karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:46:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Olenko oikeilla jäljillä?
ViestiLähetetty: 2019-03-26 10:57:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-03-26 10:29:35
Viestit: 4
Tuossa kymmenisen vuotta sitten karppailin muutaman vuoden, mutta homma kaatui vauva-arjen ja perheen pyörittämisen tuomaan väsymykseen. Ei vaan jaksanut olla riittävän jämäkkänä ruokiensa suhteen. Nyt olen toista viikkoa syönyt suurinpiirtein seuraavasti:

Aamulla:
n. 6 roomansalaatin lehteä alustana muille leivän sijaan
4 siivua juustoa
4 siivua meetvurstia
n. 2 rkl voita
1/4 paprikaa
(4-6 kirsikkatomaattia)

TAI

2-3 keitettyä / paistettua kananmunaa chilirouheen kanssa
4-5 siivua pekonia paistettuna
samat rehut kuin vaihtoehdossa 1.

Lounas:
n. 200g Kukkakaaligratiinia (voita, kermaa, juustoa runsain mitoin)
n. 150g lihaa vaihdellen kanafile, -koivet nahkoineen, karjalanpaistia, palvikylkeä tms
2 rkl majoneesia tai aiolia
jälkkäriksi saksanpähkinöitä, pekaanipähkinöitä ja manteleita yhteensä kourallinen
joskus tähän vielä kupin pohjalle pari rkl itse tehtyä tököttiä (suklaankorvike) ohjeella hieman
kaakaojauhetta, kookosöljyä ja voita

TAI

Iso salaatti (vihreää, paprikaa, kirsikkatomaattia, kurkkua)
n. 150-200g lihaa
1-2 kananmunaa chilirouheen ja suolan, sekä voin kanssa
2 rkl majoneesi/aioli

Illallinen:
Samalla kaavalla kuin lounas

Muistelen tuolta aiemmalta karppaukseltani, että maitotuotteet ja värikkäät vihannekset joillakin aiheuttavat jumeja?
En uskalla partajugua oikein ottaa ruokavalioon? Maitotuotteet (juustoa lukuunottamatta) vt:lla ollessa aiheuttavat itselleni turvotusta. Mutta nuo kasvikset...niitä haluaisin ehdottomasti syödä, menevät ihan herkuista jo esimerkiksi nuo paprikat ja tomaatit! Onko tästä mahdollisesti jotain haittaa?

No sitten ne olot: Ekat 3 päivää olin ihan kuin humalassa, pää oli aivan pökkerö ja teki pahaa. Oikein jännitti ajaa autolla. Vieläkään pää ei tunnu ihan omalta, mutta olo on muutoin mitä mainioin. Ei turvota, ei ole ilmavaivoja, energiaa piisaa ja nälkä ei tunnu yhtä kiljuvalta. Pärjään ateriavälit oikein hyvin, vaikka aamiainen onkin klo 6.30. Välillä tuntuu, että lounaan jälkeen olen liiankin täynnä, on raskas olo? Onko tuossa jo mahdollista vähentää ateriakokoa vai missä mättää?

Alkupaino oli 78,6kg, mittailemaan en pääse kovin usein kun en omista vaakaa (enkä aio ostaa, koska kyttäisin sitä liikaa). Pituutta 160cm joten pudotettavaa on.

Miten liikunnan kanssa? Milloin sen uskaltaa aloittaa kunnolla? Tuntuu, että hengästynkin aivan pienestä tällä hetkellä. Yksi verkkovalmennus on ostettuna, siellä se oottelee hieman parempaa fiilistä...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-30 07:49:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-03-26 10:29:35
Viestit: 4
Onpas karppilampi hiljentynyt sitten viime kerran! Onko olemassa vielä se arvostele ruokani tjsp -ketju? Jos tämä ei kuulu tälle alueelle niin kertokaa ihmeessä.
Olen kyllä ylpeä itsestäni, tahdonvoima on riittänyt niin, ettei ole ollut yhtään ainoaa repsahdusta. Vähän on alkamut kyllästyttää samat ruuat, täytyypä nyt viikonloppuna kahlailla läpi reseptejä. Myös Goodful-sivustolla on välillä hyviä, vaikkakin joskus vhh:ksi mainostetut paljastuvatkin ihan joksikin muuksi. Täytyy siis olla tarkkana.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-31 09:34:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-03-26 10:29:35
Viestit: 4
Tämän aamun aamupalaksi upposi totaalisen laiskuuden vuoksi 2 keitettyä kananmunaa, 3 kirsikkatomaattia, 4 siivua metukkaa ja 3 rkl Lidlin aiolia (yli 70% rasvaa).
Eilen olo oli tosi pökkyräinen, lienee jotenkin kuitenkin yhteyksissä ensimmäiseen menkkapäivään ja runsaaseen vuotoon (jep, hyvää ruokahalua vaan!). Söin ihan kunnolla kolmesti päivän aikana, mutta tuntui niin huippaavan että tein -osin viikonlopun kunniaksi- omatekoista suklaata silmäkaakaosta, voista ja kermasta, sekaan heitin muutamat pekaani- ja saksanpähkinät.

Olen ihan hirveän vastahakoinen laskemaan makroja, mutta mitä kokeneemmat on mieltä tästä yleiskuvasta? Pitäisikö mun alkaa kuitenkin laskuhommiin eli menenkö metsään näillä sapuskoillani? Ketoosia en haista hengityksestäni (en tiedä olenko koskaan aiemminkaan sitä haistanut) tai virtsasta, olen miettinyt niiden tikkujen hankkimista. Mutta toisaalta: onko pakko olla ketoosissa asti, jotta laihtuisi?

Vatsa toimii 3-4 päivän välein ja tämä huolestutti minua alkuun. Sitten tajusin, että se ei kuitenkaan tunnu pahalta missään kohtaa, sellaiselta turvonneelta kipeältä pallolta, jonka hiilihydraattiruokavaliolla sai aikaan jo 2 päivän ummetus. Lisäksi kärsin pukamista, nyt ne saavat levätä kauemmin, ulostaminen ei ole niin tuskallista, eikä vertakaan tule enää päivittäin, jei!

Loppukaneettina; tiedän että alkuun viestit tarkistetaan uusilta ja kestää ennenkuin tulevat tänne näkyviin, koitan nyt naputella näitä tänne jotta saisi jotain vastausta jossain kohtaa =). Onko suosituksia aktiivisemmista threadeista täällä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-09 19:26:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-03-26 10:29:35
Viestit: 4
Kuinkahan kauan täällä pitää odottaa viestien julkaisemista... :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-12 07:15:36 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
No näyttäisi olevan kaksi viestiä tuossa ennen ihmettelyä. Hyvähän tuo sinut vatsasi toiminta on. Sisältöä (ulostemassaa) ei tule samalla tavalla kuin kuitupitoisella virallisterveellisellä, mikä varmaan on erityisesti sinun tapauksessasi hyvä!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-12 08:54:19 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Moikka!

Jokainen on yksilö, mutta perusasioista kannattaa ottaa selvää, jotta yritys ei kariudu tiedon puutteeseen. Täältä kun kyselee, niin saa monenlaisia vaihtelevia vastauksia riippuen kunkin omasta tyylistä ja omista lähtökohdista. Suosittelisin jotain karppikirjaa perusasioiden tarkistamiseen, ja että noudattaisit aluksi sen kirjan tyyliä riittävän pitkään, jotta näet, miten se toimii sinulla, ennen kuin teet säätöjä.

Mieti, mitkä ovat omat tavoitteesi: tervehtyminen, laihtuminen, energian lisääminen...

Yksilöllisyydestä johtuen toiselle käy täysrasvaiset maitotuotteet hyvin, toiselle käyvät runsaat vihannekset, joillekin taas ei. Se pitää vain itse kokeilla.

Huono olo on alkuvaiheen oireita. Siihen karppilääkärit suosittelevat suolalisää. Erittäin hyvä olisi itse keitetty suolainen luuliemi, jota tuolla maailmalla käytetään jo aivan yleisesti terveysjuomana. Hyppysellinen hyvää suolaa suuhun ja vettä päälle toimii myös. Toista niin usein kuin tarvitsee.

Karppiruoka on ravitsevampaa kuin vt-höttö, joten sitä riittää vähempi. Jos tulit epämukavan täyteen, syö seuraavalla kerralla pienempi annos. Perusohjehan on, että syö kun olet nälkäinen, lopeta kun olet kylläinen.

Kevyttä liikuntaa voi ottaa mukaan heti kun alkuvaiheen oireet loppuvat. Uuteen ruokavalioon sopeutuminen voi viedä viikkoja tai joillakin jopa pari kuukautta. Tunnustele omaa vointia ja liiku sen mukaan.

Lue se kirja ensin ;)
(Vaikka Andreas Eenfeldtin Ruokavallankumous.)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-12 09:37:43 
Poissa
Metsästäjä-keräilijä
Metsästäjä-keräilijä
Avatar

Liittynyt: 2017-11-15 02:25:45
Viestit: 4701
Paikkakunta: Metsässä korpikuusen kannon alla
NK kanssa samoilla linjoilla. Joku lähdeteos alle. (itellä tais olla Heikkilän kirja). Täältä tuli paaaljo vertaistukea ja ohjeita joko suoraan tai luettuna toisten kokemuksista ja ennen kaikkea erilaisista tieteellisistä jutuista joista saa hyvää tietoa miten ja miksi "homma toimii". Täällä voi lukea eri juttuja ihan suoraan vkon verran täysipväisesti. Seuraile eri linkkejä ja käy kts jotain videoita jne... Mun mielestä on hyvä saada infoa alle. "Tutki ennen ku hutkit."

Ja: kun me kaikki ollaan yksilöitä niin yleispäteviä listoja ruokaaineista ei taida olla. Se on "yritys/erehdys" vaan.

Hissukseen hyvä tulee. :mrgreen: :smt006 Mut. Sulla on "entistä tietoa" ni eiköhän se siitä. Tietty, yks uusista suuntauksista on 0g HH. Ts karnivori-karppi. Käy viewtopic.php?f=61&t=80767 . Moni täällä on saanu ihan uutta virtaa siitäkin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)