karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-04 00:50:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-10-30 16:23:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-10-21 11:19:15
Viestit: 364
els kirjoitti:
^^ ... ja silti tunnut pelkäävän sellaisen saamista, vaikkapa punalihasta :D
Nojoo, kukaan ei tietenkään estä eikä kiellä sitäkään.

Meillä löytyy syöpää suvustakin eikä vain tutuista (ja ehkä olen sen verran vanhempikin että olen ehtinyt nähdä?).
Senkin takia noita tilastoja ja tutkimuksia tuli plarattua enemmänkin karppauksen ensi vuosina
... ja ennen karppausta ja sen herättämää tervettä epäluuloa tuli uskottua jos jotakin ihan plaraamatta.
Valitettavasti.


Silti pelkään, kyllä. Täytyy huomauttaa, että se ei ole kuitenkin vaikuttanut syömäni punaisen lihan määrään, vaikka sitä toden totta pelkäänkin. Jotenkin vain niin kamala ajatus sairastua syöpään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-30 16:42:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Asioita jotka voi kokea kamalaksi on maailmassa todella suuri määrä. Kokemus maailmasta on kuitenkin aika paljon omilla ajatuksillasi tuotettu, sillä tuotat kaikki omat tunnetilasi omilla ajatuksillasi. (Poikkeuksena tästä vain kasvokkain mahdollinen ns. tunnetartunta.) Ihan samasta asiasta voi ajatella ahdistusta ja negatiivisia tunnetiloja tuottavia ajatuksia tai sitten ajatuksia jotka ovat neutraaleja tai positiivisia.

Kyseessä on aika pitkälti oma valinta, antaako ajatusten rellestää isäntinä vai laittaako ne rengin paikalle. Se rengin paikalle laittaminen on suotavaa, koska ahdistus ja pelot yleensä kumpuavat vääristymistä, kognitiivisista häiriöistä, niissä omissa ajatuksissa. Tässä wikipedian lista mahdollisista tavoista aiheuttaa itselleen pelkoja ja ahdistusta ihan vain niillä omilla ajatuksilla: http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_distortion

MInä en ole syövästä ollenkaan huolissani, koska keskityn ajattelemaan sitä, miten ruokavalioni ensinnäkin suojaa minua syövältä jo itsessään, sitten siihen että ruokavalioni auttaa immuunijärjestelmääni olemaan hyvässä iskussa ja siten tuhoamaan syövänalut ja sitten lopulta sitä että jos nyt sitten silti sen syövän saan, voin koettaa taltuttaa sen ketogeenisella ruokavaliolla sen sijaan että antaisin leikellä, säteilyttää ja myrkyttää itseäni.

Mikään muu ei vaikuta tunnetiloihisi yhtä paljon kuin se, mitä tästä maailmasta ja sen ilmiöistä ihan itse ajattelet. Myös syövästä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: FBbot ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)