karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 23:09:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-11-14 11:44:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-23 22:19:38
Viestit: 1405
Naapurin Expressen torstaina: Kannessa julistetaan jattikirjaimin, etta tavallinen ruoka ja stressi voi aiheuttaa tinnitysta. Ruotsalaiset ovat huolissaan tinnityksen yleistymisesta, yha nuoremmilla. Se on yhteydessa korkeaaan BMI -lukemaan seka stressaavaan elamaan, ei pelkastaan altistumiseen kovalle metelille. (En malta olla mainitsematta, etta 65-vuotiaan hyvan ystavani tinnitys on huomattavasti helpottanut hanen siirryttyaan karppaajaksi ja paastyaan hoikaksi normaalipainoiseksi)

Saman lehden toinen juttu kertoo uuden tutkimuksen havaitsemasta suuremmasta riskista sairastua leukemiaan jos BMI on korkeahko.

_________________
Monivaivaisen pullukan (kokoa 44-46) onnekas opintomatka vhh-elämään ilman viljaa, soijaa ja rypsiä alkoi 2003, lähes viiskymppisenä. Oireet, liikakilot ja lääkkeet poissa kuvioista siitä lähtien. Vaatekoko pysyvästi 38-40, energiat eläinrasvoista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-14 12:19:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-11-13 15:20:24
Viestit: 19
Tämä minun juttuni ei liity varsinaisesti tinnitykseen, mutta korviin kuitenkin, joten kerronpa tarinani.
Pudotin jokunen vuosi sitten n. 10 kg kaloreita kyttäämällä, ja laihdutuksen jälkeen korvani alkoivat temppuilemaan. Ne plumpsahtelivat lukkoon ja auki niin, etten esim. pystynyt kunnolla säätelemään äänenvoimakkuuttani, kun korvat olivat lukossa. En tiennyt, kuinka kovaa puhuin, mikä oli kiusallista, koska työssäni joudun puhumaan paljon. En myöskään kuullut kunnolla, mikä myös haittasi työtäni. Meninpä korvalääkäriin, ja ensimmäisenä lääkäri kysyi, olinko laihtunut :shock: . En ollut ko. lääkäriä ennen tavannut :wink: . Laihduksen seurauksena minulle oli tullut liian avoin korvatorvi, tuba aperta, eikä vaivalle ollut mitään tehtävissä. No, kilot alkoivat tulla takaisin, ja vaiva häipyi, mutta aina, jos laihduin vähänkin, alkoi korvien plumpsahtelu välittömästi. Nyt olen pudottanut vajaassa kolmessa kuukaudessa karppaamalla yli kuusi kiloa, eikä korvaongelmasta ole ollut tietoakaan. Hyvä niin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 11:59:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-07-05 13:35:04
Viestit: 225
Paikkakunta: Helsinki
Onpa mukava kuulla korviin liittyviä kokemuksia.
Minä olen kuulovammainen, kuulolaite molemmissa korvissa.
Tähän asti ei ole tullut mieleenkään, että joku korvapulma saattaisi johtua "laihtuneesta" korvasta, tms.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 12:18:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-01 14:53:55
Viestit: 565
Paikkakunta: Espoo
Loviisa kirjoitti:
Tämä minun juttuni ei liity varsinaisesti tinnitykseen, mutta korviin kuitenkin, joten kerronpa tarinani.
Pudotin jokunen vuosi sitten n. 10 kg kaloreita kyttäämällä, ja laihdutuksen jälkeen korvani alkoivat temppuilemaan. Ne plumpsahtelivat lukkoon ja auki niin, etten esim. pystynyt kunnolla säätelemään äänenvoimakkuuttani, kun korvat olivat lukossa. En tiennyt, kuinka kovaa puhuin, mikä oli kiusallista, koska työssäni joudun puhumaan paljon. En myöskään kuullut kunnolla, mikä myös haittasi työtäni. Meninpä korvalääkäriin, ja ensimmäisenä lääkäri kysyi, olinko laihtunut :shock: . En ollut ko. lääkäriä ennen tavannut :wink: . Laihduksen seurauksena minulle oli tullut liian avoin korvatorvi, tuba aperta, eikä vaivalle ollut mitään tehtävissä. No, kilot alkoivat tulla takaisin, ja vaiva häipyi, mutta aina, jos laihduin vähänkin, alkoi korvien plumpsahtelu välittömästi. Nyt olen pudottanut vajaassa kolmessa kuukaudessa karppaamalla yli kuusi kiloa, eikä korvaongelmasta ole ollut tietoakaan. Hyvä niin.


Täsmälleen on minulle aikoinaan käynyt. Olin laihduttanut 10 kg vähärasvaisella aika nopeaan tahtiin. Minullekin kerrottiin, että syynä olisi nopea laihtuminen tai liika laulaminen/puhuminen ja ehdotettiin korvien reijittämistä. En suostunut ja korvaongelma korjaantui kilojen myötä.

Saapa nähdä, jos ja kun olen jonakin päivänä niillä painolukemilla kuin silloin, tuleeko vaiva takaisin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)