karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-05 05:43:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-01-07 10:39:47 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
Atkins, Heikkilä, Montignac ja Zone saavat taas kyytiä, tällä kertaa Kotilääkärissä. Argumentit ovat niitä vanhoja tuttuja: mistä kuitua, folaattia, rautaa, magnesiumia; munuaiset poksahtaa proteiininpurijalta; eläinrasvan käyttö altistaa sydän- ja verisuonitaudeille sekä kakkostyypin diabetekselle (häh) jne. jne.

Muistan vielä sellaisenkin ajan, kun virallisterveellinen linja ei ollut näin populääri naisten- ja terveyslehdissä. Tosin argumentit "ihmediettien" puolesta olivat sitten aika heppoista kamaa.

Ihmetyttää vain lehtien asenne tässä syömisessä tuohon yhteen totuuteen. Kaikilta muilta terveyden alueilta kun lehdistössä julkaistaan erilaisia "ehkä" ja "voi olla että" -tason tutkimuksia, ja vieläpä ihan taajaan. Ravitsemuksesta siis tiedetään lopullinen totuus... :shock: Niin varmaan 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-07 11:04:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47664
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mikäs siinä 8). Sovitaan sitten että meidän elämäntapaintiaanien veriarvot, ja ylipäätään hengissä & terveenä säilyminen on selvästi vain ja ainoastaan ihme.

Mutta onko se kansantalouden ongelma vai kapitalistikansantalouden etu, ettei virallisterveellisellä saada pidettyä ihmisiä yhtä edullisesti yhtä terveinä - kuin mitä näillä pitkän päälle erittäin edullisilla ihmesysteemeillä?

terv els


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-01-07 11:06:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-07-22 08:17:48
Viestit: 476
Paikkakunta: HKI
Wi kirjoitti:
... munuaiset poksahtaa proteiininpurijalta; eläinrasvan käyttö altistaa sydän- ja verisuonitaudeille sekä kakkostyypin diabetekselle (häh) jne. jne....


Niinpä... tulin juuri työterveyshoitajan juttusilta (olin työhöntulotarkastuksessa, töissä olen tässä firmassa ollut n. 1,5 vuotta). Kyseli yllättäen ruokavaliosta :) . Sanoin vähentäneeni hiilihydraatteja. "Ai sellainen Atkins, vai?" Vastasin, että juu.

Päätteli tietenkin, että ruokavalioni on tietenkin pääosin proteiineista koostuva. Sanoin, että no jaa... syön lounaaksi salaattia n. 500 g ja 150-250g kanaa, kalaa tai lihaa ja siinä se. Vilkaisi epäilevästi ja totesi, että: "ensi viikolla sitten nähdään näistä verikoetuloksista, kuinka nuo niin epäterveelliset eläinrasvat ovat vaikuttaneet kolestrooleihin. Ne kun nostavat kolestroleja väistämättä." Sanoin, että: "olen korvannut perunat, riisit yms. kasviksilla. JOS söisin normaalisti, olisi minulla osana kasviksista noita perunoita yms ja saman verran yhäkin lihaa, joten mikä vika?". Vastaus oli, että ensi viikolla se sitten nähdään. No niin nähdän juu!! :evil:

Oli kuitenkin sen verran kiinnostunut, että kyseli, että voisinko noudattaa tämänkaltaista ruokavaliota pidempäänkin, koko loppuelämäni. Vastasin miettimättä, että juu ja kerroin, mitä hyviä puolia on ollut muutakin kuin laihtuminen (ei närästä, ei koske päähän enää niin usein yms.)

Mutta.. silti keljuttaa. Kunpa ne arvot olisivat kohdallaan, niin saisi sekin terveystäti pitkän nenun (toisaalta 33 kiloa lihavampanakin minulla oli kolestrolit kohdallaan, joten mihinkäpähän ne siitä olisivat muuttuneet...) Ensi viikollahan se nähdään :wink: .

_________________
"Mä olen kova jätkä..."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-01-07 11:20:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-12 12:12:56
Viestit: 1035
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ
Wi kirjoitti:
Ensi viikollahan se nähdään :wink: .


Odotellaan tuloksia. 8)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-01-07 11:30:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-10-18 00:50:12
Viestit: 1630
Miu kirjoitti:
Mutta.. silti keljuttaa. Kunpa ne arvot olisivat kohdallaan, niin saisi sekin terveystäti pitkän nenun (toisaalta 33 kiloa lihavampanakin minulla oli kolestrolit kohdallaan, joten mihinkäpähän ne siitä olisivat muuttuneet...) Ensi viikollahan se nähdään :wink: .


Varmaan ihan hyviä ovat :) Ei yleensä auta yhtään kuitenkaan
pinttyneiden mielipiteiden kanssa. Omaa kokemusta on ennen kuin
nää kolme muksua tuli 1-2-3 ja painoni nousi huimasti pilviin, kun
lakkasin alakarppauksen ja menin takas PV-tapaan (niin paljon
pottuja kuin jaksat syödä! Nyt niillä on muuten sama, mutta pastan
kanssa :o).

Olin ns. toivoton tapaus lääkäreiden mielestä, ei tulisi ikinä lapsia,
kroppani ei siihen pystynyt. Laihdutin kuitenkin muistaakseni 25 kg
alakarppauksen avulla ja kroppa rupes taas yhteistyöhön. Kävin
kokeissa ja lääkäri oli niin ällikällä löyty, eikä voinut tietysti uskoa
niihin tuloksiin, joten käski uudestaan kokeisiin. Samat tulokset. Ja arvaa
mitä arvoisa lääkäri sanoi tähän kaikkeen? "No hyvä, kun sait tuon verran
pois, nyt voit aloittaa PV:ssa!!!" :evil: Mitä hittoa niitä oikein vaivaa?

-yupik


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-07 11:31:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-27 10:32:57
Viestit: 792
Jep, odotellaan. Täällähän oli jossain ketjukin kolesterolituloksille. Olisi kiva jos voisit käydä lisäämässä ne sinne, niin saadaan kaikki todistusaineisto (puolesta ja vastaan) yhteen paikkaan! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-07 11:46:46 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47664
Paikkakunta: HomeSweetHome
Älkää moittiko liikoja terkkareita tai työterveyslääkäreitä: he kertovat täsmälleen mitä heille on opetettu ja opetetaan. Eikä heille yksi poikkeus tee kesää. Jos oikein hyvin sattuu, niin muutaman vuoden kuluttua sieltä saattaa kuulua seuraavaa: "No hyvä jos se toimii sentään sinulle, mutta mitään yleistä linjaa siitä ei voi vetää." Ja jos sinulla ei satu olemaan akateemista (ja mieluiten vielä luonnontieteellistä) koulutusta, niin tällaisenkin puolittaisen tunnunstuksen saaminen on kiven takana. Ja sen jälkeenkin ko. henkilö yleensä suosittelee pikaista palaamista ruotuun.

MUTTA: Työterveyslääkärit ja terveydenhoitaja eivät tee tutkimusta eivätkä kehitä uusia toimintatapoja vaan auttavat koulutuksena mukaan. Se on heidän työtään. Samoin tekevät muiden ammattikuntien käytännön toitä tekevät ammattimiehet, on kyse sitten talonrakennuksesta, auton korjauksesta tai sijoitusneuvonnasta.

Lääke- ja ravitsemustieteen tutkijat ovat asia erikseen. Heidän pitäisi tietää paremmin. Ja heistä osa on jo vaihtanut kantaansa - mutta tiedon leviäminen edes suomalaisille tutkijoille vie aikansa, puhumattakaan nyt sitten ruohonjuuritason toimijoista. Eikä asiaa tuoa se, että mustajoet ja hakalat puhuvat vielä julkisesti kuiduttomista ihmedieeteistä...

Siksi karppaus missä muodossa hyvänsä tulee olemaan vielä pitkään yksinäisten ja sitkeiden yksilöiden hommaa. Työterveyslääkärien tapauksessa asiaa voi hiukan helpottaa, jos pystyy tuomaan mukanaan kättä pitempää, eli tutkimustietoa, jossa on jo todettu tilastollisestikin, ettei hiilihydraattien rajoitus näytä heikentävän koetuloksia. Ja tällaistenkin tietojen vaikutus on ainakin ensi kerralla usein vain marginaalinen. Otan osaa, mutta tämmöistä se on.

Terveisin viidettä vuotta alakarppaava els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-07 12:12:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-07-22 08:17:48
Viestit: 476
Paikkakunta: HKI
Yritän sitten muistaa käydä lisäämässä niitä sinne kolestroliketjuun.

Kypsyttää kumminkin tuo "tätösen" suhtautuminen asiaan. Kun kerroin laihtuneeni toukokuun jälkeen 30+ kiloa, kyseli heti, että jossain ryhmässä, vai? Ihmetteli sitten, kun sanoin, että ihan ilman ryhmiä. Miksi aina täytyy kuulua johonkin PV:hen, jotta onnistuisi laihdutuksessa? Ja mimmi oli ehkä meikäläisen ikäinen (n. 30 vuotias). Ai niin... ja terveydenhoitaja tietenkin alkoi kertomaan minulle siitä, kuinka hienosti nykyään on yhä enemmän ja enemmän saatavilla vähärasvaisia lihoja ja valmisteita yleensäkin. Muisti myös mainostaa, että nehän auttavat kolestrolin laskemisessa hienosti (eikös niitä tuloksia pitänyt ensin odotella? :? ).

Toisaalta... tuollaisen suhtautumisen jälkeen alkoi pikkasen jännittämään itseäkin. Mitäs, jos maksa-arvot (tai mitkä lieneekään) ovatkin ketullaan "liiallisen" proteiinin syönnin takia? Mitäs, jos kolestroli hipookin pilviä? :? .

Vaikka oma järki sanoo (mikä järki?? :) ), että näin on suunnilleen mahdotonta olla, silti epäilyttää. En todellakaan syö sen enempää proteiinejä, kuin ennen Atkinsiakaan. En myöskään syö sen enempiä rasvoja (tai no joo... ehkä tulee lotrattua enemmän esim. smetanan kanssa), kuin silloinkaan. Olen todellakin korvannut perunat ja muut höttöset vihanneksilla, vihreillä heinillä, joten ei voi olla mahdollista, että arvot olisivat huonontuneet ainakaan tämän kuurin vuoksi. Mutta... silti epäilyttää... :? .

_________________
"Mä olen kova jätkä..."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-07 12:39:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47664
Paikkakunta: HomeSweetHome
Miu kirjoitti:
Toisaalta... tuollaisen suhtautumisen jälkeen alkoi pikkasen jännittämään itseäkin. Mitäs, jos maksa-arvot (tai mitkä lieneekään) ovatkin ketullaan "liiallisen" proteiinin syönnin takia? Mitäs, jos kolestroli hipookin pilviä? :? .

Vaikka oma järki sanoo (mikä järki?? :) ), että näin on suunnilleen mahdotonta olla, silti epäilyttää. En todellakaan syö sen enempää proteiinejä, kuin ennen Atkinsiakaan. En myöskään syö sen enempiä rasvoja (tai no joo... ehkä tulee lotrattua enemmän esim. smetanan kanssa), kuin silloinkaan. Olen todellakin korvannut perunat ja muut höttöset vihanneksilla, vihreillä heinillä, joten ei voi olla mahdollista, että arvot olisivat huonontuneet ainakaan tämän kuurin vuoksi. Mutta... silti epäilyttää... :? .
Niin on epäilyttänyt minuakin joka ikisen kerran kun olen käynyt ne ottamassa. Eikä asiaa helpottanut alussa ettei vanhoja arvoja ollut. Tai että olen pikku hiljaa vaihdellut ruokatapojani - enkä ainakaan virallisterveellisempään suuntaan 8). Joidenkin pelkojen kanssa sitä vaan on opittava elämään. Ja kerta kerralta olen sentään pelännyt hiukan vähemmän.

Ja mitä kolesteroliarvoihin tulee, sinä Miu varmaan vielä seurasit kesän keskusteluja joissa oli noita ammattilaisiakin mukana. Mutta aika moni uusi ei ole niitä täältä löytänyt; ja ne ovat sikäli reilusti hajallaan, ettei minullakaan ole niihin kattavia linkkejä, lukuunottamatta syksyn Interheart-ketjua, jonka linkki on tässä:
http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=2249 INTERHEART-ketju

Mutta summa summarum: HDL- ja triglyseridi-arvojen osalta karpit myötäilevät hyvin virallisterveellistä linjaa (iso HDL ja mitätän trig-arvo ovat hyviä) ja ne raja-arvot on käytännössä jokainen veriarvonsa mittauttanut karppi täyttänyt kirkkaasti - ja yleensä nämä vain paranevat, kun karppaus jatkuu (jos parantamisvaraa edes on). Mutta kokonaiskolesteroli ei kerro juuri mitään, koska HDL:n lisäksi LDL'ää on monen laista mutta se mitataan yhtenä, eikä siitä yhdestä luvusta karppipuolen tutkijat sano vielä juuta eika jaata.

Mutta terkkaripa sanoo. Rasvapitoinen ruokavalio saattaa lisästä sen suuremman, vaarattoman LDL:n määrää (ja jos joku tutustuu y.o. linkkiin, niin tämä LDL ei näy yhtä voimakkaasti Apo-B:ssä kuin LDL-mittauksissa, joten sen vaikutus siihen ainoaan tässä tutkimuksessa mainittuun kolesteroli-indikaattoriin on vähäinen). Ja korkea HDL kohottaa auttamatta myös kokonaiskolesterolia.

Ja koska terkkarille riittää että yksi tai kaksi näistä neljästä (kokonaiskol, HDL, LDL, trigs) poikkeaa toivearvoista, niin tautiriskin pienenemistäkin kuvaavat arvot saattavat tuoda testattavalle karpille dieetti- ja lääkitysohjeet.

Hyvä uutinen on, että useimmille ylipainoisille kaikki arvot ovat parantuneet karpatessa, koska hiilari- ja kasvirasvapitoinen ruokavalio tapaa heikentää kaikkia arvoja. Ja karppaus parantaa toistaisten tietojeni mukaan jokseenkin kaikilla ainakin noita kahta riskien kannalta oleellisinta (HLD ja trigs). Usein onneksi niitä kaikkia. Vaikkei se terkkari sitä uskokaan.

terv els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-07 13:31:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-01 14:53:55
Viestit: 565
Paikkakunta: Espoo
Olen alkanut sivuuttaa monet vhh-dieettien parjausjutut tai lukaisen ne huvittuneena. Useimmat lehtiartikkelit eivät ole alkuunkaan asiallisia ja totuudellisia. Monesti artikkelien virallissuosituslinjan tukeminenkin on vääränlaista ja jutut pullistelevat mukatiedettä. Esimerkiksi joskus suositellaan syömään pähkinöitä hyvien rasvojen vuoksi, ja jo toisaalla varoitellaan pähkinöiden rasvoista, kun ne niin lihottaa. Mihin lukija voi luottaa? Hullua on myös neuvoa välttämään avocadoa ja toisaalla pidetään sopivana mussuttaa kahvipullia ja ranskanperunoita. Näissä on niin suuri ristiriita todellisen ravitsemuksellisen tiedon välittämisessä, ettei edes jaksa piitata niistä puoleen eikä toiseen.

Ihmisillä on hirveitä väärinkäsityksiä Atkinsin dieetistä, mitä naistenlehdet ja muukin media ruokkii KTL:n tyydytykseksi. Monet ihmiset ovat niin valmiiksi jo asenteellisia, etteivät edes halua kuulla tai lukea mitään, mikä on asiallista vhh-dieetistä. Omasta puolestani en edes enää koe, että minun ruokavaliotani arvostellaan, kun puhutaan ihme- ja muotidieeteistä. Olen hyvin vakuuttunut, että syön huomattavasti terveellisemmin kuin muut, kun noudatan Atkinsiä. Rasvakiellot eivät koske minua, enkä tarvitse ohjeita vatsan hyvinvoinnille, koska se voi nyt niin hyvin.

Joku valitti lukijapalstalla, kuinka ei voi syödä valmiita ruokia ja leivonnaisia tai ostaa luumuhilloa. Syyksi hän kertoo, että ruokiin on laitettu aineita, joille hän on allerginen ja nyt on seurauksena, ettei hän voi nauttia joistakin tietyistä herkuista sen vuoksi. Tulee mieleen, että avuttomuus on mennyt jo äärimuotoonsa, kun ei saa itse tehdyksi luumusosetta (jonka sitten olisi syönyt vehnäjauho-margariinialustalla = joulutorttu). Jos tähän on tultu, että kaikki on saatava valmiina tai puolivalmiina kaupasta, voimme heittää toivomme, että ihmisiä kiinnostaisi vhh-dieetti. Ruokavaliomme ydin on hiilareiden karttamisessa ja normaalia ruokaa, jossa rasvaa ei kaihdeta. Hyvin olennaista on lisäksi syödä puhtaita, prosessoimattomia ruoka-aineita, joissa on tuskin kemiallisia teollisuuden tuottamia lisäaineita. Mutta tuntuu siltä, että ihmiset eivät halua enää tehdä itse ruokaa perusruoka-aineista. Itse jätän kaupan hyllylle natriumglutamaatit, sokerit, kasviöljyä (nimeämätöntä) sisältävät, tärkkelykset (ei ole koskaan kuulunut reseptien aineluetteloihin, mutta nyt syötetään valmissörsseleissä). Hirvittää ruokapaketti, jonka kyljessä komeilee monta riviä E-sitä ja E-tätä, parasta olisi jättää hyllylle. Jos ei teollista ruokaa pysty ilman laboratorioissa kehiteltyjä aineita valmistamaan (miksei muka), kannatan siirtymistä kotiruokaan, jonka itse tekee perusaineista. Ei minusta ruoan pidä säilyä myyntikunnossa monta viikkoa. Aikoinaan ihmettelin saksalaisia kakkupohjia, joiden myyntiaika oli puoli vuotta. Eihän se voi olla mitenkään terveellistä syötävää. Luulen että suurin syy ei ole ajan puute, ettei tehdä itse enää ruokaa, vaan laiskuus, onhan niin paljon vaivattomampaa kun vain heittää mikroon sapuskat. Useimmilla on pakastimet, ihmettelen miksi, jos sinne ei säilötä ruokia. Itse teen usein suurehkon määrän ruokaa, jonka sitten pakastan sopivina annoskokoina. Isompi annos valmistuu lähes samassa ajassa kuin pienempi.

Olemme jo menettäneet 1-2 sukupolvea valmisruualle. Koin järkytyksen syksyllä, kun sain vieraakseni perheen, jolle tarjosin suolaista palaa. Olin jo aikaisemmista kokemuksistani viisastuneena varautunut tarjoamaan valmisruokia kotitekoisten rinnalla. Perheen luona kyläillessäni on meille aina tarjottu pelkästään kaupan valmistuotteita. Nämä perheen lapset näykkivät kotitekoisia ja rohmusivat kaupan valmislihapullia hulluna. Kotitekoinen mehu jäi laseihin, mutta limsapullot tyhjenivät. Marjarahka ei kelvannut, joten hain pakastimesta varaamani jäätelöt esille. Yritin tyrkyttää ruokiani, mutta perheen äiti sanoi, ettei hänkään saa lapsiaan syömään kotitekoista ja lapset ovat oppineet tykkäämään kaupan ruuasta. Kuinka näitä lapsia voisi koskaan saada ymmärtämään oikean ruoan päälle? Koulussa tarjotaan suurkeittiöruokaa (sisältää paljon valmisaineita), kotona Saarioista, ulkona Heseä...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-07 18:14:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-12-28 21:46:23
Viestit: 566
Lainaa:
Yritin tyrkyttää ruokiani, mutta perheen äiti sanoi, ettei hänkään saa lapsiaan syömään kotitekoista ja lapset ovat oppineet tykkäämään kaupan ruuasta. Kuinka näitä lapsia voisi koskaan saada ymmärtämään oikean ruoan päälle? Koulussa tarjotaan suurkeittiöruokaa (sisältää paljon valmisaineita), kotona Saarioista, ulkona Heseä...


Ikävää mutta totta monessa paikassa. Vertailun vuoksi, meillä lapset (5 ja 6) eivät mielellään koske kaupan valmislihapulliin tai -pihveihin. Mummi tekee parhaita lihapullia! Mummin pullissa on nautajauhelihaa, kermaviiliä, sipulia, mausteita.... Samaan hengenvetoon pakko myöntää; meillä käydään myös Hesessä. MUTTA kotiruoka kelpaa aina paremmin! Kumpikin pikkujäppiseni rakastaa raakoja vihanneksia, juureksia ja hedelmiä. Isompi on myös varsinainen kunnon pihvin ystävä, ja hänellä on sellainen lapselle erikoinen taipumus, että kaali maistuu mainiosti. Niin raakana kuin kypsänäkin. Ja kumpikin lykkää lautaselle ruuan kylkeen mielellään kunnon läjän puolukkahilloa.

Jotain olen vissiin osannut tehdä oikein, kun olen aina pingottanut ruokapuolessa enkä tykkää valmisruuista. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-08 14:08:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 18:36:56
Viestit: 604
Paikkakunta: Oulu
Kuten Rosamunda Potulla, meilläkään ei olla ennen karppiaikaakaan juuri eineksiä käytetty. Syynä on ollut miehen yltiöpäinen sipuli-inho. Ja sipulia on likimain kaikessa valmiissa. Aikoinaan valitin ääneen, miten kurjaa minulla on, kun en saa koskaan kaupasta mitään valmista helpottaakseni ruoanlaittoa, mutta nykyään olen siitä ainoastaan onnellinen...

Päiväkodissa ihmeteltiin ääneen muutama vuosi sitten sitä, kun minun lapseni tykkäävät marjakiisseleistä!! Nykylapset eivät kuulemma enää niitä syö... :shock:

_________________
Lukemalla ei uimaan opi, vetteen se on mäntävä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-01-09 15:12:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Paikkakunta: Tampere
Wi kirjoitti:
Argumentit ovat niitä vanhoja tuttuja: mistä kuitua, folaattia, rautaa, magnesiumia; munuaiset poksahtaa proteiininpurijalta; eläinrasvan käyttö altistaa sydän- ja verisuonitaudeille sekä kakkostyypin diabetekselle (häh) jne. jne.


Luulisi niidenkin jo tulleen tälle vuosisadalle rautasuositustensa kanssa! Ongelmahan alakarpatessa ei ole puute oikein mistään hivenaineesta ja kuitua saa vaikka lisäravinnetablettien selluloosasta jos se ongelmaksi koetaan.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-09 16:13:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-07 23:25:05
Viestit: 1292
Ehkä vähän ohi aiheen mutta kummisedälläni oli todella hälyyttävän korkeat kolesteroliarvot. (hoikka mies) Eivätkä laskeneet vaikka söi kuinka lääkärien suositusten mukaan.

Alkoi sitten kasvattaa sikoja ja muistan elävästi kun tokaisi että tästälähtien aikoo syödä sikaa rasvoineen päivineen ja niin paljon kuin sielu sietää. Ja söi. Kas kummaa, kolesteroliarvot laskivat.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-09 16:16:03 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Olipas tosi gummallinen juttu ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-09 16:17:26 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Tuo Muudan teksti on sitten mukava... =D>


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-10 20:15:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-10-15 09:50:17
Viestit: 446
Paikkakunta: Retuperä
Uusimmassa apteekin lehdessä oli, että "vähärasvainen Atkins" voisi laihduttaa. Muuallakin siinä lehdessä oli otettu huomioon, että joku voi tarkkailla hiilihydraatteja kaloreiden sijasta.

_________________
fat is the new thin


Ylös
   
 Viestin otsikko: aloittelija kommentoi....
ViestiLähetetty: 2005-01-11 18:20:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-01-10 21:39:26
Viestit: 273
Niinhän se on että niin kauan ku muistan niin aina jotain dieettisysteemejä kritisoidaan. Ja mikä siinä on että ikäänku haluttaisiin ihmiset karsinoida kaikki samaan, että on vain yksi oikea tapa laihtua ja muut on huuhaata.
Mä henkilökohtasesti oon huomannut että se mikä toimii toisella, ei taas toimi toisella. Monenmoista on tullut kokeiltua ihan omakohtasestikin. Rasvojen minimointi takaa joillekin parhaan tuloksen, mä taas ihottumaongelmien kanssa painivana oon huomannut että rasvoista en voi kauheasti karsia tai muuten menee nahka ihan järkkyyn kuntoon. Jokainen tyylillään ja toivokaamme että tää oisi nyt se mun tyyli...eka viikko siis mulla vasta menossa ja pitkä taival edessä :D

_________________
1.tavoite (-17kg) saavutettu 4/2005.
2.tavoite (-32kg) saavutettu 9/2005

Loppusuoralla:

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-11 19:45:41 
Jahas, täytyy taasen marssia apoteekkiin lukaisemaan moinen lehti...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)