karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2021-01-18 21:06:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Unikeko muuttui
ViestiLähetetty: 2005-03-15 13:10:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miten minä joka aina koko elämäni olen ollut aamulla aivan tajuttoman väsynyt,nyt herään jo kello viideltä aivan pirteenä :shock: Tämä sama ilmiö on toistunut nyt jo noin kuukauden ajan :shock: Karppaamisen myötä uni vain vähenee ja vähenee...energiaa on suorastaan liikaa :D Miten teillä muilla?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 13:29:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aivan sama juttu. 8) Ennen oli tosi vaikea päästä sängystä ylös ennen aamukymmentä, nyt herään joka aamu seitsemältä tai jo ennemmin. Ennen piti myös nukkua päiväunet joka ainoa päivä, simahdin viimeistään kun Pikku-Kakkonen alkoi. Karppiuran aikana on tarvinnut nukkua yhden ainoan kerran päiväunet.

Meillä on kotikin paljon siistimpi nyt kun en ole koko aikaa joko väsynyt tai nukkumassa ja lapsillekin on paljon enemmän aikaa. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 14:13:02 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

No, mä taidan olla ainut joka on edelleen väsynyt, aina vaan..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 14:22:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol: koti on todellakin mullakin pysynyt siistinä,kun olen niin tarmolla hinkkaamassa paikkoja kokoajan :D jopa pannulaput pesen käsin kun on jo kotona tekemisen puute :lol: kunhan saisin motivaation aloittaa joku liikunta...mutta en kehtaa mennä uimaankaan ... :oops: häpeän itseäni niinpaljon etten kehtaa edes kuntosalille..tyhmää..mutta tähän on tultu.. :cry: mutta kun paino laskee..ehkä minäkin..sitten.. :?: muilla vastaavaa :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 14:26:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Norppis kirjoitti:
kunhan saisin motivaation aloittaa joku liikunta...mutta en kehtaa mennä uimaankaan ... :oops: häpeän itseäni niinpaljon etten kehtaa edes kuntosalille..

Minäkään en ikinä voisi mennä jumppaan tai uimaan tms. Huh, kauhistuttaa ajatuskin, vaikka ylipainoa ei olekaan kuin n. 7 kg. Mutta onneksi minulla on kaksi lasta, niiden varjolla on hyvä ulkoilla paljon. :) Ja arkiliikuntaa kannattaa harrastaa, käydä vaikka kävellen kirjastossa. Minä en ikinä autolla kuljekaan, vaan aina fillarilla tai kävellen. Varmaan kuitenkin parhaat "tekosyyt" liikkua ovat koirat ja lapset. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 14:32:13 
Poissa
sintti
sintti

Lainaa:
häpeän itseäni niinpaljon etten kehtaa edes kuntosalille

Joo, se on kumma tuo häpeäntunne. Viime vuonna odotin kauhulla kesää ja mietin mihin säkkeihin saisin piiloteltua nämä vaivaiset 10 ylimääräistä kiloani. Kiduin ajatuksesta, että mies ja mukula tahtoisivat mennä koko perheen voimalla uimarannalle :oops: . Toivottavasti tänä vuonna paremmin eväin pääsen jo kesäkammostakin eroon.

Sitten juuri tuo, että ei kehtaa mennä jumppaan, kun on lihava, mutta jumpata pitäisi, että laihtuisi, mutta jumpatakseen pitäisi olla laiha ja kunnossa, mutta kuntoon ei pääse jos ei jumppaa ja sitä ei voi tehdä, kun on lihava ja... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 14:34:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:roll: no arki liikuntaa saan kyllä, ja minullakin on koira..kävelemme pitkiä lenkkejä..ja lasten kanssa myös ulkoilen..mutta tarkoitan etten uskalla mennä kuntosalille...sinne kauniiden ja rohkeitten sekaan läskeineni..ja sama juttu uimaan.. :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 14:37:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Monilla kuntosaleilla ja uimahalleilla on naisteniltoja, siis jos akkain kesken kuntoilu ja porskuttelu ei niin paljon hävettäisi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 16:05:31 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Unentarve ei valitettavasti ole vielä vähentynyt, aamu-uninen olen aina ollut ongelmaksi asti. Harkinnassa on kyllä se ikkunoiden umpeen teippaaminen jne. josta oli puhetta aiemmin.

Yritän sanoa tämän rauhallisesti ja asiallisesti, vaikka moiset "häpeän itseäni"- puheet saavat minut kiehumaan:

Kaikki lähtee omasta arvostuksesta, jos et itse arvosta itseäsi, ei sitä tee kukaan muukaan. Jos häpeät itseäsi ja tunnet itsesi toisia huonommaksi, tunnet alitajuisesti, ettet edes ansaitse parempaa.

Oletko koskaan miettinyt, miksi toiset ovat menestyjiä vastoinkäymisistä tai ulkonäöstä huolimatta ja miksi toiset tutustuvat helpommin uusiin ihmisiin ja heidän kohdalleen tulee mahdollisuuksia ja onnistumisia?

Nyt naiset (ja miehet) ryhti suoraksi ja nokka pystyyn.
Astele peilin eteen ja sano itsellesi: olenpa kaunis tänään!
Jokaisesta löytyy hyviä puolia niin ulkoisesti kuin sisäisesti, jos itsetunto on huono, pitää ne positiiviset puolet kaivaa esiin ja muistuttaa niistä itseään jatkuvasti. Unohda omat vähemmän täydelliset puolesi ja korosta hyviä. Muista että olet korvaamaton ja rakastettava, ja muiden mielipiteet muokkautuvat sen mukaan mitä itse ajattelet itsestäsi.

Ihminen joka on tasapainossa itsensä kanssa, on kaunis ulkonäöstä huolimatta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 16:08:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

=D> =D> Näin on!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 16:17:39 
Poissa
sintti
sintti

Hienosti sanottu marilyn! =D>

Toisaalta sitten taas se, mikä minua sinne punttikselle sitkeästi vaan avittaa, on se, että tiedän tämän häpeilyn olevan niin universaali ilmiö, että siellä salillakin taatusti myös kaikkein "kauneimmat ja hoikimmatkin" häpeilevät jotain ja miettivät, että mitä nuo muut minusta mahtavat ajatella. Ne, joilla on omanarvontunto kunnossa, keskittyvät siellä itseensä, koska ovat siellä itseään parantelemassa ja ne, joilla ei ole, keskittyvät siellä itseensä, etteivät huomaisi muita... :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-16 19:53:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:roll: Oikeassa olette..niinpä..mutta se on oman pään sisällä se ..ja ilkeitä ihmisiä kun on valitettavasti olemassa,kyllä se sattuu kun kuulee uimahallissa jonkun nauravan ja pilkkaavan seläntakan että hyi mikä läski :cry: En ole osannut kovettaa itseäni vaikka olenkin kasvattanut suojamuuria ympärilleni..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-16 20:24:10 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Norppis kirjoitti:
:roll: Oikeassa olette..niinpä..mutta se on oman pään sisällä se ..ja ilkeitä ihmisiä kun on valitettavasti olemassa,kyllä se sattuu kun kuulee uimahallissa jonkun nauravan ja pilkkaavan seläntakan että hyi mikä läski :cry: En ole osannut kovettaa itseäni vaikka olenkin kasvattanut suojamuuria ympärilleni..

Sekaan vaan. Itte kun aloitin niin oli vähän sama fiilis, mutta etenkin salilla jokaisella tuntuu olevan mielessä vaan se oma hössötys, ja ainakaan meitin salilla ei mitenkään erityisen kauniita ja rohkeita ole, ihan tavallisia pulliaisia laidasta laitaan - joka on minusta justihinsa hieno juttu :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-16 22:03:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pumppa kirjoitti:
taatusti myös kaikkein "kauneimmat ja hoikimmatkin" häpeilevät jotain ja miettivät, että mitä nuo muut minusta mahtavat ajatella.

Niinpä, me ihmiset aina mietimme liikaa sitä, mitä muut meistä ajattelevat... Totuus on, ettei kukaan viitsi muita ihmisiä ajatella, kaikilla on liian kiire ajatella vain itseään... ihan totta!

Hieno harjoitus (opin tämän kurssilla, jossa käsiteltiin luovuutta) on sellainen, jossa sivellään molemmilla käsillä kasvoja leuasta ylös otsaan päin ja ojennetaan lopuksi kädet ylös. Samalla lausutaan oma "mantra", esim. "Olen kaunis, kaikki rakastavat minua!" tms... Tämä täytyy tehdä kolme kertaa peilin edessä JOKA AAMU ja tulokset ovat hämmästyttäviä!!!!! :lol:

Kyseessähän on siis itseään toteuttava ennuste, johon alat uskoa itsekin jos vaan muistat tehdä harjoituksen joka aamu, suosittelen kokeilemaan, se voisi kasvattaa itsetuntoa ihanasti ja sitähän ei voi koskaan olla liikaa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-16 22:03:15 
Poissa
karppi
karppi

Hei, uimahallissa on oikeasti aivan kaiken kokoisia ja näköisiä. Oikeasti.

Uimahalli on siinäkin mielessä mukava paikka, että uimavarusteissa on hankala päteä välineiden hinnalla.

Selän takana naureskelijoilla on itsellään jotain pahasti pielessä. Vararengas vyötäröllä ei ole ollenkaan niin vakava asia, kuin läski päässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-17 09:12:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minusta ainakin on ihan terveellistä käydä uimahallissa ja etenkin perhekylpylöissä jo sen takia, että näkee sen todellisuuden, mitä televisiosta ei näe. Eli ihmiset ovat eri näköisiä, muotoisia, kokoisia.... ja valtaosa EI TODELLAKAAN edusta amerikkalainen-TV-sarjafilmi-kiiltokuvamaailmaa vaan on aika kaukana siitä. Tuijottaessamme muita ihmisiä ainoastaa retusoiduista mainoskuvista ja televisiosta, ei ole mikään ihme, että oma keho alkaa tuntua kammottavalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-17 11:59:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:D Hih..Kiitos ...Varmaankin se että häpeää itseään on paljolti korvien välissä. Nyt kun on tuota aikaa kun ei nukuta kokoajan pitää se hyödyntää vain vaikka liikkumalla. Olen alkanut taas varovasti hiihtämään,harrastin sitä joskus nuorempana ja hoikempana,mutta nyt taas jokin pieni kipinä siihen suuntaan on syttynyt..Uimaan en kuitenkaan vielä mene :D Laardia saa sulaa vielä reilusti :oops: mutta on kai sitä lajeja joissa ei tarvitse trikoot päällä ja uimapuvussa olla :lol: Niin sinne kuntosalille...ehkä minä menen sinne joskus, huomasin että on olemassa vain naisille vuoroja ja ei sitten tarvitse alkaa ujostelemaan..Onko kuntosalilla aina joku ohjaaja neuvomassa? Minä en ymmärrä niistä vempuloista mitään? Ja kestääkö ne painavaa ihmistä? :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-17 12:20:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos kuntosali kiinnostaa kannattaa ensin vähän kysellä vaihtoehtoja, saattavat olla hyvinkin erilaisia. Monilla kuntosaleilla on ensimäinen käynti ilmainen ja salille, jossa ei laitteisiin opastaminen kuulu hintaan ei kannata mennä usein saa vielä ihan itselle tehdyn ohjelman. Jos ne laitteet niitä äijän romettoja kestää niin kyllä ylipainoisen naisenkin :D .

Viestin otsikko: unikeko muuttui...
ViestiLähetetty: 2005-04-13 17:30:27 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Norppis, oletko kokeillut aamulenkkiä muiden vielä nukkuessa!?Mie aloin jo enne karppausta käymää aamu 5 pienellä juoxulenkillä! :shock: Ja herään AINA ennen kellonsoittoaki...mitä en muista, et olis vähään aikaan käynyt... :wink: Muuta liikuntaa en sitten harrastakkaan, eikä tartte ku aamul käy jo lenkil... :D

ViestiLähetetty: 2005-04-18 09:34:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heips

Olen nyt viikonpäivät ollut vhh:lla ja todennut aamun vaikeat herätykset taakse jääneeksi vaivaksi :P
Samoin olen siivonnut kaappeja mielettömällä innolla ja nyt viikonlopun aikana olen roudannut roskiin n.3 muovikassillista mm. vanhoja mausteita ja makaronipussien loppuja. Nyt tuli tilaa kaakaojauhopurnukalle, tonnikalapurkeille, sardiinirasioille, manteli- ja pähkinäpusseille jne jne
OLEN HYVIN ILOINEN tästä kehityksestä. Olo on hyvä ja aurinkoinen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00