistaan-myos.html

Ei verenpaine vanhemmalla karpilla nouse, noihin tottuu, enemmänkin tulee surulliseksi kun näkee monta jotka ei uskalla kaiken peloittelun keskellä vaihtaa terveellisempään.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:35:58 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Mie kävin uteliaisuudesta vilkaisemassa ja olin ihan että :smt119

En kyllä itse kehtaisi alkaa arvostelemaan tuohon tyyliin ketään tai kenenkään elämässään tekemiä valintoja!
Toisekseen en kyllä kehtaisi kirjoittaa tuontasoista argumenttia muutenkaan, mihinkään... kyllä tuli niin vakuuttunut olo! :twisted: ...sulamatonta lihaa suolessa... :smt044

Mut jotkut kuvittelee, että ne voi jotenkin pelastaa maailman moralisoimalla. Onkohan sellaiset ihmiset onnellisia, oikeesti? En nyt halua sanoa, että onnellisuus olisi sinänsä elämässä ehdottomasti tavoittelemisen arvoisin asia, mutta kyllä mun mielestä pitäisi tähän pieneen, mitättömään, lyhyeen olemiseensa maailmankaikkeudessa pystyä suhtautumaan edes jonkinlaisella tasapainolla. Niin kauan kuin maailmassa on isompia asioita murehdittavaksi kuin se, että ihmiset syö - yllättäen - lihaa, niin en kyllä taida haluta tommosella päätäni vaivata. On perkele isot murheet tuolla immeisellä kannettavanaan - eikä se niille mitään edes voi. Säälittää.

Pitää tietysti olla voimaa muuttaa niitä asioita, joita voi muuttaa, mutta pitää ymmärtää hyväksyä sellaiset asiat, joita ei voi muuttaa - ja tärkeintä on se, että osaa erottaa tuollaiset asiat toisistaan. Toi sun kaveri taitaa vaan tykätä hakata päätään seinään?

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:37:31 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Ja liika prode tulee paskan mukana?? :lol: Odotan innolla että paskannan kokonaisen kanan....mahtaa siinä olla molemmat ihmeissään, kana ja minä =D>

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:44:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

"Eikä pahinta ole se, että tälläiset leivät unettavat sokerisuudellaan tai saavat vatsan sekaisin liialla hiivallaan - kaiken lisäksi ne maistuvatkin ihan paskalle".

Jotain hyvää ja jopa järkevää tossa muuten niin järjettömässä kirjoituksessa? 8) Tuleva takinkääntäjä? :lol:

Oikeesti! #-o

-Nalle Puh-

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:45:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos ensimmäisessä kappaleessa argumentaatio on sitä luokkaa, että lihansyöjä --> kusipää, niin eipä tartte loppuun lukea.
Onhan se eettistä olla vegaani, osaton eläinten verenvuodatukseen. Mutta nyt voidaan sitten alkaa saivarrella siitä, että esim. onpa eettistä olla vaikkapa tupakoiva vegaani, osallisena sademetsien kaatamiseen syöpäkääryleteollisuuden tarpeisiin... =; TAI pitää lihaa syövää lemmikkieläintä!? :smt106

Eettinen voi olla monella tavalla, mutta olisiko yhdelle ihmiselle mahdoton tehtävä olla maailman eettisin ihan joka hetki ja joka asiassa?

PS. Liha on hyvää ja siitä tulee voimakas olo, joten lihaa syöden jaksan esim. helpommin käyttäytyä eettisesti kohtaamiani ihmisiä ja eläimiä kohtaan.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:45:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mlv kirjoitti:
JariJ kertoi juuri vastineestaan iltäpäivälehden väitteisiin, hyvä kirjoitus joka voisi auttaa Sinuakin vastaamaan
http://vahahiilihydraattinen-ruokavalio-vhh.blogspot.com/2011/08/tiedotusvalineissa-julkaistaan-myos.html

Kertakaikkiaan aivan loistava kirjoitus JariJltä!

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:46:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Rakel kirjoitti:
Ei ois pitäny käydä facebookissa tänään, muutama mun (vege)kaveri fanittaa tätä kirjotusta. Älkää lukeko jos sappi kiehahtaa herkästi:

http://pikkujattilainen.blogspot.com/20 ... desta.html

Karppausko tarkottaa nykyään pelkkää lihansyöntiä?! Miksi ihmisillä on asiasta ihan väärä kuva...

Mitä nasevaa tohon vois vastata? Tosin, se ei tainnutkaan olla ihan rationaalinen kirjotus, vaan provoava liioittelu, mut silti :(

Hanki sille (tai itsellesi) Lierre Keithin kirja Vegetarian Myths ja palaa asiaan sen lukemisen jälkeen :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:47:56 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Lainaa:
olla vaikkapa tupakoiva vegaani, osallisena sademetsien kaatamiseen syöpäkääryleteollisuuden tarpeisiin... =; TAI pitää lihaa syövää lemmikkieläintä!?

Mä olenkin sitten umpikusipää kun olen tupakoiva lihansyöjä kolmen koiran kanssa....koirat ei tosin polta, eli taivaspaikka on kuitenkin saatavissa?

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:49:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No jaa, asiaatuntematon kirjoittaa asiaa tuntematta. Kyllä mutua maailmaan mahtuu... Ehkäpä tuo ADHD saa luulemaan että asiaa tuntematta voi kirjoittaa kaikkien asioiden Atlasta.

Tämä siis ei tarkoita että mollaisin jotenkin ADHD-ihmisiä, itsekin ADHD-lapsen äitinä ja ADHD-aikuisen vaimona olen liki 35 vuoden aikana vain nähnyt miten se vaikuttaa asioihin keskittymiseen ja perinpohjaiseen selvittämiseen. Olen myös nähnyt miten turhien hiilihydraattien poistaminen ruokavaliosta ja karppaaminen on vaikuttanut positiivisesti ADHD-henkilöidemme elämään ja asioihin keskittymiseen. Ja ihan ilman paljon parjattujakin huumelääkeitä. Siksi emme karppauksesta luovu.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:49:54 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Eettinen voi olla monella tavalla, mutta olisiko yhdelle ihmiselle mahdoton tehtävä olla maailman eettisin ihan joka hetki ja joka asiassa?

Jos se on niin, että sellaiset, jotka on mielestään riittävän eettisiä, on omasta mielestään ansainneet olla olemassa maailmassa enemmän kuin muut? Ja mitäs hän kirjoittikaan siitä toisten yläpuolelle asettumisesta siinä ihan tekstinsä alkupuolella...

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:51:54 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Plus että mä ihmettelen ihan hirveästi tuota vegaanihenkisen porukan ainaista argumenttia siitä, miten helvetisti lihakarja piereksii! Taas on tuolla ne suolistokaasut mainittu. Kukahan sais jonkun lain voimaan noille jatkuvasti aivan holtittomasti piereskeleville villieläimille?

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:02:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nauroin uudelle termille "karju" ja lukeminen loppui siihen kun alettiin selittämään hapesta, HIILIdioksiideista ja HIILIhydraateista. :smt043 Miten tuo jälkimmäinen liittyi yhtään mitenkään yhtään mihinkään, mä varmaan hengitän sitten rasvaa.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:16:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikö se mennyt jotenkin niin, että kun syö hiiliä niin hengittää ULOS hiiliä ja maailma pelastuu. Kun minä syön hiiliä hydraatteina, varsinkin viljaa, niin maailma ei kyllä pelastu, sillä ulos tulee KAASUA ja väärästä päästä vielä.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:23:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Karppaaminen on elitistinen, lihateollisuuden lobbaama ideologia
Elitistisen oon kuullu ennenkin, mutta lihateollisuuden lobbaama ideologia? :shock:

Kyllä mua saa tulla lobbaamaan lihaköntsälahjuksin, suostun jopa kuuntelemaan...

Lainaa:
Jos poliitikoilla olisi yhtään järkeä ja selkärankaa, olisi maassamme jo aikaa sitten säädetty asetus, joka pakottaisi valmistajia sekä kauppiaita kutsumaan pullaksi kaikkea sitä, mikä on etupäässä vehnää ja sokeria. "Leipien", "einesten" ja "makkaroiden" sijaan kauppojen käytävillä lukisi: "pullaosasto 1", "pullaosasto 2" ja "pullaosasto 3".
Tästäkään ei voi oikeastaan olla kuin samaa mieltä. Makkaroista varauksin...

Kaikenkaikkiaan hauska kirjoitus ja varmastikin kirjoittaja on taas "hieman" räväköittänyt tekstiä purkauksenomaiseksi paasaukseksi. Purkautuessa tuo ajatus ei yleensä tuppaa kulkemaan...
Karppaus on nimenomaan lehmien syöntiä... Muumuu! :smt023

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:36:07 
Poissa
ruutana
ruutana

Kirjoitus on varoittava esimerkki siitä miten käy kun syö pelkkää ruisleipää. Aivot kun tarvitsevat rasvaa.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:44:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Noista päästöistä viellä, meidän 8v lapsenlapsi, menee nyt tokalle luokalle kysyi:Tiedätkö mummo mikä on röyhtäisy, se on hissiin ehtinyt pieru, et tämmöistä.. :lol:
Viellä Jarille kiitoksia, oli loistava kirjoitus

ViestiLähetetty: 2011-08-11 14:06:32 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

kristiinaP kirjoitti:
Noista päästöistä viellä, meidän 8v lapsenlapsi, menee nyt tokalle luokalle kysyi:Tidätkö mummo mikä on röyhtäisy, se on hissiin ehtinyt pieru, et tämmöistä.. :lol:

^OT, mutta ahahahahaaha^ :lol: :mrgreen:

Ja prkl, ex-vegenä olen vakaasti tullut siihen lopputulokseen että elän kyllä pirun paljon eettisempää elämää VHH:lla koska sitten en ole niin järjettömän kipeänä koko ajan. Ja kukas sitten tätä löytökissaa hoitaa ja roskia kierrättää ja muuta viherpiiperrystä puuhaa jos olen sängyn pohjalla aivan mäsänä hiilareista? Lihansyönti kun ei automaattisesti tarkoita tehotuotannon diggailua. Eikä vegeily missään nimessä tarkoita automaattisesti luontoystävällisyyttä. Kärjistäen ja linkolalaisittain voisi todeta että ehkä lihansyöntiin siirtyminen on maapallon populaation kannalta sittenkin parempi vaihtoehto, maanviljelys ja vihreä vallankumous kun ovat sen liikapopulaation alunperin mahdollistaneetkin...

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-08-11 14:17:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Fanaatikkoja löytyy, suuntaus on vain eri, turkisvastaisuudesta uskontoon ja politiikkaan esim.
Mites nuo kasvihuonepäästöt sitten suomen talvessa kun kotimaassamme on mahdotonta kasvattaa kasviksia ilman kasvihuoneita, joiden päästöt ne vasta hurjia ovatkin???
Ja ulkolaiset luonnollisesti lennätetään lentokoneilla tänne, niiden päästöt?

Nämä ystävällismielisessä tarkoituksessa nimeämäni "viherpiipertäjät" kun eivät vain pysty kotonaan kasvattamaan kaikkea talvella syömäänsä ravintoa ja tämäkin fanaatikkokirjoittaja ei puhunut itse leipomastaan leivästä sanaakaan, haukkui vain jonkun muun tekemät tuotteet :shock: Leipoisi itse omat ruisleipänsä täysjyväruisjauhoista jonka on omalla hesan saasteettomalla pihallaan viljellyt ja puinut ja jauhanut, ilman hiivaa ja sokeria ni saisi sitä mitä pyytää; kivikovaa, elimistölle mahdotonta sulattaa, leipäänsä.

Siskoni on ollut kasvissyöjä yli 10 v ja alussa hyvin hyvin fanaattinen ja tuomitsi kaiken lihaan liittyvän, paitsi tietysti tehokasvatetun kalan jota syö, maitotuotteet joita käyttää, kanan ja broiskun joita ei niin vapaana vielä silloin kasvatettu... Oli kyllä kivaa kun koko suku oli vappulounaalla ja olimme äitin kanssa kaksi päivää valmistellut hyvin monipuolisen menyyn kaikille jotakin ajattelulla ja sisko paukauttaa täydessä pöydässä kun olemme aloittelemassa että "se on kyllä ekologisesti kestämätön tilanne kun noita härkiä kasvatetaan siellä Brasiliassa"... :smt023 Peukut siskolle "kepeän" lounastunnelman luomisesta :-#

Ja tosiaan, eihän karppiruokavalioon kuulu kuin lihaa, eikä kasvisyöjillä ole vaikeuksia saada proteiinia... Just joo. Mielipiteet saa olla kaikilla mutta jos alkaa ihan kusipäiksi joitakin ihmisiä haukkumaan niin on varmasti valmis saamaan myös aika rankkaa palautetta itse :smt076

ViestiLähetetty: 2011-08-11 15:01:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomasin juuri, että ennen tuollainen paasaus ärsytti mua kamalasti, mutta nyt kun on koko ajan parempi mieli, niin vain nauratti. Ensinnäkin ne asiavirheet, jotka söi tuonkin jutun uskottavuuden, vaikka vaatiihan liha viljaa enemmän energiaa kasvattaa. Toisekseen viimeisten kappaleiden täältäkin tuttu pullamössöjen ja ylisokeristen leipien dissaus :mrgreen: .

Eikös jonkin sortin tutkimuksen mukaan karpaajilla lihansyönti pysynyt melkolailla samoissa lukemissa kuin ennen? Itse kyllä tuntuu, että enemmän menee, mutta ehkä harvemmin syödessä jää lihaa poiskin. Toisaalta tekisi mieli ymmärtää kirjoittajaa (jos ei paasaisi, vaan puhuisi asiallisesti), mutta kannattaako koko kansan voida pahoin, jotta karjaa ei kasvatettaisi? t. Omanapaensin

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00